Sendeo Asistan 7/24 KOBİ’lerin yanında
Sendeo, gönderileri hakkında hızlı, güncel ve kolayca bilgiye ulaşmak isteyen KOBİ’ler için Sendeo Asistan’ı devreye aldı. Sendeo Ticari Faaliyetler Direktörü Esin Çınar, “7/24 KOBİ’lerin yanındayız” dedi.
Bir yıldan kısa bir sürede 81 il operasyonunu tamamlayan Sendeo, 8 transfer, 5 dağıtım merkezi ve 1.000’den fazla teslimat noktasıyla lojistik sektörünün yenilikçi, sürdürülebilir ve teknolojik markası olmaya devam ediyor.
Çok genç ve yolun başında bir marka olarak birincil hedeflerinin müşteri memnuniyeti alanında liderlik olduğunu söyleyen Sendeo Ticari Faaliyetler Direktörü Esin Çınar, “Bu hedef doğrultusunda Sendeo’nun hizmetini şekillendirirken, tüm müşterilerimizle iş ortaklığı mantığıyla ilerliyoruz. Müşterilerimizin iş yapış şekillerindeki değişiklileri gözlemliyor, beklenti ve ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilecek çevik çözümler geliştiriyoruz. Günlük yaşantının vazgeçilmezi haline gelen e-ticaret, KOBİ sayısındaki artışı da tetikledi. Bugün KOBİ’ler, zamanla değişen ticaretten etkilendi. Biz de her geçen gün artan ve müşteri beklentilerine göre değişen e-ticaret taşımacılığına teknolojik altyapımız, dijital hizmetlerimizle adapte şekilde ilerliyoruz” dedi.
“En önemli paydaşlarımızdan biri KOBİ’ler”
Türkiye’de tüm işletmelerin yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’lerin toplam istihdamın da yüzde76.7’sini sağladığını belirten Çınar, “Bu oranlar ülke ekonomisinde KOBİ’lerin yeri ve öneminin büyüklüğünü gözler önüne seriyor. Bu durum gelecekte de böyle olacak. Biz de ekonominin can damarı ve en önemli paydaşlarımızdan biri olan KOBİ’leri daha iyi anlayabilmek için Türkiye örneklemi verecek şekilde bir KOBİ araştırması gerçekleştirdik” diye konuştu.
Birçok sektörden ve 42 farklı ilden 600 KOBİ’nin katılımıyla gerçekleştirdikleri pazar araştırması çıktılarına göre pazarlama stratejilerini oluşturduklarını aktaran Çınar, “Müşteri memnuniyeti, fiyat, güven, arkadaş tavsiyesi, internet araştırması, operasyonel yaygınlık ve ulaşılabilirlik ekseninde çalışmalarımızı şekillendiriyoruz” açıklamasını yaptı.
“7/24 KOBİ’lerin yanındayız”
KOBİ araştırmasından çıkan sonuçları göz önünde bulundurarak yatırımlarına devam eden Sendeo, gönderileri hakkındaki güncel bilgiye istedikleri kanaldan, hızlıca ulaşmak ve karşılarında kolayca erişilebilecekleri bir muhatap aradıklarını belirten KOBİ’ler için Sendeo Asistan’ı devreye aldı.
KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğuna teknolojik güçleri ve dijital çözümleriyle katkı sağladıklarını söyleyen Çınar, “Sendeo Asistan hizmetimizle, bu birlikteliği gönderi-teslimat akışından bir adım öteye taşıdık. Sendeo Asistan ile müşterilerimiz; telefon hattı, whatsapp chat ve mail kanallarıyla iletişime geçebiliyor ve karşılarında 7/24 muhatap bulabiliyor” dedi.
“KOBİ’lerimiz güvenilir iş ortakları istiyor”
Esin Çınar, Araştırma sonuçları çıktılarını şöyle değerlendirdi: “Temelde gördüğümüz en önemli nokta, KOBİ’lerimiz güvenilir iş ortakları istiyor. Kendi iş süreçlerinde gösterdikleri özenin, dağıtım ve teslimat şirketleri tarafından da gösterilerek müşterilerini memnun etmesini istiyorlar. Bizim işimiz, iş ortaklarımızın ürünleriyle müşterilerini istedikleri gibi buluşturabilmek. Bunu yapabilmek için de hem müşterilerimizin hem de müşterilerimizin müşterilerini memnun edebilmek için kendi teknolojilerimizi ve çözümlerimizi geliştiriyoruz. Bu farkındalıkla müşterilerimizin teslimatlarının güvenle, mutlulukla ve istedikleri gibi onlarda olmaları için çok çalışıyoruz.”
Araştırmadan öne çıkan bazı sonuçlar ise; KOBİ’lerin tercih setini oluşturan 3 ana etken: güven, fiyat ve müşteri memnuniyeti. KOBİ’lerin markaya güven duyması için hasarsız teslimat performansı önemli olurken, yıl boyunca fiyat garantisi vermek uygun fiyat olarak algılanıyor. KOBİ’lerin yüzde 70’inden fazlası için zamanında teslimat, şirket seçiminde olmazsa olmaz.