Sektöründe başarı hikayeleri yazan Logo, yeni ürün ve pazarları hedefliyor
Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım ve en büyük yerli iş yazılımları kuruluşu Logo Yazılım, 1984’ten bu yana sektörün öncü şirketlerinden biri olarak faaliyetlerini sürdürüyor.
Logo Yazılım mikro işletmelerden kurumsal büyük işletmelere kadar farklı ölçeklerdeki şirketler için uygulama yazılımı çözümlerini pazara sunuyor. Ürün ve hizmetlerinde yenilikçilik ve yaratıcılığı artıran şirket, 4 farklı ülkede, 7 farklı noktada, 1.200’den fazla çalışanı, 800’ü aşkın iş ortağı ile bugüne kadar pek çok firmanın büyüme yolculuğuna eşlik ederek sürdürülebilir başarının temellerini oluşturuyor.
Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, odaklanacakları stratejileri ise şöyle açıklıyor: “Yazılım ve teknoloji çözümlerini bir hizmet olarak sunabilmek. Yazılım sektörü, sürekli, kesintisiz ve kaliteli hizmetler gerektiren bütünleyici bir değer anlayışına doğru hızla eviriliyor. Bunu hem yazılım ürünlerinin teknolojik altyapısı ve sağladığı olanaklar açısından, hem de kullanıcılarımıza uçtan uca bir iş modeli ile yüksek katma değerli çözümler sunmak olarak yorumlayabiliriz. Kullandıkça öde, lisans kiralama, SaaS, hizmet gelirleri ve kontör karşılığı sunulan e-hizmetler olarak örneklendirebileceğimiz tekrarlayan gelirlerimizin toplam gelirlerimizin içerisindeki payını bundan sonraki dönemlerde de istikrarlı şekilde artırmayı hedefliyoruz.”
Dikey çözüm alanlarına odaklanmayı hedeflediklerini söyleyen Sertcan, “Yani belirli niş alanlarda, seçtiğimiz sektörlere ve/veya iş fonksiyonlarına yönelik uzmanlaşmış çözümler üretmek. Ana faaliyet alanımızı oluşturan uygulama yazılımlarımızın etrafını bu türden dikey çözümler ile kuşatarak, kullanıcılarımıza sunduğumuz toplam faydayı artırmak, birbirini tamamlayan çözümler ve hizmetler ile zenginleştirmek istiyoruz. Burada stratejik iş birliklerine de açık bir büyüme modelini benimsiyoruz” diyor.
Yeni müşteri kazanımına yönelik faaliyet ve işbirlikleri ile pazar paylarını artırma hedefinde olduklarını kaydeden Sertcan, müşterilerinin değişen çalışma şekillerini ve yeni iş modellerini anlayıp süreçlerini, ürünlerini ve hizmetlerini buna göre konumlandırmaya çalışacaklarını duyuruyor.
“Uluslararasılaşma büyüme stratejimizin diğer boyutu” diyen Sertcan, şunları aktarıyor: “İçerisinde bulunduğumuz coğrafyada önce bölgesel ölçekte rekabet eden bir yazılım firması olarak Romanya ve Hindistan’daki şirketlerimizle yurt dışı pazarlara yönelik yeni ürün geliştirme, tutundurma ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğiz. Bu alanlardaki başarılarımızın ardından ölçeğimizi daha da genişletip, bizim için fırsatlar sunabileceğini öngördüğümüz yeni pazarlara girmek ve gelir kanallarımızı çeşitlendirmeyi hedefliyoruz.”
Dijitalleşme aslında çok geniş ve kapsayıcı bir kavram olmakla birlikte sanayide dijitalleşme daha çok üretim sahasında nesnelerin interneti ve siber fiziksel donanımlar ile yapılan geliştirmeler gibi algılanıyor.
Sertcan, “Bu elbette çok önemli olmakla birlikte işletmeler, günümüzün değişen iş modellerine uyum için üretim sahası dışında kalan alanlarda da yeni iş yapış şekillerini süreçlerine dahil etmek durumunda kalıyorlar” diyor.
Logo olarak bu noktada insan kaynakları, finans, üretim planlama, bilgi paylaşımı ve öngörüler elde etmeye yönelik uygulamalarıyla sanayide dijitalleşmeye önemli katkılarda bulunduklarını kaydeden Sertcan, şunları anlatıyor: “Talebe dayalı MRP sistemlerinden, bankalarla otomatik entegrasyonlara, mevzuat değişikliklerine hızlı uyumdan e-devlet operasyonlarına kadar ölçek ve sektör bağımsız ürün ve hizmetler ile her zaman olduğu gibi işletmelerin yanındayız. Ayrıca dijitalleşmenin temelinde yer alan insan faktörünü de göz ardı etmeyip yıllık ortalama 4.000 civarında eklenen yeni özelliklerin tamamının kullanıcı dostu olması için de büyük çaba sarf ediyoruz. Diğer yandan en önemli gücümüz olan geniş iş ortağı ağı ve yaygın bilinirlik sayesinde işletmelere her zaman ulaşabilecekleri çoklu hizmet kanalı sunmaya da devam ediyoruz.”