Robosme: Kazandıran CRM
Binovist & Robokobi Kurucusu ve CEO’su Engin Alan ile Kazandıran CRM mottosu ile hareket eden Robosme hakkında konuştuk.
Firmanızı ve genel anlamda çözüm ve hizmetlerinizi anlatır mısınız ?
Robosme, yirmi yıllık CRM uzmanlığını ve deneyimini pazara yenilikçi bir çözüm sunmak isteyen yatırımcıları tarafından geliştirilmiştir. Kazandıran CRM mottosu ile hareket eden Robosme, operasyonlarını müşteri merkezli bir yaklaşımla iyileştirmek ve dijital dönüşümü CRM süreci ile zenginleştirmek isteyen firmalar için bulut çözümler sağlar. Uçtan uca bir yaklaşımla satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri alanında işletmelerin ihtiyaç duyduğu pek çok fonksiyonu tek bir çözüm ile sağlayan Robosme, herhangi bir altyapı yatırımı da gerektirmez. Her türlü mobil cihaz ve bilgisayar ile kullanabileceğiniz Robosme, kullanıcıları tarafından kolaylıkla ve sevilerek kullanılmaktadır.
Robosme CRM işletmelere ne tür avantajlar ve kolaylıklar sağlıyor diğer CRM çözümlerinden farkı nedir?
CRM yazılımları, Türkiye’de otuz yıl kadar öncesine kadar bilinse de, internet teknolojilerinin gelişimi ve mobil kullanıcı sayılarının artması ile son on yılda küçük ve orta ölçek işletmelerde kullanılmaya başlamıştır. Robosme, kolay kullanımı, hiçbir süreci dışarıda bırakmayan modüler yapısı ve makul fiyatı ile işletmeler için global rakiplerinin ötesinde bir fırsat sunmaktadır. Son dönemde dünyada gelişen yapay zeka teknolojileri ile entegre olan Robosme, özellikle üretimden gelen gücünü satış ve pazarlama odağıyla müşteriye eriştirmek isteyen firmalara büyük kolaylık sağlar. Sahada satış aktivitelerinin yönetiminden, fırsatların süreç takibi, tekliflendirme ve sipariş yönetimi gibi temel operasyonlara çözüm sağlar. Özellikle B2B işletmelerin temel pazarlama faaliyetlerini etkinlik yönetiminden, hedef kitleye eposta ile pazarlamaya kadar pazarlama faaliyetlerine destek olur ve kazanım/maliyet oranının ölçülmesine ve başarılı kampanyalar yapılmasına imkân tanır.
Global rakiplerinin 5te1i maliyeti ile satın alırken kazandırmaya başlayan Robosme, yatırımın geri dönüşü konusunda iş sahiplerinin yüzünü güldürür.
2025 ve sonraki süreçte Robosme için projeleriniz ve hedefleriniz nelerdir?
Robosme 2025 yılı ile özellikle Türkiye ve yakın coğrafya için akıllı servisler ile müşteri yönetimi odağında yapay zeka fonksiyonlarını artırmaya planlamıştır. Sektörün mentor çözüm firması olarak işletmelere yapay zekâ ile nasıl gelişecekleri konusunda kılavuzluk yapmayı planlamıştır. Farklı seminerler, etkinlikler ve dijital platformlarda bilgilendirme videoları ile müşterilerini geliştirmeyi amaç edinmiş Robosme, yeni yılda Türkî Cumhuriyetler ve Dubai gibi yakın pazarlarda satışı hedeflemektedir.
Türkiye’de CRM uzmanı ve yöneticisi konusunda artan ihtiyaca çözüm olmayı hedefleyen Robosme, CRM profesyonelleri yetiştirmek üzere çeşitli eğitimler hazırlamış olup, işbirlikleri ile bu amaca dönük genç ve dinamik bir kitle oluşturmak için kolları sıvamıştır.