banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Pandemi’de mücadelenin öncüsü: sigorta

Sigorta sektörü, COVID-19 Salgını ile mücadelede sigortalıların ve paydaşlarının yanında. Sektör firmaları, zorlu süreçte sigortalıları mağdur etmemek ve hayatlarını kolaylaştırmak adına pek çok uygulama ve kampanyayı hayata geçirirken, acenteleri başta olmak üzere tüm paydaşlarını da korumaya yönelik çalışmalara imza attı.

HABER 01.06.2020, 00:07 24.06.2020, 10:10
13804
Pandemi’de mücadelenin öncüsü: sigorta
banner637

COVID-19 Salgını (Pandemi), tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye ekonomisini de derinden etkiliyor. Salgın, iş yapış şekillerini, üretim, yatırım ve tüketim alışkanlıklarını da değiştirdi. Sigorta sektörü de değişen koşullara uyum sağlamak ve paydaşlarını desteklemek için ciddi bir mücadele veriyor. Sigorta sektörü bu dönemde sigortalıları ve satış kanalları dahil tüm paydaşlarına çeşitli avantajlar sunmaya başladı. Zorlu süreçte sigortalıları mağdur etmemek ve hayatlarını kolaylaştırmak adına pek çok uygulama hayata geçirildi. Sektör, teminata dahil olmadığı ve bu risk için prim alınmadığı halde, lütuf ödemesi olarak özel sağlık sigortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası poliçelerinde COVID-19 teşhis ve tedavi fark ücretini üstlendi. Salgın nedeniyle sigortalıların mağdur olmaması için poliçelerdeki hizmetlerin kullanım hakkı süreleri uzatıldı, tahsilatlar ertelendi. Acentelerin prim ödemeleri erkene alındı, gelir kayıplarının minumumda tutulması için paketler açıklandı.
Salgınla birlikte sigorta sektörü de acenteleriyle birlikte evden çalışma düzenine geçti, uzaktan erişime geçiş çok hızlı ve sorunsuz yapıldı. Sektör dijital kanalları vasıtasıyla; acenteleri, eksperleri, asistans hizmeti veren şirketleri ile her an ulaşılabilir durumda ve her yerden poliçe kesebiliyor.
Sigorta sektörünün tüm paydaşlarıyla faaliyetlerine kesintisiz devam ettiğini belirten Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Benli, koronavirüs pandemisinin Türkiye sigorta sektörüne ve sigortalılara olumsuz yansımalarını mümkün olduğu ölçüde sınırlı düzeyde tutabilmek ve sağlık çalışanlarına destek olabilmek amacıyla tavsiye niteliğinde kararlar aldıklarını anımsattı. Bu kararlar doğrultusunda genel uygulamada peşin veya kredi kartına genellikle 3 taksit tahsil edilen DASK ve zorunlu trafik sigortalarında prim ödemelerinin Nisan’dan itibaren düzenlenecek poliçeler için kredi kartına 5 taksit olacak şekilde tahsil edilmesi; sigortalıların Nisan ve devam eden sigorta prim tahsilatlarının ek maliyet alınmadan bir ay ertelenmesi ve sağlık sektöründe hizmet veren sağlık çalışanlarına sigorta ürünlerinde prim indirimi yapılması tavsiye edildi.
Kararlarda bankaların/ kredi kuruluşlarının kredilerini yeniden yapılandırması/geri ödemelerin ertelenmesine yönelik aldıkları tedbirlere uyumlu olarak; hayat sigorta şirketlerinin, bireysel kredilerle bağlantılı olarak akdedilmiş olan hayat sigortaları kapsamındaki riskler için, kredi süresinin uzadığı poliçelerde erteleme süresi boyunca teminat vermeye devam etmeleri tavsiyesi vardı. Sigorta sektörünün hızlı manevra kabiliyetinin de gözlemlendiğini aktaran Benli, bazı şirketlerin çözüm odaklı yaklaşım sergileyerek sigortalıları için süre uzatımı, poliçe tutarlarında indirim gibi kampanyalar düzenlemelerinden memnuniyet duyduklarını da dile getirdi.
Atilla Benli, hem 25 Mart 2020 tarihli Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Tarife ve Talimat Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğin hem de 30 Mart 2020 tarihli Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Sistemine Devlet Tarafından Taahhüt Edilecek Reasürans Desteğine Dair Cumhurbaşkanı Kararı’nın KOBİ'lerin salgın nedeniyle oluşabilecek muhtemel olumsuzluklarına merhem olacağını da söyledi.
TSB, sektörün 2020 yılı ilk 4 aylık dönemine ilişkin prim üretimi verilerini de açıkladı. TSB üyesi şirketlerden derlenen verilere göre; sektör, yılın ilk 4 aylık döneminde yüzde 20.9 büyüdü. Büyüme hızı yılın ilk iki ayında yüzde 29.9’luk düzeye göre 9 puan geriledi. Yılın ilk 4 aydaki toplam prim üretimi ise 27 milyar 833 milyon TL’yi (27.833.664.248 TL) aştı. Bu dönemde reel büyüme yüzde 8.9 oldu.
Sektörde ilk 4 aylık prim üretiminin 4 milyar 898 milyon lirası hayat şirketlerinden, 22 milyar 936 milyon lirası ise hayat dışı sigorta şirketlerinden geldi. Reel büyüme geçen yılın aynı dönemine göre hayat tarafında yüzde 36, hayat dışında ise yüzde 4.5 oldu. Bu dönemde hastalık sağlık sigortalarında 4.1 milyar lira prim üretimi olurken, bu branşta reel büyüme yüzde 10.1 oldu. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda yılın ilk 4 ayında 563 milyon TL’yi aşan prim üretildi, reel büyüme ise yüzde 38.4 oranında gerçekleşti.
Trafik sigortasında küçülme: Zorunlu trafik sigortalarında ilk 4 ayda 6 milyar 228 milyon TL üretim gerçekleşti, prim artışı yüzde 9.9 oldu. Rakamlar yüzde 0.9’luk küçülmeyi gösteriyor.
Katılım sigortacılığında artış: Katılım sigortacılığı toplam prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13.7 artışla 1 milyar 479 milyon TL gerçekleşti.

Anadolu Hayat Emeklilik’ten acentelerine destek
Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Murat Atalay: Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün öncü şirketi Anadolu Hayat Emeklilik, tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs (Covid-19) salgını kapsamında, hızla önlemlerini alarak acenteleri için koruyucu tedbir ve destekleri hayata geçirdi,  önceliğini çalışanları, iş ortakları ve müşterilerinin sağlığı olarak belirledi. Çalışanları için gerekli olan alt yapı ve erişim imkanlarını tesis ederek derhal evden çalışma düzenine geçti. Salgınla ilgili yaşanan tüm gelişmeleri acenteleriyle paylaşan Anadolu Hayat Emeklilik, acente eğitiminden performans ödemelerine, online toplantılardan yeni acentelik başvurularına kadar birçok konuda acentelerine destek olmaya devam etti. Şirketimiz ayrıca normalleşme süreciyle birlikte uygulayacağı kampanyalarla acentelerinin yanında olmaya devam edecek.

Anadolu Sigorta’dan 7/24 Görüntülü Doktor Hizmeti
Anadolu Sigorta I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu: “Türkiye’nin ilk ulusal sigorta şirketi Anadolu Sigorta, yıllara dayanan sigortacılık birikiminin getirdiği güçle, hayat dışındaki tüm sigorta branşlarında faaliyet göstermektedir. Hedefimiz, değişen ihtiyaçlara yönelik yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi en uygun kapsamla sunmak. Sigortalılarımız, ürünlerimizi web sitemizden veya Sigortam Cepte uygulamasından yüzde 20’ye varan indirimlerle satın alabiliyorlar. 7/24 Görüntülü Doktor Hizmetimizle sağlık sigortalılarımız, 7/24 sağlık danışmanlığı hizmeti veren doktorlarımıza ek, haftanın 6 günü 19.00-22.00 saatleri arasında, psikiyatri, pediatri ve dahiliye uzmanı doktorlarımızdan sağlık sorunlarıyla ilgili görüntülü danışmanlık alabiliyorlar. Sigortalılarımıza prim ödemeleri konusunda birçok esneklik sağlıyoruz. Poliçe vadesi bitmek üzere olan salgın nedeniyle poliçeleri kapsamındaki hizmetleri alamayan sigortalılarımızın hizmet kullanım hakkı sürelerini 4 aya kadar uzattık.”

Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı
Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gürkan: “Öncelikli uygulamamız, 1.4 milyon sağlık sigortası sahibi müşterimiz için sunduğumuz Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı’na yönelik oldu. Sağlık müşterilerimize ‘Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı’ üzerinden doktor ve hemşire kadromuz ile 7 gün 24 saat ücretsiz tıbbi danışmanlık sunuyoruz. Bu dönemde müşterilerimize daha fazla kanaldan hizmet verebilmek amacıyla, sesli danışmanlık uygulamamıza, online platformlarımızdan yazılı ve görüntülü görüşme seçeneklerini de ekledik.
Bu sayede müşterilerimiz tıbbi alanda akıllarına takılan konuları ihtiyaç duydukları zaman, telefon, video ya da webchat ile yazılı olarak Dr. Allianz’ın doktor ve hemşirelerden oluşan kadrosuna danışabiliyorlar. Ayrıca Dr. Allianz üzerinden uzman hekim randevusu da başlattık, randevu alan sigortalılarımız görüntülü görüşme yapabiliyor; kadın doğum, çocuk sağlığı ve hastalıkları, dâhiliye, genel cerrahi, göğüs hastalıkları, kulak burun boğaz, dermatoloji, ortopedi ve kardiyoloji olmak üzere 9 ana branşta ücretsiz danışmanlık hizmeti alabiliyor.”

AvivaSA’dan İyi İhtimallerin Sigortası
AvivaSA CEO Fırat Kuruca: “Sabancı Holding ile 300 yıllık İngiliz sigorta devi Aviva plc.’nin eşit ortaklık ilkesiyle 2007’de kurulduk ve 2015’ten bu yana fon büyüklüğü sektör liderliğini devam ettiriyoruz. Türkiye’nin en büyük direkt satış kadrosu; Akbank işbirlikleri bulunan güçlü bankasürans ağı; acenteler; tele satış kanalı ve kurumsal projeler ekibinden oluşan, ülkemizin, en güçlü çoklu dağıtım kanalı yapılanmasına sahip Bireysel Emeklilik Sigortası ve Hayat Sigortası firmasıyız. 2020 sonu ve sonrası için hedeflerimiz doğrultusunda BES liderliğimizi devam ettirmeyi ve hayat sigortalarında yakaladığımız yükselişi devam ettirmeyi hedefliyoruz.
AvivaSA olarak hayat sigortası primlerini ödeyemeyen müşterilerimizin poliçe iptallerini 2 Nisan tarihi itibariyle durdurduk. Bu sürede ödenemeyen, geciken prim borçları, tazminatın ödenmesine engel olmuyor ve sigortalılarımızın hayat sigortası teminatlarını sağlamaya devam ediyoruz. Ebeveyn müşterilerimizi düşünerek, İyi İhtimallerin Sigortası ürünümüzde çocuk sağlığı danışmanlığı, pedagog/psikolog danışmanlığı gibi indirimli hizmetlerin yanı sıra; uzaktan eğitim koçluğu ve uzaktan kariyer koçluğu hizmetlerinden faydalanmalarını sağlıyoruz.

Aksigorta’dan Aksağlık Mobil
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen: “Aksigorta olarak, dijital altyapı yatırımlarımızın meyvesini bu süreçte yediğimizi söyleyebilirim. Yapay zekâ ve dijital dönüşüm yatırımlarımızla bu yeni sürece kolaylıkla adapte olduk. Üç farklı segmentte oluşturduğumuz acente destek paketini hayata geçirdik. Müşterilerimiz için devreye aldığımız ilk uygulama, acil tıbbi yardım hizmetleri oldu. Müşterilerimiz, aradıklarında doktorlarımız ve sağlık personelimiz tarafından, rahatsızlıklarına ilişkin olarak bilgi ve yönlendirme alabiliyorlar.
Aksağlık mobil uygulamamızda  gerçekleştirdiğimiz güncellemelerle müşterilerimiz, anlaşmalı kurumlarda yaptığı muayenelerde provizyon aşamalarını uygulama üzerinden takip edebiliyorlar. Hasar süreçlerimizde; oto ve oto dışı ekspertiz çalışmalarını uzaktan yapacak şekilde organize ederek online ekspertiz programı başlattık. Whatsapp üzerinden eş zamanlı paylaşım ve evrak temini, gerek görülen hallerde video ile uzaktan ekspertiz yöntemleri sunuyoruz. ‘Kapıdan al, Kapıya teslim et’ uygulamayla hasar gören araç sahiplerine ücretsiz vale ve çekici hizmeti sunuyor, gerekli servis bakım ve onarımı sağlıyoruz.  Sağlık çalışanlarımıza yüzde 15 indirim uygulaması başlattık. Ödemelerini gerçekleştirmekte zorlanan müşterilerimiz için de 1 ay taksit erteleme imkânı sunuyoruz.”

Sigorta Cini’nden KOBİ’lere ücretsiz danışmanlık ve yerinde hizmet
Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Aydınlı: “175 yıllık köklü bir şirket olan Hollandalı NN Group çatısı altında 2013’te kurulan Sigorta Cini, Türkiye’nin ilk perakende sigorta mağaza zinciridir.  Sigorta Cini ailesi bugün Türkiye’nin 18 farklı ilinde 36 mağazasıyla müşterilerine a’dan z’ye sigorta konusunda hizmet veriyor. Sigorta Cini şimdiye kadar olduğu gibi 2020 ve sonrasında da müşteri odaklı çok çalışacak, özellikle odağımızda olan KOBİ’lere ücretsiz danışmanlık ve yerinde hizmet vermeye devam edeceğiz. Hızlıca hayata geçirdiğimiz evden çalışma iş modelinde tüm sistemlerimizi ofislerimizdeki rahatlık ve güvenlikle müşterilerimize eksiksiz hizmet sunmaya devam ediyoruz. Hizmet sürekliliği bizim için oldukça önemli. Özellikle KOBİ’lerimizin pandemi sürecinden etkilenmemesi adına Ticari Alacak Sigortası’nda değişikliğe gidilmesi sektöre yeni bir dinamiklik getirdi. Bu sayede, Ticari Alacak Sigortası’ndan daha fazla işletmenin yararlanabileceğini öngörüyoruz.
COVID-19’a yönelik tedavi masraflarının da özel sağlık sigortaları tarafından kapsama alınmasıyla bu sigortanın önemini arttırarak yeniden rağbet görmesini sağladı. Aynı zamanda işverenler çalışanları için yaptıracağı grup sağlık poliçeleri ile hem şirket bağlılığını arttıracak hem de çalışanına verdiği önemi göstermesi açısından olumlu bir adım olacağına inanıyoruz. Bu dönemde ön plana çıkacağını düşündüğümüz bir başka ürün ise; Fatura Koruma Sigortası. Senetli taksitli ürün alışverişlerinin fatura ödemelerini garanti altına alan Fatura Güvence Sigortası ile perakende ve hizmet sektörüne canlılık getirerek hem işverene hem de müşterilerine çok önemli güvence seçenekleri sunmaktadır.“

Ankara Sigorta’dan ANKARAVAN
Ankara Sigorta Genel Müdürü R. Vefa Murteza: “Ankara Sigorta, sektörün en köklü şirketlerinden biridir. 1936’da kurulan ve kurulduğu ilk günden bugüne yüzde yüz yerli sermayeli bir şirkettir. 120’nin üzerinde çalışanı, 6 bölge müdürlüğü, 2 temsilcilikle faaliyetlerini sürdürüyor. Ankara Sigorta Polis Bakım ve Yardım Sandığı (Polsan) bağlı ortaklığı olup, emniyet teşkilatının desteğine sahip bir şirkettir. Yıl sonunda 1200 acenteye ulaşmayı hedefliyoruz. Acente sayımızın artışıyla prim üretimimiz de artacak. 2020’de hem teknik kâr elde etmek, hem de bilanço kârını 2019’a göre 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Özgürlüğünden vazgeçemeyen tüm karavan severlerin uzunca bir dönemdir beklediği trafik poliçesindeki iyileştirmeyi gerçekleştirdik. ANKARAVAN diye adlandırdığımız ürünümüzle karavan trafik sigortalarında yüzde 60 oranında indirim yapıyoruz.”

“Türk yatırımcısının yanındayız”
IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Murat Çiftçi: “Türkiye’nin önde gelen sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden biri olan IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği (UIB Turkey) 1997’de faaliyetlerine başladı ve Londra’da ileri gelen çok tecrübeli bir Lloyd’s brokeri olan UIB ile 2002’de ortaklık kurdu. İstanbul, Ankara, İzmir ve Mersin’deki ofisleri ve tecrübeli kadrosuyla tüm sigorta branşlarında faaliyet gösteriyor. Ayrıca UIB global hizmet ağı ve üyesi olduğumuz networkler aracılığıyla 120’den fazla ülkede hizmet vermekteyiz.
Kurumsal firmalara özellikle reasürans knowhow'ının müşteriye avantaj sağlayabileceği altyapı projelerinde, savunma, havacılık, enerji gibi alanlarda çeşitli hizmetler sunuyoruz. IBS olarak, dünyanın en uzun asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü projesi ve 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olan İstanbul Havalimanı’nın sigortalanmasında eş broker olarak yer aldık. Bu sayede sigorta bedeli itibarı ile Türkiye’nin en büyük, teminat içeriği olarak ise en kapsamlı poliçelerinden birinin tanzim sürecini yöneterek havalimanı risklerinin sigortalanması konusunda uzun yıllara dayanan tecrübemizi böylesi bir projede ortaya koymak fırsatına sahip olduk. Önümüzdeki dönemde, Türk yatırımcısının olduğu her yerde ve bu gibi majör projeler oldukça, yerel oyuncu olarak bizler de yer almaya devam edeceğiz. Yatırımcılarımızın ve müşterilerimizin bu dönemdeki olası maddi kayıplarını en aza indirmek için olası analizleri gerçekleştirerek, tercih edilebilecek en uygun çözümleri sunmaya çalışmaktayız. Bu dönemde özellikle ihtiyaç duyulan ürünlerde biri siber sigortalar oldu. Siber sigortalarla bu dönemde oluşabilecek riskler sigorta şirketleri tarafından telafi edilebiliyor.”

MAPFRE Sigorta’dan Uzaktan Hasar Hizmeti
MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cevdet Altuğ: “Başta İspanya, Avrupa ve Amerika olmak üzere dünya çapında sigortacılık, reasürans, asistans ve finansal hizmetler alanlarında faaliyet gösteren MAPFRE’nin Türkiye operasyonunu yönetiyoruz. Dünya genelinde 80 ülkede faaliyet gösteren MAPFRE, 34.000’den fazla çalışanıyla, 26 milyon müşteriye hizmet veriyor.
‘Kredi Kartlarına 1 Ay Erteleme Kampanyası’ ile Mayıs’ta anlaşmalı kredi kartı ile gerçekleştiren müşterilerimizin ödemelerini 1 ay erteledik. Konut, Süper Kobim, ticari paket ve belirli segment kasko poliçelerine yönelik taksit sayılarını 11’e çıkardık. MAPFRE Özel ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları’na sahip bireysel ve kurumsal sağlık sigortalılarımız için COVID-19’u özel bir durum olarak ele almaya ve tedaviyi karşılamaya karar verdik. Müşterilerimizin evlerinden çıkmalarına gerek kalmadan onarım desteği alabilecekleri ‘Uzaktan Hasar Hizmeti’ni hayata geçirdik. Bu hizmetle müşterilerimizin olası bir hasar durumunda araçlarını evden teslim alıp eve teslim ediyoruz. Müşterilerimiz MAPFRE Go uygulamamız üzerinden hasar süreçlerini online olarak yürütülebiliyor, sağlık poliçelerine ait anlaşmalı/anlaşmasız kurumların faturalarını yükleyerek geri ödeme işlemlerini başlatılabiliyor. Bu süreçte acentelerimizin tüm iş süreçlerine 7/24 kolaylıkla erişmesini sağlayan MAPFRE Sigorta Acente Portalı’nı (MAP) aktif olarak kullanıyoruz. Destek paketi kapsamında örneğin; Turkcell Akademi’nin tüm eğitimlerini ücretsiz sunuyoruz. Ayrıca elementer branş komisyon ödemelerini haftalık olarak yapıyor, acentelerimiz ve çalışanlarının araçlarını, Genel Servisler’de ücretsiz dezenfekte etme ayrıcalığı sağlıyoruz.

AXA Sigorta’dan “Doktor Danışma Hattı” Hizmeti
AXA Sigorta, “AXA Doktor Danışma Hattı” hizmeti ile tüm sağlık sigortası müşterilerine hastaneye gitmeden sağlıklarıyla ilgili endişe ettikleri tüm konularda danışma imkânı sağlıyor. 7/24 arayabilecekleri “Anında Doktora Sor”, randevu sistemi ile tüm branşlarda uzman doktorlara ulaşabilecekleri “Doktorla Görüntülü Görüş” ve her an doktora yazabilecekleri DoktorDerKi hizmetlerine ücretsiz olarak erişim sağlanıyor. AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, AXA Doktor Danışma Hattı ile sağlık sigortası müşterilerinin hayatlarını kolaylaştıracak bir uygulamayı hayata geçirdiklerini söyledi.

Demir Sağlık’tan Demir Online Doktor
Demir Sağlık Genel Müdürü Viktor Hodara: “Bireysel ve kurumsal müşterilerimize sağlık ve hayat sigortacılığı hizmeti veriyoruz. Butik ve ayrıcalıklı sigorta hizmetlerimizle sigortalılarımızın yaşam kalitesini artırmayı hedefliyoruz. Kısa ve uzun vadeli hedefimizde denenmeyeni deneyen, yapılmayanı yapan şirket olmak ve sigortalılarımıza en iyi hizmeti vermek bulunuyor.
Demir Online Doktor uygulamamızla sigortalılarımız hastaneye gitmeden, ister görüntülü ister mesajlaşarak doktorlarla görüşebiliyor. İnternet erişimi olan her yerden alınabilen bu hizmette 6 acil tıp, 1 pratisyen hekim, 1 aile hekimi bulunuyor. Ayrıca özel ve tamamlayıcı sağlık sigortası olan sigortalılarımızın anlaşmalı olduğumuz pandemi hastanelerinde Covid-19 tedavisinde ortaya çıkabilecek fark ücretleri ve tedavi giderlerini geçici bir süre ile jest ödemesi kapsamında değerlendirme kararı aldık.” 

Yorumlar (0)