Oto yedek parçanın cazibe merkezi; YEDPA
YEDPA Yönetim Kurulu Başkanı Salih Sami Atılgan, 2020’de yapı kooperatifinden işletme kooperatifine geçmeyi ve YEDPA ikinci etap projesine başlamayı hedeflediklerini açıklıyor.
Türkiye’den oto yedek parçanın kalbinin attığı yer; 2078 işyerinde 14 bin çalışan, günlük 5 bin araç hareketiyle YEDPA Ticaret Merkezi. 310 bin m2 kapalı alanıyla Türkiye’nin en büyük monoblok binası olarak tasarlanan YEDPA’da, ağırlıklı olarak toptan oto yedek parça ticareti yapılıyor. YEDPA, 2020 yılında hayata geçireceği yeni projeleriyle oto yedek parça sektöründe cazibe merkezi olmaya devam edecek.
Bankalar, kargo şirketleri, nakliye ambar firmaları, posta hizmetleri, mali, hukuki vb. müşavirlik hizmetleri gibi tüm hizmet birimleri, toplam 1000 araç kapasiteli açık ve kapalı otoparkları, 10 caddesi ve caddelerinde kamyonların dolaşabildiği ve caddeler arasında asansör ve yaya bağlantıları bulunan YEDPA, İstanbul şehir merkezine yakın, E5 ve TEM otobanlarının kesiştiği Ataşehir ilçe sınırlarında alıyor. YEDPA Sağlık Ocağı ve 112 Acil İstasyonu, Aşevi, sergi alanları, cami, muhtarlık, zabıta birimi vb. yatırımlarıyla yalnızca kendi bünyesine değil, bölgesine de sosyal katkılar sağlıyor.
YEDPA ikinci etap projesi, 2020’de hayata geçirilecek: YEDPA Yönetim Kurulu Başkanı Salih Sami Atılgan, yarım asra yaklaşan haklı mücadeleyi kazandıklarını, İmar Barışı ile birlikte 2019’da YEDPA’lıların tapularına kavuştuklarını belirterek, 2020 yılında hedeflerinin yapı kooperatifinden işletme kooperatifine geçmek olduğunu açıklıyor: “YEDPA’lılar tapularını aldı. Sırada; işyeri ruhsatlarının alınması ve YEDPA’da eksik kalan proseslerin tamamlanması var. İşyeri ruhsatlarının alınmasından sonra YEDPA’nın yapı kooperatifinden işletme kooperatifine geçiş sürecinin hızlı bir şekilde sonuçlanması için çalışacağız. Önümüzdeki dönemde kamudan temel beklentimiz; YEDPA arsasındaki imar plan çalışmalarının bir an önce sonuçlandırılması. Böylece YEDPA’nın ikinci etap projesini hayata geçireceğiz.”
YEDPA TEM Otoyolu bağlantı çalışmasına destek talebi: Salih Sami Atılgan, kamudan ikinci beklentilerinin de YEDPA’dan TEM Otoyolu’na bağlantı çalışmasının desteklenmesi olduğunu dile getiriyor. Atılgan, bu konuda Dudullu Organize Sanayi Bölgesi, İMES Sanayi Sitesi, DES Sanayi Sitesi, MODOKO, KEYAP ve KADOSAN gibi komşu ticaret ve sanayi merkezleri ile işbirliği yaptıklarını anlatıyor: “Direkt YEDPA’dan TEM’e bağlantı yapılabilir, YEDPA etrafındaki yoğun yapılaşma nedeniyle YEDPA’ya ticari araçların ulaşımı zorlaştı. YEDPA’ya ulaşım noktasında yönlendirme levhalarımızın da kalıcı şekilde takılmasını talep ediyoruz.”
Üniversite-sanayi işbirliği önemli: Üniversite sanayi işbirliğine de büyük önem verdiklerini, önümüzdeki dönemde YEDPA’da işini büyüten ve belli ölçeğe ulaşmış işletmelere yönelik bir lojistik merkezi projesini hayata geçirmeyi planladıklarını kaydeden Atılgan, bu konuda da YEDPA içerisinde oluşturdukları çalışma grubunun Maltepe Üniversitesi Lojistik bolümü ile görüştüğünü paylaşıyor. Atılgan, Yeditepe Üniversitesi ile de işbirliği konusunda görüştüklerini bildiriyor.
Kreş projesi hedefleniyor: Sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiklerini vurgulayan Atılgan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle YEDPA’da kreş yapılması için çalışmalara başladıklarını söylüyor. Atılgan, YEDPA’nın teknik açıdan bölgesinin en sağlam, depreme karşı en dayanıklı yapısı olmasına rağmen bölgenin bilinçlendirilmesi amacıyla AFAD işbirliğiyle deprem eğitimleri, Kızılay işbirliğiyle yılda 4 kez kan bağışı kampanyası, sergi alanlarında her Cuma akşamı kültür ve musiki faaliyetleri gerçekleştirdiklerini anlatıyor.