Mersin Uluslararası Limanı’ndan 2 yeni proje
Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Genel Müdürü Johan Van Daele, “375 milyon dolarlık EMH II Mersin Limanı Kapasite Artışı Projesi ile şehrin liman kaynaklı trafik sorununu çözecek 27 milyon dolarlık Kapılar Projesi’ni hayata geçirmek için çalışmalarımız devam ediyor. Bu iki proje de dahil olmak üzere 450 milyon doların üzerinde kapasite artışı ve iyileştirme yatırımı yapmayı planlıyoruz” dedi.
Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Genel Müdürü Johan Van Daele, “Türkiye’nin çok amaçlı en büyük ihracat-ithalat konteyner limanı olan MIP (Mersin Uluslararası Limanı), kara, hava, demiryolu bağlantıları ile Türkiye’nin lider konteyner limanıdır. MIP, dünya çapında düzenli hizmet verdiği 6.200 müşterisi ile Türkiye konteyner limanları arasında %17.1 ithalat-ihracat-transit konteyner iş hacmi bakımından ise %20.5 pazar payına sahiptir” dedi.
MIP, stratejik konumu, kapasitesi, kara, hava ve demiryolu bağlantıları sayesinde Türkiye’nin sanayileşmiş kentleriyle sınır komşusu ülkelere sunduğu kombine taşımacılık seçenekleri, yerleşmiş bir ekosistemle çeşitlendirilmiş, hızlı gelişen bir hinterlandı ile Dünya’nın en büyük 100 konteyner limanından biri olan MIP, Türkiye’nin 190 ülkeyle karşılıklı ticarete açılan kapısı. Johan Van Daele, sıvı dökme petrol ve türleri hariç; başta konteyner olmak üzere kuru ve sıvı dökme yükler, Ro-Ro, genel kargo, proje kargo ve yolcu hizmetlerinin yanında bölgede kılavuzluk ve römorkör hizmetlerini de sağlayan Mersin Uluslararası Limanı’nın bu özellikleriyle tüm liman hizmetlerini aynı sahada verebilen; Türkiye’nin çok amaçlı en büyük limanı olduğunu söyledi.
2007’de imzalanan imtiyaz sözleşmesi gereğince; 2007-2020 yılları arasında 120 milyon doları operasyonel verimlilik, 282 milyon doları da kapasite artışı sağlamak amacıyla toplam 407 milyon dolar yatırım yaptıklarını aktaran Johan Van Daele, işletme hakkı bedeli karşılığı ödenen 755 milyon dolarla birlikte toplam yatırım bedelinin 1.2 milyar doların üzerine çıktığını anlattı: “Yakın geçmişte kapasite artışı, ekipman ve altyapı projelerine 250 milyon dolar yatırım yaptık. 375 milyon dolarlık EMH II Mersin Limanı Kapasite Artışı Projesi ile şehrin liman kaynaklı trafik sorununu çözecek 27 milyon dolarlık Kapılar Projesi’ni hayata geçirmek için çalışmalarımız devam ediyor. Bu iki proje de dahil olmak üzere 450 milyon doların üzerinde genişleme ve iyileştirme yatırımı yapmayı planlıyoruz.”
Operasyonlarını geliştirmek için yatırım yaparken, inovasyon ve dijitalleşmeye de devam ettiklerini kaydeden Johan Van Daele, uzun vadeli stratejileriyle sadece çevresel değil, sosyal etki artırıcı çözümlere de odaklanarak sürdürülebilir kalkınmayı hedeflediklerini açıklıyor. Bu anlayışla verimlilik seviyesini korumak ve müşterilerine üst düzey hizmetler sunmak için sürdürülebilirlik ve sürekli iyileştirmeyi amaçlan bir Kalite Yönetim Sistemi kuran MIP, müşteri memnuniyetini sürekli iyileştirme yaklaşımıyla tüm süreçlerde hizmet kalitesini uluslararası rekabet edebilecek en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor. Çevreyi korumak ve kaynakları en iyi şekilde kullanmak için fosil yakıtlı ekipmanları elektrik enerjisi tüketen ekipmanlara dönüştürerek, daha düşük karbon emisyonuna sahip yeni ekipman yatırımları gerçekleştirdiklerini kaydeden Johan Van Daele, “2030’a kadar mutlak CO2 emisyonlarını %50 oranında azaltmayı hedefleyen MIP, ileriki süreçte sıfır karbon emisyonunu elde etmeyi amaçlamaktadır” dedi.
Mersin Uluslararası Limanı sadece Türkiye için değil, Irak, Suriye ve diğer komşu ülkelere olan ticarette de önemli bir bağlantı noktası. Van Daele, “124 hektar sahasıyla Türkiye’nin konteyner, konvansiyonel, Ro-Ro ve denizcilik hizmetleri veren en büyük çok amaçlı limanı olan MIP, doğrudan 3000’nin üzerinde, dolaylı olarak 25000 kişiye istihdam sağlıyor, sunduğu toplam 32 hizmetle Türkiye’nin Doğu Akdeniz limanları arasındaki pazar payı ise %75.4 seviyesinde. 2008’den bu yana yüzde 130 artan iş hacmine paralel yüzde 127 artan ve rekor düzeydeki vergi geliri, yıllar bazında daha da artmakta, Mersin’in ve Türkiye’nin ekonomik gücüne güç katmaktadır” açıklamasını yaptı.
Kadın istihdamına destek: Van Daele, MIP olarak sektörün ve şehrin ekonomik büyümesine paralel artan işgücü ihtiyacını büyük ölçüde karşılarken kadın istihdamını da desteklemeye özen gösterdiklerini açıkladı: “Dünya genelinde %2 olan denizcilik sektöründeki kadın istihdam oranını %5’lere taşımayı başardık. Fırsat eşitliği ilkesiyle kadının iş hayatında daha fazla söz sahibi olması için KAGİDER (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği) işbirliğiyle önemli projeler geliştiriyoruz. 7 kadının daha puantör göreviyle işgücüne katılmasına olanak sağladık. Önceki yıllarda Türkiye’nin ilk 4 kadın vinç operatörünü sektöre kazandırmıştık, şu anda gayet başarılı bir şekilde görevlerini yapmaktalar. Önümüzdeki süreçte kadın puantör sayısını arttırmaya çalışırken, aynı zamanda kadınların görev alacağı meslek alanlarını çeşitlendirmeyi hedefliyoruz."