banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

KOBİ’ler e-ihracatla geleceği yakalayacak, GittiGidiyor, KOBİ’lerin yanında

GittiGidiyor, bugün 50 kategoride, 22 milyon ürüne ev sahipliği yapıyor, 31 milyon kayıtlı kullanıcı ve 100 bini aşkın satıcıyla faaliyetlerini sürdürüyor. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, Pandemiyi de kapsayan yılın 6 aylık döneminde GittiGidiyor olarak yüzde 50 oranında büyüdüklerini, toplam sayfa görüntülenme sayısının 5.6 milyara ulaştığını açıklıyor: “2020’nin ilk 6 ayında mobilden satış hacmi geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artış gösterdi ve platformumuzda gerçekleşen her 10 alışverişin 7’si mobil cihazlardan yapıldı. GittiGidiyor mobil uygulamamızın indirilme sayısı 15.6 milyona ulaştı.”

HABER 01.11.2020, 00:01 23.03.2021, 17:13
20931
KOBİ’ler e-ihracatla geleceği yakalayacak, GittiGidiyor, KOBİ’lerin yanında
banner625

Öget Kantarcı, Koronavirüs salgını süresince toplamda 10 binden fazla KOBİ’nin, platformları üzerinden satış yapmaya başladığını anlatıyor: “GittiGidiyor’a katılan yeni satıcı sayımız geçen yılın aynı dönemine kıyasla yılın ilk yarısında yüzde 73 arttı. Bunların yüzde 90’dan fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. En çok yeni satıcı sırasıyla Konya, Batman, Şanlıurfa, Kayseri, Adana, Edirne, Gaziantep, Kütahya, Aksaray ve Sivas’tan GittiGidiyor’a katılırken Anadolu’daki KOBİ’lerin e-ticarete yöneliminin hızlanması dikkat çekiyor. Salgın sürecinde ekonomiye ve istihdama katkımızı yalnız KOBİ’lerle sınırlı tutmadık. Kurum içinde toplam istihdamımızı yüzde 30 artırırken müşteri hizmetleri tarafımızı da yüzde 50 büyüttük.”

Yapay zekaya yatırım, kişiye özel alışveriş deneyimi: Öget Kantarcı, Türkiye’de internet ve akıllı mobil cihaz kullanımının giderek yaygınlaşması nedeniyle tüketicilere mobilde çok daha konforlu bir alışveriş deneyimi sunmaya odaklandıklarını, mobil alışverişi daha da kolay hale getirecek yatırım planları yaptıklarını anlatıyor: “Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını devamlı geliştiriyoruz. Bu bakış açısıyla önümüzdeki dönemde de büyük veri kullanımı ve yapay zekâya yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Kullanıcılarımızın taleplerini en doğru ve hızlı şekilde anlayıp onlara online bir satış danışmanı gibi hizmet vermeye odaklandık. Çeşitli algoritma ve tematik filtrelerle birlikte kişiye özel alışveriş deneyimi sunmaya başladık. Önümüzdeki dönemde sektörümüz için yine en kritik konu hızlı teslim olacak. E-ticaret hızla büyürken lojistik tarafta da gerekli yatırımların yapılması, lojistik sektöründeki iş ortaklarımızla daha sıkı işbirliği içinde olmamız gerekiyor. Müşteriler yurt dışındaki ürün envanterine yerel platformlardan ulaşmak, yerli işletmeler de ürünlerini aynı şekilde kolayca yurt dışına göndermek istiyor. Biz de bu konuya iki taraflı yatırımımızı sürdürüyoruz. Özellikle e-ihracat tarafını daha fazla geliştirmek üzere çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor.”
GittiGidiyor’un kuruluş amacının, “girişimcileri ve küçük işletmeleri güçlendiren bir teknolojik platform sunarak herkes için ekonomik fırsat yaratmak” olduğunu söyleyen Kantarcı, son dönemde bu amacı global bir platform sağlayarak gerçekleştirmeye kilitlendiklerini dile getiriyor: “GittiGidiyor, eBay çatısı altında sağladığı güçle KOBİ’lerin, ürünlerini 190 ülkede 183 milyon alıcıya ulaştırmaları için bir platform sunuyor. Yıl sonuna kadar en az 2.000 satıcıyı e-ihracata başlatmayı planladık. Önümüzdeki yıl hedefimiz bu sayıyı 2’ye katlamak. Yüzde 50 büyümeyle kapatmayı hedeflediğimiz 2020’de 22 milyonu aşkın ürün envanterimizi daha da genişletmeye odaklandık. Daha fazla KOBİ ve klasik perakendeciyi platformumuz aracılığıyla e-ticaret ekosistemine dahil edip Türkiye’de perakendenin dijitalleşmesini desteklemeye devam edeceğiz. E-ihracat KOBİ’ler için takip edilmesi gereken bir trend değil, geleceği yakalamak için bir ihtiyaç halini aldı. Türkiye’deki KOBİ’ler, dijitalleşmeye odaklanarak 1.5 trilyon dolarlık küresel pastadan pay alabilir. ”
Son dönemde en çok satılanlar: Yılın ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine göre satışı artan ürünler; maske, antiseptik, steril eldiven, puzzle, roman, pilates ekipmanları, dambıl, oyun konsolu, webcam, bilgisayar, tıraş makinesi... Kantarcı, uzaktan eğitimin etkisiyle ‘’Elektronik’’ kategorisinde, özellikle bilgisayar ve bilgisayar aksesuarlarında satışların arttığını kaydediyor.

Yorumlar (0)