Generali Sigorta, dijital değişim ve dönüşüme hazır
Hem dijitalleşmenin etkileri hem de dijital dönüşüm alanında müşterilerin beklentilerini karşılayabilme konusunda hazırlıklı olduklarını söyleyen Generali Sigorta Genel Müdürü ve CEO’su Sylvain Ducros, 2022’de de acentelerin müşteri ihtiyaçlarını anlamada ve onlara beklenen fiyat aralığında en uygun ürünü önermede kritik bir role sahip olacaklarını belirtti.
Değişen koşullara hızlı adapte olma, doğru aksiyonlar ile cevap verebilme yeteneği sayesinde sigorta sektörü oyuncuları olarak başarılı bir yılı geride bıraktıklarını ifade eden Generali Sigorta Genel Müdürü ve CEO’su Sylvain Ducros, 2022 ve sonrasında da müşteri beklentilerinin dönüşümünün devam edeceğini kaydetti.
“Bu nedenle danışmanlık rollerini yerine getirmelerini sağlamak ve güçlendirmek amacıyla acente ağımızı geliştirmeyi ve desteklemeyi sürdüreceğiz” diyen Ducros, “Günümüzde müşteriler -ekonomik koşullar ve sigortacılık bilgileri göz önüne alındığında- kendilerini ve varlıklarını korumak için en iyi tavsiyeyi sunan şirketlere ihtiyaç duyuyorlar. Generali Sigorta olarak hem dijitalleşmenin etkileri hem de dijital dönüşüm alanında müşterilerin beklentilerini karşılayabilme konusunda hazırlıklıyız. Tüm eğitim süreçlerimizi dijital ortama uyumlu hale getirerek acentelerimize geleceğin acentesi olabilme yolunda tüm olanaklarımız ile geniş bir yelpazede destek vermeye devam edeceğiz” diye konuştu. Generali Sigorta, acentelerini, mevcut müşterilerine ve potansiyel müşterilerine dijital içerik sağlayabilmeleri için dijitalleşme eğitimleriyle destekleyecek.
Sürdürülebilirlik çalışmalarına da değinen Ducros, “Şirketimizin ana hedef alanlarından biri ‘Yaşam Boyu Ortaklık’. Generali, 2024 itibarıyla çevresel ve sosyal kriterlerinin genel müşteri portföyünün doğrudan yatırımlarına entegrasyonunu tamamlayacak olmasının yanı sıra kurumsal yatırım portföyünün karbon ayak izini yüzde 25 azaltacak. Ayrıca sürdürülebilir ürünlerin Brüt Prim Getirisi’ni yüzde 5-7 (CAGR- yıllık bileşik büyüme oranı) büyütecek” dedi.
“KOBİ’lere özel ürünleri hayat geçirdik”
Generali Sigorta’nın, son 4 yıldır büyük bir değişim ve yenilenme içerisinde olduğunu belirten Ducros, “Başta kasko ve KOBİ olmak üzere birçok ürünü şekillendirip satın alabileceğiniz yeni bir sistem kurduk. ‘Benim Kaskom’ hizmetinin ardından, acentelerimizin iş yapış biçimlerini değiştirecek ve dağıtım kanallarının dijitalleştirilmesi ekseninde hazırladığımız dijital platform GATE’i hayata geçirdik. Ayrıca kullanıcı dostu olarak dizayn edilen, tek bir ekran üzerinden çapraz satış yapma ve tek bir tuşla teklif detaylarını paylaşma imkanı sunan, hızlı, kolaylaştırılmış, pratik yapısıyla dikkat çeken direkt satış platformumuzu süreçlerimize entegre ettik” açıklamasını yaptı.
Pandemi dönemi çalışmalarını da anlatan Ducros, “Yalnızca Pandemi sürecinin getirdiği ve getireceği müşteri beklentilerini değil, yeni jenerasyonların önümüzdeki 15 yıllık davranış ve taleplerine yönelik olarak pazarlama, ürün ve yönetim planımızı yapmış durumdayız” bilgisini verdi.
KOBİ’lere yönelik çalışmalarından da bahseden Ducros sözlerine şöyle devam etti: “KOBİ ve esnaflar için ‘Ekmek Teknem’ ürünümüz mevcut. Bu ürünümüz modüler bir ürün ve Türkiye’de sigorta sektöründe ilk olma özelliği taşıyor. ‘Ekmek Teknem Sigortası’ ile KOBİ ve esnafların müşteriler, çalışanlar, makineler, elektronik cihazlar ve hatta işletme kârlarına dair endişelerini ortadan kaldırıyoruz. Her KOBİ’nin ve esnafın ihtiyaç duyduğu esneklik esasına göre tasarlanan ‘Ekmek Teknem’; KOBİ’lerin ve esnafın kendi teminat paketlerini oluşturmasına olanak tanırken ihtiyaç dâhilinde olmayan teminatlara ekstra prim ödeme zorunluluğuna da son veriyor.”