Ekonomik Resesyon ve CRM; Kriz döneminde mevcut müşteri sadakatinin önemi
İşletmelerin çoğu için 2021 yılı sadece salgın kaynaklı problemler taşımıyor. Ne yazık ki salgının ekonomik etkileri ve insanlığın yaşam tarzındaki değişimler firmaları köklü değişimlere sürüklüyor. Beraberinde global olarak hayata geçen veri gizliliği yasaları uyum sürecini zorlaştırıyor.
Tüm dünyayı etkisinde bırakan salgın, öncelikle insanların tüketim alışkanlıklarını çokderindenetkiledi. Sosyal etkiler arasında gerekliliklerin yeniden şekillenmesi ve birikimlerin önem kazanması çok önemli değişimlerdi. Ayrıca üretimdeki zorluklar ve birim maliyetlerinin yükselmesi, "fiyata ve alım sıklığına” etkiyen önemli unsurlar oldu. Global hali ile GDPR ve Türkiye’deki karşılığı olan KVKK düzenlemeleri de artık zorunlu hale geldi. Tüm mali krizlere ek olarak müşteri verisinin izinli iletişim ve veri işleme açısından sıkıntılar taşıması, işletmeler için CRM yatırımlarını zorunlu hale getirdi.
Binovist olarak, geçtiğimiz yıl bu sorunları öngörüp, Dynamics 365 çözümleri ile hizmet sağladığımız kurumsal işletmelerin yanı sıra, KOBİ ölçeğine özel, yerli ve mali açıdan kolay erişilebilir bulut bir çözüm geliştirmeye karar verdik. Kolay kullanımı, pek çok yerli çözüm ile entegrasyonun hazırda sunulması ve KOBİ işletmeler için mali açıdan yormayan bir çözümün arge faaliyetlerini bu yılın ikinci yarısında tamamlamış ve pazara sunmuş olacağız. Özellikle yaygın bir danışmanlık ve geliştirme ağına sahip olması planlanan çözümümüz için yeni mezun gençlerin yetiştirilmesini önemli bir aşama olarak görüyoruz. Bu açıdan çözüm ortağı yapılanması için üniversiteler ile işbirliği halindeyiz. KOBİ platformumuzla birlikte kurumsal müşterilerimize de hizmet edecek şekilde KVKK ve İYS konularında çözüm sağlayan regulatör uygulamalarımızı da hayata geçireceğiz. Bu sayede, özellikle Türkiye pazarında hem yasalara uyum hem de işlevsel olarak ihtiyaçları karşılama anlamında bir elden çözüm sağlayacağız.
Türkiye’de iş çözümleri alanında satışı gerçekleşen yazılımın %69’u yerli çözümler;
Bilişim şirketlerinin %40’ı önümüzdeki dönemde Dijital Dönüşüm alanında payını artıracağını söylüyor;
Yine bilişim şirketlerinin %41’i önümüzdeki dönemde analitik çözümler ve iş zekâsında pay artıracağını düşünüyor.
Buradan yola çıkarak, özellikle iş çözümleri otomasyonu ve analitik çözümleri açısından yakın zamanda daha fazla yerli oyuncunun pazarı geliştireceği aşikâr. Binovist bu alanda lider olmak için kuvvetli bir aday.