Eclit’ten KOBİ’lere IT çözümlerinde fırsat eşitliği
Farklı ölçekteki işletmelerin, en temel ve karmaşık bilişim-teknoloji ihtiyaçlarını gidererek, uçtan uca ve güvenilir IT çözümler sunan Eclit, KOBİ ölçeğindeki şirketleri yüksek maliyetli teknoloji yatırımları yapmaktan kurtararak daha ulaşılabilir fiyatlarla IT yönetim hizmetleri sunmayı hedefliyor. Eclit Kurucu CEO’su Egemen İnce “Bu açıdan teknolojik anlamda fırsat eşitliği yarattığımızı da söyleyebiliriz” diyor.
IT dünyasının lider şirketlerinden olan Clonera ve Pukta’nın ortak bir vizyon çerçevesinde Türkiye’nin öncü yatırım fonu Turkven ile 2021’de güçlerini birleştirmesiyle kurulan Eclit, şu an 300’den fazla farklı ölçekteki işletmenin en temel ve karmaşık bilişim-teknoloji ihtiyaçlarını gidererek, uçtan uca ve güvenilir IT çözümler sunuyor.
Bugün toplamda 20 yılı aşan deneyimleriyle, Türkiye’de IT alanındaki en yetkin insan kaynağı profiline sahip olduklarını söyleyen Eclit Kurucu CEO’su Egemen İnce, “Çoğunluğu teknik ekiplerde olan toplam 120 çalışanımızla Türkiye’nin e-fatura arşivinin yüzde 56’sının, sigorta poliçelerinin yüzde 45’inin ve perakende e-ticaretin de yüzde 40’ının bilgi teknoloji hizmetlerini bizzat yönetiyoruz” diyor.
Sundukları IT hizmetleriyle şirketlere güvenlik seviyesi yüksek, uluslararası standartlarda altyapıya sahip olma ve regülasyonlarla uyumlu çalışma imkânı sağladıklarını belirten Egemen İnce, başta üretim, sağlık, hizmet ve perakende olmak üzere birçok sektöre hizmet götürdüklerini ifade ediyor.
Egemen İnce, ‘İş Sürekliliği ve Felaket Kurtarma’ konusunda sundukları çözüm ve hizmetlerle müşterilerine rekabet avantajı sağladıklarını anlatıyor: “Bu hizmetle veri merkezinde oluşabilecek herhangi bir felakette daha önce belirlenen limitler içerisinde (RPO: Felaket anında kaybedilmesine izin verilen veri miktarı / RTO: Sistemlerin felaket sonrasında yeniden çalıştırılma süresi) hizmetlerin yeniden başlamasını sağlıyor. Veri merkezinde servislerin çalışmasını engelleyen cryptolocker gibi siber saldırılarda, yangın, deprem, güç kesintisi ve iklimlendirme sistemi arızası gibi doğal afetlerde ya da platform arızalarında yani iş sürekliliği çözümleri ile servise devam etme imkânı olmayan durumlarda belirlenen sürelerde servisin geçici olarak felaket kurtarma merkezi üzerinden verilmesini mümkün kılıyor.”
Diğer çözümlerinde olduğu gibi ‘İş Sürekliliği ve Felaket Kurtarma’ çözümünde de servislerin kritiklik seviyesine ve arıza durumunda sistem gereksinimlerine bağlı olarak özel tasarlanabildiğini ayrıca hazır paket olarak da sunulduğunu kaydeden İnce, paketin ihtiyaca yönelik olarak genişletilip, daraltılması esnekliğiyle de fark yarattıklarını, kullandıkları teknolojinin, rakipsiz RTO ve RPO değerleri sunduğunu da vurguluyor. Egemen İnce, “Bu sayede veri kayıpları neredeyse sıfıra düşüyor ve en geç 15 dakika içinde kalınan yerden çalışmaya devam edilebiliyor. Ayrıca 7/24 proaktif izleme ve destek hizmeti sayesinde müşterilerimiz sıra beklemeden bize ulaşıyor ve konunun uzmanı mühendislerimizden 2. seviyede destek alıyorlar. Son olarak, sadece test veya felaket anında ihtiyaç duyulan kaynaklar için kullandıkça ödeme yapabiliyorlar ve kullanılmayan kaynakların maliyetinden kurtuluyorlar. Bu da yüzde 80 maliyet avantajı sunuyor” açıklamasını yapıyor.
Egemen İnce sözlerini şöyle tamamlıyor: “Önümüzdeki dönemde de KOBİ ölçeğindeki daha çok şirkete hizmetlerimizi sunmak ve onları yüksek maliyetli teknoloji yatırımları yapmaktan kurtararak daha ulaşılabilir fiyatlarla IT yönetim hizmetlerini sunmayı hedefliyoruz. Bu açıdan teknolojik anlamda fırsat eşitliği yarattığımızı da söyleyebiliriz.”