DFDS Güçlü Performansını 2021 Yılında da Sürdürüyor
DFDS Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, 2021’de, 2020’nin 3.ve 4. çeyreğine göre yüzde 2-3 oranında büyümeyi hedeflediklerini açıkladı.
Danimarka merkezli, 1866’da kurulan, Avrupa’nın köklü ve büyük denizcilik şirketlerinden DFDS’nin Türkiye’deki faaliyetlerini DFDS Akdeniz İş Birimi yürütüyor. Şirket, 1994’te İstanbul’da kurulan Türkiye’nin en büyük lojistik şirketlerinden U.N. Ro- Ro’yu da 2018’de bünyesine kattı.
Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, yaptıkları gemi ve liman yatırımlarıyla Ro-Ro taşımacılığını geliştirdiklerini, kara nakliyecilerinin Avrupa’da karşılaştığı geçiş belgesi, sürüş yasakları, yüksek para cezaları gibi problemlerine karşı Avrupa’daki intermodal altyapısını genişleterek Türk ihraç malı taşıyan lojistikçilerin en önemli çözüm ortağı olduklarını söyledi. Pamukçu, “Halihazırda Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı olan, Avrupa’nın en büyük ekonomilerine sahip ülkelerine yapılan kara nakliyesinin yaklaşık yarısını DFDS olarak kurduğumuz altyapı ile Avrupa’ya taşıyoruz” dedi.
Türkiye ve Avrupa arasında sundukları Ro-Ro ve İtalya çıkışlı tren bağlantıları ile kurdukları intermodal altyapısının yanında bir liman operatörü olarak hizmet verdiklerini vurgulayan Pamukçu, Türkiye’de ki operasyonlarını İstanbul Pendik, Yalova, Ambarlı ve Mersin limanlarından gerçekleştirdiklerini belirtti. Pamukçu, ayrıca İtalya’da Trieste ve Bari, Fransa’da Sete, Marsilya-Tunus ve Yunanistan’da Patras limanlarından hizmet verdiklerini ve 14 büyük Ro-Ro gemisi ve 60 km’yi aşan gemi kapasitesiyle düzenli seferler düzenlediklerini ifade etti.
Pandemide intermodal çözümler öne çıktı
Pamukçu, Pandemi sürecinde intermodal çözümlerin büyük önem kazandığına dikkat çekti: “Bu doğrultuda DFDS Akdeniz İş Birimi, feribot ve demiryolu taşımacılığını birleştiren intermodal taşımacılık çözümlerine daha fazla yatırım yapıyor. DFDS’nin Trieste liman terminalinden geçen tüm yük hacimlerinin yaklaşık yüzde 50’si bugün Avrupa’daki noktalara demiryolu ile taşınıyor. DFDS olarak primeRail ile uzun vadeli işbirliği kapsamında, halihazırda kurulan ‘Ticari Yetkinlik Merkezi’nin yanı sıra Troisdorf/Köln’de bir ‘Operasyonel Yetkinlik Merkezi’ kurduk. Merkezimiz demiryolu hizmetlerine odaklanmak, operasyonları daha da büyütmek ve optimize etmek için fırsatlar sağlayacak. Ayrıca, primeRail ve DFDS, başlangıçta Orta Avrupa’yı merkeze alan müşteri odaklılık ve zamanında güvenilir çözümler konusunda aynı değerleri paylaşıyor. Köln’de kurulan PrimeRail, ofis, demiryolu ve intermodal hizmet çözümleri için bir merkez haline gelecek şekilde genişletilmeye devam ediyor. Avrupa’nın geri kalanına yönelik faaliyetler ise daha sonra genişletilecek.”
DFDS’nin sürdürülebilirlik hedeflerine değinen Pamukçu, çevresel ayak izini kademeli bir biçimde azaltarak 2050 yılına kadar iklim nötr duruma gelmeyi taahhüt ettiklerini ve DFDS’nin 2030 yılında CO² emisyonlarını yüzde 45 oranında azaltacaklarını vurguluyor.
Pamukçu, “İntermodal taşımacılık çözümleri müşterilerimizin; AETR konvansiyonu gereği olan takograf sınırlaması, geçiş belgesi sınırlaması, vize problemleri gibi engelleri kolaylıkla aşarak ihracatımızın sürdürülebilir bir model ile hedef pazarlarımıza ulaşmasına katkı sağlama devam ediyor. Bu yapı ile Türk uluslararası karayolu taşımacılığının daha az finansman ile daha fazla taşıma yapmasını, mevcut sürücü kaynağı ile daha fazla yükleme yapabilmesini destekliyoruz. primeRail ile Köln’de hayata geçirdiğimiz yeni ‘Intermodal Taşımacılık Yetkinlik Merkezi’ bu doğrultuda da yeni çözümler üretecek. Çok güçlü bir intermodal alt yapımız var ve yatırımlarımızı sürdürerek hizmetlerimizde bu yönde büyük avantaj sağlıyoruz” açıklamasını yaptı.
2021’de beklentilerinin 2020’nin 3. ve 4. çeyreğine göre yüzde 2-3 oranında büyümek olduğunu kaydeden Pamukçu, hedeflerini açıkladı: “Türkiye ile Avrupa arasındaki birim kargo ticaretinde en iyi tedarikçi konumumuzu korumak istiyoruz. Sistemimizin sürekli iyileştirilmesi ve müşteri odaklı olmasını sağlamak için mümkün olan en kısa nakliye sürelerini gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Hedeflerimize odaklanarak her yeni dönemde büyüme yönünde aşama kaydetmeyi sürdürüyoruz. DFDS olarak 2020’den bu yana DFDS Akdeniz İş Birimi bünyesindeki intermodal faaliyetlerimizi yaklaşık 1/3 oranında artırdık. 2021’de DFDS’in trenlerinde yaklaşık 100.000 intermodal ünitesinin olması öngörüyoruz.”