CRM Dünyasında Yapay Zekâ
Sadece CRM odağında bile pek çok işi bugün alıştığımız yönünden fazlasıyla öteye taşıyacak yapay zekâya hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi elinizden almıyor, sadece size hizmet ediyor, hatta yapıyor. En azından bugün için. Yarının teknolojik gelişmelerine uzak kalmamak için AI desteği ile hizmet sunacak olan Robosme CRM sistemini incelemenizi tavsiye ederim. Hala geç değil başlamak için, ama daha önceden başlayan rakiplerinizin yol aldığını söylemek gerekir.
Uzak değil, otuz yıl önce otonom sistemler hayatımıza ne zaman girecek diyorduk, yirmi yıl önce ise robotlar. Hepsi bir bir hayatımızda artık. Evdeki temizlik robotundan, bindiğimiz aracı üreten otonom robotlara kadar. Farkettiniz mi bilmiyorum ancak, yapay zekâyı çok uzun zamandır konuşuyor olsak da toplumun önemli bir kesimi, hatta iş dünyasının duayenleri bile neyi ifade ettiğini, nasıl bir şey olacağını bilmiyordu. Samimice paylaşmak isterim, arkasında yatan teknolojiyi ve mantığı hala çoğu kimse çözemedi.
Algoritmanın ne olduğunu bile topluma indirgeyebilmiş değilken, artık yapay zekâ ile yüz yüzeyiz. Aslında basitçe şöyle açıklamak doğru olur. Veri bir yere kaydedilebilen, dolayısıyla hacmi olan bir şey. Hafıza diyerek basitleştirebilirim. Bilgi ise öğrenme denen bir süreçten geçen veriler bütünü. Yani iki veri arasında kurulan bir ilişki. Yetmiş derece sıcaklık bir veridir. Elinizin kırk dereceye kadar dayanabilmesi de bir veri. Eliniz yandığında hissettiğiniz, öğrendiğiniz acı ise bilgidir. İşte insanoğlu sonunda bir yerlerde duran verileri anlamlı-anlamsız ilişkilendirebilen algoritmalar geliştirdi, sonra da içlerinden anlam çıkarabilmesi için belli ayarlar ile öğrenebilme yetisini bilgisayarlara kazandırdı. Artık hiçbir şey eskisi gibi olamaz. İnsan yarattığı elektronik varlıklara yarattığı ruhu üfledi.
İşin felsefesinden biraz uzaklaşalım ve hepimizin para kazandığı, ticaretini sürdürdüğü işlerimiz için çok kritik olan CRM sistemlerine yapay zekânın katacağı faydaları konuşalım. Özellikle insan üstü hız ile operasyon yapabilmesi ve hızlı öğrenebilmesi ile öne çıkan yapay zekâ sistemler CRM sistemleri ile birleşerek kullanıcıların vaktini alan işleri ortadan kaldıracak veya alternatif yollarla kolaylaştıracak. Birkaç örneği sıralamak gerekirse;
• İletişimde olduğunuz müşterilerinizin epostalarına cevap vermeniz gerektiğinde size yazacağınız metni önerecek.
• Web sitesinde sohbet (chat) kısmından iletişime geçen müşteri adaylarını CRM sistemine otomatik olarak tanımlayacak.
• Talep veya şikâyetini size ulaştırmaya çalışan müşterinin sorununun, size doğru kategorizasyon ile gelmesini sağlayacak.
• Hatta, çözüm havuzunuz var ise; yani bilgi bankanız, bunu web’de bulabileceği veriler ile zenginleştirerek müşterinize sizin adınıza cevap verebilecek.
• Potansiyel bir müşterinin size web sitesinden veya sosyal bir kanaldan ulaşması durumunda, geçmiş potansiyel müşteri verilerinizle kıyaslayarak, buradan bir satış fırsatı çıkıp çıkmayacağını size söyleyecek. Yani tamam/devam (go/no-go) kararınızda etkin bir rol alacak.
• Çok azımızın aşina olduğu robotik süreç otomasyonlarını (RPA) aşacak bir zekâ olduğunu söylemeliyim. Dolayısıyla sadece otomatik işlem yapmıyor, zekâ ile aşılacak sorunlara cevap veriyor. Dolayısıyla yukarıda bahsettiğim potansiyel müşteriyi sosyal medyadan araştırarak, paylaşımlarına duygusal analiz yapacak ve satın alma yetisini sorgulayacak.
Sadece CRM odağında bile pek çok işi bugün alıştığımız yönünden fazlasıyla öteye taşıyacak yapay zekâya hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi elinizden almıyor, sadece size hizmet ediyor, hatta yapıyor. En azından bugün için.
Yarının teknolojik gelişmelerine uzak kalmamak için AI desteği ile hizmet sunacak olan Robosme CRM sistemini incelemenizi tavsiye ederim. Hala geç değil başlamak için, ama daha önceden başlayan rakiplerinizin yol aldığını söylemek gerekir.