banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Bankacılıkta gelecek dijitalde

Dijital dönüşümün öncü sektörü bankacılık, geliştirdiği inovatif ürün ve hizmetlerle öne çıkıyor. Pandemi sürecinin de etkisiyle bir önceki döneme göre bankacılık müşteri sayısında 3 milyon artış yaşandı. Dijital bankacılıkta internet bankacılığı pozisyonunu korurken mobil bankacılık kullanımı hızla yükseliyor.

HABER 01.07.2020, 00:02 29.07.2020, 20:31
26696
Bankacılıkta gelecek dijitalde
banner637

İş de değişiyor, iş yapış modelleri de. Sektör ayırmaksızın yaşanan bu değişime kısacası dijital dönüşüm diyoruz. Pandemi süreciyle birlikte de hız kazandığını hemen hemen her sektörde gözlemlemek mümkün. Bankacılık sektöründeki değişim ise şimdiden rakamlara yansımış durumda. Şube ve çalışan sayısında nasıl bir yol izleneceğini zaman gösterecek olsa da tüketici alışkanlıklarındaki değişim birçok yeniliği de beraberinde getiriyor.
Dijital dönüşümün bankacılık sektöründe önlenemez yükselişinin elbette birçok nedeni var. Bunlar arasında; iş yapışların kolaylaşması, zaman-maliyet avantajı sağlaması, temassız işlem imkanı öne çıkıyor. Sektörün önümüzdeki dönem bu yönde gelişeceği rakamlara da yansıyor.
Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) verileriyle başlayalım. TBB’nin Mart 2020’de yayınladığı ‘Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri’ internet bankacılığı hizmeti veren 27 banka ile mobil bankacılık hizmeti veren 22 banka verisine dayanıyor. Tam da pandemi sürecinin başlangıcında yayınlanan rapor sektördeki gelişmeleri görmek açısından dikkat çekici. Ocak ve Mart 2020 dönemi içinde bireysel ve kurumsal toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 56 milyon 324. Bu sayının yaklaşık 4 milyon kişisi sadece internet bankacılığı, 44 milyonu ise sadece mobil bankacılık işlemi yapıyor. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise 8 milyon 412 bin kişi. Veriler aktif dijital bankacılık müşteri sayısında bir önceki döneme göre 3 milyon artış yaşandığını gösteriyor.
Ocak-Mart 2020 dönemi içinde az bir kez giriş (log-in) işlemi yapmış aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 53 milyon 981 bin kişi. Bu sayının 3 milyon 154 bin kişisi “sadece internet bankacılığı” işlemi yaparken 43 milyon 61 bin kişisi “sadece mobil bankacılık” işlemi yapmış. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise 7 milyon 766 bin kişi. Cinsiyete göre bakarsak: Aktif bireysel dijital bankacılık müşterileri, 37 milyon 125 bin kişi erkek (yüzde 69), 16 milyon 857 bin kişi kadın (yüzde 31) müşterilerden oluşuyor.
Ocak-Mart 2020 dönemi içinde aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin yaş grupları bazında dağılımında ilk sırayı 21 milyon 152 bin kişi ile 36-55 yaş grubu alıyor. Bunu, 15 milyon 976 bin kişi ile 26-35 yaş grubu, 11 milyon 274 bin kişi ile 18-25 yaş grubu izliyor. 56-65 yaş grubundaki aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı ise 3 milyon 896 bin kişi. Ocak-Mart 2020 dönemi içinde az bir kez giriş(log-in) işlemi yapmış aktif kurumsal dijital bankacılık müşteri sayısı 2 milyon 343 bin kişi.

İnternet bankacılığı artıyor
İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıtlı ve en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı Mart 2020 itibariyle 69 milyon 339 bin kişi. Son bir yıl içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı ise 21 milyon 792 bin. Ocak-Mart 2020 dönemi içinde en az bir kez internet bankacılığı giriş işlemi yapmış aktif bireysel müşteri sayısı 10 milyon 920 bin. Bu miktar kayıtlı olan toplam bireysel müşteri sayısının yüzde 16’sını oluşturuyor. İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış kurumsal müşteri sayısı, Mart 2020 itibariyle 4 milyon 290 bin kişi olarak gerçekleşti.
Yine aynı dönemler arasında internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 111 milyon, tutarı ise 1.5 trilyon TL’dir.
EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan para transferleri işlemleri, 1 trilyon TL işlem hacim ve 56 milyon işlem adedi ile finansal işlemler arasında en büyük paya sahip. İkinci sırada 364 milyar TL’lik işlem hacmi ve 17 milyon işlem adedi ile yatırım işlemleri yer alıyor. İnternet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan toplam finansal işlem adedi bir önceki döneme göre 9 milyon adet azalırken toplam işlem hacmi ise 40 milyar TL arttı.
Ocak-Mart 2020 dönemi itibariyle gerçekleştirilen yatırım işlemleri hacminde birinci sırayı, 125 milyar TL ve yaklaşık 11 milyon işlem adedi ile hisse senedi işlemleri alırken bunu, 69 milyar TL ve 2 milyon adet ile döviz işlemleri izledi. Aynı dönemde internet bankacılığı kanalıyla kullandırılan anlık kredi adedi 127 bin, hacmi 3 milyar 15 milyon TL oldu.

Mobil bankacılık hız kazandı
Mobil bankacılık yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış toplam müşteri sayısı Mart 2020 itibariyle yaklaşık 83 milyon kişi. Bunların 52 milyon 481 bin kişisi (yüzde 63’ü) Ocak-Mart 2020 dönemi içerisinde en az bir kez giriş işlemi yaptı. Son bir yıl içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış mobil bankacılık müşteri sayısı ise 62 milyon 617 bin. Toplam (bireysel ve kurumsal) aktif müşteri sayısında bir önceki döneme göre 3 milyon 203 bin kişi artış oldu. Ocak-Mart 2020 dönemi itibariyle, mobil bankacılık hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 578 milyon, tutarı ise 1.8 trilyon TL oldu. EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan para transferleri, finansal işlem hacminin yüzde 52’sini, ikinci sıradaki yatırım işlemleri ise yüzde 37’sini oluşturdu. Ocak-Mart 2020 döneminde mobil bankacılık kanalıyla kullandırılan anlık kredi adedi 1 milyon 658 bin, hacmi 32 milyar 644 milyon TL’dir.

Pandemide mobil uygulamalar tercih edildi
Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin ‘Bankacılık Sektörü 2020 İlk Çeyrek Raporu’ pandemi sürecinin etkisini görmek açısından önemli. Bankacılık sektöründe bulunan 100 web sitesinin kategori haline getirildiği rapora göre; web sitelerinin 2020’nin ilk üç ayında, 2019’un aynı döneminde sergiledikleri performansın üzerine çıkamadığı görülüyor. Sektör web sitelerine gelen toplam ziyaretçi sayısı; 2019’da 297 milyon civarında iken 2020’de 246 milyona düşerek hacmini yüzde 16.97 oranında kaybetmiş bulunuyor. Ülkemizde COVID-19 salgını sebebiyle bankacılık işlemlerine duyulan ihtiyacın azalması bu durumun ortaya çıkmasındaki önemli sebepler arasında yer alıyor.
2019-2020 karşılaştırması, kullanıcıların ziyaret ve kullanım alışkanlıklarını büyük oranda mobile kaydırmış durumda olduğunu gösteriyor. COVID-19 etkisiyle azalan ihtiyaçlara rağmen mecburiyet oluşturan bankacılık işlemleri için web sitesinden ziyade mobil uygulamaların kullanıldığı görülüyor. Bu süreçte ilk kez online bankacılıkla tanışan ve azımsanamayacak bir popülasyon oluşturan olan kişilerin de daha kolay kullanıma sahip olması sebebiyle mobil uygulamaları tercih ettiği ortaya çıkıyor.

İş Bankası’ndan dijitalleşme çözümleri
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek, yatırımlarını dijitalleşme ekseni üzerinde tuttuklarını ve müşterilerinin hayatını kolaylaştırma gayesi ile hareket ettiklerini söyledi.
Şimşek, müşterilerinin İşCep, İnternet Şubesi, Maximum Mobil ve Maximum İşyerim uygulamalarını kullanarak, birçok işlemi şubelere gelmeden tamamlayabildiğini hatırlattı. Şimşek, “Esnaf ve gerçek kişi tacir müşterilerimiz 100 bin TL’ye kadar ticari finansman ihtiyaçlarını İşCep ve İnternet Şubemizden 7/24 Anında Ticari Kredi’ye başvurarak karşılayabiliyor. Ayrıca POS talebi olan gerçek kişi tacir niteliğindeki müşterilerimizin taleplerini Şubelerimize gelmeden tamamlayabilmelerini sağladık. Ticari kredi kartı sürecimizi de uçtan uca dijitalleştirdik. Bu kapsamda artık esnaf ve gerçek kişi tacir müşterilerimiz Ticari Kredi Kartına İşCep ve Maximum İşyerim uygulamalarımız üzerinden 7/24 başvurabiliyor. Sonrasında ise müşterilerimizin kartları adreslerine teslim ediliyor. Böylece kart sahibi olmak adına Şubelerimize gelmeden, kolayca talepleri karşılanıyor” diye konuştu.
Şimşek, Maximum İşyerim uygulaması ile ticari müşterilerin  ödeme sistemlerine yönelik ihtiyaçlarını tek bir çatı altında topladıklarını belirterek şu bilgileri veriyor: “Maximum İşyerim platformu üzerinden, dünyada yaygınlaşmakta olan alternatif tahsilat yöntemlerinden Linkle Tahsilat uygulamasını müşterilerimizin kullanımına sunduk. Linkle Tahsilat uygulamasıyla, sosyal medya ve dijital pazar yerleri üzerinden ticaret yapan müşterilerimizin yanı sıra, B2B iş modelinde çalışan ve uzaktan tahsilat yapmak isteyen firmalarımızın da tahsilat süreçlerinde pratiklik sağlamayı amaçlıyoruz. Linkle Tahsilat ödeme alma yöntemi ile artık firmalar uzaktan ve aynı zamanda her anlamda güvenli bir tahsilat gerçekleştirebiliyor. Maximum İşyerim uygulamasını benzersiz kılan bir diğer özellik ise QR teknolojisi ile işyerlerine fiziki POS cihazı olmadan cep telefonu üzerinden ödeme kabul etme imkânı sağlaması.”
Şimşek, bu dönem çiftçiyi anlayan teknolojik çözümlerine de ağırlık verdiklerini belirterek, “Türkiye İş Bankası olarak, teknoloji iştirakimiz Softtech tarafından geliştirilen İmeceMobil uygulamasını tüm çiftçilerimize ücretsiz olarak sunuyoruz. Uygulama ile çiftçilerimiz üretime dair ihtiyaç duydukları birçok bilgiye dijital ortamda, 7/24 rahatlıkla ulaşabiliyor. Müşterimiz olsun olmasın tarım sektöründe faaliyet gösteren herkesin kullanımına sunduğumuz İmeceMobil uygulamamız IOS ve Android özellikli tüm akıllı telefonlara ücretsiz olarak indirilebiliyor” dedi.

Garanti BBVA’nın KOBİ müşterileri dijitale yoğunlaştı
Garanti BBVA, tüm müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak için uzun yıllardır teknolojiye yatırım yapıyor.
Pandemi sürecinde bu çalışmalara yoğunlaştıklarını söyleyen Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, “Sadece bireysel müşterilerimizin değil, Esnaf, KOBİ, Ticari ve Kurumsal tüm müşterilerimizin dijital kanallarımıza olan talebi arttı. Müşterilerimize dijital kanallarımızdan 7/24 kesintisiz bir şekilde hizmet verebilmek de uzun zamandır teknolojiye yaptığımız yatırımların ne kadar değerli olduğunu gösterdi” dedi.
Özellikle pandemi sürecinde dijitalleşmeye yönlendirmek için bir dizi çalışma yürüttüklerinin altını çizen Onaran, şu örnekleri verdi: “Parolasını unutan müşterilerimiz için parola al fonksiyonlarını yeniden hatırlattık. Çağrı merkezi hizmetlerimizi COVID-19 tedbirlerini alarak sekteye uğratmadan devam ettirdik. ATM’den para çekme limitlerimizi artırarak, müşterilerimizin nakit ihtiyaçlarını şubeye gitmeden karşılaması için imkân sunduk. Bunun yanı sıra tüzel müşterilerimiz için Kasım 2019’da devreye aldığımız QR ile para çekme ve QR ile para yatırma fonksiyonlarını öne çıkararak, ATM’ye temas etmeden QR kodla para çekip yatırabileceklerini anlattık. Toplum sağlığını korumaya ve sosyal hareketliliği azaltmaya destek olmak için, başka bankalara ait ATM’lerden para çekme işlemlerini bir süre ücretsiz hale getirdik. Belirli bir süre dijital kanallarımızdan yapılan para transferlerini yine ücretsiz hale getirdik.”
KOBİ’lerin dijitalleşmesini önemsediklerini kaydeden Onaran, kredi dahil birçok süreci, dijital kanallardan başlayıp sonlandırdıklarını, E-Fatura, E-imza ve QR ile Ödeme gibi ürün ve hizmetlerle KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğunu kolaylaştırdıklarını söyledi. Bugün itibariyle 300 binin üzerinde dijital aktif KOBİ müşterilerinin bulunduğunu kaydeden Onaran, “Mikro ölçekteki işletmeleri dahil edersek bu rakam 1 milyonun üzerine çıkıyor. KOBİ müşterilerimiz; havale, EFT, SWIFT, kart ödeme, fatura ödeme gibi geniş yelpazedeki işlemlerinin toplamda yüzde 96’sını dijital kanallarımız üzerinden gerçekleştiriyor” dedi.
Covid-19 sürecinin dijital dönüşüme etkisini sorduğumuz Onaran, şu bilgileri verdi: “Rakamlara baktığımızda; tüzel firmaların ATM’den yaptığı QR ile Para Çekme ve Yatırma işlemlerinin 16 Mart sonrası dönemde yüzde 41 oranında artış gösterdiğini söyleyebiliriz. Yine aynı dönemde yaklaşık 6 bin KOBİ müşterimiz ilk defa dijital müşterimiz oldu. Bu müşterilerimizin para transferi işlemi yaparken yüzde 87 oranında dijital kanallarımızı tercih ettiğini görüyoruz. Diğer taraftan daha önceden kısıtlı dijital yetkiye sahip müşterilerimizden yaklaşık 50 bin KOBİ müşterimiz, yetki tanımlarını genişletti ve para transferi yaparken bu müşterilerimizin yüzde 98’si dijital kanallarımızı kullandı.”

Albaraka, hem KOBİ’ye hem müşteriye avantaj sağladı
Albaraka, dijital bankacılığı Albaraka Mobil ve İnternet Şube kanallarıyla müşterilerine sunuyor.
Kredi taleplerini şubelere gitmek zorunda kalmadan ‘Jet Finansman’ ürünüyle çözmeye çalıştıklarını kaydeden Albaraka Türk Genel Müdür Yardımcısı Hasan Altundağ, ayrıca müşterileri olsun veya olmasın ‘Bayide Finansman’ ürünü ile müşterilerin alacağı ürün ve hizmeti bayideyken kredilendirip ödemeleri,  isterler ise vadeye yayabildiklerini duyurdu.
Katılım bankaları arasında bir ilk olan Nöbetçi Transfer ürünü ile Albaraka Mobil ve İnternet Şubesi’nde 7/24 TL transfer hizmetini sunduklarının da altını çizen Altundağ, “Bu hizmet sayesinde Albaraka Türk dijital kanal müşterilerinin mesai saatleri dışında, evinden çıkmadan para transferini yapmalarına imkan tanıdık” dedi. Altundağ, bankacılık işlemlerini hızlı ve kararlı bir şekilde dijital kanallara taşımak istediklerini aktardı. Dijital KOBİ Bankacılığı alanında ise KOBİ’lerin bankacılık ürün ve hizmetlerine ulaşmasını kolaylaştırdıklarını ifade eden Altundağ, şunları söyledi: “Dijitalleşme sürecinde devletin getirdiği e-fatura, e-arşiv, e-defter gibi uygulamaları KOBİ’lerimize sunuyoruz. Bayide Finansman ürünümüz ile KOBİ’lerimize satışlarını arttıracak çok önemli hizmet sağladık. Covid-19 sürecinde dijital dönüşümümüz hızlandı. Bu noktada ‘Dijital Müşteri ve Kanal Göçü’ projelerimiz çok daha hızlı devam etti. Kanal göçü ile amacımız daha çok geleneksel müşteriyi dijitalden işlem yapar hale getirmekti. Bunun da rakamsal etkisini bankacılık maliyetlerinin düşmesi şeklinde gördük; bunun yanı sıra müşterilerimizin hızlı başvuru yapabilmesi buradaki hacmimizi arttırdı. Covid ile birlikte insanlar daha fazla mobil ve internet kullanımına yöneldi. Bizim dijital ürünlerimize böylece başvuru sayısı da arttı. Özellikle bireysel bankacılık anlamında yoğun bir talep yaşadık.”

DenizBank, müşterisini dijitale taşıyor
DenizBank, son teknolojileri ve inovasyonu merkezine alan bir strateji izliyor. Banka bu yıl yeniliğe imza atarak Deniz Akvaryum’u kurdu.
Deniz Akvaryum; İnovasyon Yönetimi, Kurum İçi Girişimcilik, Ekosistem Yönetimi ve Hızlandırıcı, Blockchain Laboratuvarı ve Robotik ve Yapay Zeka Uygulama Merkezi birimlerini barındıracak bir inovasyon, inkübasyon ve hızlandırıcı olarak hizmet verecek. Banka aynı zamanda Deniz Akvaryum bünyesinde ayrı bir Robotik ve Yapay Zeka Uygulama Merkezi’ni de kuruyor. Robotik Süreç Otomasyonu çalışmalarının da bir çıktısı olarak dijital işgücünü temsilen Dijitopya isimli rutin raporları hazırlayan, online süreçlerdeki hataları takip eden ve gerektiğinde ilgili birimlere uyarı maillerini gönderen çalışan bulunuyor. Robotik süreç otomasyonu ile birlikte tekrar eden işler robotlara verilerek süreçlerin daha güvenli, hızlı ve etkili yürütülmesi sağlanıyor. DenizBank’ta şu anda 11 robot, 30 proje yürütüyor.
Açık bankacılık stratejisi Bankanın gelecek vizyonlarından biri. Bankadan yapılan açıklamada şu bilgiler yer aldı: “Küresel standartlarla uyumlu şeffaf ve güvenilir inter-API Açık Bankacılık Platformumuz için iş ortaklarımız finteklerle projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Açık Bankacılık’ın şirketlere; anında bilgiye ulaşma, işlem rahatlığı sayesinde daha etkin finansal karar alma, iş hacimlerini büyütme ve etkin kaynak yönetimine ortam sağlama gibi faydaları olacağı görüşündeyiz. Örneğin; şu an kendi uygulamalarına entegre edebilecekleri toplamda 338 bankacılık API metodunu KOBİ’lerimizin kullanımına sunduk.”
DenizBank, KOBİ’lerin ihtiyaçları daha ortaya çıkmadan öngörüp en hızlı, en kolay ve en uygun çözümler sunmaya odaklanıyor. Dijital bankacılığın gelecek 10 yılda pazarın yüzde 50’sini oluşturması bekleniyor. DenizBank, KOBİ’lerin dijitalleşen dünyada dönüşüme ayak uydurmaları ve bankacılık işlemlerini daha hızlı ve daha kolay yapabilmeleri için fırsatlar sunuyor. DenizBank’ın KOBİ müşterilerinin yüzde 45’i dijital ürün ve hizmetleri tercih ediyor.
Pandemi süreci dijital bankacılık uygulamalarına ilgiyi artırdı. Süreçte DenizBank 12 farklı dijital kanalı ve servisleriyle yarattığı ekosistem sayesinde bireysel ve ticari tüm müşterilerin işlemlerini online olarak gerçekleştirebilmesini sağlıyor. Tüm bankaların müşterilerine hitap eden fastPay ürünü ise nakitsiz, temassız ekosistemi ve nakitsiz ulaşım altyapısıyla sosyal mesafe döneminde kullanıcılarının hayatını en çok kolaylaştıran ürünlerden oldu. Mobil bankacılık uygulaması MobilDeniz ise bu dönemde tüm şubelerden 15 kat daha fazla ziyaretçi alarak kendi rekorunu kırdı.

Ziraat Katılım geleceği dijitalde görüyor
Ziraat Katılım, dijital dönüşüm stratejileri kapsamında değişen teknolojileri ve girişimci firmaları yakından izleyerek, müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik stratejik çözümler geliştiriyor.
Ziraat Katılım’ın mobil uygulaması Katılım Mobil’i dijital projelerin odağına yerleştirdiklerini kaydeden Ziraat Katılım Genel Müdürü Metin Özdemir, “Katılım Mobil uygulamamız üzerinden Karekod teknolojisi ile bağış işlemlerinin yapılabilmesi, SGK ödemelerini gerçekleştirebilmesi, barkod okuma teknolojisi ile vergi ödemelerinin yapılabilmesi gibi projelerimizi tüm müşterilerimizin kullanımına sunduk. Dijital onay projemiz ile müşterilerimizin belge ve talimatlarını; şubelerimize gelmelerine gerek kalmadan Katılım Mobil uygulamamız üzerinden giriş yapabilmeleri, süreci izleyebilmeleri ve onaylayabilmelerini sağlayacağız” diye konuştu.
Özdemir, hayata geçirdikleri yeni ödeme yöntemleri ve devam ettirilen projeler ile müşterilerin işlemlerini daha kolay ve hatasız gerçekleştirmeyi hedeflediklerini kaydetti.
Bu dönüşüm sürecinde KOBİ’lerin hızla değişen dünyaya ayak uydurmaları ve rekabet güçlerini artırmaları gerektiğini kaydeden Özdemir, şunları söyledi: “Bankamız KOBİ’lere yönelik dijital ürün ve hizmetler sunmaya önem vermektedir. Bu kapsamda müşterilerimize birçok yeni ürün ve hizmetler sunduk. İşletme finansmanı taleplerinde; süreç ile ilgili gerekli dokümanların imzalanması eklenmesi gibi aşamaların Katılım Mobil üzerinden yapılabilmesi için Mobil Finansman ürünümüzü kurumsal müşterilerimizin kullanımına açtık. 2019 yılının Nisan ayından bu zamana kadar yaklaşık 1000 müşterimiz işletme finansmanı talebini Katılım Mobil üzerinden gerçekleştirdi. Mobil vekâlet ürünümüz ile Katılım Mobil üzerinden müşterilerimizin daha hızlı ve daha kolay bir yöntemle vekalet onayının alınmasını sağladık. 2020 yılı Ocak ayından itibaren müşterilerimizin kullanımına açtığımız Mobil vekâlet ürünümüzü, yüzün üzerinde müşterimiz başarılı olarak kullandı. Dijitalleşmeyle iş süreçlerimizi, kalite ve hız olarak çok daha iyi duruma getirmeyi hedeflemekteyiz.”
Pandemi sürecinde dijital müşteri sayısının arttığını açıklayan Özdemir, şunları dile getirdi: “Bankamız, temassız işlemler kapsamında Karekod ile bağış işlemleri, SGK tahsilatları ve barkod ile vergi ödemeleri gibi projelerini devreye aldı ve müşterilerimizin en az temasla ödeme yapabilmesini sağladı. Pandemi sürecinde bu hizmetlerde yüzde 20 artış oldu.”

“Dijital dönüşümde de KOBİ’lerimizin yanındayız”
Mobil bankacılık tüm dünyada ve ülkemizde mobil teknolojilerinin hızlı gelişimi ve oluşan talep nedeniyle çok hızlı büyüyor.
Akbank Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “Akbank olarak mobil kullanımında kalıcı liderlik hedefimizle çalışmalarımıza kesintisiz devam ediyoruz” dedi.
KOBİ’lerin kendileri için çok önemli olduğunu belirten Oğuz, şunları söyledi: “KOBİ’lere verdiğimiz finansman ve danışmanlık desteklerinin yanında, onların gelişen teknolojiye ayak uydurabilmelerine de yardımcı oluyoruz. Biliyoruz ki, KOBİ’lerin dijitalleşmesi, işlerini daha verimli yapabilme, müşteri taleplerini karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmelerinin sürdürülebilir olması açısından önemli.”
Akbank POS sahibi KOBİ’ler çalışma koşulları, günlük ciro gerçekleşmeleri, günsonu raporları ve kampanyalar hakkında tüm bilgilere Akbank Mobil’den erişebiliyor.
Akbank Üye İşyerleri bulunduğu lokasyon ve sektörlerine göre kendisiyle aynı sektörde faaliyet gösteren diğer üye işyerlerine ait ortalama ciro bilgilerine ulaşarak, rekabette nerede olduklarını da görebiliyor.
Akbank müşterisi olsun veya olmasın, üye işyeri ya da ticari kart sahibi olmak isteyen tüm şahıs firmaları başvuru ve açılış süreçlerini www.akbank.com veya Akbank Mobil ve İnternet’ten 7/24 şubeye gitmeden gerçekleştirebiliyor.
Bülent Oğuz, KOBİ’lerin ihtiyaçlarına yönelik, verimliliklerini artıracak dijital uygulamalar geliştiren Fintech’lerle çözüm ortaklığı geliştirmeyi hedeflediklerini anlattı: “Müşterilerimizin işlerini yönetirken muhasebe ve finans, insan kaynakları yönetimi dışında da her gün gerçekleştirdikleri birçok operasyon var. Bu nedenle önümüzdeki dönemde de ödemelerin tahsilatı, pazarlama ve CRM gibi konularda KOBİ’lerimizin günlük operasyonlarını kolaylaştıracak, rekabette öne çıkmalarını sağlayacak uygulamalardan oluşan bir ekosistem yaratmayı hedefliyoruz. Bu sayede dijital dönüşüme uyumlu bir şekilde KOBİ’lerimizin verimliliklerini artırmayı amaçlıyoruz.”
Akbank Mobil entegrasyonu sayesinde KOBİ’ler Akbank hesaplarından yaptıkları işlemleri kolayca takip edip muhasebeleştirebilecek, tedarikçilere ya da diğer kişilere yapacakları ödemeleri uygulama üzerinden gerçekleştirebilecek. Uygulamadan yararlanmak isteyen KOBİ’ler, www.kobilerdijitale.com adresinden başvurabiliyor.
Bülent Oğuz, şu bilgileri verdi: “Müşterilerimiz kadar çalışanlarımızın da dijitalleşmesi için çalışıyoruz. Bildiğiniz gibi, çoğu KOBİ sahipleri işletmelerinin her şeyi ile kendileri ilgileniyor. Dolayısıyla bankaya gitmeleri gerekse bile yoğunluktan zaman bulmakta zorlanıyorlar. Geliştirdiğimiz mobil uygulamayla bu konuya çözüm getirmiş oluyoruz. KOBİ Müşteri İlişkileri Yöneticilerimiz müşterilerinin bilgilerine mobil cihazlardan erişebiliyor, ziyaretlerinde onların ihtiyaçlarına uygun bir şekilde krediden üye işyerine, çek karnesine kadar birçok ürünü sunabiliyor. Böylece KOBİ’lerimizin bankaya gitmesine gerek kalmadan ihtiyaçlarını mobilden anında halletmiş oluyoruz.”

Yapı Kredi Mobil’den sigorta sektörü çözümleri
Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi; insan odaklı teknolojik yeniliklerle, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı ve bankacılığın sınırlarını genişletmeyi sürdürüyor. Yapı Kredi Mobil üzerinden verilen hizmetlere her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Bu kapsamda Yapı Kredi, Yapı Kredi Mobil üzerinden Allianz güvencesiyle ‘’Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’’ dâhil olmak üzere pek çok yeni sigorta hizmetini sunmaya başladı. Bunların arasında, Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) satış ve yenileme işlemlerinin yanı sıra farklı sigorta şirketinden olan poliçelerin yenilenmesi imkânı da bulunuyor. Ayrıca Yapı Kredi Mobil’de yer alan “Sigortalar” menüsü sayesinde, belirli sigorta ürünlerine başvurudan yenilemeye, poliçe takibinden tekliflerin görülmesine kadar pek çok hizmete tek başlık altından hızlıca erişilebiliyor.
Öte yandan Yapı Kredi Mobil’de yer alan “Yatırımlar” ana menüsüne, "Birikimler/Bireysel Emeklilik (BES) Fon İşlemleri" de eklendi. Bu sayede sözleşme sahipleri, Yapı Kredi Mobil üzerinden fon dağılım değişikliklerinde önerilecek paketlere veya kendi tercihlerine göre dağılımı kolayca yapabilecek. Her zaman olduğu gibi müşterilerinin yanında olarak onların hayatlarını kolaylaştıracak çözümler sunduklarını belirten Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, Yapı Kredi olarak, yeni teknolojilerin sağladığı kolaylıklarla müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkardıklarını söyledi. Ülgen, yürüttükleri çalışmalarını şöyle anlattı: “Kullanıcı dostu bir ara yüze sahip Yapı Kredi Mobil’e eklediğimiz yeni ürün ve hizmetlere müşterilerimiz 7/24, konforlu bir şekilde; diledikleri yerden, diledikleri zamanda ulaşabiliyor. Bu kapsamda “Tamamlayıcı Sağlık Sigortası” dâhil olmak üzere pek çok yeni sigorta hizmeti ve Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) satış ve yenileme işlemlerini de Yapı Kredi Mobil’de sunmaya başladık. Ayrıca uygulamada yer alan “Yatırımlar” ana menüsüne, "Birikimler/Bireysel Emeklilik (BES) Fon İşlemleri" de ekledik. İnsanı merkeze alan bir yaklaşımla geliştirdiğimiz tüm yenilikçi fonksiyonlarımız sayesinde müşterilerimizle kurduğumuz bağın daha da güçlenmesini ve onların hayatlarını daha da kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Sektörde farklı bir noktada bulunduğumuz dijitalleşme alanında çalışmalarımızı sürdürerek müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya ve sınırları kaldırmaya devam edeceğiz.”

Fibabanka’dan Vatan Online’da avantajlı kredi
Müşterilerine sadece temas edilen anlarında değil, baştan uca tüm yolculukları süresince mükemmel bir deneyim yaşatmaya odaklanan Fibabanka, onların tüm finansal ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına stratejiler geliştirmeye hız kesmeden devam ediyor. Fibabanka bu kapsamda hizmet verdiği iş ortaklarından Vatan Bilgisayar’ın mağazalarının ardından ‘Vatan Bilgisayar’ın online mağaza alışverişlerinde de geçerli ‘Fibabanka Alışveriş Kredisi’ uygulamasını müşterilerinin hizmetine sundu.
Fibabanka, www.vatanbilgisayar.com üzerinden 20 bin TL’ye kadar yapılacak alışverişlerde tüketicilere 3 aydan 12 aya kadar taksitle, faizsiz kredi imkânı sunarak elektronik ürün alışverişlerinin evden çıkmalarına gerek kalmadan daha hızlı, kolay ve ekonomik yapılabilmelerini sağlıyor. Krediden faydalanmak isteyenler vatanbilgisayar.com üzerinden ‘Fibabanka Kredisi ile Öde’ adımını seçerek işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

Yorumlar (0)