Akıllı lojistiğin adresi; Fillo Lojistik
AVM lojistiğinde uzmanlığıyla öne çıkan Fillo Lojistik, dijital dönüşüm sürecindeki hamleleriyle de rekabette farklılaşıyor. Fillo Lojistik Genel Müdürü Recep Demir, “giyilebilir teknoloji” cihazlarıyla iş süreçlerini daha verimli hale getirdiklerini ve zaman tasarrufu sağladıklarını anlatıyor.
AVM lojistiği ile sektöründe farklılaşan Fillo Lojistik, şimdi de sektöründe “giyilebilir teknoloji” cihazlarını kullanarak fark yaratmaya devam ediyor. Fillo Lojistik, Türkiye genelinde 40 bin m2 kapalı alanda, 27 operasyon merkezi üzerinden parsiyel dağıtım hizmeti veriyor. Fillo Lojistik Genel Müdürü Recep Demir, “Sektörümüzü ilgilendiren teknolojik yenilikleri yakından takip ediyor ve gerekli yatırımları yaparak gelişen teknolojiyi, iş süreçlerimizi iyileştirme ve verimliliği artırma noktasında kullanıyoruz” dedi.
Lojistik hizmet ihtiyacı olan tüm sektörlere hizmet verdiklerini, müşterilerinin beklentilerini karşılayarak, müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşıyabildiklerini belirten Recep Demir, “Fillo Lojistik olarak bazı konularda uzmanlaşarak butik hizmet sunmaktan da memnuniyet duyuyoruz. Türkiye genelinde bu kadar çok AVM varken bu platformdaki ihtiyacı görmemek lojistik ya da kargo şirketleri için büyük eksiklik. Oysa biz uzun yıllardır AVM lojistiğinde yaptığımız doğru planlamalarımız sayesinde bu konuda uzmanlaştık. En zor operasyonlardan biri olan AVM lojistiğinde ilk akla gelen lojistik şirketi olduğumuzu da özellikle belirtmek isterim” diye konuşuyor.
Recep Demir, Fillo Lojistik’in dijital dönüşüm sürecinden söz ederek, “2018’de İstanbul Avrupa Aktarma Merkezimize 3 milyon TL’lik yatırımla Sorter Sistemi kurduk ve bu sayede günlük parça işleme kapasitemizi yüzde 30 artırdık. Yatırımlarımız ve doğru planlamalarımız sayesinde 2019 yılı ilk 8 ay içerisinde yüzde 20 oranında büyüdük. ‘Dijital Dönüşüm’ gerçekleştirdik. Bu sayede şirket genelinde kullandığımız tüm sistemleri mevcut yazılımlarımız da dahil olarak iyileştirdik. Mobil uygulama platformlarına yatırımlar yaptık. Bilgi işlem altyapımıza sürekli yatırım yaparak müşterilerimizle olan bilgi akışını kesintisiz sağlamaya başladık. Daha önce endüstriyel cihazlarla ve insan gücüyle yaptığımız tüm iş süreçlerinde mobil cihazları kullanarak, uygulamalar geliştirerek dönüşüm projesinde çok önemli bir noktaya geldik” açıklamasını yapıyor.
Giyilebilir teknoloji ile verimlilik artışı ve zaman tasarrufu
Recep Demir, 2019 yılının ilk çeyreğinde Fillo Lojistik Ankara Aktarma Merkezi’ne kurdukları konveyör bant sistemiyle zaman ve mekan tasarrufu yaparken operasyonel verimliliklerini de artırdıklarını anlatıyor: “Yine sektörde teknolojiyi yakından takip eden bir lojistik şirketi olarak uluslararası şirketler tarafından kullanılan ‘Giyilebilir Teknoloji’ olarak adlandırılan ‘HandsFree Barkod Okuyucu’ cihazları mevcut sistemlerimizle entegre etmeye başladık. Uluslararası lojistik şirketleri toplama, paketleme ve yükleme gibi süreçlerinde bu teknolojiyi kullanmaya başladı. Rekabet ortamında farklılaşmak ve bu avantajı kullanabilmek için bizler de bu teknolojiyi yurtdışından getirerek iş modelimize entegre ettik. Önceliğini çalışanlarının iyi koşullarda ve güven içinde çalışması olarak belirleyen Fillo Lojistik için giyilebilir teknolojiyi işgüvenliği içinde bir fırsat olarak gördük.
Giyilebilir teknoloji sayesinde çalışan güvenliği ile birlikte birçok süreçlerimizi verimli hale getirdik ve zaman tasarrufu sağladık. Parmaklara takılabilen barkod okuyucuları kullanan çalışanlarımız her iki elini de rahatça kullanabildiği için sistemli bir operasyon yapabiliyor. Cihazların tutulmuyor olması sayesinde çalışanlarımızın hareket kabiliyeti artarken elde olan kaynakların kullanımının da maksimuma çıkması sağlandı. Bu sayede veri akışlarının depolanması, var olan verilere ulaşılması ve bu verilerin müşterilerimize ulaşması kolaylaştı. Verinin doğru ve hızlı bir biçimde toplanması, dağıtımda veri paylaşımında ve iş süreçlerimizin izlenebilir olması sayesinde müşterilerimize verdiğimiz hizmet taahhütlerini tam ve istenilen zamanda yerine getirebiliyor, sektörde farklılaşabiliyoruz.”