banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

80 alt kategoride 600 bin çeşit ürünü buluşturan Zer Online yoğun ilgi görüyor; Hedef: ZerOnline’nın Türkiye’nin lider B2B kataloğu olması

Zer A.Ş. Hizmet ve Malzeme Genel Müdür Yardımcısı Alp Ressamoğlu ile pandemide yaşanan dijital dönüşüm fırtınasında Zer’i geleceğe taşıyan adımlarından ZerOnline’ı ve hedeflerini konuştuk.

HABER 01.07.2021, 00:00 28.07.2021, 10:18
24254
80 alt kategoride 600 bin çeşit ürünü buluşturan Zer Online yoğun ilgi görüyor; Hedef: ZerOnline’nın Türkiye’nin lider B2B kataloğu olması
banner625

Pandemi döneminde dijital dönüşümü hızlandıran şirketlerin öne çıktığı görülüyor. Zer, dijital dönüşüm fırtınasında liderliğini korumak ve geleceğe yatırım yapma konusunda hangi yeniliklere imza attı?
Pandemi ile sadece bizim sektörümüzde değil, tüm iş alanlarında dijitale yönelim arttı. İş dünyasının da genel olarak bu sürece hızlı uyum sağladığını gözlemledik.

Zer olarak 2019 yılında geliştirmeye ve şirketlerin malzeme siparişleri için B2B e-ticaret platformuna dönüştürmeye başladığımız ZerOnline’ı pandeminin ilk döneminde ihtiyacı da görerek hızla devreye aldık. Pandeminin de etkisiyle ZerOnline’ın yarattığı fayda hem mevcut müşterilerimiz hem de yeni müşterilerimiz nezdinde büyük ilgi gördü. Tedarikçisine ulaşamayan, kur değişikliği nedeniyle fiyat sabitleme konusunda sıkıntılar yaşayan, sipariş süreçlerini hızlandırmayı ve dönüştürmeyi isteyen birçok şirket, malzeme satın alımlarının bir bölümünü ya da tamamını ZerOnline’a taşıdı. Kısa zamanda 400’ün üzerinde şirket için kullanıcı kaydı oluşturduk, halihazırda kullandıkları sistemlere entegrasyonlar gerçekleştirdik, tedarikçi anlaşmalarını yaparak online kataloğumuzu müşterilerimizin istediği kategorilerde kullanıma sunduk. ZerOnline, bu etki ile 2020 yılında tüm dijital çözümlerimizin oluşturduğu ciromuz içinde yaklaşık yüzde 70 gibi bir paya sahip oldu. ZerOnline’ın bu performansını 2021 yılında da müşteri ihtiyaçlarına uygun yatırımlarımızla sürdürmek istiyoruz.

Önümüzdeki dönemde en büyük hedefimiz ZerOnline’ı malzeme satın almalarında zengin ürün çeşitliliği ve fonksiyonel yapısıyla Türkiye’nin lider B2B kataloğu konumuna getirmek. Hem anlaşma yaptığımız tedarikçi sayısı hem de ürün çeşitliliğimiz ile bu farkı ortaya koyabileceğimize inanıyoruz. ZerOnline’ın, platformda yer alan tüm ürünlerin detaylı ürün tanımlarıyla, hızlı karşılaştırma imkânı veren seçenekli ürün görselleriyle mükemmel bir satın alma adresi olması için sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yürütüyoruz. Amacımız, kullanıcılarımızın satın alma kararlarında onlara en fazla kolaylığı sağlayabilmek. Bununla beraber ZerOnline’ın ürün geliştirme faaliyetlerini çevik metodoloji ile yönetiyoruz. Müşterilerimiz ve tedarikçilerimizle iletişimi canlı tutarak, onları dinleyerek platforma yeni özellikler ve ürün gamına yeni kategoriler ekleyerek tüm süreçlerimizi geliştiriyoruz.

Zer’in iş verimliliğine ve sürdürülebilirliğine ZerOnline’ın katkısını açıklar mısınız? Bu dönemde 80 alt kategoride 600 bin çeşit ürünü buluşturan ZerOnline hangi yeniliklere imza attı?
ZerOnline esasında endirekt malzeme satın alımlarında Zer’in dijital adresi olarak tanımlanabilir. Zer’in kuruluş temelinde var olan verimlilik, etkin maliyet yönetimi ve etkin kaynak kullanımı sağlama hedefleri doğrultusunda, ZerOnline aracılığıyla şirketlere satın alırken de kazandırıyoruz. Üstelik bu kazanç sadece finansal değil, sahip olduğumuz ve müşterimize yansıttığımız teknolojik yetkinliklerimiz sayesinde paydaşlarımıza iş gücü ve zaman tasarrufunun yanı sıra şeffaf, izlenebilir bir satın alma tecrübesi de yaşatıyoruz.

Kurumsal siparişlerin online adresi olması için tasarladığımız ZerOnline’da her şirketin ihtiyacına yönelik oluşturduğumuz ürün kataloğunu, toplu satın alma hacmine özel belirlenen avantajlı fiyatlarla ve farklı tedarikçilerle iş yapma imkânı ile buluşturduk. Sistemi uçtan uca sipariş yönetimi deneyimi ile tasarladık. 500’ün üzerinde marka anlaşması ile Türkiye’nin en geniş teknik ve endüstriyel malzeme kataloğunu oluşturduk. Bu durum Zer’in malzeme satın almadaki uzmanlığını kuvvetlendirdi, tedarikçi ağının genişlemesini ve ilişkilerinin daha da güçlenmesini sağladı. Ayrıca Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF), Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) gibi sektörel birliklerin ve Organize Sanayi Bölgeleri’nin (OSB’lerin) üyelerine ortak satın alma platformu olarak da ZerOnline’ı konumlandırabiliyoruz. Bu sayede organizasyonlar yarattıkları ölçek ekonomisi ile üyelerine fayda sağlarken, Zer olarak farklı sektörlerden, farklı büyüklükteki firmalara hizmet sunuyoruz.

ZerOnline’da müşterimizin ihtiyacına bağlı olarak sunduğumuz özelleştirebilir çözümlerle her müşterimizin sipariş kataloğunu, şirketine özel onay ve yetki mekanizmaları ile harmanlıyoruz. Her kullanıcıya özel yetkilerle hangi kategorilerden sipariş verilebileceği önceden belirleniyor. SAP, ERP gibi tedarik zinciri yönetimi sistemlerine entegrasyon sağlanarak iç onay ve dış onay özellikleri ile kullanıcılarımız siparişlerini takip edebiliyor ve şirket içi departman bazındaki masraf yeri seçeneğiyle siparişi kendi sistemlerinde de istedikleri kırılımda takip edebiliyorlar.

Tüm bunların yanında ürün seçimini kolaylaştıracak kullanıcı dostu özellikler ile şirketlere ürünleri karşılaştırma, farklı ürün listeleri oluşturup sipariş verme, fatura ve sevk takibi yapma, açık hesap yönetimi ya da kredi kartı ile ödeme gibi imkânlar da sunuyoruz. Anlattığım tüm özellikler, hem Zer’deki malzeme satın alımlarındaki satın alma, sipariş ve sevk takibi süreçlerinin dijitalleşmesini sağlıyor hem de müşterimizin maliyet yönetimi ve operasyon süreçlerinde işini kolaylaştırıyor.

Zer’in pandemi sürecinde ve sonrasında şirketlere; özellikle B2B e-ticaret, malzeme satın alımları ve tedarikçi seçimleri konularında önerileri nelerdir?
Bu dönemde B2C kadar B2B satın almalarının da dijitalde gerçekleştiğini söylemek mümkün. Artık şirketlerin satın alma profesyonelleri de önce online kanallarda araştırma yapıyor. Bu açıdan, birçok tedarikçi için online pazaryerlerinde olmak farklı alıcılara ulaşabilmek için son derece değerli bir fırsat. Pandemi sona erdiğinde de satın alma hibrit karakterini koruyacak. Yüz yüze görüşmelerin, satış temsilcilerinin uzaktan görüşmelerinin yanında ZerOnline gibi B2B e-ticaret çözümleri giderek artan oranlarda tercih ediliyor olacak. Bu nedenle şirketlere dijital platformlara uzak kalmamalarını, mevcut süreçlerini kullanımı ve entegrasyonu kolay yeni çözümlerle birleştirmelerini öneriyoruz.

Zer hakkında;
2003 yılında Koç Topluluğu Şirketleri’nin endirekt satın almalarının merkezileştirilmesi amacıyla kurulan ve yıllar içinde satın alma dünyasında yarattığı yenilikçi modelle sektöre yön veren Zer, Koç Topluluğu’nun yanı sıra yurt içi ve yurt dışından müşterilerine lojistik, malzeme, medya ve hizmet satın alma çözümlerinden ikinci el emtia, endüstriyel atık ve hurda satışına kadar geniş bir alanda toplu satın alma ve tedarik zinciri yönetimi hizmeti veriyor. Zer, geliştirdiği dijital çözümler ile satın alma ve tedarik zinciri yönetimi alışkanlıklarını değiştiriyor.

Alp Ressamoğlu kimdir?
Alp Ressamoğlu lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Metalurji Mühendisliği bölümünde tamamladı. Kariyerine 1994 yılında Arçelik’te Satın Alma Mühendisi olarak başlayan Ressamoğlu, Arçelik’te üstlendiği farklı görevlerin ardından 2007 yılında Hong Kong merkezli ürün geliştirme, üretim, tedarik zinciri ve ticaret yönetimi hizmeti veren Pacific Access’e Ticaret Direktörü olarak katıldı. 2010 yılında Zer Merkezi Hizmetler ve Ticaret A.Ş.’de Lojistik Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başlayan Ressamoğlu, Koç Topluluğu Şirketleri’nin lojistik satın alma süreçlerinin merkezileştirilmesini yönetti ve lojistik satın alma alanında şirket stratejisini geliştirdi. Ressamoğlu, 2017 yılından bu yana Zer A.Ş.’de Hizmet ve Malzeme Genel Müdür Yardımcısı olarak görev alıyor.

Yorumlar (0)