Girişimcilik ve Yeni İşletme Kurulumu İçin Dikkat Edilecek Noktalar
İşinize başlamadan önce şu faktörlere dikkat etmeniz önerilmektedir: Pazarlama stratejinizi belirleyin (E-posta pazarlaması, sosyal medya, web seminerleri, SEO). Rekabetinizi araştırmak için biraz zaman harcayın. Doğru iş ortaklarını seçin.
Girişimcilik yolculuğuna başlamak göründüğü gibi olmayıp sizleri son derece zorlayacak gerçeklikler beklemektedir. Günümüzün acımasız rekabeti göz önüne alınırsa; yol boyunca çeşitli denemelere ve türbülanslara ayak uydurmanız muhtemeldir. Bununla birlikte, kazançlı bir yol olduğu da kanıtlanabilir. Bir iş girişimi kurmak, sadece parasal kazançlar açısından değil, birçok girişimci için hayat değiştiren bir şey olduğunu kanıtlamıştır. İşinize başlamadan önce aşağıdaki faktörlere dikkat etmeniz önerilmektedir.
Pazarlama stratejinizi belirleyin
Pazarlama bir işletmenin can damarıdır. Günümüzün rekabet ortamında, şirketler bırakın onsuz gelişmeyi, ayakta kalamazlar. Bu nedenle, faaliyete başlamadan önce bile işletmenizi nasıl tanıtacağınıza dair kapsamlı bir resim çizmenizi öneririz. İşte denemeye değer en dikkat çekici pazarlama stratejilerinden bazıları:
E-posta pazarlaması: E-posta pazarlaması yadsınan dijital pazarlamanın temelidir. Çeşitli dijital pazarlama platformlarının başlangıcından sonra bile, e-posta müşteri adaylarını çekmek ve sonunda ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satın almaya ikna etmek için en etkili kanal olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, eski veya ayrılmış bir e-posta adresi kullanma hatasına kapılmayın. Bunun yerine, işletmenizi profesyonel olarak temsil eden yeni bir e-posta adresi oluşturun.
Sosyal medyadan yararlanın: Sosyal medya, mesajlarınızı hedef kitlenin büyük bir kısmına etkili bir şekilde iletmenizi sağlar. Aynı şekilde, markanızın etrafında sadık bir topluluk oluşturmanıza da olanak tanır. Sosyal medya, geri bildirim oluşturmak, kullanıcı tarafından oluşturulan benzersiz içerik geliştirmek ve müşteri hizmetleri sorunlarını ele almak için faydalıdır.
Web seminerleri: Web semineri, terimin açıkladığı gibi, çevrimiçi bir seminerdir. Son zamanlarda, web seminerleri yeni aboneleri e-posta listenize yönlendirecek şekilde düzenleniyor. Mevcut abonelerle güvenilirlik oluşturmak için de kullanabilirsiniz. Aynı şekilde sunulmuş olsalar da web seminerleri videolardan daha ilgi çekicidir. Bunun nedeni, izleyiciler canlı soru-cevap oturumları nedeniyle bir web seminerinden daha fazla değer aldıklarını hissediyorlar.
SEO: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) uygulamaları, önde gelen arama motorlarında en iyi arama sonuçları arasında yer almasını sağlayarak web sitesi trafiğini artırır. Öne çıkan özelliklerden bahseden SEO, bütçe dostudur ve uzun vadeli pazarlama başarısını garanti eder.
Rekabetinizi araştırmak için biraz zaman harcayın
Sektör ne olursa olsun, rakiplerinizi bilmiyorsanız pazarda uzun süre hayatta kalamazsınız. Rekabeti analiz etmek; rakiplerinizi tanımayı, konumlarını belirlemeyi ve fiyatlandırma ve pazarlama stratejilerini değerlendirmeyi içerir. Bunun yanı sıra rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için internetten bazı vaka çalışmaları da çıkarabilirsiniz. Pazarı kendi avantajınıza kullanmak için kritik başarı faktörlerini ve gri alanlarını değerlendirebilirsiniz.
Doğru iş ortaklarını seçin
İş ortaklarına sahip olmak faydalı olsa da önce girişim ve iş kapsamınıza uyduklarından emin olmalısınız. Yanlış ortaklarla iş yapmak işinizi büyük ölçüde çökertebilir veya daha da kötüsü, şirket kalıcı olarak durma noktasına gelebilir.
Kontrol edilebilir ve kontrol edilemez birçok faktör işinizi kurmak için önemlidir. Bu nedenle uyanık olmak ve pazara girmeden önce iyice incelemek son derece kritiktir.