banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Tam Faktoring, saha yapılanmasına ağırlık verecek; 2020’de yüzde 50 büyüyecek

Müşteri sayısıyla sektör lideri olan Tam Faktoring, kriz yılında dahi büyümesini sürdürerek 2.6 milyar TL ciro büyüklüğüne ulaştı. Mikro işletmelere odaklanarak geçtiğimiz yıl yüzde 38 büyüme sağlayan Tam Faktoring, bu yıl ise yüzde 50 büyüme hedefliyor.

FİNANS 01.03.2020, 07:49 26.03.2020, 14:07
15714
Tam Faktoring, saha yapılanmasına ağırlık verecek; 2020’de yüzde 50 büyüyecek
banner625

Faktoring sektörünün önde gelen firmalarından Tam Faktoring, üst üste 6 yıldır büyümesini, 2019 yılında da sürdürdü. Türkiye genelinde 34 bin farklı müşterisine 111 bin işlem gerçekleştiren Tam Faktoring, yılı yüzde 38 alacak büyümesi ile kapattı. Firmanın bu yılki hedefi ise yüzde 50 büyüme. Tam Faktoring CEO’su Hakan Karamanlı, “En teknolojik faktoring firması olarak 2.6 milyar TL ciro büyüklüğüne ulaştık. Gelecek yıl hedefimiz 4.5 milyar TL. Büyümede saha yapılanmasına ağırlık vereceğiz. En yaygın ve en erişebilir faktoring şirketi olmak istiyoruz. Bu yıl Malatya, Van ve Balıkesir’in içinde bulunduğu 5 yeni şube açarak toplam 41 şubeye ve 150’si yeni istihdam olmak üzere 750 çalışana ulaşacağız” diyor.

Ar-Ge merkezi doğru risk analizi sağlıyor
Tam Faktoring, Ar-Ge merkezi olan tek faktoring şirketi. Büyümelerinin itici gücü arasında Ar-Ge merkezinin bulunduğunu kaydeden Karamanlı, merkez sayesinde yapay zeka ve analitik teknolojileri etkin kullanarak doğru müşteriye doğru hizmet sunabildiklerini açıklıyor.
Karamanlı, “Farklı bir müşteri kitlemiz var. Ortalama çek büyüklüğü 25 bin TL ve müşteri başına riski 50 bin TL olan kişi ve kurumlarla çalışıyoruz. Farklı bir lig, farklı bir alandayız. Ar-Ge yapılanmamız ‘mikro’ denilen müşteri kitlemizin risk değerlendirmesini doğru ölçerek kredi kalitesini doğru yönetmemizi sağlıyor. İşlemlerimizin yüzde 85’ini insan eli değmeden onaylıyoruz. Dört yıldır sürekli yenilediğimiz skor kart uygulaması ile müşteriye 1 dakikada cevap veriyor, 15 dakikada ödeme yapabiliyoruz” diye konuşuyor.

Tam Faktoring’ten mikro işletmelere özel yaklaşım
Tam Faktoring, skor kartında farklı bir parametre kullanıyor. Yıllar itibariyle 2016’da binde 5 olan karşılıksız oranı 2017’de binde 3, 2018’de binde 9 ve 2019’da yine binde 5 civarında gerçekleşti. Karamanlı, iddialarını şöyle dillendiriyor: “35 bin müşterimizin yüzde 75’inin bankada riski yok. Yüzde 50’sinin kredi notu yok veya çok düşük. Yüzde 40’ı iki yıldan daha önce kurulmuş. Firmalarımızın yüzde 60’ı şahıs, yüzde 40’ı tüzel kişi. Banka kanalıyla çalışmayan bir kitlemiz var ve karşılıksız oranlarımız çok düşük. Müşterilerimize önyargısız yaklaşıyoruz. Saha ekibimiz yerinde temaslarına güveniyor, müşterinin alacak kalitesine bakarak risk bazlı fiyatlama gerçekleştiriyoruz. Riski doğru grupladığımız için müşterilerimiz için avantaj sağlıyoruz.”
Sektör bağımsız hizmet verdiklerini dile getiren Karamanlı, açıkta çeki olan işletmelerin de kendileriyle çalıştığını belirtiyor: “Müşterilerimizin yüzde 33’ünün bankada takibi bulunuyor. Yasal takipte olmasına rağmen ise kurtulmaya çalışıyor. Tam Faktoring olarak bu tür firmalarımızın yanındayız. Hatta kendini döndürmek durumunda olan bu tür işletmeler için çok az alternatiften birisiyiz. Türkiye’de ticaret vadeli ödeme sistemi üzerine kurulu. İşletmeler, birbirleriyle ticaret yaparken çek kullanıyorlar. Yeni kurulan işletme için bu durum önemli bir sorun haline gelebiliyor. Bu çerçeveden baktığımızda ticaret yaparken bize ihtiyaç duyan çok fazla sayıda işletme var ve bizim de onlara ulaşıp yardımcı olmamız gerekiyor. Bunu sağlamak için teknolojiye yatırım yapmaya devam edeceğiz. 2020 yılında fintechlerle işbirliğini geliştirdiğimiz bir yıl olacak.”

Tam’a Sor’u her ay 10 bin yeni kullanıcı telefonuna indiriyor
Aralıksız 6 yıldır büyümesini sürdüren Tam Faktoring, yüzde 100 iç piyasada faaliyet gösteriyor. Teknolojik yatırımlarla müşterilerinin ihtiyaçlarına özel çözümler sunan Tam Faktoring’in “Tam’a Sor” uygulaması faturaları alacaklara ilişkin çeklerin finansmana uygunluğunu kontrol ediyor. Türkiye’de ilk olan uygulama, mobil uygulama üzerinden kayıtlı, sorgulanmamış çeklerin görülmesini sağlıyor. Her ay 10 bin yeni kullanıcı Tam’a Sor uygulamasını telefonuna yüklüyor.

“Dijital müşteri kabulü sektörü büyütür”
Faktoring sektörünün pazar payının Türkiye’de çok düşük olduğunun altını çizen Karamanlı, BDDK’nın dijital işlem yapma hakkı vermesiyle bu alanda hızlı bir büyüme öngördüklerine dikkat çekiyor ve beklentilerini şöyle özetliyor: “Müşteriye dijital hizmeti vermeye başladığımızda bugünkü rakamlarımızın 1.5 katı daha işlem adedine ulaşacağımızı düşünüyorum. Tüm altyapı hazırlıklarımızı tamamladık firmalarımız ile kayıtları aldık. Çalışmaya başlarsak müşterimiz 15 dakika içinde hesabında parayı görebilecek.”

EBRD’den destek aldı, fon kaynağını çeşitlendiriyor
Tam Faktoring, sektörde en yüksek sermayeye sahip şirketlerden biri. 2018’deki kriz nedeniyle fonlama maliyetlerinin yükseldiğini kaydeden Hakan Karamanlı, borçlanmada olabildiğinde farklı kaynaklara yoğunlaşarak fonlama maliyetlerini düşürmeye çalıştıklarını açıklıyor: “2019 yılı başında EBRD’den 100 milyon TL tutarında 3 yıl vadeli kredi kullandık. Bu yıl da iki fonlama daha alacağız. 5’er milyon dolardan iki dilim halinde kullanacağız. Meblağ olarak küçük ama bizim için değerli.”
Karamanlı, kriz sürecinde dahi müşterilerini yalnız bırakmadıklarını dile getiriyor: “Çok yüksek maliyetlerde kaynak kullansak da müşterilerimizi geri çevirmedik. Faizlerin düşmesiyle fonlama maliyetlerinde aşağı yönlü bir hareket bekliyoruz.”

Çalışan ve müşteri memnuniyeti karlılık getirdi
Yaygın şube ağı ve yüksek çalışan sayısına rağmen etkin ve verimli bir operasyon yürüterek Şubat ayında yüzde 30 karlılık oranlarını tutturduklarını ifade eden Karamanlı, yöntemlerini ise şöyle detaylandırıyor: “Kurum olarak geliştirdiğimiz robot yazılımı 6 yıldır kullanıyoruz. Firmamızın büyüme hızındaki en önemli etkenlerin başında çalışan ve müşteri memnuniyeti geliyor. Çalışan mutluluğuna çok önem veriyoruz, şu anda görev yapan 36 şube yöneticimizin 26 tanesini kendi içimizden yetiştirdik ve bununla gurur duyuyoruz. Ayrıca çalışan memnuniyetini artırmak için farklı projeler de yürüteceğiz. Örneğin; yüzde 45 kadın çalışan oranımız var. Dünya Kadınlar Günü’nde ‘Kadınlar Çalıştayı’ yapacağız. Hayalim; kadınların hayatını kolaylaştırıcı çalışmalar yapabilmek.”
Müşteri memnuniyetinin en önemli kriterlerinden biri olduğunu dile getiren Karamanlı, bu alanda nöropazarlama gibi farklı stratejiler uyguladıklarını aktarıyor: “Bu sene müşterilerimizin bizimle çalışırken aldıkları kararları analiz etmek için bilinçaltlarına yönelik çalışma yaptık. Think Nero firmasıyla bir grup işletme yöneticisinin beyin dalgalarına bakarak faktoringe hissettikleri ile söylediklerinin uyuşup uyuşmadığına baktık. Aldığımız geri dönüşleri 2020 yılında değerlendireceğiz.”
Karamanlı, yeni müşteri kazanımı için ilk hedeflerinin müşteri memnuniyeti olduğunu ve ‘tavsiye edilen’ faktoring şirketi konumlarını güçlendirmek istediklerini söylüyor: “2018 yılında krizin derinleştiği, finansal şirketlerin kredi vermeyi durdurduğu zamanlarda bile bir gün durmadan müşterilerimizi desteklemeye devam ettik. Bu davranışımızın müşterimiz gözünde yarattığı olumlu algıyı korumak istiyoruz. Müşterilerden gelen her türlü öneri ya da geri bildirimi önemsiyor, en üst düzeyde değerlendiriyoruz. Hatta bu kanallardan bize şikayet bildiren müşterilerimizin yüzde 50’sinin bizimle çalışmaya devam ettiğini görüyoruz ki bu da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.”

Yorumlar (0)