banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

XVI. KOBİ Zirvesi, 11 Haziran 2020’de, İstanbul’da; “Vizyon İhracat”

XVI. KOBİ Zirvesi “Vizyon: İhracat” ana temasıyla 11 Haziran 2020’de, İstanbul’da gerçekleştirilecek.

ETKİNLİK 01.04.2020, 08:00 28.04.2020, 10:07
16354
XVI. KOBİ Zirvesi, 11 Haziran 2020’de, İstanbul’da; “Vizyon İhracat”
banner625

TOSYÖV, KOSGEB, TOBB, TİM işbirliğinde, DenizBank ana sponsorluğunda, MAİB, Logo Yazılım ve KobiEfor çözüm ortaklığında düzenlenen XVI. KOBİ Zirvesi “Vizyon: İhracat” ana temasıyla 11 Haziran 2020’de, İstanbul’da gerçekleştirilecek.
TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Nezih Kuleyin ile XVI. KOBİ Zirvesi’ni konuştuk.
Her yıl TOSYÖV (Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler Vakfı) tarafından düzenlenen KOBİ Zirveleri’nin 16.’sı bu yıl da İstanbul’da KOBİ’leri, girişimcileri, kamuyu, sivil toplum kuruluşlarını, akademi ve işdünyasını buluşturuyor.
Türkiye’nin bütün bölgelerinde ve sektörlerinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin ve girişimcilerin sorunlarına çözüm bulmak, yol göstermek ve kalıcı rekabet güçlerini arttırarak ülke potansiyelini harekete geçirmek amacıyla hareket eden TOSYÖV, düzenlediği KOBİ Zirveleri’nin çıktısıyla da önemli bir görev üstleniyor. KOBİ Zirvesi Sonuç Bildirgeleri, kamu ve özel sektör tarafından dikkate alınarak strateji ve eylem planlarında KOBİ’lerin yol haritalarının çizilmesine katkı sağlıyor.
TOSYÖV, KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı), TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) ve TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) işbirliğinde, DenizBank ana sponsorluğunda, MAİB (Makine İhracatçıları Birliği), Logo Yazılım ve dergimiz KobiEfor çözüm ortaklığında düzenlenen XVI. KOBİ Zirvesi, “Vizyon: İhracat” ana temasıyla 11 Haziran 2020’de, CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’da gerçekleşecek.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da dergimiz KobiEfor’un çözüm ortağı ve basın sponsoru olduğu XVI. KOBİ Zirvesi’ni, TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Nezih Kuleyin ile konuştuk.
Türkiye’nin uluslararası rekabette öne çıkabilmesinin üretimden geçtiğine işaret eden Kuleyin, şunları dile getirdi: “Ülke olarak çıkış rotamız; yerli üretimimizi dünyayla rekabetçi bir noktaya getirmekten geçiyor. Bunun için de yeni bir kalkınma stratejisine ihtiyacımız var. Yerli ve milli bir kalkınma modeli geliştirmeliyiz. Ekonomimizin omurgası olan KOBİ’lerimizin ihracat yapmaya başlaması ve ihracatlarını artırmaları için biz de TOSYÖV olarak elimizi taşın altına koyuyoruz. Yaptığımız etkinlikler, projeler ve çalışmalarımızda bu vizyon doğrultusunda hareket ediyoruz.”
“Amaç; KOBİ’lerin temel sorunlarına çözüm üretmek”
KobiEfor: Her yıl düzenlenen KOBİ Zirveleri hangi amaçla düzenleniyor? KOBİ Zirvesi’nin KOBİ’lere ve girişimcilere sağladığı faydalar nelerdir?
Ş. Nezih Kuleyin: Bilindiği üzere TOSYÖV, KOBİ’lerin temel sorunlarına çözüm üretmek amacıyla kurulmuş bir Vakıf. Bugün KOBİ’ler için olumlu olarak yapılmış bir iş olup da arkasında TOSYÖV’ün olmadığı herhangi bir çalışmadan söz edemeyiz.
KOBİ Zirveleri esas olarak önümüzdeki dönem KOBİ’lerin gelişimi veya var olan sorunlarının çözümü için önümüzdeki dönem yapılması gerekenleri belirlemek amacı ile yapılan bir hazırlık toplantısıdır. Biz KOBİ Zirvesi’nde KOBİ’ler için atılması gereken en önemli adımı belirliyoruz. Bu belirlemenin yapılmasından sonra belirlenen adımın yaşama geçmesi için gereken çalışmaların listesini sonuç bildirgemizde açıklıyor ve hedefimize ulaşmak için çalışmaya başlıyoruz.
KOBİ Zirvesi’nin katılımcılara yararını kısaca şöyle özetleyebiliriz: KOBİ Zirvesi’ne katılanlar belirlenen hedefe ulaşmak için hangi paydaşlarla beraber olacaklarını orada daha kolay belirleyebilmektedirler. Çünkü konunun Türkiye’deki ana uzmanlarının katıldığı en geniş kapsamlı etkinlik KOBİ Zirvesi’dir.
KOBİ’ler için çıkış yolu; ihracat
KobiEfor: KOBİ Zirvesi’nin bu yıl ki ana teması ‘Vizyon İhracat’, bu temayı neden seçtiniz?
Ş. Nezih Kuleyin: Herkesin kabul ettiği gerçek şu ki önümüzdeki günler dünyada ticaretin küçüleceği bir yıl olacak. Bunun birçok nedeni var; savaş, salgın hastalıklar, göç, ortaya çıkan ülkeler arası gerilimler, dünyada ticaretin bu yıl gerileyeceğinin temel göstergesi. Bu durum KOBİ’ler açısından çok tehlikeli bir durumun habercisi. Bu tehlikeli durumdan çıkmanın yolu ihracatın arttırılmasıdır diye düşünmekteyiz.
Fakat ihracatın arttırılması “ihracatı arttıralım” demekle olmuyor. KOBİ’lerin ihracat aşamasına gelmekteki veya ihracat yapmaya başladıklarında karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara hızlı ve doğru çözümler üretmeleri ile oluyor.
İhracatta hedef ülkeler ve alternatif pazarlar
KobiEfor: KOBİ Zirvesi’nin oturum başlıkları nelerdir?
Ş. Nezih Kuleyin: Bildiğiniz gibi açılış konuşmaları; TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı olarak benim ve ana sponsorumuz olan DenizBank’ın Genel Müdürü Hakan Ateş, KGF Genel Müdürü İsmet Gergerli,  KOSGEB Başkanı Prof.Dr. Cevahir Uzkurt, TİM Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle’nin konuşmaları ile başlayacaktır.
Ayrıca; TOBB Yönetim Kurulu Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve T.C. Ticaret Bakanımız sayın Ruhsar Pekcan’a da açılış konuşmaları için davet gönderilmiştir.
Açılış konuşmalarının ardından TİM Genel Sekreteri Prof.Dr. Kerem Alkin tarafından yönetilen ihracat ana planında hedef ülkeler sıralamasında ön sırada yer alan ülkelerden; ABD, Hindistan, İngiltere, Meksika, Rusya ticari ataşelerinin katıldıkları oturumu gerçekleştireceğiz.
Sonraki oturum ise ihracat konusunda KOBİ’lere destek veren kuruluşların katıldıkları ve destekleri anlattıkları oturum olacak.
Öğleden sonra ise iki paralel oturumda ihracat potansiyeli olan sektörleri masaya yatırmaktayız. Bu sektörler elektrik-elektronik ve bilişim,  kimya, otomotiv, gıda, makine, tekstil ve konfeksiyondur.
Zirve’ye tüm KOBİ’ler ve girişimciler davetli
KobiEfor: KOBİ Zirvesi’ne katılım nasıl gerçekleşmektedir? Zirve’nin düzenlenmesinde kimlerle işbirliği yaptınız, çözüm ortaklarınız kimlerdir?
Ş. Nezih Kuleyin:  KOBİ Zirveleri ilk günden başlayarak günümüze kadar katılımcılardan hiçbir ücret alınmadan gerçekleştirildi. Etkinliğimize tüm KOBİ’ler ve girişimciler davetlidir.
Biz bu etkinliği TİM, TOBB ve KOSGEB ile birlikte düzenlemekteyiz. DenizBank ana sponsorumuz. KGF (Kredi Garanti Fonu), TÜRKPATENT (Türk Patent ve Marka Kurumu) ve TSE (Türk Standardları Enstitüsü) de her yıl etkinliğimize büyük destek vermektedir.
Ayrıca çözüm ortaklarımız DenizBank, MAİB, LOGO Yazılım ve hem çözüm ortağımız hem de basın sponsorumuz olan KobiEfor’un katılımı ile etkinliğimizi gerçekleştirmekteyiz. 
Türkiye’de ihracatın arttırılması için acil yapılması gerekenler XVI. KOBİ Zirvesi’nde anlatılacak
KobiEfor: Türkiye’de ihracatın arttırılması için acilen atılması gereken adımlar nelerdir?
Ş. Nezih Kuleyin: Zirve’yi yapmamızın asıl nedeni de bu soruya yanıt bulmaktır. Sorunun yanıtının tek bir şey olamayacağı gibi her sektör için de sorun sıralaması bir diğerinden farklı olabilir. Bu nedenle genel amaçlı bir toplantı yapmaktansa konuları sektör bazında ele almayı tercih ettik.
Türkiye’nin ihracatında stratejik sektörler öne çıkacak
KobiEfor: Türkiye’nin ihracatındaki stratejik önemdeki sektörler nelerdir? Bu sektörlerin ihracatının arttırılması için yapılması gerekenlere ilişkin önerileriniz nelerdir?
Ş. Nezih Kuleyin: Türkiye İhracat Ana Planı’nda beş ana sektör belirlenmiştir. Bu sektörler sırasıyla makine, otomotiv, elektrik-elektronik, kimya ve gıda endüstrisidir. Biz KOBİ Zirvesi’nde bu sektörlere ek olarak hala çok fazla istihdama sahip olan tekstil sektörünü de ele alınacak sektörlere ilave ettik.
Hedef ve alternatif pazarları ticaret ateşeleri anlatacak 
KobiEfor: Türkiye’nin ihracatında ortaya çıkan dış pazarlar ve alternatif pazar ülkeler nelerdir? Bu ülkelere ihracatın arttırılması için neler yapılmalıdır?
Ş. Nezih Kuleyin: Bu ülkeler yine Türkiye İhracat Ana Planı’nda belirlenmiştir, bunları sırasıyla sayarsak; ABD, Brezilya, Çin, Etiyopya, Fas, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, Irak, İngiltere, Japonya, Kenya, Malezya, Meksika, Özbekistan, Rusya ve Şili. Zirvemize katılacak ülkelerdeki ihracat sorunlarını ve bu ülkelerin bizden beklentilerini de doğrudan ülkelerin Ticaret Ataşeleri’nin ağzından dinlemek arzusundayız. 
“KOBİ’lerin rekabetçiliğinin artırılması için çalışıyoruz”
KobiEfor: Eklemek istediğiniz bir mesajınız veya değerlendirmeniz varsa alabilir miyiz?
Ş. Nezih Kuleyin:  Bildiğiniz gibi ülkemizin kaygısı TOSYÖV’ün kaygısıdır. Ülkemiz ekonomisinin düzlüğe yerli üretim yapan KOBİ’lerin rekabetçiliğinin arttırılarak çıkabileceğine inanmakta ve bu amaçla kapsamlı bir çalışma yürütmekteyiz.
Organize Sanayi Bölgeleri’nin bir bilgi merkezi olması konusunda tasarladığımız projelerimiz var, umarız yaşama geçirmek için gereken kaynağı buluruz.
İş etiğini iş yaşamının merkezine oturtmaya çalışıyoruz.  Bu nedenle yoğun bir çalışma temposu içerisindeyiz.  Her yıl etik konusunu gündemine alan bir etkinliği yaşama geçirmek için çaba gösteriyoruz. Amacımız her KOBİ’nin bir ‘Etik Yönetmeliği’ne sahip olmasıdır.
Tüm Anadolu’yu baştanbaşa KOBİ’lere sağlanan destekleri anlatmak amacıyla dolaşıyoruz. Bu bağlamda bize destek olan tüm paydaşlarımıza da buradan sizin aracılığınızla teşekkür etmek istiyor ve tüm KOBİ’leri ve girişimcileri, KOBİ Zirvesi’ne bekliyoruz

Yorumlar (0)