Page 20 - KobiEfor Haziran 2024
P. 20

KAPAK



                                                                            açısı da o kadar önemlidir. Acar-
                                                                            san, müteahhitlikte dünyada ve
                                                                            Türkiye’de üst sıralara yükseldi.”
                                                                               Acar, yurtdışında iş yapmak
                                                                            isteyen KOBİ’lere şunları önerdi:
                                                                            “İş yapmak istedikleri coğrafya-
               Mustafa İlker  Halit     Işın         Ahmet       İsrafil    ya yakın bulunmalılar, sürekli
               Özdem        Acar        Çelebi       Güleç       Kuralay    ziyaret etmeliler ve DEİK’le ile-
                                                                            tişimde olmalılar.”
                                                                               Halit Acar, iş yapılabilir 195
                                                                            ülke arasında 172. sırada yer alan
                                                                            Irak’ta iş yapabilmenin püf nokta-
                                                                            larını da paylaştı: “Siz işinizi takip
                                                                            ederseniz, sorarsanız, yönetirsi-
                                                                            niz. Irak’ta, işi söyledikten sonra
           ve TOSYÖV hakkında bilgiler verdi. KOBİ’lerin ihracatın   karşı tarafı tekrar takip etmeniz gerekiyor. Özellikle
           ithalatı karşılamada, cari açığın azaltılmasında önemli   kamuyla çalışan şirketler için mutlaka içeride de bir
           rol oynadığını belirten Çelebi, Eximbank’ın kurulduğu   takipçinizin olması, birimlerde birinin dolaşması ge-
           günden bu yana ihracatın gelişmesine ciddi katkı sağ-  rekiyor. İşinizin takibi şart, yoksa dosyanız birimlerde
           ladığını, ancak sermayesini yetersiz bulduğunu, ciddi   kalır. Maalesef işi tamamlama gibi bir kültür yok.”
           bir şekilde artırılması gerektiğini söyledi. Çelebi, KO-  İstanbul Ticaret Üniversitesi Mütevelli Heyet
           Bİ’lerin krediye erişimde sıkıntı çektiğine dikkat çek-  Başkanı Dr. İsrafil Kuralay, kültür ekonomisinin
           ti: “KOBİ’ler azalırsa rekabet de azalır. Enflasyonun   altını çizmek istediğini belirterek, İstanbul Ticaret
           artmasında rekabetin azalması vardır. Bu da KOBİ’ler   Odası’nın (İTO) tecrübeleri ve özellikle fuar çalışma-
           yeterince desteklenmiyor demektir. İhracatta eksilme   larını anlattı. Türk dizileriyle ilgili araştırmalar yap-
           varsa bu KOBİ’lerin azalması demektir.”         tıklarını kaydeden Kuralay, İstanbul Ticaret Üniver-
             TİM Başkan Vekili Ahmet Güleç, “KOBİ’ler, Türkiye   sitesi hakkında da bilgiler verdi ve “İstanbul Ticaret
           ekonomisi demek. KOBİ’ler olmasaydı, kalkınma tabana   Odası’nın üniversitesi olmak bir ayrıcalık” dedi.
           yayılmazdı. Türkiye çok dengeli bir kalkınma modelini   Kültür ekonomisinde Türkiye’nin çok iyi bir du-
           benimsiyor” dedi. Potansiyeli kinetiğe çevirmek için yö-  rumda olduğunu söyleyen Kuralay, bugün dünyada
           neticilerin zihinsel dönüşüme ihtiyacı bulunduğunu kay-  150’den fazla ülkede izlenen ve 500 milyon dolar
           deden Güleç, TİM olarak İhracatçı Birlikleri ile Türkiye’nin   değerindeki Türk dizilerinin katmadeğerinin ve etki
           her yerinde olduklarını, KOBİ’lerin 80 milyar dolar ihracat   gücünün yüksek olduğunu ifade etti.
           yaptıklarını, her ay ortalama 1500 yeni firmanın ihracat   T.C. Ticaret Bakanlığı, İhracat Genel Müdür Yar-
           ailesine katıldığını paylaştı: “Bu da demek ki; ihracatı-  dımcısı Mustafa İlker Özdem, Türkiye’nin bölgesinde
           mızda çok yolumuzun olduğunun da bir göstergesi. Dün-  önemli bir ihracatçı ülke olduğunu aktararak, ülkede
           ya dış ticaretinin %1’i hedefimiz var. KOBİ’lerin güçlendi-  hep birlikte ihracatı kalkındırmak için uğraştıklarını
           rilmesi, zihinsel dönüşüm ve üretimle bunu yaparız.”   söyledi. Yatırım, üretim ve ihracatın önemini vurgula-
             Dünya mobilya pazarındaki payımızdan da sözeden   yan Özdem, İhracat Genel Müdürlüğü’nün mal ihraca-
           Güleç, KOBİ’lerin dünya ticaretinden pay alabilmesi   tına yönelik politikalar oluşturduğunu, eğitimler dü-
           için kilometre sayısını artırmamız gerektiğine, bu nok-  zenlediğini, 23 milyar TL fonları bulunduğunu söyledi.
           tada ‘Uzak Ülkeler  Stratejisi’nin öne çıktığına işaret   Eximbank’ın  reeskont  ve  kendi  kaynakları  olmak
           etti: “KOBİ’lerin işbirliği kültürünü pekiştirmemiz ge-  üzere 2 tür kaynağı bulunduğunu kaydeden Özdem,
           rekiyor. Hedef pazarlardan pay almada ve KOBİ’lerde   Türkiye Cumhuriyeti’nin zirvesinden başlayarak bü-
           başarının temelinde bu önemli.”                 rokrasinin tüm kanallarıyla ihracatın yanında oldu-
             Türkiye-Irak DEİK İş Konseyi Başkanı Halit Acar,
           DEİK (Dış  Ekonomik  İlişkiler  Kurulu) ve  ticari diplo-
           masi çalışmaları hakkında bilgiler verdi: “DEİK’i dış
           dünyaya açılan bir pencere olarak görebiliriz. Ülke-
           ler arası etkinlikler ve organizasyonlar düzenleyen
           DEİK,  Türkiye’nin uluslararası alandaki rekabet gü-
           cünü artırmak için çalışıyor.”  Sahibi olduğu Acarsan
           Holding’in ihracat çalışmalarını da anlatan Acar, şu
           anda Irak’ta müteahhitlik hizmeti verdiklerini kaydetti:
           “Pazar araştırması ne kadar önemliyse kişisel bakış


           20 KobiEfor Haziran 2024
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25