Page 42 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 42

à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.




             ‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’ hizmetinin faydaları

             • Süre açısından hassas yükler için ciddi avantaj-  sevk ediliyor. Sevkiyatlarda yönetim ve kontrol son dere-
           lar; zaman ve maliyet tasarrufu, hız, verimlilik, es-  ce kolay, bu da daha planlı, zamanında ve sistematik bir
           neklik sağlıyor.                              sevkiyat yapma olanağı sağlıyor.
             • Trafik yoğunluğu, zorlu hava koşulları, sınırlarda   • En önemli avantajı ekolojik bir yöntem olması. En
           bekleme vb. sorunlar ne olursa olsun, güvenilir taşıma-  çevre dostu taşıma yöntemlerinden biri. Karayolu taşı-
           cılık hizmeti, sabit taşıma süreleriyle; herhangi bir etki-  macılığıyla birlikte ortaya çıkan karbon salınımları mul-
           lenme olmadan yükler belirtilen zamanda istenen yere   timodal taşımacılıkla %75 azaltılabiliyor.


         lojistik merkezlerin de gelişimine faydalı olacak. Özellik-  limanların ve OSB’lerin demiryolu bağlantıları yapılmalı,
         le transit taşımacılığı kolaylaştıracak fiziki ve mevzuat   doğu-batı yönünde kesintisiz demiryolu taşımacılığı ya-
         altyapı çalışmalarına ara verilmeden devam edilmesi   pılabilmeli, Orta Koridor’la
         gerekiyor. Aynı zamanda ve aynı önemde, insan kaynak-  ilgili teknik sorunlar gideril-
         ları alanında ülkemizin genç nesillerini, teknolojik ge-  meli ve intermodal taşıma-
         lişmelerin etkisiyle başkalaşan küresel lojistik sektörü   cılık için teşvikler devreye
         için hazırlayacak projeler üzerinde de çalışmalarımızı   alınmalı. Ülkemizde de bu
         yoğunlaştırmalıyız. Burada yapay zeka teknolojilerinin   hedef doğrultusunda atılma-
         de süreçlere entegre edilmesiyle süreçlerin daha etkili   sı planlanan bazı adımların
         ve verimli takibi gerçekleştirilebilir.”         hayata geçirilmesi noktasında; demiryolu taşımacılığının
            “Limanların ve OSB’lerin demiryolu bağlantıları ya-  geliştirilmesi, modernizasyonunun sağlanması, Avrupa
         pılmalı”: Engin, demiryoluyla desteklenen intermodal   ile uyumlu hale gelebilmek adına 2053’e kadar demir-
         taşımacılığın gelişimi için öncelikle demiryolunun taşı-  yolu yük taşımacılığının payının %22’ye çıkarılması plan-
         macılıktaki payının artırılması gerektiğine dikkat çekiyor:   lanıyor. Bu bağlamda, multimodal taşımacılık pazarında
         “Demiryolu taşımacılığının ülkemizin dış ticaretindeki   büyümenin kaçınılmaz olması ve demiryolunun büyük bir
         payı %1 seviyelerinde yer alıyor. Bu oranı artırmak için   ivme kazanacağı bekleniyor.”

             “Demiryolu ve intermodal taşımacılık, modern lojistiğin önemli bir parçasıdır”

             DTD (Demiryolu Taşımacılığı Der-                         eder. Bu yaklaşım, en verimli ve uygun
           neği) Yönetim Kurulu Başkanı Onur                          maliyetli taşıma modlarının seçilmesin-
           Küçükakdere, “Demiryolu ve intermo-                        de esneklik sağlar, böylece işletmelerin
           dal taşımacılık, küresel lojistik ağının                   taşımacılık maliyetlerini azaltır. İnter-
           önemli birer parçasıdır ve hem yük-                        modal taşımacılık, sera gazı emisyon-
           lerin hem de insanların hareketinde                        larını azaltarak şirketlerin sürdürülebi-
           kritik roller oynarlar. Bu ulaşım yön-                     lirlik hedeflerine ulaşmasına yardımcı
           temleri, çevresel sürdürülebilirlikten,                    olur. Ayrıca, tek bir taşıma moduyla sağ-
           maliyet etkinliğine ve verimliliğe ka-                     lanamayacak kadar yüksek düzeyde ye-
           dar birçok avantaj sunarlar” diyor.                 Onur   deklilik ve güvenilirlik sunar.”
             Demiryolu taşımacılığının yük ve yol-       Küçükakdere    Son trendler arasında, dijitalleşmenin
           cu taşımacılığının en eski ve en güvenilir                 öne çıktığına değinen Küçükakdere, ro-
           şekillerinden biri olduğunu vurgulayan Küçükakdere,   taların takibi, planlanması, optimize edilmesinin, verim-
           trenlerin, çeşitli ürünleri (hammaddelerden tüketici   liliği ve müşteri hizmetlerinin kalitesini artırdığını pay-
           ürünlerine kadar geniş bir yelpazeyi) taşımak için kul-  laşıyor: “Ayrıca, elektrifikasyon ve otonom teknolojilerin
           lanılabildiğini belirtiyor: “Demiryolu taşımacılığı, uzun   artması, sera gazı emisyonlarını azaltır, güvenliği artırır.
           mesafeli taşımacılıkta maliyetleri düşürmede önemli   Demiryolu ve intermodal taşımacılık, küresel ticaretin
           bir rol oynar. Büyük miktarda yük taşınabilir ve özellikle   temelini oluşturur, modern lojistiğin önemli bir parçası-
           dökme maddelerin taşınması için uygundur. Hava ko-  dır. Teknoloji ilerledikçe, bu taşıma modları daha verimli
           şullarından ve trafik sıkışıklığından diğer ulaşım mod-  ve çevre dostu hale gelmeye devam edecek, ulaşımın
           larına göre daha az etkilenir ve bu da güvenilirliğine   geleceğini şekillendirmede önemli bir rol oynayacaktır.
           katkıda bulunur. Karbon emisyonlarının ton-km başına   Ülkemizin demiryolu altyapısını, liman bağlantılarını ve
           daha az olmasıyla çevre dostu bir seçenek haline gelir.   taşıma ekipmanlarını güçlendirerek ekonomimizi ve sa-
           İntermodal taşımacılık birden fazla taşıma modunun   nayimizi ileriye taşıyabiliriz. Demiryolu, ülkemizin gele-
           kombinasyonunu içerir ve malların hareketini optimize   ceğini şekillendirmede kilit bir rol oynar.”


         42 KobiEfor 0D\ÜV
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47