Page 42 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 42
à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.
‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’ hizmetinin faydaları
• Süre açısından hassas yükler için ciddi avantaj- sevk ediliyor. Sevkiyatlarda yönetim ve kontrol son dere-
lar; zaman ve maliyet tasarrufu, hız, verimlilik, es- ce kolay, bu da daha planlı, zamanında ve sistematik bir
neklik sağlıyor. sevkiyat yapma olanağı sağlıyor.
• Trafik yoğunluğu, zorlu hava koşulları, sınırlarda • En önemli avantajı ekolojik bir yöntem olması. En
bekleme vb. sorunlar ne olursa olsun, güvenilir taşıma- çevre dostu taşıma yöntemlerinden biri. Karayolu taşı-
cılık hizmeti, sabit taşıma süreleriyle; herhangi bir etki- macılığıyla birlikte ortaya çıkan karbon salınımları mul-
lenme olmadan yükler belirtilen zamanda istenen yere timodal taşımacılıkla %75 azaltılabiliyor.
lojistik merkezlerin de gelişimine faydalı olacak. Özellik- limanların ve OSB’lerin demiryolu bağlantıları yapılmalı,
le transit taşımacılığı kolaylaştıracak fiziki ve mevzuat doğu-batı yönünde kesintisiz demiryolu taşımacılığı ya-
altyapı çalışmalarına ara verilmeden devam edilmesi pılabilmeli, Orta Koridor’la
gerekiyor. Aynı zamanda ve aynı önemde, insan kaynak- ilgili teknik sorunlar gideril-
ları alanında ülkemizin genç nesillerini, teknolojik ge- meli ve intermodal taşıma-
lişmelerin etkisiyle başkalaşan küresel lojistik sektörü cılık için teşvikler devreye
için hazırlayacak projeler üzerinde de çalışmalarımızı alınmalı. Ülkemizde de bu
yoğunlaştırmalıyız. Burada yapay zeka teknolojilerinin hedef doğrultusunda atılma-
de süreçlere entegre edilmesiyle süreçlerin daha etkili sı planlanan bazı adımların
ve verimli takibi gerçekleştirilebilir.” hayata geçirilmesi noktasında; demiryolu taşımacılığının
“Limanların ve OSB’lerin demiryolu bağlantıları ya- geliştirilmesi, modernizasyonunun sağlanması, Avrupa
pılmalı”: Engin, demiryoluyla desteklenen intermodal ile uyumlu hale gelebilmek adına 2053’e kadar demir-
taşımacılığın gelişimi için öncelikle demiryolunun taşı- yolu yük taşımacılığının payının %22’ye çıkarılması plan-
macılıktaki payının artırılması gerektiğine dikkat çekiyor: lanıyor. Bu bağlamda, multimodal taşımacılık pazarında
“Demiryolu taşımacılığının ülkemizin dış ticaretindeki büyümenin kaçınılmaz olması ve demiryolunun büyük bir
payı %1 seviyelerinde yer alıyor. Bu oranı artırmak için ivme kazanacağı bekleniyor.”
“Demiryolu ve intermodal taşımacılık, modern lojistiğin önemli bir parçasıdır”
DTD (Demiryolu Taşımacılığı Der- eder. Bu yaklaşım, en verimli ve uygun
neği) Yönetim Kurulu Başkanı Onur maliyetli taşıma modlarının seçilmesin-
Küçükakdere, “Demiryolu ve intermo- de esneklik sağlar, böylece işletmelerin
dal taşımacılık, küresel lojistik ağının taşımacılık maliyetlerini azaltır. İnter-
önemli birer parçasıdır ve hem yük- modal taşımacılık, sera gazı emisyon-
lerin hem de insanların hareketinde larını azaltarak şirketlerin sürdürülebi-
kritik roller oynarlar. Bu ulaşım yön- lirlik hedeflerine ulaşmasına yardımcı
temleri, çevresel sürdürülebilirlikten, olur. Ayrıca, tek bir taşıma moduyla sağ-
maliyet etkinliğine ve verimliliğe ka- lanamayacak kadar yüksek düzeyde ye-
dar birçok avantaj sunarlar” diyor. Onur deklilik ve güvenilirlik sunar.”
Demiryolu taşımacılığının yük ve yol- Küçükakdere Son trendler arasında, dijitalleşmenin
cu taşımacılığının en eski ve en güvenilir öne çıktığına değinen Küçükakdere, ro-
şekillerinden biri olduğunu vurgulayan Küçükakdere, taların takibi, planlanması, optimize edilmesinin, verim-
trenlerin, çeşitli ürünleri (hammaddelerden tüketici liliği ve müşteri hizmetlerinin kalitesini artırdığını pay-
ürünlerine kadar geniş bir yelpazeyi) taşımak için kul- laşıyor: “Ayrıca, elektrifikasyon ve otonom teknolojilerin
lanılabildiğini belirtiyor: “Demiryolu taşımacılığı, uzun artması, sera gazı emisyonlarını azaltır, güvenliği artırır.
mesafeli taşımacılıkta maliyetleri düşürmede önemli Demiryolu ve intermodal taşımacılık, küresel ticaretin
bir rol oynar. Büyük miktarda yük taşınabilir ve özellikle temelini oluşturur, modern lojistiğin önemli bir parçası-
dökme maddelerin taşınması için uygundur. Hava ko- dır. Teknoloji ilerledikçe, bu taşıma modları daha verimli
şullarından ve trafik sıkışıklığından diğer ulaşım mod- ve çevre dostu hale gelmeye devam edecek, ulaşımın
larına göre daha az etkilenir ve bu da güvenilirliğine geleceğini şekillendirmede önemli bir rol oynayacaktır.
katkıda bulunur. Karbon emisyonlarının ton-km başına Ülkemizin demiryolu altyapısını, liman bağlantılarını ve
daha az olmasıyla çevre dostu bir seçenek haline gelir. taşıma ekipmanlarını güçlendirerek ekonomimizi ve sa-
İntermodal taşımacılık birden fazla taşıma modunun nayimizi ileriye taşıyabiliriz. Demiryolu, ülkemizin gele-
kombinasyonunu içerir ve malların hareketini optimize ceğini şekillendirmede kilit bir rol oynar.”
42 KobiEfor 0D\ÜV