Page 38 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 38
à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.
‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’ ile
Türkiye, lojistik hub olma
potansiyelini güçlendiriyor
Dünya ticaret rotaları yeniden zinciri yönetim merkezi olma
şekillenirken; Avrupa’ya yakınlığı, hedefine koşuyor ve lojistik hub olma
üretim, sanayi ve ihracattaki potansiyelini güçlendiriyor. Çevredostu
başarılarıyla Türkiye, taşımacılık ve ‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’,
lojistik şirketlerinin ‘İntermodal ve daha fazla verimlilik, güvenlik,
Multimodal Taşımacılık’ alanındaki esneklik, zaman ve maliyet tasarrufu
başarılı uygulamalarıyla; tedarik sunuyor.
TİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojis- hatlarıysa en yüksek seviyede kullanılır. Bu özel-
tik Hizmet Üretenleri Derneği) Yönetim liği nedeniyle de yaygın olarak hem bütçe hem
UKurulu Başkanı Bilgehan Engin, taşıma de çevre dostu taşımacılık olarak tanımlanıyor.”
kabı değiştirilmeden en az iki farklı taşımacılık Lojistik hub olma potansiyeli: Özellikle AB Ye-
modu kullanılarak yapılan, karayolu + RO-RO+ şil Mutabakatı çerçevesinde demiryolu ve inter-
demiryolu ya da karayolu + demiryolu kombi- modal taşımacılık sistemlerinin güçlendirilmesi
nasyonunun temel olarak kullanıldığı intermo- ve bu taşımaların teşvik edilmesi gerektiğini,
dal taşımacılığın sadece ekonomik değil aynı Bilgehan demiryolu taşımacılığında Türkiye’nin pazar pa-
zamanda çevreye de olumlu katkı sağladığını Engin yının büyümesinin atılacak adımlara ve yatırım-
söylüyor: “Geleneksel karayolu taşımacılığının lara bağlı olduğunu aktaran Engin, Türkiye’nin,
aksine kat edilen kilometre azalırken aynı zamanda fosil jeopolitik konumu sayesinde her taşıma modunda da
yakıt tüketimi ve dolayısıyla karbon emisyonları da azalı- avantajlı bir konumda bulunduğuna değiniyor: “Ülkemizin
yor. İntermodal taşımacılıkla karıştırılan multimodal taşı- dinamik bir lojistik sektörüne sahip olması, bölgedeki en
macılıksa farklı taşıma araçları ve farklı taşıma üniteleri- önemli lojistik merkezlerinden ve transit ülkelerinden bi-
nin kullanılarak sevkiyat işlemlerinin yapıldığı yük taşıma risi olma potansiyelini öne çıkarıyor. Lojistik hub olma po-
işlemi. Bu taşımacılıkta karayolu, denizyolu, demiryolu ve tansiyelimizi en iyi şekilde kullanabilmek için hız, maliyet
havayolu başta olmak üzere yüklerin çeşidine ve hacmine avantajı ve güvenilirlik sağlayabilecek bir ulaştırma ağına
bağlı olarak en doğru yöntemin tercih edilmesi oldukça ihtiyaç bulunuyor. Dolayısıyla tek bir taşıma moduna bağlı
önemli. Karayolu en az seviyede, demiryolu ve denizyolu olarak yapılan taşıma türü yerine, intermodal taşımacılık
38 KobiEfor 0D\ÜV