Page 38 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 38

à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.


































                         ‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’ ile
                            Türkiye, lojistik hub olma


                           potansiyelini güçlendiriyor


         Dünya ticaret rotaları yeniden                   zinciri yönetim merkezi olma
         şekillenirken; Avrupa’ya yakınlığı,              hedefine koşuyor ve lojistik hub olma
         üretim, sanayi ve ihracattaki                    potansiyelini güçlendiriyor. Çevredostu
         başarılarıyla Türkiye, taşımacılık ve            ‘İntermodal ve Multimodal Taşımacılık’,
         lojistik şirketlerinin ‘İntermodal ve            daha fazla verimlilik, güvenlik,
         Multimodal Taşımacılık’ alanındaki               esneklik, zaman ve maliyet tasarrufu
         başarılı uygulamalarıyla; tedarik                sunuyor.

              TİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojis-          hatlarıysa en yüksek seviyede kullanılır. Bu özel-
              tik Hizmet Üretenleri Derneği) Yönetim             liği nedeniyle de yaygın olarak hem bütçe hem
         UKurulu Başkanı Bilgehan Engin, taşıma                  de çevre dostu taşımacılık olarak tanımlanıyor.”
         kabı değiştirilmeden en az iki farklı taşımacılık          Lojistik hub olma potansiyeli: Özellikle AB Ye-
         modu kullanılarak yapılan, karayolu + RO-RO+            şil Mutabakatı çerçevesinde demiryolu ve inter-
         demiryolu ya da karayolu + demiryolu kombi-             modal taşımacılık sistemlerinin güçlendirilmesi
         nasyonunun temel olarak kullanıldığı intermo-           ve bu taşımaların teşvik edilmesi gerektiğini,
         dal taşımacılığın sadece ekonomik değil aynı   Bilgehan  demiryolu taşımacılığında Türkiye’nin pazar pa-
         zamanda çevreye de olumlu katkı sağladığını      Engin  yının büyümesinin atılacak adımlara ve yatırım-
         söylüyor: “Geleneksel karayolu taşımacılığının          lara bağlı olduğunu aktaran Engin, Türkiye’nin,
         aksine kat edilen kilometre azalırken aynı zamanda fosil   jeopolitik konumu sayesinde her taşıma modunda da
         yakıt tüketimi ve dolayısıyla karbon emisyonları da azalı-  avantajlı bir konumda bulunduğuna değiniyor: “Ülkemizin
         yor. İntermodal taşımacılıkla karıştırılan multimodal taşı-  dinamik bir lojistik sektörüne sahip olması, bölgedeki en
         macılıksa farklı taşıma araçları ve farklı taşıma üniteleri-  önemli lojistik merkezlerinden ve transit ülkelerinden bi-
         nin kullanılarak sevkiyat işlemlerinin yapıldığı yük taşıma   risi olma potansiyelini öne çıkarıyor. Lojistik hub olma po-
         işlemi. Bu taşımacılıkta karayolu, denizyolu, demiryolu ve   tansiyelimizi en iyi şekilde kullanabilmek için hız, maliyet
         havayolu başta olmak üzere yüklerin çeşidine ve hacmine   avantajı ve güvenilirlik sağlayabilecek bir ulaştırma ağına
         bağlı olarak en doğru yöntemin tercih edilmesi oldukça   ihtiyaç bulunuyor. Dolayısıyla tek bir taşıma moduna bağlı
         önemli. Karayolu en az seviyede, demiryolu ve denizyolu   olarak yapılan taşıma türü yerine, intermodal taşımacılık

         38 KobiEfor 0D\ÜV
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43