Page 33 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 33

7à&$5(7 %$.$1/,ã,




             Depremden etkilenen ‘11 il’e e-ticaret desteği: e-Birliktelik

                                                                vurgulayan Bakan Bolat, “1 ila 3 ay komisyonsuz
                                                                ya da düşük komisyonlu satış desteği sağlana-
                                                                cak. e-Ticarete ilişkin altyapı, reklam, pazarla-
                                                                ma ve platformda görünürlük desteği verilecek.
                                                                Bölgeye ait coğrafi işaretli ürünlerin ihracatını
                                                                kolaylaştırıcı çalışmalar yapılacak. Hem esnaf
                                                                ve tacirlere hem de esnaf ya da tacir olmayan
                                                                dezavantajlı gruplara yani ev hanımları, engel-
             Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen   li bireyler gibi tacir statüsünde değiller ama onlara da
           şehirlerde ticareti canlandırmak için başlatılan Tica-  e-ticaret, eğitim desteği verilmesi gibi destekler sağla-
           ret Bakanlığı öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar   nacak. Böylece deprem bölgesinde ticaretin canlandırıl-
           Birliği (TOBB) ile hazırlanan ‘Elektronik Ticaretle Bir-  masına ekstra katkı verilecek” açıklamasını yaptı.
           likte Çok Daha İyiye (e-Birliktelik) Kampanyası’, Ticaret   Kampanya kapsamında ayrıca Kızılay ve AFAD gibi
           Bakanlığı’nda gerçekleştirilen programla tanıtıldı.  kuruluşlar ile sivil toplum örgütlerinin yardım ve destek
             Ticaret Bakanı Prof.Dr. Ömer Bolat, “e-Birliktelik   kartlarının satışa sunulacağını söyleyen Bakan Bolat,
           Kampanya’sı ile deprem bölgesinde sürdürülebilir bir   dileyen vatandaşların depremzedelere istediği oranda
           e-ticaret ekosisteminin inşa edilmesi, coğrafi işaretli   bağış yapabilmesinin sağlanacağını ifade etti.
           milli zenginliklerin uluslararası arenaya tanıtılması, he-  Bakan Bolat, ürün tedarikinin de mümkün olduğun-
           nüz e-ticaretle tanışmayan esnaf ve KOBİ’lerin ürünleri-  ca deprem bölgesinden karşılanacağını kaydetti.
           ni yepyeni pazarlara tanıtabilmelerinin önünün açılması-  TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, kampanya dö-
           nın hedeflendiğini söyledi.                     nemi boyunca kadın girişimcilerin hazırladığı ürünler
             Bakan Bolat, “Depremin ilk anından itibaren vatan-  ile coğrafi işaretli ürünlerin satışına öncelik verileceği
           daşlarımızın yaralarını sarmak amacıyla devletimizin,   bilgisini verdi.
           hükümetimizin tüm kurumları seferber olmuştu. Biz de   Kampanyaya katılım sağlayacak şirketler: Akak-
           Ticaret Bakanlığı olarak birçok çalışmanın yanında 75 iş-  çe, Amazon, Armut, Askon Dizayn Center, Çiçeksepeti,
           letmenin katılım sağladığı ‘e-Ticarette Deprem Yardım-  Hepsiburada, Migros, Trendyol, Enuygun Com İnternet
           laşma Seferberliği’ kısaca ‘e-Seferberlik’ çalışmasını   Bilgi Hizmetler, Getir, İLab Holding, Azall Küresel İno-
           başlatmıştık” diye konuştu.                    vasyon Elektronik Ticaret, Letgo Mobil İnternet Servisle-
             e-Birliktelik Kampanyası ile deprem bölgesinde yer   ri, Facebook, oBilet Bilişim Sistemleri, PTTEM Teknoloji
           alan ve daha önce e-ticaret faaliyetlerinde bulunmayan   ve Elektronik Hizmetleri, Sahibinden, Ticimax Bilişim
           tacir ve esnafa e-ticaret şirketlerinin destek vereceğini   Teknolojileri, Turkcell, Vodafone ve Yemeksepeti.



             Hizmet ihracatçıları ‘Strateji’ belirledi

             Hizmet İhracatçıları Birliği tarafından düzen-
           lenen Hizmet İhracatı Strateji Toplantısı’nda Ba-
           kan Bolat, “Hizmet ihracatı özellikle son yıllarda
           küresel anlamda hızlı bir büyüme kaydetmekte
           ve ürettiği ekonomik değer bakımından ülke
           ekonomilerinde hayatî bir yer tutmaktadır. Bizler
           de ülkemizi bu yarışta en ileriye taşımak için var
           gücümüzle çalışıyoruz. 2024’te de aynı başarıları
           devam ettirmek niyetindeyiz. Bu ivmeyle, yıl sonu hedefi-  355.8 milyar dolar oldu. Hizmet ihracatçılarımız toplam
           miz olan 110 milyar dolar hizmet ihracatına ulaşmayı, bu   ihracatın yüzde 28’ini karşılıyor” bilgisini verdi.
           vesileyle cari açığın kapatılmasına yine önemli bir katkı   Avdagiç ayrıca, Hizmet İhracatı Sürdürülebilirlik
           sağlayacağımızı düşünüyoruz” diye konuştu.     Eylem Planı Strateji Çalışması gerçekleştirdiklerini ve
             Dünya genelindeki geçen yıl hizmet ihracatının yüzde   Sektörel Eylem Planı’nı ortaya koyduklarını kaydetti.
           8 büyüdüğünü Türkiye’nin hizmet ihracatının ise yüzde   Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gülte-
           12.3 arttığını belirten Hizmet İhracatçıları Birliği Baş-  pe, 2028’de 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi
           kanı Şekib Avdagiç, “Türkiye’nin hizmet ihracatı 99.8   olduğunu hatırlatarak, “2024 için toplam ihracatta 377
           milyar dolara ulaştı. Mal ihracatı ile toplam ihracatımız   milyar dolar hedefimiz var” dedi.

                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38