Page 44 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 44

7(+/à.(/à 0$''( 9( /à.à7 7$á,0$&,/,ã,



                                                          rinin sağlanmasının yanı sıra ülkemiz üzerinde transit
                                                          yük taşımacılığının hızlanması ile söz konusu pazardan
                                                          alınan pay daha da artırılabilir. Bu bağlamda ülkemiz
                                                          üzerinden gerçekleşecek lojistik akışların hızlandırıl-
                                                          ması için yasal ve fiziki altyapıya yönelik çalışmalar teh-
                                                          likeli madde taşımacılığının ülkemizde gelişmesinde
                                                          etkili olacaktır. Petrol ve türevi ürünler açısından zengin
                                                          olan ülkelere coğrafi yakınlığımız, ülkemizde nükleer
                                                          enerjinin kullanımına yönelik çalışmalar, savunma sa-
                                                          nayinin gelişimine yönelik adımlar, kimya sektöründeki
                                                          gelişmeler ve ülkemizin lojistik bağlantılarının tüm ta-
                                                          şıma modları ile entegre bir şekilde kullanılabiliyor ol-
            Ağırlıklı olarak denizyolu ile taşınıyor      ması sektörün gelişimine katkı sağlayacak unsurlardır.”
            Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üreten-
         leri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkan Ayşem
         Ulusoy, “Tehlikeli maddelerin taşınması süreçlerine
         ulaştırma modları açısından baktığımızda; karayolla-
         rıyla taşınan yüklerin yüzde 11.7’sinin tehlike madde ta-
         şımacılığına ait olduğunu görmekteyiz. Sektörümüzün
         kimyevi madde taşımadaki dağılımına  baktığımızda
                              ise yüzde 79.1’i  deniz yoluy-  “İlgili mevzuat, yönetmelik ve kanunların doğru ve
                              la, yüzde 17.6’sı karayoluyla,   zamanında uygulanması son derece önemli”: Ayşem
                              kalan yaklaşık  yüzde 3.5’luk   Ulusoy, Türkiye’de karayolu, demiryolu, havayolu ve de-
                              kesimi ise diğer şekillerde ta-  nizyoluyla yapılacak tehlikeli yük taşımacılığı faaliyetle-
                              şınmıştır” diyor.           rinin uluslararası sözleşmeler, standartlar ve mevzuata
                                Ayşem Ulusoy, “Rakamlar   uygun olarak güvenli, kaliteli, çevreye kötü etkisi en
                              da bize gelişime açık ve büyü-  az olacak şekilde, serbest, sürdürülebilir bir rekabet
                              me potansiyeli yüksek bir alan   ortamında yapılması ve bu faaliyetlerin diğer taşıma-
           Aysem              olduğunu göstermektedir. TİM   cılık faaliyetleriyle uyumlu olarak hizmet vermesinin
           Ulusoy             İhracat Raporu’na baktığımız-  önemli olduğunu da vurguluyor: “Ayrıca ilgili mevzuat,
                              da 2020 yılında dünyada en çok   yönetmelik ve kanunların doğru ve zamanında uygu-
         ithalat gerçekleştiren sektörün 2.76 trilyon dolarlık ha-  lanmasının da son derece önemli olduğunu belirtmek
         cimle kimyevi maddeler ve mamulleri sektörü olduğunu   isterim. Tehlikeli Madde Taşımacılığı ile ilgili 1 Temmuz
         görüyoruz. 2020 yılında küresel ithalatın yüzde 24.1’ini   2015 tarihi itibarıyla bazı
         kimyevi maddeler ve mamulleri sektörünün oluşturdu-  işletmeler için Tehlikeli
         ğunu söyleyebiliriz” açıklamasını yapıyor.       Madde Güvenlik Danış-
            Türkiye’nin 2020 yılında 18.3 milyar dolarlık kim-  manı İstihdam Etme veya
         yevi maddeler ve mamul ihracatı gerçekleştirdiğini   Tehlikeli Madde Güvenlik
         kaydeden Ulusoy, bu anlamda kimya sektörünün en   Danışmanlarından Hiz-
         çok ihracat gerçekleştiren ikinci sektör konumunda   met Alma zorunluluğu-
         olduğunu aktarıyor: “2021 yılının ilk 3 ayında 5.3 mil-  nun devreye alınmasıyla
         yar dolarlık ihracat gerçekleştiren sektör, önceki yılın   gerçek veya tüzel kişiler-
         aynı dönemine göre yüzde 13.8 artış yaşamıştır.”   ce tebliğin farklı yorumlanmasının önüne geçmek adı-
                                                          na UTİKAD olarak yayınlanan genelge kapsamında
            Sektörün gelişimine katkı sağlayacak          üyelerimizi bilgilendirdik. Sektörümüzü ve üyelerimizi
            unsurlar                                      yaptığımız duyurularla, güncel eğitim içeriklerimizle en
            İlgili mevzuat, yönetmelik ve kanunların doğru ve   doğru şekilde bilgilendirmeye ve sektörümüzün fayda-
         zamanında uygulanması ile Türkiye’nin jeopolitik konu-  sına olacak çalışmalara devam edeceğiz.”
         mu sayesinde küresel pazar payını çok daha yukarılara    Ayşem Ulusoy, UTİKAD olarak hem mevzuat
         çıkarılabileceğini belirten Ulusoy, sektörün gelişimine   hem de havayolu modunda taşınan tehlikeli madde
         katkı sağlayacak unsurlara değiniyor: “Ülkemizin teh-  standartlarının neler olduğu konusunda üyelerini
         likeli madde taşımacılığının küresel pazarından daha   ve sektör paydaşlarını bilgilendirmek, eğitim ala-
         fazla pay alabilmesi için taşımacılık modları arasındaki   nındaki var olan eksiklikleri gidermek adına bu yıl
         entegrasyonun verimli bir şekilde tesis edilmiş olma-  içinde ‘Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Taşınması
         sı gerekmektedir. Lojistik yük merkezlerinde tehlikeli   Standartları ve Sorunların Çözümü Eğitimi’ni yeni
         madde taşımacılığına yönelik fiziki altyapı gereklilikle-  eğitim seminerlerine eklediklerini de açıklıyor.

         44 KobiEfor 0D\ÜV
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49