Page 44 - KobiEfor Mart 2023 Sayı 282
P. 44
(17(*5( /2-à67à. 9( .$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,
kullanımı artmaya devam ediyor ancak sektörün genel adrese gönderim yapılabiliyor.
görünümüne bakıldığında büyük ölçekli firmaların bu • Diğer taşıma türlerine göre rota oluşturulması son
tür yatırımlara daha fazla ağırlık verdiklerini görüyoruz. derece kolay, Dünya’nın her yerine ulaşım imkânı ve-
Küçük ölçekli firmalarda ise teknolojik yatırımlar sınırlı ren bir taşımacılık türü.
düzeyde kalmaktadır. Önümüzdeki dönemde lojistik ve • Karayolu taşımacılığında sermaye ihtiyacı hava,
taşımacılık süreçlerinde dijitalleşme ve otomasyon uygu- deniz ve demiryolu taşımacılığına göre çok daha düşük
lamalarını geliştiren kurumların rekabet ortamında daha seviyede. Uygun fiyatlarla taşımacılık yapılmasını sağ-
da güçlenmesi beklenebilir. Karbon emisyonunda kara- lıyor, taşıyıcı ve aktörlerin sayısının yüksek olması ka-
yolu taşımacılığının payının son derece yüksek düzeyde rayolu navlunlarının da rekabetçi seviyelerde belirlen-
olduğu bilinen bir gerçek. Bu nedenle ulaşımda dijital- mesine neden oluyor. Özellikle kısa rotalarda yapılan
leşmeyi yaratacak ve sürdürülebilir kaynaklara yönelmeyi taşımalarda bu maliyet avantajı daha belirgin oluyor.
sağlayacak bilgi teknolojilerinin ivedilikle sektörümüze • Diğer taşıma modelleri için tamamlayıcı bir role
yayılarak dönüşümün sağlanması gerekmektedir.” sahip. Denizyolu, havayolu ve demiryoluyla belirli mer-
kezlere gönderilen malların bu noktalardan nihai varış
lokasyonlarına ulaştırılmasını sağlıyor.
• Dünya’nın her yerinde geçerli karayolu taşıma-
cılığında altyapı geliştirme maliyetleri diğer taşıma
modellerine göre çok daha düşüktür. Küresel bakıl-
dığında; ülkelerdeki altyapıların karayolu taşımacılığı
için yeterlilik seviyesi yüksek düzeydedir.
• Hava şartlarından en az etkilenen taşımacılık
yöntemlerinden. Olumsuz hava şartlarıyla tedarik
zincirinin durması ya da malların gecikmeli olarak
gönderilmesi ihtimali en aza iniyor.
‘Entegre Lojistik ve Karayolu • Güvenli bir taşıma ve teslimat sürecine sahip. Özel-
Taşımacılığı’nın şirketlere faydaları likle bozulabilecek ya da değer kaybına uğrayabilecek
• Entegre lojistikle firmalar, elinde bulunan tüm malların taşınmasında tercih ediliyor. Taşıma sırasında
hammadde, sermaye, insan gücü ve teknolojiyi tam malların çok sayıda aktarım sürecinden geçmemesi,
verimle kullanabiliyor. soğuk taşıma zinciri gibi süreçlerin bozulmadan sürdü-
• Müşteri talepleri zamanında karşılandığından rülebilmesine olanak veriyor.
müşteri memnuniyeti artıyor. Faaliyetleri kazanç • Karayolu taşımacılığı yükleme anlamında da belir-
ve müşteri memnuniyeti çerevesinde gelişen firma, li avantajlara sahip. Araçlara
uzun vadede çok daha profesyonel adımlarla kazanç haftanın her günü ve saatin-
elde ediyor. de yükleme yapılabildiği gibi,
• Entegre lojistik, yük taşımanın yanı sıra pek çok dağıtım ve malların boşaltımı
ek hizmetin lojistik sürecine katılmasını, lojistik sü- sürecinde de esneklik sağlıyor.
recinin profesyonel ve daha etkin, verimli, esnek ve • Araç çeşitliliği oldukça
kaliteli yönetilmesine olanak sunuyor. yüksek. Bu özelliğiyle kara-
• Entegre lojistik, firma ihtiyaçlarının önceden yolu taşımacılığı her yüke uy-
belirlenerek bu ihtiyaçların karşılanmasını sağla- gun bir taşıma çözümü sunuyor; katı, gaz veya likit
dığı gibi gelecek dönemlerde karşılaşılabilecek tüm yüklerin taşıması sorunsuz gerçekleştirilebiliyor.
ihtiyaçların da önceden belirlenmesini kapsıyor. • Paketleme süreci kolay ve maliyet olarak avan-
• Karayolu taşımacılığı, çıkış ve varış noktaları ara- tajlı. Paketleme için uygun materyal ve teknolojinin
sında herhangi bir aktarım yapılmadan taşımaya imkan bulunması, paketlenme süreci ve taşınan malların
vermesi, diğer taşıma yöntemlerine göre hızlı olması, muhafaza edilmesi nispeten daha kolay. Aktarmasız
rota üzerinden birden fazla noktaya taşıma yapılabil- taşımalarda birden fazla paketleme sürecine ihtiyaç
mesi, esnek taşıma kabiliyeti ve özellikle kısa rotalarda kalmadığı için maliyetler düşük oluyor.
sahip olduğu maliyet avantajı gibi pek çok artıya sahip. • Kapıdan kapıya yapılan taşımalarda aktarım sayı-
• Karayolu taşımacılığı; diğer taşıma modlarıyla en- sının düşük olması nedeniyle başta tam kamyon yükü
tegre olarak hizmet verdiği firmalara hız, düşük bekle- (FTL) olarak taşınan mallara yükleme-boşaltma süre-
me süreleri, ulaşımın yapılacağı noktaya direkt ulaşa- cinde zarar gelme riski daha düşük. Karayolu taşıma-
bilme, kapıdan kapıya teslim olanağı, verimlilik, kalite, cılığı bu özelliğiyle hassas malların taşınması için en
esneklik, zaman ve maliyet tasarrufu gibi avantajlar çok tercih edilen yöntemler arasında yer alıyor.
sunuyor. Kıtalar arası taşımalar bile birkaç haftada ta- • Karayolu taşımacılığında evrakların doldurul-
mamlanabiliyor. Dünya ticaret rotalarını kapsayan ge- ma süreci deniz ve hava yolu taşımacılığına göre
niş karayolu ağları sayesinde her noktadan belirtilen daha basittir ve daha az zaman alıyor.
44 KobiEfor Mart 2023