Page 26 - KobiEfor Aralık 2023
P. 26

UZMAN


                                   Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri,
                                   Tedarik Zincirinde Kullanılan Yenilikçi Teknolojiler
                                   G     loballeşen dünya ekonomisinde ar- zeri araçlarla izlemeyi beklemektedir.

                                         tan rekabet savaşında, şirketlerin  • Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ürünler:
                                         ayakta kalabilmesi, bu değişen re- Çevresel bilincin artmasıyla müşteri-
                                   kabet koşullarına şirketlerini uyumlu hale  ler sürdürülebilirlik konusuna önem
                                   getirmeleri ile mümkündür.         göstermektedir. Dolayısıyla daha çev-
                                   Tedarik zinciri, satınalma, ürün ya- re dostu ürünler, ambalajlar ve üretim
         Hilmi Develi              şam döngüsü yönetimi, tedarik zinciri  süreçleri tercih etmektedir.
                                   planlaması (envanter planlaması ve  •  Dijital Deneyimler ve Yapay Zeka
                                   kurumsal varlıkların ve üretim hatla- Destekli Hizmetler: Müşteriler akıllı te-
         hilmideveli@gmail.com
                                   rının bakımı dahil), lojistik (nakliye ve  lefonlar, dijital platformlar ve yeni yapay
                                   filo yönetimi dahil) ve sipariş yönetimini  zeka destekli hizmetler ile daha iyi alış-
                                   kapsar.                            veriş deneyimleri talep etmektedir.
          Globalleşen dünya        Tedarik zinciri yönetimi (SCM), ayrıca  •  Stok Yönetimi ve Talep Tahmini:
          ekonomisinde artan       küresel tedarikçilerin ve çok uluslu üre- Müşteriler stok tükenmeleri veya faz-
                                   tim süreçlerinin yönetimi gibi küresel  la stoklardan kaynaklanan sorunların
          rekabet savaşında,       ticaret faaliyetlerinde de kullanılabilir.  giderilmesini istemektedir. Dolayısıy-
          şirketlerin ayakta       Şirketler artık stratejik tedarik zinciri  la bu durum daha iyi bir stok yönetimi
          kalabilmesi,             yönetiminin sağlayacağı rekabet avan- ve talep tahmini gerektirmektedir.
                                   tajlarını farkına varmış ve bunu yerine  •  Çok Kanallı Alışveriş:  Müşteriler
          bu değişen               getiren şirketler, en başarılı şirketler  çevrimiçi ve çevrimdışı alışveriş dene-
          rekabet koşullarına      olarak yerlerini almıştır. Değişen talep,  yimlerini birleştirebilecek çok kanal-
          şirketlerini uyumlu      ürün döngüsü kısıtlaması veya artan re- lı alışveriş seçenekleri aramaktadır.
          hale getirmeleri         kabetten kaynaklanan pazar değişimi,  Örneğin; bir müşteri mağazada ürünü
                                   tedarik zincirinin son müşteriye odak- görüp çevrimiçi sipariş verebilmeli
          ile mümkündür.           lanan stratejiler geliştirmesini gerek- veya tam tersini yapabilmelidir.
          Tedarik zinciri,         tirmektedir. Tüm tedarik zincirinin oluş- • Güvenlik ve Veri Gizliliği: Tedarik zin-
          satınalma,               turulmasının ve işleyişinin yeterli olup  cirinde güvenlik ve veri gizliliği güveni-
          ürün yaşam               olmadığına karar veren son müşteridir.  lir bir alışveriş deneyimi sağlamak için
                                   Tedarik zincirinin yönetimindeki asıl  mühimdir. Bu yüzden müşteriler kişisel
          döngüsü yönetimi,        amaçlardan biri maliyetlerin en aza indiril- ve ödeme bilgilerinin güvende olduğun-
          tedarik zinciri          mesinin sağlanmasıdır. Azalan maliyetlere  dan emin olmak istemektedir.
          planlaması,              ek olarak tedarikçi ve müşteri memnuni- • Yenilikçi Ambalaj ve Geri Dönüşüm:
                                   yetinin arttırılması da önemli amaçlardan  Ambalaj atıklarının azaltılması ve geri
          lojistik ve sipariş      bir diğeridir. Londra ve İstanbul merkezli  dönüşümün teşvik edilmesi önemli ola-
          yönetimini kapsar.       inovasyon danışmanlık firması GOOINN’in  caktır. Çevre dostu ambalajlar ve ürün-
          Tedarik zinciri          Kasım ayında yayınladığı “Tedarik zinciri  lerin geri dönüşümüne yönelik çözümler
          yönetimi (SCM),          tanımı, tedarik zinciri yönetimi ve pazarı,  müşteri beklentilerini şekillendirecektir.
                                   sektörde kullanılan yenilikçi teknolojiler,
          ayrıca küresel           müşteri beklentileri ve sektörden bek- Tedarik Zincirinde Kullanılan
          tedarikçilerin ve        lenen riskler” gibi konu başlıklarının ele  Yenilikçi Teknolojiler
          çok uluslu üretim        alındığı rapor sektöre yol gösterir nite- • 5G Teknolojisi,
                                   likte… Bu yazımda rapordan derlediğim  • Otonom Araçlar,
          süreçlerinin
                                   Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri ve   • Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış
          yönetimi gibi            Tedarik Zincirinde Kullanılan Yenilikçi Tek-  • Gerçeklik (AR) Teknolojileri,
          küresel ticaret          nolojileri sizlerin bilgisine sunuyorum.  • Robotik Otomasyon Süreci,
          faaliyetlerinde de                                          • Gelişmiş Veri Analitiği,
                                   Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri
          kullanılabilir.          • Kişiselleştirilmiş Ürünler ve Deneyim-  • Nesnelerin İnterneti (IoT),
                                   ler: Müşterilerin onlara özgü özelleştiril-  • Bulut Bilişim Teknolojisi,
                                   miş ürünlere ve kişiselleştirilmiş alışve-  • Blockchain Teknolojisi
                                   riş deneyimlerine talepleri artmaktadır.  • 3D Baskı
                                   • Daha İyi Görünürlük ve İzlenebilirlik:   • Dijital İkiz Teknolojisi
                                   Müşteriler ürünlerinin tedarik zinciri   • Tahminsel Analitik
                                   üzerindeki yolculuğunu ayrıntılı bir şekil- • Kalite Kontrol ve İnceleme Teknolojileri
                                   de QR kodları, takip numaraları ve ben- • Envanter Yönetimi Yazılımları.

          26 KobiEfor $UDOÜN
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31