Page 26 - KobiEfor Aralık 2023
P. 26
UZMAN
Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri,
Tedarik Zincirinde Kullanılan Yenilikçi Teknolojiler
G loballeşen dünya ekonomisinde ar- zeri araçlarla izlemeyi beklemektedir.
tan rekabet savaşında, şirketlerin • Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ürünler:
ayakta kalabilmesi, bu değişen re- Çevresel bilincin artmasıyla müşteri-
kabet koşullarına şirketlerini uyumlu hale ler sürdürülebilirlik konusuna önem
getirmeleri ile mümkündür. göstermektedir. Dolayısıyla daha çev-
Tedarik zinciri, satınalma, ürün ya- re dostu ürünler, ambalajlar ve üretim
Hilmi Develi şam döngüsü yönetimi, tedarik zinciri süreçleri tercih etmektedir.
planlaması (envanter planlaması ve • Dijital Deneyimler ve Yapay Zeka
kurumsal varlıkların ve üretim hatla- Destekli Hizmetler: Müşteriler akıllı te-
hilmideveli@gmail.com
rının bakımı dahil), lojistik (nakliye ve lefonlar, dijital platformlar ve yeni yapay
filo yönetimi dahil) ve sipariş yönetimini zeka destekli hizmetler ile daha iyi alış-
kapsar. veriş deneyimleri talep etmektedir.
Globalleşen dünya Tedarik zinciri yönetimi (SCM), ayrıca • Stok Yönetimi ve Talep Tahmini:
ekonomisinde artan küresel tedarikçilerin ve çok uluslu üre- Müşteriler stok tükenmeleri veya faz-
tim süreçlerinin yönetimi gibi küresel la stoklardan kaynaklanan sorunların
rekabet savaşında, ticaret faaliyetlerinde de kullanılabilir. giderilmesini istemektedir. Dolayısıy-
şirketlerin ayakta Şirketler artık stratejik tedarik zinciri la bu durum daha iyi bir stok yönetimi
kalabilmesi, yönetiminin sağlayacağı rekabet avan- ve talep tahmini gerektirmektedir.
tajlarını farkına varmış ve bunu yerine • Çok Kanallı Alışveriş: Müşteriler
bu değişen getiren şirketler, en başarılı şirketler çevrimiçi ve çevrimdışı alışveriş dene-
rekabet koşullarına olarak yerlerini almıştır. Değişen talep, yimlerini birleştirebilecek çok kanal-
şirketlerini uyumlu ürün döngüsü kısıtlaması veya artan re- lı alışveriş seçenekleri aramaktadır.
hale getirmeleri kabetten kaynaklanan pazar değişimi, Örneğin; bir müşteri mağazada ürünü
tedarik zincirinin son müşteriye odak- görüp çevrimiçi sipariş verebilmeli
ile mümkündür. lanan stratejiler geliştirmesini gerek- veya tam tersini yapabilmelidir.
Tedarik zinciri, tirmektedir. Tüm tedarik zincirinin oluş- • Güvenlik ve Veri Gizliliği: Tedarik zin-
satınalma, turulmasının ve işleyişinin yeterli olup cirinde güvenlik ve veri gizliliği güveni-
ürün yaşam olmadığına karar veren son müşteridir. lir bir alışveriş deneyimi sağlamak için
Tedarik zincirinin yönetimindeki asıl mühimdir. Bu yüzden müşteriler kişisel
döngüsü yönetimi, amaçlardan biri maliyetlerin en aza indiril- ve ödeme bilgilerinin güvende olduğun-
tedarik zinciri mesinin sağlanmasıdır. Azalan maliyetlere dan emin olmak istemektedir.
planlaması, ek olarak tedarikçi ve müşteri memnuni- • Yenilikçi Ambalaj ve Geri Dönüşüm:
yetinin arttırılması da önemli amaçlardan Ambalaj atıklarının azaltılması ve geri
lojistik ve sipariş bir diğeridir. Londra ve İstanbul merkezli dönüşümün teşvik edilmesi önemli ola-
yönetimini kapsar. inovasyon danışmanlık firması GOOINN’in caktır. Çevre dostu ambalajlar ve ürün-
Tedarik zinciri Kasım ayında yayınladığı “Tedarik zinciri lerin geri dönüşümüne yönelik çözümler
yönetimi (SCM), tanımı, tedarik zinciri yönetimi ve pazarı, müşteri beklentilerini şekillendirecektir.
sektörde kullanılan yenilikçi teknolojiler,
ayrıca küresel müşteri beklentileri ve sektörden bek- Tedarik Zincirinde Kullanılan
tedarikçilerin ve lenen riskler” gibi konu başlıklarının ele Yenilikçi Teknolojiler
çok uluslu üretim alındığı rapor sektöre yol gösterir nite- • 5G Teknolojisi,
likte… Bu yazımda rapordan derlediğim • Otonom Araçlar,
süreçlerinin
Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri ve • Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış
yönetimi gibi Tedarik Zincirinde Kullanılan Yenilikçi Tek- • Gerçeklik (AR) Teknolojileri,
küresel ticaret nolojileri sizlerin bilgisine sunuyorum. • Robotik Otomasyon Süreci,
faaliyetlerinde de • Gelişmiş Veri Analitiği,
Tedarik Zincirinde Müşteri Beklentileri
kullanılabilir. • Kişiselleştirilmiş Ürünler ve Deneyim- • Nesnelerin İnterneti (IoT),
ler: Müşterilerin onlara özgü özelleştiril- • Bulut Bilişim Teknolojisi,
miş ürünlere ve kişiselleştirilmiş alışve- • Blockchain Teknolojisi
riş deneyimlerine talepleri artmaktadır. • 3D Baskı
• Daha İyi Görünürlük ve İzlenebilirlik: • Dijital İkiz Teknolojisi
Müşteriler ürünlerinin tedarik zinciri • Tahminsel Analitik
üzerindeki yolculuğunu ayrıntılı bir şekil- • Kalite Kontrol ve İnceleme Teknolojileri
de QR kodları, takip numaraları ve ben- • Envanter Yönetimi Yazılımları.
26 KobiEfor $UDOÜN