Page 29 - KobiEfor Ekim 2023 Sayı 289
P. 29

TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe
               “Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonunu benimsedik”

               Cumhuriyetimizin Kuru-                                           lam ihracatımızın yüzde
             cusu Büyük Önder Mustafa                                           42’sini  gerçekleştirdiğimiz
             Kemal Atatürk, askeri  ve                                          Avrupa Birliği (AB) Yeşil
             siyasi alanlarda kazanılan                                         Mutabakat ile 2050’de sıfır
             zaferlerin, ekonomik kal-                                          karbon hedefine odaklan-
             kınma ile desteklenmediği                                          dık.  Bu  büyük  pazardaki
             sürece kalıcı olamayaca-                                           gücümüzü korumak ve
             ğını  biliyordu. Bu  gerçe-                                        artırmak için hızlı hareket
             ği, daha Cumhuriyet ilan                                           etmek durumunda oldu-
             edilmeden önce topladığı                                           ğumuzu biliyoruz, çalış-
             İzmir İktisat Kongresi’nde                                         malarımızı bu bilinçle yü-
             ‘Siyasi ve askeri zaferler                      Mustafa            rütüyoruz.
             ne kadar büyük olursa                           Gültepe
             olsun, iktisadi zaferlerle                                           OVP, ortak akıl ve
             taçlandırılmazsa devam-                                              istişarenin bir ürünü
             lılığı sağlanamaz’ sözleriyle dile getirmişti.     Orta Vadeli Program (OVP) üç yıllık makro he-
               Ekonomi başta olmak üzere tüm alanlarda 100   defleriyle öngörülebilirlik adına son derece önemli.
             yılda çok büyük mesafe kat etsek de önümüzde   Program, ortak akıl ve istişarenin bir ürünü. OVP
             hâlâ uzun bir yol, başaracağımız çok iş var. İhracat   hazırlık sürecinde TİM olarak paydaş kurumlar
             ailesi olarak Cumhuriyetimizi ikinci yüz yılında çok   arasında yer aldık. OVP’yi üç yıllık bir yol haritası
             daha güçlendirmek, milletimizin refahını artırmak   olarak görüyoruz.
             için üzerimize düşen sorumluluğu biliyoruz. Bu   Programda ihracat odaklı sürdürülebilir bir bü-
             bilinçten hareketle 29 Ekim 1923’tekinden farksız   yüme iklimi oluşturulması ana başlıklar arasında
             bir heyecan, azim ve kararlılıkta yolumuza devam   yer alıyor. Özellikle ihracat ve istihdama yönelik
             ediyoruz.                                     gerçekçi makro hedefler var.
               Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına hem mal hem   2023’te 255, 2024’te 267, 2025’te 283 ve 2026’da
             de hizmet ihracatında rekorla girdik. 2022’yi 254   302 milyar dolarlık ihracat hedeflerimiz var. 115 bin
             milyar dolarlık mal ve 90 milyar dolarlık hizmet ih-  ihracatçımızla bu hedeflere ulaşmak adına var gü-
             racatı ile tamamladık. 2023’ü de en az 255 milyar   cümüzle çalışacağız. Her geçen gün sayıları artan
             dolar mal ve 120 milyar dolar hizmet ihracatı ile   ihracatçılarımızla beraber bu hedeflerin tamamına
             tamamlamayı hedefliyoruz.                     ulaşacağımıza inanıyorum.
               Biz ülkemizin mevcut potansiyeli ve donanım-   Ayrıca fiyat istikrarı vurgusu da özellikle üretici
             lı insan kaynağımızla çok daha fazlasını başara-  ihracatçılarımız adına son derece önemliydi. Geçti-
             bileceğimizi  biliyoruz. Bu  özgüvenle Türkiye’yi   ğimiz dönemde yüksek enflasyon sebebiyle üretim
             ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonunu   ve satış aşamalarında fiyat tutturmakta zorlandığı-
             benimsedik.                                   mız günleri yaşadık. İnşallah önümüzdeki dönemde
               Hedeflerimize ulaşabilmemiz için kilogram bi-  daha istikrarlı bir çizgide ilerleyecek ve bu sorunla-
             rim değerimizi en kısa sürede 2 doların üzerine   rı aşacağız.
             taşımamız gerekiyor. Birim değeri artırmanın yolu   Büyüme ve ticaret başlığında sanayide yerli üre-
             yüksek  teknolojinin  imkânlarını  kullanmaktan,   tim ve ürün bazlı teknolojik dönüşüm, lojistik alt-
             inovasyondan, tasarımdan ve markalaşmaktan    yapının güçlendirilmesi, sanayi alanlarının genişle-
             geçiyor. Tüm bu konularda 27 sektör ve 61 ihra-  tilmesi, planlı tarımsal üretim, ticari anlaşmalarda
             catçı birliğimiz arasında koordinasyonu sağlıyo-  derinleşme, hizmet ihracatının desteklenmesi ko-
             ruz. Katmadeğerli ihracat için yüksek teknolojili   nuları son derece önemli. Burada yapılacak nokta
             ve inovatif girişimleri destekliyoruz. Alanında ül-  atışı hamlelerin ihracat süreçlerimizi kolaylaştıra-
             kemizin en geniş kapsamlı etkinliği olan Türkiye   cağına inanıyorum.
             İnovasyon Haftası’nı düzenliyoruz.               Diğer yandan yeşil ve dijital dönüşümü içeren
               Diğer taraftan küresel ticaret büyük bir değişim   ikiz dönüşümün programda vurgulanması son de-
             ve dönüşüm sürecinden geçiyor. Yeni dönemde   rece önemli. Yeşil Mutabakat noktasında takvim
             rekabetçi kalabilmek için sürdürülebilirlik uyumu   çok hızlı ilerliyor. OVP tüm bu başlıklarda kapsam-
             ve yeşil üretim büyük önem taşıyor. Çünkü biz top-  lı, geniş ve iyi planlanmış bir program.

                                                                                        Ekim 2023 KobiEfor 27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34