Page 66 - KobiEfor Ocak 2023
P. 66

HABER



                                Pazarlamada yeni trendler;
                                Pazarlamada yeni trendler;


              HåLWOLN  NDSVD\×F×O×N  VUGUOHELOLUOLN  0HWDYHUVH
              HåLWOLN  NDSVD\×F×O×N  VUGUOHELOLUOLN  0HWDYHUVH
         Türkiye Pazarlama Derneği’nin                    Başkanı Özgür Tort, GfK Araştırma
         düzenlediği Pazarlama Trendleri                  Çözümleri Direktörü Hande Diker,
         Buluşma Serisi-1 ile pazarlama                   Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris
         profesyonelleri; Migros İcra Kurulu              Onay, İstanbul’da, BTM’de buluştu.

              ürkiye Pazarlama Derneği,
              Pazarlama Trendleri Bu-
         Tluşma Serisi-1 ile pazarla-
         ma profesyonellerini İstanbul’da,
         Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nde
         (BTM) buluşturdu. BTM Genel
         Müdürü İbrahim Elbaşı ve Tür-
         kiye Pazarlama Derneği Yönetim
         Kurulu Başkanı Prof.Dr. Ömer
         Torlak’ın açılış konuşmalarını
         gerçekleştirdiği, moderatörlüğü-
         nü Türkiye Pazarlama Derneği Yönetim Kurulu Başkan   rin yani biraz daha eğitimli, daha çalışma hayatının için-
         Yardımcısı Prof.Dr. Figen Yıldırım’ın yürüttüğü toplantıda   de, daha çeşitli ürün sahibi, daha dijital, daha çevreci ve
         Migros Ticaret A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Özgür Tort, GfK   satın alma kararlarını araştırarak kendi veren ve başka-
         Türkiye Araştırma Çözümleri Direktörü Hande Diker,   larını bu konuda etkileyen tüketicilerin alındığını anlattı.
         Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris Onay konuşmacı   Diker, 4 kişiden 3’ünün artık indirim marketlerine daha
         olarak yer aldı. Toplantıya Türkiye Pazarlama Derne-  fazla gittiğini, planlı alışveriş yapıldığını, market marka-
         ği Yönetim Kurulu Üyeleri’nin yanı sıra İstanbul Ticaret   lı ürünler ve kampanyalı ürünlerin daha fazla alındığını
         Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bö-  söyledi: “LEC mutlaka etiketi okuyor. Hazır giyimde tüke-
         lümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Evrim İldem Develi ve çok   tici ‘Sadece ihtiyacım olursa alıyorum, indirim sezonunu
         sayıda pazarlama profesyoneli, üniversite öğrencileri ve   bekliyorum’, ‘Aldığım ürün dayanıklı ve ödediğim paraya
         firma temsilcisi katıldı.                         değer, kaliteli olsun, daha fazla kullanayım’ diyor. 4 kişi-
            İbrahim Elbaşı, 860 aktif start-up’ın yer aldığı BTM’de,   den 3’ü teknoloji ürünü almayı planlıyor; teknoloji ürü-
         tasarımdan ürüne, kuluçkadan yatırım almış, satışa   nünde tasarım, pratiklik ve kolay kullanım tercih ediliyor,
         dönüşmüş, post kuluçka aşamasına kadar her konuda   daha uygun fiyatlı olduğu için internetten alınıyor, tüke-
         girişimcileri desteklediklerini, 7/24 hizmet verdiklerini,   tici daha çevreci ürünler istiyor, alışverişlerin yüzde 40’ı
         bugüne kadar 2 milyon dolarlık bir değer üretildiğini   Instagram’dan yapılıyor. Önümüzdeki dönemde eşitlik
         anlatarak, Ocak’ta yeni çağrı dönemine çıkacaklarını   ve sürdürülebilirlik öne çıkan trendler olacak. Markalar
         açıkladı. Prof.Dr. Ömer Torlak, pazarlamanın önemini   sürdürülebilirlik konusunda samimi olmalı, hassasiyet-
         vurgulayarak, bu toplantıları devam ettirmeyi planla-  leri önemsemeli, doğru fiyatlandırma yapmalı, kampan-
         dıklarını açıkladı. Prof.Dr. Figen Yıldırım, artık bireylerin   yaları artırmalı, geri dönüşü yüksek yatırım kanallarına
         değil, toplum refahının düşünüldüğü bir pazarlama an-  yatırım yapılmalı, dijital ihmal edilmemeli.”
         layışının geliştiğini söyledi.                     İdris Onay, pazarlama stratejilerini merkeze alan şirket-
            Özgür Tort, perakendecinin veri toplayan robotlar,   lerin başarılı olduğunu, moda perakendesinin pozitif büyü-
         kuryeler, yeni ödeme sistemleri ve üreticilerle birlikte   düğünü, bu yıl altın çağını yaşadığını aktararak, yükselen
         büyük bir ekosisteme dönüştüğünü, perakendenin om-  trendleri şöyle sıraladı: Modada ‘çeşitlilik&kapsayıcılık’,
         nichannel (bütüncül kanal, çok kanallı pazarlama) de-  özellikle Rihanna’nın en büyük savunucularından oldu-
         nilen yapıya dönüştüğünü söyledi: “Türkiye’nin çevikliği,   ğu ‘Büyük Beden’, ‘Metaverse Gaming&Avatar’, ‘Social
         iddialı hizmet standartlarını oluşturmasıyla Migros’un   Shopping (genç tüketicilerin yüzde 70’i herhangi bir sosyal
         Dünya’da örneği yok. Bu dönemde tüm perakendecile-  alandan alışveriş ettiğini söylüyor)’, ‘Kişiselleştirme (Strict
         rin yeni misyonlar edindiğini söyleyebilirim. Hadise sa-  Fix-%100 kişiselleştirme, yapay zekalı makine size ürün
         dece fiyatlayabilmek değil, doğru kalitede ürünü oraya   veriyor)’, ‘Experiantal Retail (Deneyimsel Alışveriş; akıllı
         getirmek önemli.”                                aynalar, VR Gözlük, Metaverse vs. birleşince)’, ‘Sustainab-
              Hande Diker, artık pazarlamada asıl hedef olarak;   le Fashion (Sürdürülebilir Moda)’, ‘Slow Fashion (Yavaş
         Leading Edge Consumer (LEC) denilen öncü tüketicile-  Moda)’, ‘2. El Ürünler’.

         66 KobiEfor Ocak 2023
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71