Page 66 - KobiEfor Ocak 2023
P. 66
HABER
Pazarlamada yeni trendler;
Pazarlamada yeni trendler;
HåLWOLN NDSVD\×F×O×N VUGUOHELOLUOLN 0HWDYHUVH
HåLWOLN NDSVD\×F×O×N VUGUOHELOLUOLN 0HWDYHUVH
Türkiye Pazarlama Derneği’nin Başkanı Özgür Tort, GfK Araştırma
düzenlediği Pazarlama Trendleri Çözümleri Direktörü Hande Diker,
Buluşma Serisi-1 ile pazarlama Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris
profesyonelleri; Migros İcra Kurulu Onay, İstanbul’da, BTM’de buluştu.
ürkiye Pazarlama Derneği,
Pazarlama Trendleri Bu-
Tluşma Serisi-1 ile pazarla-
ma profesyonellerini İstanbul’da,
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nde
(BTM) buluşturdu. BTM Genel
Müdürü İbrahim Elbaşı ve Tür-
kiye Pazarlama Derneği Yönetim
Kurulu Başkanı Prof.Dr. Ömer
Torlak’ın açılış konuşmalarını
gerçekleştirdiği, moderatörlüğü-
nü Türkiye Pazarlama Derneği Yönetim Kurulu Başkan rin yani biraz daha eğitimli, daha çalışma hayatının için-
Yardımcısı Prof.Dr. Figen Yıldırım’ın yürüttüğü toplantıda de, daha çeşitli ürün sahibi, daha dijital, daha çevreci ve
Migros Ticaret A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Özgür Tort, GfK satın alma kararlarını araştırarak kendi veren ve başka-
Türkiye Araştırma Çözümleri Direktörü Hande Diker, larını bu konuda etkileyen tüketicilerin alındığını anlattı.
Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris Onay konuşmacı Diker, 4 kişiden 3’ünün artık indirim marketlerine daha
olarak yer aldı. Toplantıya Türkiye Pazarlama Derne- fazla gittiğini, planlı alışveriş yapıldığını, market marka-
ği Yönetim Kurulu Üyeleri’nin yanı sıra İstanbul Ticaret lı ürünler ve kampanyalı ürünlerin daha fazla alındığını
Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bö- söyledi: “LEC mutlaka etiketi okuyor. Hazır giyimde tüke-
lümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Evrim İldem Develi ve çok tici ‘Sadece ihtiyacım olursa alıyorum, indirim sezonunu
sayıda pazarlama profesyoneli, üniversite öğrencileri ve bekliyorum’, ‘Aldığım ürün dayanıklı ve ödediğim paraya
firma temsilcisi katıldı. değer, kaliteli olsun, daha fazla kullanayım’ diyor. 4 kişi-
İbrahim Elbaşı, 860 aktif start-up’ın yer aldığı BTM’de, den 3’ü teknoloji ürünü almayı planlıyor; teknoloji ürü-
tasarımdan ürüne, kuluçkadan yatırım almış, satışa nünde tasarım, pratiklik ve kolay kullanım tercih ediliyor,
dönüşmüş, post kuluçka aşamasına kadar her konuda daha uygun fiyatlı olduğu için internetten alınıyor, tüke-
girişimcileri desteklediklerini, 7/24 hizmet verdiklerini, tici daha çevreci ürünler istiyor, alışverişlerin yüzde 40’ı
bugüne kadar 2 milyon dolarlık bir değer üretildiğini Instagram’dan yapılıyor. Önümüzdeki dönemde eşitlik
anlatarak, Ocak’ta yeni çağrı dönemine çıkacaklarını ve sürdürülebilirlik öne çıkan trendler olacak. Markalar
açıkladı. Prof.Dr. Ömer Torlak, pazarlamanın önemini sürdürülebilirlik konusunda samimi olmalı, hassasiyet-
vurgulayarak, bu toplantıları devam ettirmeyi planla- leri önemsemeli, doğru fiyatlandırma yapmalı, kampan-
dıklarını açıkladı. Prof.Dr. Figen Yıldırım, artık bireylerin yaları artırmalı, geri dönüşü yüksek yatırım kanallarına
değil, toplum refahının düşünüldüğü bir pazarlama an- yatırım yapılmalı, dijital ihmal edilmemeli.”
layışının geliştiğini söyledi. İdris Onay, pazarlama stratejilerini merkeze alan şirket-
Özgür Tort, perakendecinin veri toplayan robotlar, lerin başarılı olduğunu, moda perakendesinin pozitif büyü-
kuryeler, yeni ödeme sistemleri ve üreticilerle birlikte düğünü, bu yıl altın çağını yaşadığını aktararak, yükselen
büyük bir ekosisteme dönüştüğünü, perakendenin om- trendleri şöyle sıraladı: Modada ‘çeşitlilik&kapsayıcılık’,
nichannel (bütüncül kanal, çok kanallı pazarlama) de- özellikle Rihanna’nın en büyük savunucularından oldu-
nilen yapıya dönüştüğünü söyledi: “Türkiye’nin çevikliği, ğu ‘Büyük Beden’, ‘Metaverse Gaming&Avatar’, ‘Social
iddialı hizmet standartlarını oluşturmasıyla Migros’un Shopping (genç tüketicilerin yüzde 70’i herhangi bir sosyal
Dünya’da örneği yok. Bu dönemde tüm perakendecile- alandan alışveriş ettiğini söylüyor)’, ‘Kişiselleştirme (Strict
rin yeni misyonlar edindiğini söyleyebilirim. Hadise sa- Fix-%100 kişiselleştirme, yapay zekalı makine size ürün
dece fiyatlayabilmek değil, doğru kalitede ürünü oraya veriyor)’, ‘Experiantal Retail (Deneyimsel Alışveriş; akıllı
getirmek önemli.” aynalar, VR Gözlük, Metaverse vs. birleşince)’, ‘Sustainab-
Hande Diker, artık pazarlamada asıl hedef olarak; le Fashion (Sürdürülebilir Moda)’, ‘Slow Fashion (Yavaş
Leading Edge Consumer (LEC) denilen öncü tüketicile- Moda)’, ‘2. El Ürünler’.
66 KobiEfor Ocak 2023