Page 52 - KobiEfor Ocak 2023
P. 52

à./à0/(1'à50(



























                  Dijital ve yeşil dönüşümü, çevredostu, enerji tasarruflu
                                      ürünleriyle dikkat çeken;

          Türkiye iklimlendirme sektörünün 2023 hedefi;

                   G×å WLFDUHW ID]ODV× YHUHQ VHNW|U ROPDN



          Türk iklimlendirme sektörü, Ar-Ge               Şanal, “Türk iklimlendirme sektörü
          ve inovasyon vizyonu, dijital ve yeşil          olarak ana hedefimiz Dünya pazarından
          dönüşümüyle dikkat çekiyor.                     yüzde 1.5’luk pay almak ve dış ticaret
          İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet              fazlası veren bir sektör olmak” diyor.

            klim krizi, Pandemi ile derinleşen ekonomik kriz, Rus-  ülkelerine yapıyoruz. İhracatımızın en yüksek olduğu ül-
            ya-Ukrayna Savaşı ile birlikte iyice ivmelenen, önce   keler sırasıyla Almanya, Birleşik Krallık, İtalya, Rusya ve
         İ Avrupa’yı ve sonra tüm Dünya’yı tehdit eder hale gelen   Fransa oldu. Sektörün kilogram birim fiyatı 2021’de 4.6
          enerji krizi….Giderek derinleşen bu krizlerden çıkış yolu,   dolar iken 2022’nin ilk 11 ayı itibari ile 5.3 dolara çıktı. Yıl
          Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyum, yeşil ve dijital dönü-  sonunu 6.8 milyar dolarlık ihracat büyüklüğüyle kapata-
          şüm, ciddi bir enerji tasarrufu ile sanayi ürünlerinin daha   cağımızı öngörüyoruz.”
          inovatif, çevredostu ve enerji verimli üretmekten geçiyor.   Mehmet Şanal, 2022’de Avrupa ülkelerinin yanı sıra
          İklimlendirme sektörü ise bu değişime hızla uyum sağla-          potansiyel vadeden ve Türkiye’nin
          yan, tüketiciden gelen çevreci ve enerji verimliliği yüksek      hak ettiği kadar pazar payı ala-
          cihaz taleplerini en hızlı karşılayan sektörlerin başında        madığı Orta Asya ülkeleri, Balkan
          geliyor. Avrupa Birliği ülkeleri içinde Türkiye’nin iklimlen-    ülkeleri, Afrika ve Güney Amerika
          dirme sektöründe üretim üssü olduğunu belirten uzman-            ülkelerinde pazar payımızı da ar-
          lar, özellike enerji verimli yeni nesil teknolojiler ve akıllı   tırdığımızı söylüyor: “2022’nin ilk
          ürünlerle sektörün ciddi ivme kazandığını kaydediyorlar.         11 ayında ihracatçılarımız için 21
                                                                           ayrı yurtdışı fuara milli katılım, info
                                                             Mehmet
            2022 ilk 11 ayında 6.1 milyar dolarlık           Şanal         stand modellerimizle iştirak eder-
            ihracat yüzde 8.4 büyüme                                       ken Özbekistan, Brezilya ve Arjan-
            En çok ihracat AB ülkelerine: İSİB (İklimlendirme Sa-  tin ile Macaristan’a Sektörel Ticaret heyetleri düzenledik.
          nayi İhracatçıları Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet   Ayrıca Kuzey Afrika ülkelerinden ve Balkan Ülkelerin-
          Şanal, Türk iklimlendirme sektörünün 2022’nin ilk 11 ay-  den gelen heyetlere ayrı ayrı alım heyeti organizasyonu
          lık periyodunda 6.1 milyar dolarlık ihracat büyüklüğüyle   gerçekleştirdik. Temmuz’da sektörümüzün en önemli
          geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.4 büyüme kaydet-  fuarlarından biri olan Milano’da düzenlenen Mostra Con-
          tiğini, ‘Isıtma Sistem ve Elemanları’ alt grubu haricinde   vegno Expocomfort Fuarı’nda Birliğimizin girişimleriyle
          tüm alt ürün gruplarında ihracatı artırdığını aktarıyor:   Türkiye Partner Ülke oldu.Türk iklimlendirme sektörü
          “İhracatımızın yaklaşık yüzde 60’ını AB (Avrupa Birliği)   olarak ana hedefimiz Dünya pazarından yüzde 1.5’luk

         52 KobiEfor Ocak 2023
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57