Page 51 - KobiEfor Ocak 2023
P. 51
ve konuların içinde yer almaya yeni hayata geçirdiği ürün ve hiz-
özen gösteren bir CEO olduğu- metleri yoğun bir iletişim strate-
nu vurguluyor: “Bir yönetici gibi jisiyle KOBİ’lere ve girişimcilere
değil, onlarla birlikte bir şeyleri tanıtacağını açıklıyor: “E-ticaret
başarmaya çabalayan bir duru- son 15 yıldır büyüyen bir pazar.
şum var. Bu tüm ekipleri ve yöne- Her geçen gün yeni oyuncu-
ticileri de oyunun tam içinde tutan lar dahil oluyor. E-ticaret artık
bir yaklaşım.Bardağın dolu tarafı- dijital dönüşüm ve işletmeler
nı herkes görebilir. Yapılan işler- için bir zorunluluk haline geldi.
den ve başarılardan mutlu olur- 2023 yılında 50.000 işletmenin
ken; bardağın boş tarafını da her e-ticarete adım atmasını ve ken-
zaman görebilmek önemli. Geriye di e-ticaret sitesini açabilmesini
dönüp baktığımda geçen 17/18 yı- hedefliyoruz. Bu vizyonumuz
lımızda öne çıkan en büyük özel- doğrultusunda hem sunduğu-
liğimiz aslında azim ve kararlılık, muz çözümlerle hem de ça-
her zaman yeni atılımlar yerine lışanlarımız olarak çabalıyor
doğru zamanda doğru atılımların olacağız. Pandemi bizim gibi
uzun vadede firmaları diğerlerin- birçok teknoloji şirketinin ge-
den ayıracağını düşünüyorum.” lişmesine ve büyümesine büyük
katkı sağladı. Pandemi ile bir-
Sürekli gelişmeye, likte uzaktan çalışma ve şirket
öğrenmeye, çalışanların içindeki işleri ayrı lokasyonlar-
fikir ve önerilerine dan tamamlayabilme becerimi-
verilen önem zi güçlendirdik. Bunun yanında
Yapmak istediği, hedefledi- ekip motivasyonu ve ekip içi di-
ği birçok konu bulunan, aktif ve işlerin içinde olmayı namikler konusunda da çalışmalar yaptık. Evlerimizden
seven, sürekli gelişmeye ve öğrenmeye önem veren çıkamadığımız dönemlerde online etkinliklerde ve buluş-
Özkara, güncel teknolojik gelişmelerden global fir- malarda bir araya gelerek bu süreci en verimli ve sağlıklı
maların stratejilerine düzenli olarak araştırma yap- şekilde geçirmeye özen gösterdik.”
tığını ve öğrendiklerini IdeaSoft’a aktarmaya özen
gösterdiğini kaydediyor: “Bu da hem ekip yönetimi Ailesi ve çocuklarıyla vakit geçirmeyi
hem de şirket stratejilerimizde bize fayda sağlı- seviyor
yor. Sektörden edindiğimiz tecrübeyle tüm depart- Balık tutmayı seviyor, otomobillere özel ilgisi var:
manlarımızla istişare ederek gelecek hedeflerimizi İş dışında kalan vakitlerini ailesi ve çocuklarıyla geçir-
oluşturuyoruz. Bu konuda her bir çalışanın fikirle- menin yanı sıra spor yapmayı ve özellikle balık tutma-
rine ve önerilerine önem veriyoruz. Seyhun olarak yı çok seven Seyhun Özkara, “Balık tutmayı oldukça
şirket hedeflerimize en büyük katkım, çalışanların dinlendirici, sakinleştirici buluyorum. Farklı bir odak-
kendi potansiyellerini açığa çıkartmak adına onları lanma gerektiriyor ve günlük iş stresinden tamamen
desteklemek ve onlara yol göstermek oluyor diye- beni uzaklaştırıyor. Küçük bir teknemiz var ve yazın
bilirim.” oldukça keyifli oluyor. Bunun dışında otomobillere de
“Yöneticiler ekiplerindeki en zayıf halka kadar özel bir ilgim var. Kendimi sürekli güncel tutmaya ve
iyi olabilir”: Seyhun Özkara’ya göre; bir yöneticiyi iyi yeni şeyler öğrenmeye önem veriyorum. Düzenli ola-
yapan şey aslında onun yönettiği ekiptir: “Yönetici- rak farklı konular hakkında kitap ve dergiler okuyo-
ler ekiplerindeki en zayıf halka kadar iyi olabilir. Bu rum. Ekonomiyi ve teknoloji haberlerini takip etmeyi
anlamda bir yönetici ekibinin eksik olduğu noktaları seviyorum. Çeşitli mecralardan hem ekonomi hem
tespit edebilmeli ve ekibini bu eksikleri kapatmak de güncel teknolojik gelişmeleri düzenli olarak takip
için teşvik etmelidir. Bunun yanında üzerine aldığı ediyorum. Kendimi güncel tutmak için gündemdeki
sorumlulukları tamamlamak için çözüm odaklı yak- konular hakkında yazılmış makaleleri veya kitapları
laşmalı, karşısına çıkan sorunlar için ekibiyle bir da okumaya özen gösteriyorum. Doğrudan bir kıyafet
bütün olarak çalışmalıdır. CEO olarak bu anlayışı tercihim yok, genellikle birçok ortama ayak uydura-
benimsiyor ve IdeaSoft içinde yöneticilerimize bu bileceğim şeyler giymeyi tercih ediyorum. Aynı gün
anlayışı aşılamaya özen gösteriyorum.” hem çalışanlarımızla hem girişimcilerle hem de fark-
“2023’te 50.000 işletmenin e-ticarete adım atmasını lı şirket yöneticileriyle toplantılarımız olabiliyor. Bu
ve kendi e-ticaret sitesini açabilmesini hedefliyoruz”: süreçlerin hepsinde kendimi rahat hissedebileceğim
Seyhun Özkara, IdeaSoft’un 2023 planları çerçevesinde kıyafetleri tercih ediyorum.”
Ocak 2023 KobiEfor 51