Page 51 - KobiEfor Ocak 2023
P. 51

ve  konuların içinde yer almaya                                     yeni hayata geçirdiği ürün ve hiz-
         özen gösteren bir CEO olduğu-                                       metleri yoğun bir iletişim strate-
         nu vurguluyor: “Bir yönetici gibi                                   jisiyle KOBİ’lere ve girişimcilere
         değil, onlarla birlikte bir şeyleri                                 tanıtacağını açıklıyor: “E-ticaret
         başarmaya çabalayan bir duru-                                       son 15 yıldır büyüyen bir pazar.
         şum var. Bu tüm ekipleri ve yöne-                                   Her geçen gün yeni oyuncu-
         ticileri de oyunun tam içinde tutan                                 lar dahil oluyor. E-ticaret artık
         bir yaklaşım.Bardağın dolu tarafı-                                  dijital dönüşüm ve işletmeler
         nı herkes görebilir. Yapılan işler-                                 için bir zorunluluk haline geldi.
         den ve başarılardan mutlu olur-                                     2023 yılında 50.000 işletmenin
         ken; bardağın boş tarafını da her                                   e-ticarete adım atmasını ve ken-
         zaman görebilmek önemli. Geriye                                     di e-ticaret sitesini açabilmesini
         dönüp baktığımda geçen 17/18 yı-                                    hedefliyoruz. Bu vizyonumuz
         lımızda öne çıkan en büyük özel-                                    doğrultusunda hem sunduğu-
         liğimiz aslında azim ve kararlılık,                                 muz çözümlerle hem de ça-
         her zaman yeni atılımlar yerine                                     lışanlarımız olarak çabalıyor
         doğru zamanda doğru atılımların                                     olacağız. Pandemi bizim gibi
         uzun vadede firmaları diğerlerin-                                    birçok  teknoloji şirketinin ge-
         den ayıracağını düşünüyorum.”                                       lişmesine ve büyümesine büyük
                                                                             katkı sağladı. Pandemi ile bir-
            Sürekli gelişmeye,                                               likte uzaktan çalışma ve şirket
            öğrenmeye, çalışanların                                          içindeki işleri ayrı lokasyonlar-
            fikir ve önerilerine                                              dan tamamlayabilme becerimi-
            verilen önem                                                     zi güçlendirdik. Bunun yanında
            Yapmak istediği, hedefledi-                                       ekip motivasyonu ve ekip içi di-
         ği birçok konu bulunan, aktif ve işlerin içinde olmayı   namikler konusunda da çalışmalar yaptık. Evlerimizden
         seven, sürekli gelişmeye ve öğrenmeye önem veren   çıkamadığımız dönemlerde online etkinliklerde ve buluş-
         Özkara, güncel teknolojik gelişmelerden global fir-  malarda bir araya gelerek bu süreci en verimli ve sağlıklı
         maların stratejilerine düzenli olarak araştırma yap-  şekilde geçirmeye özen gösterdik.”
         tığını ve öğrendiklerini IdeaSoft’a aktarmaya özen
         gösterdiğini kaydediyor: “Bu da hem ekip yönetimi   Ailesi ve çocuklarıyla vakit geçirmeyi
         hem de şirket stratejilerimizde bize fayda sağlı-  seviyor
         yor. Sektörden edindiğimiz tecrübeyle tüm depart-  Balık tutmayı seviyor, otomobillere özel ilgisi var:
         manlarımızla istişare ederek gelecek hedeflerimizi   İş dışında kalan vakitlerini ailesi ve çocuklarıyla geçir-
         oluşturuyoruz. Bu konuda her bir çalışanın fikirle-  menin yanı sıra spor yapmayı ve özellikle balık tutma-
         rine ve önerilerine önem veriyoruz. Seyhun olarak   yı çok seven Seyhun Özkara, “Balık tutmayı oldukça
         şirket hedeflerimize en büyük katkım, çalışanların   dinlendirici, sakinleştirici buluyorum. Farklı bir odak-
         kendi potansiyellerini açığa çıkartmak adına onları   lanma gerektiriyor ve günlük iş stresinden tamamen
         desteklemek ve onlara yol göstermek oluyor diye-  beni uzaklaştırıyor. Küçük bir teknemiz var ve yazın
         bilirim.”                                        oldukça keyifli oluyor. Bunun dışında otomobillere de
            “Yöneticiler ekiplerindeki en zayıf halka kadar   özel bir ilgim var. Kendimi sürekli güncel tutmaya ve
         iyi olabilir”: Seyhun Özkara’ya göre; bir yöneticiyi iyi   yeni şeyler öğrenmeye önem veriyorum. Düzenli ola-
         yapan şey aslında onun yönettiği ekiptir: “Yönetici-  rak farklı konular hakkında kitap ve dergiler okuyo-
         ler ekiplerindeki en zayıf halka kadar iyi olabilir. Bu   rum. Ekonomiyi ve teknoloji haberlerini takip etmeyi
         anlamda bir yönetici ekibinin eksik olduğu noktaları   seviyorum. Çeşitli mecralardan hem ekonomi hem
         tespit edebilmeli ve ekibini bu eksikleri kapatmak   de güncel teknolojik gelişmeleri düzenli olarak takip
         için teşvik etmelidir. Bunun yanında üzerine aldığı   ediyorum. Kendimi güncel tutmak için gündemdeki
         sorumlulukları tamamlamak için çözüm odaklı yak-  konular hakkında yazılmış makaleleri veya kitapları
         laşmalı, karşısına çıkan sorunlar için ekibiyle bir   da okumaya özen gösteriyorum. Doğrudan bir kıyafet
         bütün olarak çalışmalıdır. CEO olarak bu anlayışı   tercihim yok, genellikle birçok ortama ayak uydura-
         benimsiyor ve IdeaSoft içinde yöneticilerimize bu   bileceğim şeyler giymeyi tercih ediyorum. Aynı gün
         anlayışı aşılamaya özen gösteriyorum.”           hem çalışanlarımızla hem girişimcilerle hem de fark-
            “2023’te 50.000 işletmenin e-ticarete adım atmasını   lı şirket yöneticileriyle toplantılarımız olabiliyor. Bu
         ve kendi e-ticaret sitesini açabilmesini hedefliyoruz”:   süreçlerin hepsinde kendimi rahat hissedebileceğim
         Seyhun Özkara, IdeaSoft’un 2023 planları çerçevesinde   kıyafetleri tercih ediyorum.”
                                                                                      Ocak 2023 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56