Page 38 - KobiEfor Eylül 2022
P. 38

(/(.75à./à 9( +à%5à7 $5$d/$5

























                               Otomotiv sektörünün yeni başrolü;


          ¶(OHNWULNOL YH +LEULW $UDoODU·×Q K×]O× \NVHOLåL



         Otomotiv sektöründe oyun yeniden                 yenilenebilir enerji kullanan ‘Elektrikli
         kuruluyor; başrolde ‘Elektrikli ve               ve Hibrit Araçlar’ın devri başladı. Yapay
         Hibrit Araçlar’ var. İklim değişikliği,          zeka ile birlikte bu araçların evrildiği
         Pandemi’yle hızlanan dijitalleşmeyle             yer ise otonom araçlar olacak.
         birlikte daha çevredostu, yeşil ve                 +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <$1,.7$ú

               tomotiv sektöründe paradigmalar değişiyor, oyun   geçişi artık zorunluluk haline dönüştü. İklim krizi ve
               yeniden kuruluyor. Başrolde sektörü yeniden şe-  Pandemi ile birlikte derinleşen küresel ekonomik kriz,
         Okillendirecek ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ var. İk-  hızlanan dijitalleşme, Avrupa Yeşil Mutabakatı, tedarik
         lim değişikliğiyle birlikte Dünya’nın fosil yakıtların kul-  zincirlerindeki kırılma, hammadde ve çip krizi derken;
         lanımını bırakarak yenilebilir ve yeşil enerji kullanımına   Dünya ve Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerin-
                                                          den otomotiv de çok hızlı bir değişim ve dönüşümün
             “Türk otomotiv ana sanayi                    eşiğine geldi. ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ ile bu krizleri
             elektrifikasyona hazır”                       fırsata çevirecek olan sektör yeşil ve yenilebilir enerji
                                                          kullanımına hızlı geçiş yapacak. Pandemi ile hızlanan
             Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu   dijital dönüşümle birlikte ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ın
           Başkanı Cengiz Eroldu, Türkiye’de benzinli ve di-  yapay zekayla zenginleşmesiyle birlikte evrildiği yer ise
           zel araç üretiminde kimsenin 2030’un ilerisine gi-  otonom araçlar olacak.
           demeyeceğini, içten yanmalı motorların ömrü için   Dünya’da 2030’a kadar her iki otomobilden birinin
           2027’den sonrasının çok zor ol-                elektrikli araç olacağı öngörülüyor. KPMG’nin 22.’sini
           duğunu söyledi.  Avrupa odaklı                 yayınladığı 2021 yılı Küresel Otomotiv Yöneticileri
           bir pazarımız bulunduğunu ve                   Anketi’ne göre; 2030 yılına kadar otomotiv dünyasını;
           elektrikli araç üretiminin Türk                pazardaki her iki otomobilden birisinin elektrikli araç
           otomotiv sanayi açısından bir                  olacağı, araç alımlarının internet üzerinden gerçekle-
           zorunluluk olduğunu vurgulayan                 şeceği ve abonelik sistemiyle otomobil modellerinin
           Eroldu, “Eğer Avrupa’ya satmak                 değiştirilebileceği yeni bir gelecek bekliyor.
           istiyorsak, başka şansımız yok.      Cengiz      Dünya otomotiv devleri, şimdiden dijitale, elektrifikas-
           Elektrikli araç üretmek içten        Eroldu    yona ve yeşil dönüşüme ciddi yatırımlar yaparak, teknoloji,
           yanmalıdan daha basit. Türk                    enerji, tedarik ve altyapı
           otomotiv ana sanayi elektrifikasyona hazır ve birçoğu   ihtiyaçları için şirket sa-
           başladı. Bu oyunun dışında kalan kimse yok. Burada   tın alımları, işbirlikleri
           bizim yapmamız gereken, yan sanayi parkımızı geliş-
                                                          ve stratejik ortaklıklar
           tirmemiz, Türkiye’de yerli payını çok azaltmamamız
                                                          gerçekleştiriyor ve ge-
           lazım. O bir tehdit olur. Onu iyi yönetmemiz lazım.”
                                                          leceğe bugünden hazır-
         38 KobiEfor (\OÖO
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43