Page 38 - KobiEfor Eylül 2022
P. 38
(/(.75à./à 9( +à%5à7 $5$d/$5
Otomotiv sektörünün yeni başrolü;
¶(OHNWULNOL YH +LEULW $UDoODU·×Q K×]O× \NVHOLåL
Otomotiv sektöründe oyun yeniden yenilenebilir enerji kullanan ‘Elektrikli
kuruluyor; başrolde ‘Elektrikli ve ve Hibrit Araçlar’ın devri başladı. Yapay
Hibrit Araçlar’ var. İklim değişikliği, zeka ile birlikte bu araçların evrildiği
Pandemi’yle hızlanan dijitalleşmeyle yer ise otonom araçlar olacak.
birlikte daha çevredostu, yeşil ve +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <$1,.7$ú
tomotiv sektöründe paradigmalar değişiyor, oyun geçişi artık zorunluluk haline dönüştü. İklim krizi ve
yeniden kuruluyor. Başrolde sektörü yeniden şe- Pandemi ile birlikte derinleşen küresel ekonomik kriz,
Okillendirecek ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ var. İk- hızlanan dijitalleşme, Avrupa Yeşil Mutabakatı, tedarik
lim değişikliğiyle birlikte Dünya’nın fosil yakıtların kul- zincirlerindeki kırılma, hammadde ve çip krizi derken;
lanımını bırakarak yenilebilir ve yeşil enerji kullanımına Dünya ve Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerin-
den otomotiv de çok hızlı bir değişim ve dönüşümün
“Türk otomotiv ana sanayi eşiğine geldi. ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ ile bu krizleri
elektrifikasyona hazır” fırsata çevirecek olan sektör yeşil ve yenilebilir enerji
kullanımına hızlı geçiş yapacak. Pandemi ile hızlanan
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu dijital dönüşümle birlikte ‘Elektrikli ve Hibrit Araçlar’ın
Başkanı Cengiz Eroldu, Türkiye’de benzinli ve di- yapay zekayla zenginleşmesiyle birlikte evrildiği yer ise
zel araç üretiminde kimsenin 2030’un ilerisine gi- otonom araçlar olacak.
demeyeceğini, içten yanmalı motorların ömrü için Dünya’da 2030’a kadar her iki otomobilden birinin
2027’den sonrasının çok zor ol- elektrikli araç olacağı öngörülüyor. KPMG’nin 22.’sini
duğunu söyledi. Avrupa odaklı yayınladığı 2021 yılı Küresel Otomotiv Yöneticileri
bir pazarımız bulunduğunu ve Anketi’ne göre; 2030 yılına kadar otomotiv dünyasını;
elektrikli araç üretiminin Türk pazardaki her iki otomobilden birisinin elektrikli araç
otomotiv sanayi açısından bir olacağı, araç alımlarının internet üzerinden gerçekle-
zorunluluk olduğunu vurgulayan şeceği ve abonelik sistemiyle otomobil modellerinin
Eroldu, “Eğer Avrupa’ya satmak değiştirilebileceği yeni bir gelecek bekliyor.
istiyorsak, başka şansımız yok. Cengiz Dünya otomotiv devleri, şimdiden dijitale, elektrifikas-
Elektrikli araç üretmek içten Eroldu yona ve yeşil dönüşüme ciddi yatırımlar yaparak, teknoloji,
yanmalıdan daha basit. Türk enerji, tedarik ve altyapı
otomotiv ana sanayi elektrifikasyona hazır ve birçoğu ihtiyaçları için şirket sa-
başladı. Bu oyunun dışında kalan kimse yok. Burada tın alımları, işbirlikleri
bizim yapmamız gereken, yan sanayi parkımızı geliş-
ve stratejik ortaklıklar
tirmemiz, Türkiye’de yerli payını çok azaltmamamız
gerçekleştiriyor ve ge-
lazım. O bir tehdit olur. Onu iyi yönetmemiz lazım.”
leceğe bugünden hazır-
38 KobiEfor (\OÖO