Page 39 - KobiEfor Agustos 2022
P. 39

marka olduğunu vurgulayan Bayrak, genel anlamıyla   tabileceği birçok travmanın da önüne geçilebileceğine
           en iyi iletişim faaliyetlerinin, özel olarak ise en başa-  inanıyorum. İletişim sektörü sürecin başından bu yana
           rılı iletişim kampanyalarının ‘amaç’ kavramı etrafında   var olan tüm kaslarıyla kurumların üretkenliğine ve
           şekillendiğini ifade ediyor: “Markanın aldığı duruşun   bilgi paylaşımına katkıda bulunmayı hedefledi. Bunun
           bir sosyal fayda içermesi, etik değerlere odaklanması   için kendi içine dönüp, yenilikçi yaklaşımlar ürettiği za-
           gerekiyor. Yani farklı bir iletişim yaklaşımı benimsiyor   manlar olduğu gibi, eşzamanlı olarak proaktif bir tavır-
           Marjinal. Amaç, itibar yönetimine ve rekabet avantajına   la müşterilerini de mevcut duruma dair bilgilendirme
           büyük ölçüde yardımcı oluyor, niteliklerimizin başında   görevini yerine getirdi. İletişimin önümüzdeki dönem-
           da bu geliyor.  Müşterilerimize amaca yönelik benzer-  de de sahip olduğu bu stratejik konumu koruyup güç-
           siz bir iletişim danışmanlığı hizmeti sunuyoruz. Amaca   lendireceğini düşünüyorum.”
           yönelik faaliyetlerin ana fikri, tüm markaların belli bir   “KOBİ olsun olmasın tüm markalar konunun uzma-
           amaç için duruş sergilemesi gerektiği gerçeği. Elbet-  nıyla çalışmalı”: Pandemi’de kârlılık, büyüme, yatırım
           te bazı markalar halihazırda bir amaca sahip olabilir   gibi kavramlardan ziyade insani yardım, bağış, toplum-
           ama bu, hedef kitlesi tarafından, daha da önemlisi   sal fayda kavramlarının iletişimde ön plana çıktığını gör-
           kendi çalışanları tarafından bilinmeyebilir. Dolayısıyla   düğümüzü belirten Asuman Bayrak, markaların önce-
           açıklığa kavuşturulması gerekiyor. Tüketici açısından   likli olarak kendilerini var eden insanların güvenliğine,
           bakıldığında ‘Neden varsınız?’, markanın çalışanları   daha sonra da bugüne kadar kendilerini büyüten, geliş-
           açısından bakıldığında ise ‘Neden bu marka için çalışı-  tiren kitlelerinin ihtiyaçlarına yanıt vermeye odaklanma-
           yorum?’ sorularının cevaplarının net olması gerekiyor.   ları gerektiğini söylüyor: “Hiç şüphesiz, insanlığın uzun
           Pazarlama faaliyetleriniz de bu amaçtan besleniyor.”   süre anımsayacağı bir süreci yaşıyoruz ve her dönemde
             “Sürdürülebilirlik ve verimlilik için iletişim ve tek-  olduğu gibi bu dönemin de kahramanlaştırılan bireyle-
           nolojileri doğru ve etkin kullanılmalı”: Dijital teknolo-  ri, kurumları ve markaları olacaktır.  Dijital veya gele-
           jilerin hızla geliştiği ve buna bağlı olarak farklı iletişim   neksel markaların iletişim faaliyetlerinin sosyal medya,
           kanallarının hayatımızdaki yerinin arttığı çağımızda   yaratıcı taraf, kurumsal kimlik dahil çoklu kanallarda
           iletişim, yaşanan değişim ve dönüşümlerin yönetimin-  yürütülmesi gerektiğine inanıyoruz. 360 derece iletişim
           de giderek artan oranda önemli roller oynuyor. Küresel   hizmeti veren Marjinal Porter Novelli olarak, yaklaşı-
           çapta bireylerin, kurumların ve toplumların çok hızlı   mımız sınırlı sayıda iletişim kanalını değil omnichannel
           bir biçimde adapte olmak zorunda kaldığı COVID-19   yani tüm kanalları kapsıyor. Ayrıca müşterilerimizi mev-
           Salgını’nın da iletişimin bu yönünü pekiştiren bir süreç   cut duruma dair iletişim gündemlerine ilişkin en güncel
           olduğunu anımsatan Bayrak, kurumların çalışanları,   bilgilerle donatıyor, gerek sürece ilişkin gerekse süreç
           paydaşları ve müşterileriyle, bireylerinse birbirleriyle   sonrasına dair stratejiler geliştiriyoruz.”
           olan ilişkilerinin sürdürülebilirliği ve verimi bu zor-  Asuman Bayrak, KOBİ olsun olmasın tüm markala-
           lu şartlarda iletişim disiplinlerinin ve teknolojilerinin   rın konunun uzmanıyla çalışması gerektiğini vurgulu-
           doğru ve etkin kullanımıyla mümkün olduğuna dikkat   yor ve şunları öneriyor: “Markalaşma ciddi ve uzmanlık
           çekiyor: “İletişimin verimli kullanımıyla sosyal yaşamı   gerektiren bir iştir. Yeni ajans seçeceklere 2 tavsiyem
           ve ekonomik yaşantıyı çok kısa bir zaman içinde ola-  var: 1) Ajansların yaptıkları işleri inceleyin. 2) Eski ve
           ğanüstü seviyede değişime uğratan bu sürecin yara-  mevcut müşterileri ile konuşun.”





























                                                                                      $ðXVWRV      KobiEfor 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44