Page 38 - KobiEfor Agustos 2022
P. 38
AJANS
Marjinal Porter Novelli’nin tek hedefi;
´+L]PHWOHULPL]GHQ PXWOX PåWHUL µ
Geniş sektörel yelpazedeki
müşteri portföyüne 360
derece iletişim hizmetleri
sunan bir ‘purpose’ ajansı
olarak faaliyet gösteren
Marjinal Porter Novelli, 60’ın
üzerinde ülkedeki 90 ofiste
faaliyet gösteren uluslararası
iletişim ağı Porter Novelli’nin
Türkiye ofisi. Marjinal Porter
Novelli Ajans Başkanı
Asuman Bayrak, “Bizim her
zaman tek hedefimiz var:
Hizmetlerimizden mutlu
müşteri!” diyor.
Handan Abdürrahim Asuman
5|SRUWDM 'HQL] <$1,.7$ú Saraç Sönmez Bayrak
suman Bayrak ve Abdürrahim Sönmez tarafın- yısını artırma gibi bir hedefimiz olmadı. Bizim her za-
dan 1993 yılında kurulan, bir yıl sonra Handan man tek hedefimiz var: Hizmetlerimizden mutlu müş-
ASaraç’ın da ortak olduğu Marjinal Porter Novel- teri! Bu politikamız, doğal olarak, referans yöntemiyle
li (MPN), 46 yıldan bu yana 60’ın üzerinde ülkedeki 90 müşteri sayımızın artmasına neden oldu ve olmaya da
ofiste faaliyet gösteren uluslararası iletişim ağı Porter devam ediyor. Klasik iletişim disiplinlerinin tümüne sa-
Novelli’nin Türkiye ofisi. Porter Novelli’nin dahil oldu- hip olmanın yanı sıra neredeyse 20 yıldır teknoloji ve
ğu Omnicon Public Relations Group ise 330’dan fazla mobil projeler üreten, hizmet verdiği markaların dijital
ofisteki 6000 iletişim uzmanı ile dünyanın en büyük dönüşümüne katkı sağlayan bir ajansız.”
halkla ilişkiler ajanslarından biri. Porter Novelli’nin
45 yılın üzerindeki sosyal yatırım ve kurumsal sosyal “Pandemi, dijital projelere ciddi
sorumluluk deneyiminden beslenen MPN, bilişimden hız kazandırdı”
sağlığa, finanstan sigortacılığa kadar geniş bir sektö- Pandemi’nin dijital projelere ciddi bir hız kazan-
rel yelpazedeki müşteri portföyüne 360 derece iletişim dırdığını aktaran Bayrak, “Ajansımızın dijital ekibi ve
hizmetleri sunan bir ‘purpose’ ajansı olarak faaliyet bu alanda yapılan projeler %100 büyüdü. Artık geri-
gösteriyor. ‘Hayvan Dostu Şirket’ inisiyatifinin kurucu- ye dönüş yok ve dijital tarafı bilen, içinde yaşayanlar
su olan Marjinal Porter Novelli’de 70 profesyonel Mar- var olacak” diyor. Asuman Bayrak, 2010 yılından beri
jinalli, çalışma alanını dört ayaklı 23 can dost (21 kedi 2 Porter Novelli içerisinde inovasyon departmanı bu-
köpek) ile paylaşıyor. lunduğunu ve sektörü şekillendiren çalışmalar yap-
Marjinal Porter Novelli Ajans Başkanı Asuman tığını kaydediyor: “Bu networkün parçası olarak hem
Bayrak, “Marjinal Porter Novelli, bir markanın bir yapılan yeniliklerden faydalanıyoruz hem de oradan
yandan büyürken diğer yandan da çalışanları, teda- aldığımız ilham ve sinerji ile müşterilerimizin birçok
rikçileri, müşterileri ve geri kalan tüm paydaşlarıy- ihtiyacına derman oluyoruz. Kendimizi hiçbir zaman
la birlikte dünyaya olumlu katkılarda bulunmasını markaların ajansı olarak görmedik zaten, Marjinal
sağlayan değerler bütününe dayalı iletişim yolcu- Porter Novelli, hizmet verdiği markaların sağ kolu.”
lukları tasarlayan ve gücünü markaların var oluş
amaçlarından alan sosyal yatırımların koordinasyo- “Marjinal’in iletişim yaklaşımı farklı”
nunu üstlenen bir markadır” diyor. Bir kampanyanın markanın satışını veya bilinir-
Asuman Bayrak, Marjinal Porter Novelli olarak 360 liğini artırmak için yapıldığını vurgulayan Bayrak,
derece sundukları hizmetlerin genişliği ve derinliği ne- “Kampanya sonucunda hedefe ne kadar ulaşıldıy-
deniyle benzersiz oldukları bilinciyle hareket ettiklerini sa kampanya da o kadar başarılıdır” diyor. Marjinal
söylüyor: “Kurulduğumuz günden itibaren müşteri sa- Porter Novelli’nin amaç kavramını odağına alan bir
38 KobiEfor $ðXVWRV