Page 38 - KobiEfor Agustos 2022
P. 38

AJANS



                              Marjinal Porter Novelli’nin tek hedefi;

                   ´+L]PHWOHULPL]GHQ PXWOX PåWHUL µ



           Geniş sektörel yelpazedeki
           müşteri portföyüne 360
           derece iletişim hizmetleri
           sunan bir ‘purpose’ ajansı
           olarak faaliyet gösteren
           Marjinal Porter Novelli, 60’ın
           üzerinde ülkedeki 90 ofiste
           faaliyet gösteren uluslararası
           iletişim ağı Porter Novelli’nin
           Türkiye ofisi. Marjinal Porter
           Novelli Ajans Başkanı
           Asuman Bayrak, “Bizim her
           zaman tek hedefimiz var:
           Hizmetlerimizden mutlu
           müşteri!” diyor.
                                                Handan                    Abdürrahim              Asuman
             5|SRUWDM  'HQL] <$1,.7$ú           Saraç                      Sönmez                  Bayrak

                 suman Bayrak ve Abdürrahim Sönmez tarafın-  yısını artırma gibi bir hedefimiz olmadı. Bizim her za-
                 dan 1993 yılında kurulan, bir yıl sonra Handan   man tek hedefimiz var: Hizmetlerimizden mutlu müş-
           ASaraç’ın da ortak olduğu Marjinal Porter Novel-  teri! Bu politikamız, doğal olarak, referans yöntemiyle
           li (MPN), 46 yıldan bu yana 60’ın üzerinde ülkedeki 90   müşteri sayımızın artmasına neden oldu ve olmaya da
           ofiste faaliyet gösteren uluslararası iletişim ağı Porter   devam ediyor. Klasik iletişim disiplinlerinin tümüne sa-
           Novelli’nin Türkiye ofisi. Porter Novelli’nin dahil oldu-  hip olmanın yanı sıra neredeyse 20 yıldır teknoloji ve
           ğu Omnicon Public Relations Group ise 330’dan fazla   mobil projeler üreten, hizmet verdiği markaların dijital
           ofisteki 6000 iletişim uzmanı ile dünyanın en büyük   dönüşümüne katkı sağlayan bir ajansız.”
           halkla ilişkiler ajanslarından biri. Porter Novelli’nin
           45 yılın üzerindeki sosyal yatırım ve kurumsal sosyal   “Pandemi, dijital projelere ciddi
           sorumluluk deneyiminden beslenen MPN, bilişimden   hız kazandırdı”
           sağlığa, finanstan sigortacılığa kadar geniş bir sektö-  Pandemi’nin dijital projelere ciddi bir hız kazan-
           rel yelpazedeki müşteri portföyüne 360 derece iletişim   dırdığını aktaran Bayrak, “Ajansımızın dijital ekibi ve
           hizmetleri sunan bir ‘purpose’ ajansı olarak faaliyet   bu alanda yapılan projeler %100 büyüdü. Artık geri-
           gösteriyor. ‘Hayvan Dostu Şirket’ inisiyatifinin kurucu-  ye dönüş yok ve dijital tarafı bilen, içinde yaşayanlar
           su olan Marjinal Porter Novelli’de 70 profesyonel Mar-  var olacak” diyor. Asuman Bayrak, 2010 yılından beri
           jinalli, çalışma alanını dört ayaklı 23 can dost (21 kedi 2   Porter Novelli içerisinde inovasyon departmanı bu-
           köpek) ile paylaşıyor.                          lunduğunu ve sektörü şekillendiren çalışmalar yap-
             Marjinal Porter Novelli Ajans Başkanı Asuman   tığını kaydediyor: “Bu networkün parçası olarak hem
           Bayrak,  “Marjinal Porter Novelli, bir markanın bir   yapılan yeniliklerden faydalanıyoruz hem de oradan
           yandan büyürken diğer yandan da çalışanları, teda-  aldığımız ilham ve sinerji ile müşterilerimizin birçok
           rikçileri, müşterileri ve geri kalan tüm paydaşlarıy-  ihtiyacına derman oluyoruz. Kendimizi hiçbir zaman
           la birlikte dünyaya olumlu katkılarda bulunmasını   markaların ajansı olarak görmedik zaten, Marjinal
           sağlayan değerler bütününe dayalı iletişim yolcu-  Porter Novelli, hizmet verdiği markaların sağ kolu.”
           lukları tasarlayan ve gücünü markaların var oluş
           amaçlarından alan sosyal yatırımların koordinasyo-  “Marjinal’in iletişim yaklaşımı farklı”
           nunu üstlenen bir markadır” diyor.                 Bir kampanyanın markanın satışını veya bilinir-
             Asuman Bayrak, Marjinal Porter Novelli olarak 360   liğini artırmak için yapıldığını vurgulayan Bayrak,
           derece sundukları hizmetlerin genişliği ve derinliği ne-  “Kampanya sonucunda hedefe ne kadar ulaşıldıy-
           deniyle benzersiz oldukları bilinciyle hareket ettiklerini   sa kampanya da o kadar başarılıdır” diyor. Marjinal
           söylüyor: “Kurulduğumuz günden itibaren müşteri sa-  Porter Novelli’nin amaç kavramını odağına alan bir

           38 KobiEfor $ðXVWRV
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43