Page 37 - KobiEfor Agustos 2022
P. 37

online tarafta 5 dakikada kredimi verip krediyi kullandı-  ürünleri, küçük ev aletleri, bisiklet, çeyiz, klima ve
           rabiliyorum.” Binlerce mağaza ve onlarca e-ticaret plat-  e-ticaret sitelerini de kapsayacak şekilde toplamda 15
           formundan kredi ile alışveriş imkanının hem tüketiciye   farklı sektörde 55 kurumsal markayı, on binlerce ma-
           hem üreticiye avantaj sağladığını dile getiren Ertürk, şu   ğazayı içeriyor. Ertürk, “Kredili müşteri adedi ve kredi
           bilgileri verdi: “Müşteri kredi kartı limitini kullanmıyor.   limiti olan müşteri sayısı olarak baktığımızda 4 milyon
           İkincisi daha uzun vadede borçlanabiliyor. Bütçesine uy-  müşteri, 1.5 milyon TL kredi limiti ile alışveriş kredisi
           gun taksitlendirme imkanı var. Satıcı tarafına bakınca ise   alanında büyürken Türkiye’nin en geniş ekosistemine
           bir risk yok ortada. Satışı yapıyorsunuz kredi otomatik   sahip banka konumuna ulaşıyoruz” diye konuştu. KO-
           hesaba geçiyor ve kredi ödenmez ise banka ile tüketici   Bİ’lere yönelik çözümlere de değinen Ertürk, şu bilgile-
           karşı karşıya geliyor.”                         ri verdi: “Ekosistem ve platform bankacılığında ağırlıklı
                                                           bireysele odaklandık devamında ise KOBİ’lere odak-
             Büyüme vizyonu ekosistem                      landığımız strateji geliştirdik. Bireysel gibi KOBİ’ler de
             ve platform bankacılığı                       görüntülü bankacılık ile müşteri olabilecek noktaya
             Ertürk, platform bankacılığı ile Fibabanka’nın   geldi. Benzer çalışmaları KOBİ’lerde yapmak için ekip-
           müşteri adedinin 4 milyonu geçtiğini açıkladı: “Şube   ler oluşturduk.”
           sayımız çok az, o şubeler de kurumsal bankacılık
           yapıyor. Bizim müşteri kazanım kanalımız bu plat-  Servis bankacılığı büyümeye
           formlar. Müşterilerimizin diğer ürünlerden fayda-  devam edecek
           lanması için sürekli iletişim kuruyor, yeni ürün ve   Servis bankacılığı kavramının sektörü farklılaştırdığını
           hizmetlerimizle tanıştırıyoruz. Fibanka’nın büyüme   kaydeden Ertürk, şu noktalara değindi: “Ülkemiz ekosis-
           vizyonu; ekosistem ve platform bankacılığı çözüm-  teminde faaliyet gösteren elektronik para şirketleri, öde-
           leri üzerine oturuyor. Perakendeciler ile yaptığımız   me şirketleri gibi fintek girişimlerine, pazaryeri olarak
                                                           veya perakende ürün satışları yapan e-ticaret platform-
           her anlaşma bir platform. Her mağaza bizim bir
                                                           larına ve kendi uygulamaları üzerinden müşterilerine fi-
           platformumuz. Bu platformların tamamı da eko-
                                                           nansal hizmet vermek isteyen kuruluşlara sunduğumuz
           sistemimizi oluşturuyor.” Platform bankacılığı üze-
                                                           Servis Modeli Bankacılığı ile yeni bir dünyanın kapısını
           rinden verilen kredilerin bankanın toplam kredilere
           oranı ise yüzde 25’e ulaşmış durumda. TL cinsinden   açıyoruz. Servis Bankacılığı ile tüketicinin bir bankadan
           bakılınca da oran yüzde 35’lere ulaşmış durumda.     alabileceği kredi, döviz alım satımı, borsa işlemleri, fatu-
                                                           ra ödemeleri gibi tüm temel finansal hizmetleri gelenek-
             Gökhan Ertürk, ekosistem bankacılığı kapsamın-
                                                           sel bankaların herhangi bir nedenle erişemediği daha
           da; fiziksel mağazalardan online platformlara kadar
                                                           geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Uyguladığımız
           uzanan yelpazede, müşterinin bütün alışveriş yol-
           culuğunda, müşterinin finansmana ihtiyaç duyduğu   iş modelleriyle finansal kapsayıcılığın alanını da geniş-
                                                           letmiş olacağız.” Ertürk, servis bankacılığında birçok
           andan itibaren yanında olduklarının altını çizerek,
                                                           önemli projeyi yakında duyuracaklarını açıkladı. Banka
           müşterinin kullanıcı deneyimini maksimize edecek
                                                           içinde Ar-Ge’yi teşvik ettiklerini ve belirli dönemlerde
           ürün ve servisleri hızla devreye almaya devam et-
                                                           proje ekipleriyle fikirleri hayata geçirmeye çalıştıklarını
           meyi amaçladıklarını söyledi.
                                                           söyleyen Ertürk, “Startup’lara destek olmak amacıyla
                                                           kurduğumuz Finberg şirketimizle belirli bir fon ile onlar-
             Fibabanka, 15 farklı sektörde                 ca şirkete destek oluyoruz. Bu alanda her türlü fikre ve
             55 kurumsal marka ve binlerce mağazada        çözüme açığız. Gerekli desteği veriyoruz” dedi.
             Kredi kartı limitlerinin ve yasal düzenlemelerin
           tüketiciyi sınırlandırdığı bir sistemde alışveriş kredi-  Rakamlarla Fibabanka
           si uygulamasının sektörde önemli bir kaldıraç rolü
           üstlendiğini hatırlatan Ertürk, “Önceliğimiz değişen   2022 1. çeyrek finansal sonuçlarına göre Fiba-
           müşteri davranışlarına odaklanarak, doğru zamanda,   banka 343 milyon TL net kâr ve 405.8 milyon TL
           doğru planlamayla müşterimize istediği hizmeti ulaş-  vergi öncesi kâr elde etti.
           tırmak” dedi. Dijital bankacılık denilince sadece müş-  • Bankanın aynı dönemde vergi sonrası net kârı,
           teriye sunulan mobil bankacılığın anlaşılmamasını da   geçen yılın yüzde 316 üzerinde 343 milyon TL oldu.
           isteyen Ertürk, şunları kaydetti: “Fibabanka olarak biz   • Aktif toplam; 2022 yılı Mart ayı sonu itibarıy-
           de, ‘Anlarız hızla, çözeriz hızla’ yaklaşımımız ve ‘Ban-  la 52.5 milyar TL.
           kayı müşterilerin ayağına götürme’ anlayışıyla hareket   • Fibabanka’nın net kredi portföy büyüklüğü 25.9
           ederek, dijital teknolojileri çok yakından takip ediyor,   milyar TL, kredilerin toplam aktifler içindeki payı
           müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu her an ve her yerde   yüzde 49 oldu. Aynı dönemde, toplam pasiflerin
           yanlarında olmayı hedefliyoruz.” Fibabanka’nın alış-  yüzde 56’sını oluşturan müşteri mevduatı ise yüzde
           veriş kredisi olarak elektronik sektöründe başladığı   20 artışla 29.6 milyar TL seviyesine yükseldi.
           çözümler bugün perakende, giyim, dayanıklı tüketim
                                                                                      $ðXVWRV      KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42