Page 37 - KobiEfor Agustos 2022
P. 37
online tarafta 5 dakikada kredimi verip krediyi kullandı- ürünleri, küçük ev aletleri, bisiklet, çeyiz, klima ve
rabiliyorum.” Binlerce mağaza ve onlarca e-ticaret plat- e-ticaret sitelerini de kapsayacak şekilde toplamda 15
formundan kredi ile alışveriş imkanının hem tüketiciye farklı sektörde 55 kurumsal markayı, on binlerce ma-
hem üreticiye avantaj sağladığını dile getiren Ertürk, şu ğazayı içeriyor. Ertürk, “Kredili müşteri adedi ve kredi
bilgileri verdi: “Müşteri kredi kartı limitini kullanmıyor. limiti olan müşteri sayısı olarak baktığımızda 4 milyon
İkincisi daha uzun vadede borçlanabiliyor. Bütçesine uy- müşteri, 1.5 milyon TL kredi limiti ile alışveriş kredisi
gun taksitlendirme imkanı var. Satıcı tarafına bakınca ise alanında büyürken Türkiye’nin en geniş ekosistemine
bir risk yok ortada. Satışı yapıyorsunuz kredi otomatik sahip banka konumuna ulaşıyoruz” diye konuştu. KO-
hesaba geçiyor ve kredi ödenmez ise banka ile tüketici Bİ’lere yönelik çözümlere de değinen Ertürk, şu bilgile-
karşı karşıya geliyor.” ri verdi: “Ekosistem ve platform bankacılığında ağırlıklı
bireysele odaklandık devamında ise KOBİ’lere odak-
Büyüme vizyonu ekosistem landığımız strateji geliştirdik. Bireysel gibi KOBİ’ler de
ve platform bankacılığı görüntülü bankacılık ile müşteri olabilecek noktaya
Ertürk, platform bankacılığı ile Fibabanka’nın geldi. Benzer çalışmaları KOBİ’lerde yapmak için ekip-
müşteri adedinin 4 milyonu geçtiğini açıkladı: “Şube ler oluşturduk.”
sayımız çok az, o şubeler de kurumsal bankacılık
yapıyor. Bizim müşteri kazanım kanalımız bu plat- Servis bankacılığı büyümeye
formlar. Müşterilerimizin diğer ürünlerden fayda- devam edecek
lanması için sürekli iletişim kuruyor, yeni ürün ve Servis bankacılığı kavramının sektörü farklılaştırdığını
hizmetlerimizle tanıştırıyoruz. Fibanka’nın büyüme kaydeden Ertürk, şu noktalara değindi: “Ülkemiz ekosis-
vizyonu; ekosistem ve platform bankacılığı çözüm- teminde faaliyet gösteren elektronik para şirketleri, öde-
leri üzerine oturuyor. Perakendeciler ile yaptığımız me şirketleri gibi fintek girişimlerine, pazaryeri olarak
veya perakende ürün satışları yapan e-ticaret platform-
her anlaşma bir platform. Her mağaza bizim bir
larına ve kendi uygulamaları üzerinden müşterilerine fi-
platformumuz. Bu platformların tamamı da eko-
nansal hizmet vermek isteyen kuruluşlara sunduğumuz
sistemimizi oluşturuyor.” Platform bankacılığı üze-
Servis Modeli Bankacılığı ile yeni bir dünyanın kapısını
rinden verilen kredilerin bankanın toplam kredilere
oranı ise yüzde 25’e ulaşmış durumda. TL cinsinden açıyoruz. Servis Bankacılığı ile tüketicinin bir bankadan
bakılınca da oran yüzde 35’lere ulaşmış durumda. alabileceği kredi, döviz alım satımı, borsa işlemleri, fatu-
ra ödemeleri gibi tüm temel finansal hizmetleri gelenek-
Gökhan Ertürk, ekosistem bankacılığı kapsamın-
sel bankaların herhangi bir nedenle erişemediği daha
da; fiziksel mağazalardan online platformlara kadar
geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Uyguladığımız
uzanan yelpazede, müşterinin bütün alışveriş yol-
culuğunda, müşterinin finansmana ihtiyaç duyduğu iş modelleriyle finansal kapsayıcılığın alanını da geniş-
letmiş olacağız.” Ertürk, servis bankacılığında birçok
andan itibaren yanında olduklarının altını çizerek,
önemli projeyi yakında duyuracaklarını açıkladı. Banka
müşterinin kullanıcı deneyimini maksimize edecek
içinde Ar-Ge’yi teşvik ettiklerini ve belirli dönemlerde
ürün ve servisleri hızla devreye almaya devam et-
proje ekipleriyle fikirleri hayata geçirmeye çalıştıklarını
meyi amaçladıklarını söyledi.
söyleyen Ertürk, “Startup’lara destek olmak amacıyla
kurduğumuz Finberg şirketimizle belirli bir fon ile onlar-
Fibabanka, 15 farklı sektörde ca şirkete destek oluyoruz. Bu alanda her türlü fikre ve
55 kurumsal marka ve binlerce mağazada çözüme açığız. Gerekli desteği veriyoruz” dedi.
Kredi kartı limitlerinin ve yasal düzenlemelerin
tüketiciyi sınırlandırdığı bir sistemde alışveriş kredi- Rakamlarla Fibabanka
si uygulamasının sektörde önemli bir kaldıraç rolü
üstlendiğini hatırlatan Ertürk, “Önceliğimiz değişen 2022 1. çeyrek finansal sonuçlarına göre Fiba-
müşteri davranışlarına odaklanarak, doğru zamanda, banka 343 milyon TL net kâr ve 405.8 milyon TL
doğru planlamayla müşterimize istediği hizmeti ulaş- vergi öncesi kâr elde etti.
tırmak” dedi. Dijital bankacılık denilince sadece müş- • Bankanın aynı dönemde vergi sonrası net kârı,
teriye sunulan mobil bankacılığın anlaşılmamasını da geçen yılın yüzde 316 üzerinde 343 milyon TL oldu.
isteyen Ertürk, şunları kaydetti: “Fibabanka olarak biz • Aktif toplam; 2022 yılı Mart ayı sonu itibarıy-
de, ‘Anlarız hızla, çözeriz hızla’ yaklaşımımız ve ‘Ban- la 52.5 milyar TL.
kayı müşterilerin ayağına götürme’ anlayışıyla hareket • Fibabanka’nın net kredi portföy büyüklüğü 25.9
ederek, dijital teknolojileri çok yakından takip ediyor, milyar TL, kredilerin toplam aktifler içindeki payı
müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu her an ve her yerde yüzde 49 oldu. Aynı dönemde, toplam pasiflerin
yanlarında olmayı hedefliyoruz.” Fibabanka’nın alış- yüzde 56’sını oluşturan müşteri mevduatı ise yüzde
veriş kredisi olarak elektronik sektöründe başladığı 20 artışla 29.6 milyar TL seviyesine yükseldi.
çözümler bugün perakende, giyim, dayanıklı tüketim
$ðXVWRV KobiEfor 37