Page 36 - KobiEfor Agustos 2022
P. 36
)à1$16
Fibabanka dijital dönüşümde vizyonunu belirledi:
¶(NRVLVWHP YH 3ODWIRUP %DQNDF×O×æ×· LOH
UHNDEHW DYDQWDM× VDæODG×
Özgün modellerle dijital dönüşüm
sürecini sürdüren Fibabanka,
‘Ekosistem ve Platform Bankacılığı’
ile sektöre rol model oldu.
Fibabanka Ekosistem ve Platform
Bankacılığından Sorumlu Genel
Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk,
“Fibabanka olarak bankacılığın
geleceğinin dijital dünyada
olacağına inandığımızdan
hem dijital kanallarımıza
hem de iş ortaklarımızla
oluşturduğumuz iş birliklerimize
yatırım yapmaya devam ediyoruz.
Platform bankacılığı uygulamalarıyla
4 milyon müşteriye ulaştık.
Büyüme stratejimizi aynı vizyonla Gökhan
sürdüreceğiz” dedi. Ertürk
inans sektöründe taşlar yerinden oynuyor. Diji- sunulduğu ve kullanıldığı bir noktaya gidiyor. Dolayısıy-
talleşme, alışılmışın dışında iş yapış modelleri- la da sektöre FİNTEK adını verdiğimiz yeni oyuncular
Fni hayata geçirirken bu dönüşüme çevik uyum giriyor. Neobank denilen bu yapılar şubesiz bankalar
sağlayan finans kurumları ise rekabette bir adım olarak hayatımızda ve bankalara rakip olacak çözüm-
öne geçmeyi başarıyor. Bu süreci iyi yöneten kurum- ler geliştiriyor” diye konuştu.
lardan biri de Fibabanka. Kuruluş yılı itibariyle genç
banka olarak tanımlanan Fibabanka, kısa sürede ha- Fibabanka Alışveriş Kredisi çözümleriyle
yata geçirdiği ürün ve hizmetlerle bu dönüşümü artı- binlerce müşteriye ulaşıyor
ya geçirmiş durumda. Fibabanka’nın dönüşüm öykü- Bill Gates’in ‘Bankalar hiçbir zaman yok olmayacak
sünü ve yürütülen çalışmaları Fibabanka Ekosistem ama görülmez olacak’ sözüne inandığının altını çizen
ve Platform Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Ertürk, görüşlerini şöyle aktardı: “Banka olarak ATM,
Yardımcısı Gökhan Ertürk ile konuştuk. internet veya mobil uygulamalarımıza alternatif dağı-
Dönüşümü anlamak için sadece ülkemize değil tüm tım kanalları derdik, şu anda onlar bizim ana kanalımız
dünyaya bakmak gerektiğini dile getiren Ertürk, ana olmaya başladı. E-ticaretin payı yüzde 25 pay alıyor. Bu
teknolojilerdeki gelişmelerin bu dönüşümü hızlandıra- dönüşümü en iyi sağlayan ve sektöre rol model olan bir
rak hem tüketici hem de üreticinin hayatını kolaylaştı- banka olduk. Türkiye’nin en büyük teknomarketlerin-
ran bir sürece geçildiğini söyledi. Teknolojinin işe bakış den biriyle 5-6 yıl önce başladığımız iş birliğini bugün
açısını değiştirdiğini ve nüfusun yüzde 60’ının dijitale binlerce kuruma taşıdık. Hem üretici hem tüketicinin
uygun bir hale geldiğini paylaşan Ertürk, bu oranın kazandığı iş birliğinde özellikle mağazalarımızın ciro-
10 yıl içinde yüzde 80’e çıkacağını öngörüyor. Dijitalin suna yüzde 20-30 oranında katkı sağlıyoruz.”
vazgeçilmez oluşuyla finans sektörünün bu dönüşüme Perakende uygulamaları için “Banka olarak ihtiyaç
uyum sağladığını; hem iş yapış şeklini hem de ürünle- kredisi değil alışveriş kredisi veriyoruz” diyen Ertürk,
ri bu yönde revize ettiğini açıklayan Ertürk, “Teknoloji şunları kaydetti: “Artık e-ticaret bizim ayrılmaz parçamız
bankacılığa eviriliyor. Dijital bankacılık eski internet haline geldi. Eskiden bir alışveriş yaptığımızda bunu kre-
bankacılığı, mobil bankacılık, online bankacılık gibi di ile almak aklımıza gelmiyordu ama artık birçok ürünün
değil ilk defa tüm finans çözümlerinin dijitalleşme ile kredili alınması mümkün. Mağaza tarafında 5 dakikada,
36 KobiEfor $ðXVWRV