Page 34 - KobiEfor Agustos 2022
P. 34

.217(<1(5 9( 3$56à<(/ 7$á,0$&,/,ã,



             “Çift yönlü dolu konteyner dengesinin sağlan-  larını üçüncü ülkeler arası taşımalarda çok ciddi bir
           ması çok önemli”: Ayşem Ulusoy, konteyner ta-   aktarma limanı olarak kullanabiliriz” diyor.
           şımalarında çift yönlü dolu konteyner dengesinin   Ayşem Ulusoy, parsiyel taşımacılığının, yükün
           navlun fiyatlarının dengeli olmasını, gemilerin do-  hacmine göre maliyet avantajı sunarak daha uygun
           luluk oranının kapasite sınırlarına yakın olmasının   fiyatlarda hizmet alınmasına olanak yarattığı için
           da maliyetlerin minimize edilerek en uygun navlun   küçük ya da büyük fark etmeksizin her boyuttaki
           bedelinin oluşturulmasını sağladığını belirtiyor: “Bu   yükü en hızlı şekilde ulaştırdığını anlatıyor: “Parsi-
           nedenle çift yönlü dolu konteyner dengesinin sağ-  yel taşımacılıkta uygun fiyat bir avantajken teslimat
           lanması son derece önemlidir.                                    sürelerinde yaşanan gecikmeler
           Özellikle Avrupa’ya yönelik taşı-                                ise zayıf yönlerinden biri olarak
           malarımızda karşılaşılan geçiş                                   karşımıza çıkmaktadır. Taşıt içe-
           belgesi kotası ve sınır kapıla-                                  risinde farklı noktalara teslim
           rındaki yoğunluk gibi sorunlar                                   edilmesi gereken ürünlerin bu-
           nedeniyle en etkin çözüm olarak                                  lunması, en uzak noktaya trans-
           yine intermodal taşımacılık öne                                  fer edilecek ürünlerin klasik lo-
           çıkmaktadır. Konteyner taşıma-                                   jistik yöntemlerinden daha uzun
           cılığında arz ve talepleri karşıla-                              bir sürede taşınmasına neden
           mak da bir diğer önemli konumuz. Bu konuda yaşa-  olmaktadır. Bu nedenle net bir teslim tarihi bulunan
           nan artışla birlikte liman kapasitelerinin yeterliliği   ürünler için zaman kavramı parsiyel taşımacılıkta
           düşüyor. Büyüme potansiyeli de oldukça yüksek.   dezavantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Parsiyel
           Bu büyümede özellikle Çin önemli bir pazar olmaya   taşımacılıkta bu sorunun önüne geçilmesi tüm taşı-
           devam edecek. Ayrıca sektör bazında baktığımızda   ma modlarında tam bir entegrasyonla mümkün ola-
           sürdürülebilirlik ve çevreyi koruma konuları ön pla-  caktır. Halihazırda uluslararası karayolu taşımaları-
           na çıkmaktadır. Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün   mızın önemli bir bölümü deniz sınır kapılarımızdan
           gemilerin yüzde 85 daha az kükürt üretmeleri ve   Ro-Ro seferleri şeklinde gerçekleşmektedir. İtalya,
           sera gazı emisyonlarını 2050 yılına kadar azaltma-  Fransa, Ukrayna gibi ülkelere yönelik Ro-Ro hatları
           ları yönünde çağrısı düşünüldüğünde önümüzdeki   aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Ro-Ro hatları dı-
           süreçte gemilerin alternatif enerji kaynaklarına yö-  şında Ro-La hatlarını da kullanan taşımacılarımız,
           nelmeleri gerekecektir.”                        alternatif taşıma modları ile ticaretimizi kesintisiz
             Ulusoy, Türkiye’nin, coğrafi konumu ve liman altya-  bir şekilde sürdürebilmektedir. Önümüzdeki dö-
           pıları sayesinde konteyner sayılarını özellikle transit   nemde de yeni Ro-Ro hatları, blok tren/konteyner
           taşımalarda çok daha yukarı rakamlara çıkarabilecek   gibi intermodal taşımacılık alternatifleri ile ülkemiz
           potansiyele sahip olduğunu vurgulayarak, “Gümrük   ihracatını destekleyecek, daha rekabetçi ve sürdü-
           süreçlerinde yapılacak basitleştirmelerle Türk liman-  rülebilir bir sistem tesis edilmelidir.”

               ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nın sunduğu faydalar

               Konteyner taşımacılığı, özellikle uluslararası   ve hızlı bir şekilde yapılabiliyor. Konteynerler ol-
             taşımacılık hizmetinde tercih edilen bir taşımacı-  dukça dayanıklı olduğundan yüklerin taşımasında
             lık türü. Dünya üzerinde yüklerin çeşitlenmesi ve   hasar görmesi engelleniyor. Konteynerların yükleri
             taşımacılık taleplerinin artması, konteyner taşıma-  dış etkenlerden koruyan yapısına ek olarak hava da
             cılığına olan ilgiyi arttırıyor. Konteyner ile nakliye   geçirmemesi gıda benzeri yükler için bozulmayı da
             bir taşımacılık türü olmasına rağmen; karayolu,   engelliyor.
             denizyolu, havayolu ve demiryolu taşımacılığı gibi   Parsiyel taşımacılığı ise aynı güzergahta yer alan
             türlerle beraber tercih ediliyor. Çoğunlukla deniz-  birbirinden farklı müşterilerin eşya, ürün veya yükle-
             yolu taşımacılığıyla tercih edilen bu taşımacılık tü-  rini aynı taşıma aracıyla taşıma lojistiği. ‘Konteyner
             ründe aynı ürün gruplarının taşıması yapılabildiği   ve Parsiyel Taşımacılığı’, yüklerin çevredostu, güven-
             gibi aynı konteyner içinde farklı ürün grupları da   li, hızlı, kaliteli ve uygun maliyetlerle taşınabilmesi
             yer alabiliyor. Tek seferlik yüklemeyle tekrar tekrar   ve küresel ticareti kolaylaştırması açısından lojistik
             açılmadan yapılan bir taşımacılık olduğu için kon-  ve taşımacılık sektöründe önemli bir rol oynuyor.
             teyner taşımacılığında, istifleme işleminin az olma-  İpekyolu güzergahında yer alan ve Dünya’nın tedarik
             sına ek olarak, yükün zarar görmesi ve süreçlerin   zinciri üssü olma yolunda emin adımlarla ilerleyen
             uzaması engelleniyor, zaman tasarrufu sağlanıyor.   ve hızla dijital dönüşen Türkiye lojistik sektörü için
             Konteynerlar boyut olarak büyük olduklarından   de ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda sağlana-
             yükleme ve boşaltma işlemi oldukça rahat, güvenli   cak başarı, rekabette öne çıkmasını sağlayacak.

           34 KobiEfor $ðXVWRV
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39