Page 32 - KobiEfor Agustos 2022
P. 32

.217(<1(5 9( 3$56à<(/ 7$á,0$&,/,ã,































                         Lojistik ve taşımacılık sektöründeki büyümeyi ivmelendiren
                     ¶.RQWH\QHU YH 3DUVL\HO 7Då×PDF×O×æ×·


                                        ·GH GH \NVHOLåWH



           Küresel konteyner ticaretinin 2022-2025’te  potansiyeliyle dikkat çeken Türkiye’nin
           yıllık yüzde 3.9 büyümesi bekleniyor.           bilhassa konteyner krizinin ardından
           UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı                   gelen navlun maliyetlerindeki artışla
           Ayşem Ulusoy; bu alandaki büyüme                öne çıkan bir pazar olduğunu söylüyor.


                andemi ile birlikte yaşanan belirsizlikle üretimi   Koridor’a yönelik gerekli altyapısal önlemlerin alın-
                durma noktasına gelen konteynerlar lojistik sek-  ması kritik önemde. Diğer yandan, Türkiye’nin ima-
          Ptöründe global bir krize yol açtı. Küresel ticaretin   lat satın alma yöneticileri endeksi (PMI), son 10 yılın
           büyük kısmı denizyolu taşımacılığıyla yapıldığından ya-  en düşük seviyesine geriledi. Savaş ve fiyat artışları
           şanan konteyner kıtlığı ve krizi maliyetlerin artmasına ve   tüketicilerden gelen talebi olumsuz yönde etkilemiş
           tedarik zincirinin kırılmasına yol açtı. Pandemi, küresel   oldu. Bu durum ise önümüzdeki dönemde sektör
           ticaret ve ekonomilerde yaşanan kriz, iklim krizi, tedarik   üzerinde aşağı yönlü bir baskı kurabilir.”
           zincirinin kırılması, Rusya-Ukrayna Savaşı, dolayısıyla
           konteyner üretiminin de durmasına, navlun fiyatları ve   Konteyner taşımacılığı nedir?
           lojistik maliyetlerinde hızlı artışlara neden oluyor.
                                                               Konteyner taşımacılığı; “Çeşitli konteyner tür-
             Lojistikte güven 2022’nin ilk çeyreğinde        leri sayesinde yapılan taşımacılığı anlatır. Kon-
             gücünü koruyor                                  teynerler standart ölçülerde üretildikleri için çok
             KPMG Türkiye ve İstanbul Üniversitesi işbirliğiyle   çeşitli şekilde yüklenebilir, farklı araçlara akta-
           hazırlanan Lojistik Güven Endeksi bu yılın ilk çey-  rılabilir, bu sayede verimli bir taşıma sağlarlar.
           reğinde, 2021’in son çeyreğine kıyasla yüzde 2’lik   Konteynerlerin açılmaksızın gemilere, kargo
           küçük bir düşüş kaydederek 125.47 olarak ölçüldü   uçaklarına, trenlere veya karayolu taşımasına
           ve pozitif görünümünü korudu. KPMG Türkiye Taşı-  uygun araçlara yüklenebilmeleri uluslararası
           macılık Sektörü Lideri Yavuz Öner, Avrupa’nın Rusya   alanda yaygın olarak kullanılmalarını sağlamış-
           üzerinden ticareti durdurmasının Türkiye açısından   tır” diye tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre;
           olumlu bir yanı olduğuna dikkat çekti: “Türkiye’nin   “Aynı boyutlarda, standart ölçülerde üretilen an-
           ‘Bir Kuşak Bir Yol’ projesine sunduğu en önemli   cak farklı türleri de bulunan konteyner adı veri-
           girişim olan Orta Koridor’daki demiryolunun stra-  len sandıklarla yapılan bir nakliye türüdür.”
           tejik önemi vurgulanmış oldu. Bu noktada, Orta

           32 KobiEfor $ðXVWRV
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37