Page 32 - KobiEfor Agustos 2022
P. 32
.217(<1(5 9( 3$56à<(/ 7$á,0$&,/,ã,
Lojistik ve taşımacılık sektöründeki büyümeyi ivmelendiren
¶.RQWH\QHU YH 3DUVL\HO 7Då×PDF×O×æ×·
·GH GH \NVHOLåWH
Küresel konteyner ticaretinin 2022-2025’te potansiyeliyle dikkat çeken Türkiye’nin
yıllık yüzde 3.9 büyümesi bekleniyor. bilhassa konteyner krizinin ardından
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı gelen navlun maliyetlerindeki artışla
Ayşem Ulusoy; bu alandaki büyüme öne çıkan bir pazar olduğunu söylüyor.
andemi ile birlikte yaşanan belirsizlikle üretimi Koridor’a yönelik gerekli altyapısal önlemlerin alın-
durma noktasına gelen konteynerlar lojistik sek- ması kritik önemde. Diğer yandan, Türkiye’nin ima-
Ptöründe global bir krize yol açtı. Küresel ticaretin lat satın alma yöneticileri endeksi (PMI), son 10 yılın
büyük kısmı denizyolu taşımacılığıyla yapıldığından ya- en düşük seviyesine geriledi. Savaş ve fiyat artışları
şanan konteyner kıtlığı ve krizi maliyetlerin artmasına ve tüketicilerden gelen talebi olumsuz yönde etkilemiş
tedarik zincirinin kırılmasına yol açtı. Pandemi, küresel oldu. Bu durum ise önümüzdeki dönemde sektör
ticaret ve ekonomilerde yaşanan kriz, iklim krizi, tedarik üzerinde aşağı yönlü bir baskı kurabilir.”
zincirinin kırılması, Rusya-Ukrayna Savaşı, dolayısıyla
konteyner üretiminin de durmasına, navlun fiyatları ve Konteyner taşımacılığı nedir?
lojistik maliyetlerinde hızlı artışlara neden oluyor.
Konteyner taşımacılığı; “Çeşitli konteyner tür-
Lojistikte güven 2022’nin ilk çeyreğinde leri sayesinde yapılan taşımacılığı anlatır. Kon-
gücünü koruyor teynerler standart ölçülerde üretildikleri için çok
KPMG Türkiye ve İstanbul Üniversitesi işbirliğiyle çeşitli şekilde yüklenebilir, farklı araçlara akta-
hazırlanan Lojistik Güven Endeksi bu yılın ilk çey- rılabilir, bu sayede verimli bir taşıma sağlarlar.
reğinde, 2021’in son çeyreğine kıyasla yüzde 2’lik Konteynerlerin açılmaksızın gemilere, kargo
küçük bir düşüş kaydederek 125.47 olarak ölçüldü uçaklarına, trenlere veya karayolu taşımasına
ve pozitif görünümünü korudu. KPMG Türkiye Taşı- uygun araçlara yüklenebilmeleri uluslararası
macılık Sektörü Lideri Yavuz Öner, Avrupa’nın Rusya alanda yaygın olarak kullanılmalarını sağlamış-
üzerinden ticareti durdurmasının Türkiye açısından tır” diye tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre;
olumlu bir yanı olduğuna dikkat çekti: “Türkiye’nin “Aynı boyutlarda, standart ölçülerde üretilen an-
‘Bir Kuşak Bir Yol’ projesine sunduğu en önemli cak farklı türleri de bulunan konteyner adı veri-
girişim olan Orta Koridor’daki demiryolunun stra- len sandıklarla yapılan bir nakliye türüdür.”
tejik önemi vurgulanmış oldu. Bu noktada, Orta
32 KobiEfor $ðXVWRV