Page 29 - KobiEfor Agustos 2022
P. 29
ülkedeki şirket kurma ve iş yapmaya yönelik yol ha-
ritası gibi bilgiler firmaların hizmetine sunulacak. İç ticarette yeni bir
• ‘Made in Türkiye’ markası öne çıkarılacak. dijital dönüşüm hamlesi
• 18 ülke için mevcut ihracat destekleri 25 puan
artırılacak. Limited şirketlerde genel kurul kararları MER-
• KOBİ’lerin uzak ülkelerdeki tedarik zincirlerine SİS üzerinden elektronik ortamda alınabilecek.
entegrasyonu konusunda çalışma grupları kurulacak Ortakların fiziken bir arada bulunmalarına gerek
ve niş sektörlerde tasarım odaklı pazarlama stratejisi olmadan e-imzaları ile MERSİS üzerinden genel
kurgulanacak. Çok kanallı markaların, ilgili ülkedeki kurul kararı almalarına imkân tanıyan uygulama 1
zincir mağazalar, e-ticaret pazar yerlerinde ve en yay- Temmuz 2022 tarihinde devreye alındı. Uygulama
gın tüketim kanallarında eş zamanlı yapılanmasına yö- sayesinde ortaklardan herhangi biri MERSİS’ten
nelik destek mekanizmaları hayata geçirilecek. hazırlayacağı karar taslağını elektronik imza ile
• Bu ülkelere yönelik belirlenen hedef sektörlerde imzalayıp diğer ortakların görüşüne sunabilmek-
spesifik ticaret ve alım heyetleri yapılacak. ‘Birlikte İş te diğer ortaklar da farklı zamanlarda Sisteme
Yapma Networking Etkinlikleri’ gibi organizasyonlar girerek yine elektronik imza ile karar üzerindeki
gerçekleştirilecek. Filmler, diziler, dijital oyunlar, mar- görüşlerini somutlaştırabilmekte ve genel kurul
kalar ve Türkiye’nin marka olmuş isimleri ve oyuncular kararı alınabilmekte.
bu çalışmalarda ülkenin ürün ve hizmetlerini uzaklara
taşıma noktasında güç olarak kullanılacak. Tüm diji-
• Dizileriyle dünya çapında ün yapmış Brezilya’ya
tal platformlarda ürün yerleştirilmesi teşvik edilecek.
Türk dizileri tanıtılacak. Ülkenin önde gelen yayıncı
Sosyal medya da bu tanıtım çalışmalarına ilave teş-
kuruluşlarıyla işbirlikleri geliştirilecek. Portekizce
viklerle faal olarak kullanılacak bir başka araç görevi dublaj maliyetlerine sağlanan destekler artırıla-
görecek. Tanıtım faaliyetleri mümkün olduğunca uzak cak. Müteahhitlerin Brezilya’nın altyapı projelerin-
ülkelerin ana dilinde tasarlanacak. de yer almaları için girişimlerde bulunulacak. Sağ-
• Mesafe engellerini azaltmak, daha kısa ve daha
lık hizmet ihracatında 210 milyonu aşan nüfusuyla
ucuz ürün tedariki için ‘Lojistik Çalışma Grupları’
Brezilya’dan çok daha fazla hastayı Türkiye’de ko-
kurulacak, Türkiye ve uzak ülkeler arasındaki lojis-
nuk edecek eylemler hayata geçirilecek.
tik hatlarının çeşitlendirilmesi yoluyla taşıma süre- • Çin Halk Cumhuriyeti’nin önde gelen fiziksel ve
leri ve lojistik maliyetlerinin düşürülmesi için çalış- elektronik pazar yerlerinde Türkiye sektörlerini tanı-
malar hayata geçirilecek.
tıcı projeler planlanıyor. E-ticaretin en yaygın şekilde
• Eğitim alanında ‘Study in Türkiye’ markası ve sağ-
kullanıldığı Çin’e e-ihracatı artırmak için çevrimiçi
lık hizmet ihracatına yönelik ‘Heal in Türkiye’ portalı
mağazalar kurulacak ve e-ihracatı artırmaya yönelik
aracılığıyla yapılacak tanıtım ve etkinlikler bu ülkeler
özelinde ilave desteklerle artırılacak. Aynı çalışma oyun güçlü bir destek paketi de açıklanacak.
sektöründe öncü firmaların oyunlarının tanıtımı ve bu • Hindistan ile deneyimli olunan ‘Akıllı Şehir Sis-
temleri’ sektörü buluşturulacak. Türk mobil oyun
firmaların bu ülkelerdeki popüler yazılım-uygulama-
sektörünün bu pazardaki farkındalığı artırılacak.
oyun platformlarında yer alması için de yapılacak.
Hindistan pazarında düğün, sağlık, spor ve gastrono-
• Uzak ülkeler arasında ihracatın önemli bir payına
mi hizmetleri alanında da çalışmalar yapılacak, ortak
sahip ABD için çalışmalar eyaletler özelinde yapıldı.
Ticaret heyetleri, fuarlar ve tanıtım organizasyonla- film projeleri de gündeme alınacak.
rı gibi geleneksel pazarlama araçlarının yanında pek • Nijerya’ya sağlık hizmeti ihracatını artıracak
çok özgün eylem kurgulandı. Lojistik ve iş geliştirme etkinlikler düzenlenecek, ülkede sağlık kuruluşla-
merkezi kurulacak, böylece yeni kurgulanan yurt dışı rının tanı merkezi gibi yatırımları özendirilecek. Bu
lojistik dağıtım ağları mekanizması da etkin olarak pazarda müteahhitlik ve teknik müşavirlik firmala-
kullanılacak. ABD’den Türkiye’ye sağlık alanında ziya- rının daha güçlü yer almaları için özel çalışmalar
retleri artırmak üzere, hem sigorta şirketleri hem de gerçekleştirilecek, akıllı şehir sistemlerine ilişkin
bu alandaki operatörleri kapsayan birtakım eylemler güçlü firmalar bu pazara yönlendirilecek.
tasarlandı. Dizi ve film-
lerin ABD’deki yayın
platformlarına girişini
sağlayacak çalışmala-
rın yanı sıra dijital oyun
ve yapay zeka alanında
da firmaları ABD paza-
rına taşıyacak eylemler
planlandı.
$ðXVWRV KobiEfor 29