Page 56 - KobiEfor Ekim 2022
P. 56

352-( 7$á,0$&,/,ã,



            “Proje taşımacılığında her taşıma ‘tek’tir”     Proje Kargo
            Ayşem Ulusoy, proje taşımacılığında üstlenilen   Taşınması hassasiyet gerektiren gabari (ölçü-
         her taşımanın ‘tek’ olma özelliğine sahip bulun-  lü) yüklerin taşınması ‘Proje Kargo’ konusudur ve
         duğunu, çünkü her müşterinin kendi işine özgü bir   bu lojistikte tanım gereği zaman konusu kritiktir.
         çözüm beklediğini söylüyor: “Bundan dolayı müşteri   Çünkü zamanda ihlal veya aksama büyük kayıplar
         ile iyi iletişim kurmak, taleplerini iyi anlamak, güç-  yaratır.
         lü bir takım çalışması ve işbirliği içerisinde hareket
         edilmesi gerekmektedir. Müşteri eğer lojistik süre-  Yönetim uzmanlığı
         cini tam olarak kavrayamazsa, talep edeceği lojis-  ‘Proje Taşıma’ yükleri uzmanlık deneyim ve özel
         tik faaliyetler hem sürecin optimum yönetilmesine   bilgi gerektirir. Örneğin; her lojistik hat, proje taşı-
         zarar vermekte; hem de gereksiz maliyetlerin oluş-  macılığının ihtiyacını karşılamaz. Doğru hat seçimi
         masına neden olmaktadır.”                        önem kazanır. Kriz bölgelerine yük taşıma; güven-
            Ayşem Ulusoy, “Bunun yanı sıra sigortanın olma-  liği garanti eden anlaşmalar gibi konular uzman ve
         dığı ve zarar / hasar gibi bir durumun olması ha-  dinamik kadroları gerektirir.
         linde lojistik işletmesi müşterisini kaybetmekle kal-
         maz; hizmet bedelinin çok üstünde bir maliyet ile   Planlama uzmanlığı
         de karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle insan, yöntem   Proje Taşımacılığı’ yükün türüne göre bazen bir-
         ve araç kullanımından kaynaklanabilecek hasar ve   den fazla taşıma şeklini gerektirir. (Demiryolu-de-
         kaza tahminleri önceden yapılmaktadır” açıklama-  niz, hava-kara, deniz-kara vs.). Bu noktada titizlik ve
         sını yapıyor.                                    milimetrik planlama öne çıkar. Görünmeyen riskler
                                                          önceden görülür. Güzergah üzerinde kontrol nokta-
                                                          ları oluşturma, günlük ve haftalık iş takip raporları
                                                          verebilme gibi yüksek düzey uzmanlıklar gerekir.

                                                            Bölgesel uzmanlaşmalar
                                                            Lojistikte altyapıdan yasalara ve kapasiteye ka-
                                                          dar bölgesel farklılıklar ortaya çıkar. Örneğin; Türk
                                                          Cumhuriyetleri’ne, Ortadoğu ve Arap Yarımadası’na
                                                          taşıma farklılıkları gibi. Sorunu bölgesel uzmanlaş-
                                                          ma çözebilir.

                                                            Kapasite
                                                            ‘Proje Lojistiği’ yapan şirketlerin yükün en uygun
                                                          biçimde nakli, kaynakların etkin yönetimi, multimo-
            Sektörler ve ürünler
                                                          dal taşıma biçimlerinin efektif kullanımı, rota bil-
            Proje Taşımacılığı’ taşıma konusu ürünler ve
                                                          gisi, resmi ve özel kuruluşlarla ortak çalışma, izin
         sektörler yönünden özetle şöyle:
                                                          prosedürleri, dökümantasyon, sigortalama gibi pek
            • Fabrika, santral, boru hattı ve ekipmanları.
                                                          çok konuda üstün bir organizasyon bilgi ve becerisi
            • Buhar ve gaz türbinleri.
                                                          geliştirmeleri gerekiyor. Kimi zaman bu projelerde
            • Transformatör, kondansatör ve ısı kazanları.
                                                          çeşitli lokasyonlarda depolama ve dağıtım süreçleri
            • Tank ve basınç araçları.
                                                          gibi ekstra uzmanlık alanları da devreye giriyor.
            • Kurutucu, baca ve demir çelik fırınları.
            • Endüstri ve endüstriyel makinaları.
            • İnşaat endüstrisi.
            • Çelik ürünleri.
            • Petrol sektörü ürünleri.
            • Rüzgar enerjisi–rüzgar türbinleri.
            • Denizcilik–yatçılık.
            • Havacılık.
            • Demiryolları.
            • İş makinaları.
            • Beton santralleri.
            • Taş-kırma eleme tesisleri.
            • Döküm üniteleri vb.
            • Komple tesis taşımaları.
         56 KobiEfor Ekim 2022
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61