Page 52 - KobiEfor Ekim 2022
P. 52
352-( 7$á,0$&,/,ã,
Devasa projelere özel taşımacılık;
3URMH 7Då×PDF×O×æ×
VXQGXæX NDWPDGHæHUOH IDUNO×ODå×\RU
Diğer taşıma modlarından farklı olarak lojistik ve taşımacılık sektöründe
ciddi bir mühendislik çalışmasıyla öne çıkıyor.
hayata geçen ‘Proje Taşımacılığı’, Pandemi nedeniyle ötelenen
yurtiçinde veya uluslararası yatırımların yeniden devreye girmesiyle
devasa projelerin ağır tonajlı ürünleri ivmelenen ‘Proje Taşımacılığı’,
ve malzemelerinin taşınma ihtiyacını artan enerji, inşaat, sanayi
daha sistematik çözmesiyle projeleriyle büyüyor.
elişen teknolojiler, hızla globalleşen Dünya, hasar tahminleri, öngörüler ve analizler bu aşa-
artan rekabet ortamı, Pandemi ile hızlanan mada oldukça önemli çünkü bu tahmin ve analizler
Gdijital dönüşümle birlikte endüstrideki hızlı taşınacak eşya veya malzemelerin güvenliğini sağ-
dönüşüm, devasa projelerin ağır tonajlı ürünleri ve layacak. Vinç gibi kullanılacak yardımcı ekipmanlar
malzemelerinin taşınma ihtiyacını daha sistematik ve sistemler önceden belirleniyor. Risk yönetimi ve
çözen ‘Proje Taşımacılığı’nı öne çıkarıyor. Taşınması kaza öngörümü, süreç ve planlamanın çok iyi ya-
hassasiyet, tecrübe ve standart üstü araç, ekipman pılması, değerlendirmeler ve raporlar… Dolayısıyla
ve benzeri donanım gerektiren bir lojistik modu olan ‘Proje Taşımacılığı’ çok ciddi bir yatırım, bilgi, tecrü-
‘Proje Taşımacılığı’, gerek yurtiçinde gerekse ulus- be ve donanım gerektiriyor.
lararası lojistik faaliyetlerde yürütülen bir projenin, Pandemi nedeniyle ötelenen yatırımların ye-
A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarının bir plan, program da- niden devreye girmesiyle ivmelenen ‘Proje Taşı-
hilinde, taşıma, depolama ve dağıtım süreçleri ile macılığı’, artan enerji, inşaat, sanayi projeleriyle
operatör tarafından gerçekleştirilebilmesi demek. büyüyor. Çelik, trafo, kazan, tank, çimento, kağıt
“Özellikle ağır, havaleli, normal standartlardan fark- rafineri, madencilik üretimlerinin artmasıyla proje
lı hacimli eşyalar, malzemeler, yüklerin taşınması” taşımacılığının da hareketlenmesi söz konusu. Uzak
olarak tanımlanan ve sunduğu katmadeğerle lojistik Doğu ülkelerinden Türkiye’ye ve bölgeden Afrika’ya
ve taşımacılık sektöründe özel öneme sahip ‘Proje uzanan coğrafyada taşımalar yapılmasını sağlayan
Taşımacılığı’, diğer taşıma modlarından farklı olarak proje taşımacılığı pazarının öncelikle beklentileri
ciddi bir mühendislik çalışmasıyla hayata geçiyor. arasında; ‘karayolu ve denizyoluna alternatif olarak
Proje Taşımacılığı sürecinde bilinmesi gereken- demiryolunun geliştirilmesi’ ve ‘limanlarda dev pro-
lerin başında; kullanılacak güzergah, araçlar ve jeleri elleçleyebilecek ekipman altyapısının güçlen-
operasyon yönetimi geliyor. Risk yönetimi, kaza ve dirilmesi’ yer alıyor.
52 KobiEfor Ekim 2022