Page 52 - KobiEfor Ekim 2022
P. 52

352-( 7$á,0$&,/,ã,




























                                Devasa projelere özel taşımacılık;

                                     3URMH 7Då×PDF×O×æ×

                    VXQGXæX NDWPDGHæHUOH IDUNO×ODå×\RU



         Diğer taşıma modlarından farklı olarak           lojistik ve taşımacılık sektöründe
         ciddi bir mühendislik çalışmasıyla               öne çıkıyor.
         hayata geçen ‘Proje Taşımacılığı’,               Pandemi nedeniyle ötelenen
         yurtiçinde veya uluslararası                     yatırımların yeniden devreye girmesiyle
         devasa projelerin ağır tonajlı ürünleri          ivmelenen ‘Proje Taşımacılığı’,
         ve malzemelerinin taşınma ihtiyacını             artan enerji, inşaat, sanayi
         daha sistematik çözmesiyle                       projeleriyle büyüyor.

               elişen teknolojiler, hızla globalleşen Dünya,   hasar tahminleri, öngörüler ve analizler bu aşa-
               artan rekabet ortamı, Pandemi ile hızlanan   mada oldukça önemli çünkü bu tahmin ve analizler
         Gdijital dönüşümle birlikte endüstrideki hızlı   taşınacak eşya veya malzemelerin güvenliğini sağ-
         dönüşüm, devasa projelerin ağır tonajlı ürünleri ve   layacak. Vinç gibi kullanılacak yardımcı ekipmanlar
         malzemelerinin taşınma ihtiyacını daha sistematik   ve sistemler önceden belirleniyor. Risk yönetimi ve
         çözen ‘Proje Taşımacılığı’nı öne çıkarıyor. Taşınması   kaza öngörümü, süreç ve planlamanın çok iyi ya-
         hassasiyet, tecrübe ve standart üstü araç, ekipman   pılması, değerlendirmeler ve raporlar… Dolayısıyla
         ve benzeri donanım gerektiren bir lojistik modu olan   ‘Proje Taşımacılığı’ çok ciddi bir yatırım, bilgi, tecrü-
         ‘Proje Taşımacılığı’, gerek yurtiçinde gerekse ulus-  be ve donanım gerektiriyor.
         lararası lojistik faaliyetlerde yürütülen bir projenin,   Pandemi nedeniyle ötelenen yatırımların ye-
         A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarının bir plan, program da-  niden devreye girmesiyle ivmelenen ‘Proje Taşı-
         hilinde, taşıma, depolama ve dağıtım süreçleri ile   macılığı’, artan enerji, inşaat, sanayi projeleriyle
         operatör tarafından gerçekleştirilebilmesi demek.   büyüyor. Çelik, trafo, kazan, tank, çimento, kağıt
         “Özellikle ağır, havaleli, normal standartlardan fark-  rafineri, madencilik üretimlerinin artmasıyla proje
         lı hacimli eşyalar, malzemeler, yüklerin taşınması”   taşımacılığının da hareketlenmesi söz konusu. Uzak
         olarak tanımlanan ve sunduğu katmadeğerle lojistik   Doğu ülkelerinden Türkiye’ye ve bölgeden Afrika’ya
         ve taşımacılık sektöründe özel öneme sahip ‘Proje   uzanan coğrafyada taşımalar yapılmasını sağlayan
         Taşımacılığı’, diğer taşıma modlarından farklı olarak   proje taşımacılığı pazarının öncelikle beklentileri
         ciddi bir mühendislik çalışmasıyla hayata geçiyor.   arasında; ‘karayolu ve denizyoluna alternatif olarak
            Proje Taşımacılığı sürecinde bilinmesi gereken-  demiryolunun geliştirilmesi’ ve ‘limanlarda dev pro-
         lerin başında; kullanılacak güzergah, araçlar ve   jeleri elleçleyebilecek ekipman altyapısının güçlen-
         operasyon yönetimi geliyor. Risk yönetimi, kaza ve   dirilmesi’ yer alıyor.

         52 KobiEfor Ekim 2022
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57