Page 36 - KobiEfor Ocak 2022
P. 36
'26<$ 785à=0ª'( ( 7à&$5(7
Sadece oteli doldurmak başarı getirmiyor: Otel ni İngilizce, Almanca,
gruplarının bir ticari işletme olduğunu ve doluluk ile Fransızca, Rusça ve
cironun kendileri için çok önemli olduğunu hatırla- Ukrayna dilini barın-
tan Digital Exchange ekibi, şunları söyledi: “Bölge- dıran web sitelerine
nin tanıtımı da turist sayısı ve ciroya önemli katkı sahip olmalı. Bu web
yapar. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ‘Go Türkiye’ siteleri daima güncel-
çalışması çok önemli. Oteller dijital pazarlama ya- lenmeli. Otel odası fo-
parken E-Turizm noktasında yüzde 60-70 oranında toğraflarının yanında,
oteli doldurmak, yüzde 30-40 oranında da bölgeyi tatil deneyimlerine yer verilmeli. İnfluencer marke-
tanıtmak yoluna giderlerse doğru bir pazarlama ting yaparken tüm gruplara hitap edilmeli. Turizm
yapmış olurlar.” gruplarının sosyal medya hesapları aktif şekilde
Termal turizm önemli yer tutacak: Türkiye’nin 12 kullanılmalı. Dijital pazarlama çalışması call center
ay sürecek ve gastronominin de ağırlık verileceği bir altyapısı ile gerçekleştirilmeli. Her pazara aynı rek-
turizm pazarlamasını devreye aldığını belirten Digital lam dili ile hitap edilmeli.”
Exchange’in ekibi, şu ifadeleri kullandı: “Bu yıl Avrupalı
turistten yoğun bir ilgi söz konusu. Rusya, Ukrayna ve Cari açığa sağlık turizmi ilacı!
İngiltere ile Almanya’dan ciddi rezervasyon var. İngilte- Türkiye’nin en önemli döviz sağlayan sektörle-
re, Almanya gibi ülkelerden yaza rezervasyon alıyoruz. rinin başında gelen sağlık turizmi, 2022’dea 100
Rusya’nın yanı sıra Balkan ülkelerinden de ciddi bir ta- milyar dolarlık küresel pastadan, yüksek bir pay
lep söz konusu. Sadece Antalya otellerini değil, bu yıl almayı hedefliyor. Türkiye’deki sağlık sektörünün
Afyon ve Kütahya’daki termal otellerini de ‘Her yaşta teknolojik yatırımları, hekim kalitesi, ülkemizin
termal’ mottosu ile tanıtıyoruz. Bölgenin gastronomi coğrafi güzellikleri medikal turist sayısını artırır-
zenginliğini de tatilcilere duyuruyoruz.” ken, ülkemizin tanıtımının her geçen gün artması
Deneyimi anlatan oteller kazanır: Sosyal medyada da sağlık turizminde Türkiye’yi dünyada parlayan
dijital pazarlama yaparken E-turizm için Instagram, yıldız haline getiriyor. 2020’de sağlık turizmi ile
TikTok ve Facebook’un önde olduğunu anlatan Digital Türkiye’de ise 388 bin 150 hastadan 548 milyon 882
Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Rusya için VK gibi bin dolar gelir sağlandı. 2021’in ilk üç çeyreğin-
bölgeye özel kuruluşlarda çalışmalar yapmak gereki- de ise 370.334 kişi sağlık hizmeti aldı, elde edilen
yor” dedi. Pamuk, otellerin güzel ve yakışıklı çok ta- gelir ise 704 milyon 262 dolar
kipçiye sahip infuluencer’ler ile havuz başında ya da oldu. Bu rakamın bu yıl içeri-
odada fotoğrafa dayalı, daha çok görselliğin ön plan- sinde 1.5 milyar doları geçme-
da olduğu pazarlama çalışmalarının faydalı olmaktan si bekleniyor. Kulak Burun Bo-
uzak bulunduğunu paylaştı: “Önemli olan otel dene- ğaz Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi
yimini anlatmaktır. Biz burada aile ile gidilecek otel- Oğuzhan Oğuz, Türkiye sağlık
lere aile deneyimini anlatan influencerlar’ı, çiftlerin turizminin resort turizminin
kalması için tasarlanmış oteller için ise çiftleri davet getirisine göre daha yüksek
ediyoruz. Burada deneyimi ön plana çıkartarak bir su- Oğuzhan getiri potansiyeline sahip ol-
Oğuz
num gerçekleştiriyoruz.” duğunu belirterek, Türkiye’ye
Pamuk, otel gruplarının E-Turizm çalışmalarında gelen yabancı hastaların, sadece Türkiye’yi ucuz
uygulaması gereken altın kuralları da sıraladı: “Otel buldukları için değil, başarılı doktorları seçtikleri
grupları içinde hitap ettikleri tüm ülkelerin dilleri- için de geldiklerini söyledi.
Türkiye’de turist başına yapılan harcama 830 dolara ulaştı
Turizm sektörü, her yıl 2 çıktığını gösteriyor. 2022’de turizm gelirlerinin 30
milyondan fazla kişiye istih- milyar doları geçeceğine dikkat çeken Anadolu
dam sağlıyor. Türkiye 2021 Ankara Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Baş-
yılı Kasım ayı verilerine ba- kanı Birol Akman, “2022’de, 28 milyon olan turist
kıldığında, sektör yıl sonun- sayısını 40 milyona turizm gelirini ise 30 milyarın
da 28 milyon turist ağırlaya- üstüne çıkarmayı hedefliyoruz. 2023 yılı hedefimiz
rak 22 milyar dolar hedefine ise 65 milyar dolar hedefi ile turist sayısını 77 mil-
ulaştı. Veriler bu yıl turist yona ulaştırmak olacak.” Akman, Ankara’da 5 yıl-
başına yapılan harcama- Birol lık uzun vadedeki hedeflerinin kapasiteyi 5 milyon
Akman
nın 650 dolardan 830 dolara kişiye ulaştırmak olduğunu açıkladı.
36 KobiEfor Ocak 2022