Page 36 - KobiEfor Ocak 2022
P. 36

'26<$   785à=0ª'( ( 7à&$5(7



             Sadece oteli doldurmak başarı getirmiyor: Otel   ni İngilizce, Almanca,
           gruplarının bir ticari işletme olduğunu ve doluluk ile   Fransızca, Rusça ve
           cironun kendileri için çok önemli olduğunu hatırla-  Ukrayna dilini barın-
           tan Digital Exchange ekibi, şunları söyledi: “Bölge-  dıran web sitelerine
           nin tanıtımı da turist sayısı ve ciroya önemli katkı   sahip olmalı. Bu web
           yapar. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ‘Go Türkiye’   siteleri daima güncel-
           çalışması çok önemli. Oteller dijital pazarlama ya-  lenmeli. Otel odası fo-
           parken E-Turizm noktasında yüzde 60-70 oranında   toğraflarının yanında,
           oteli doldurmak, yüzde 30-40 oranında da bölgeyi   tatil deneyimlerine yer verilmeli. İnfluencer marke-
           tanıtmak yoluna giderlerse doğru bir pazarlama   ting yaparken tüm gruplara hitap edilmeli. Turizm
           yapmış olurlar.”                                gruplarının sosyal medya hesapları aktif şekilde
             Termal turizm önemli yer tutacak: Türkiye’nin 12   kullanılmalı. Dijital pazarlama çalışması call center
           ay sürecek ve gastronominin de ağırlık verileceği bir   altyapısı ile gerçekleştirilmeli. Her pazara aynı rek-
           turizm pazarlamasını devreye aldığını belirten Digital   lam dili ile hitap edilmeli.”
           Exchange’in ekibi, şu ifadeleri kullandı: “Bu yıl Avrupalı
           turistten yoğun bir ilgi söz konusu. Rusya, Ukrayna ve   Cari açığa sağlık turizmi ilacı!
           İngiltere ile Almanya’dan ciddi rezervasyon var. İngilte-  Türkiye’nin en önemli döviz sağlayan sektörle-
           re, Almanya gibi ülkelerden yaza rezervasyon alıyoruz.   rinin başında gelen sağlık turizmi, 2022’dea 100
           Rusya’nın yanı sıra Balkan ülkelerinden de ciddi bir ta-  milyar dolarlık küresel pastadan, yüksek bir pay
           lep söz konusu. Sadece Antalya otellerini değil, bu yıl   almayı hedefliyor. Türkiye’deki sağlık sektörünün
           Afyon ve Kütahya’daki termal otellerini de ‘Her yaşta   teknolojik yatırımları, hekim kalitesi, ülkemizin
           termal’ mottosu ile tanıtıyoruz. Bölgenin gastronomi   coğrafi güzellikleri medikal turist sayısını artırır-
           zenginliğini de tatilcilere duyuruyoruz.”       ken, ülkemizin tanıtımının her geçen gün artması
             Deneyimi anlatan oteller kazanır: Sosyal medyada   da sağlık turizminde Türkiye’yi dünyada parlayan
           dijital pazarlama yaparken E-turizm için Instagram,   yıldız haline getiriyor. 2020’de sağlık turizmi ile
           TikTok ve Facebook’un önde olduğunu anlatan Digital   Türkiye’de ise 388 bin 150 hastadan 548 milyon 882
           Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Rusya için VK gibi   bin dolar gelir sağlandı. 2021’in ilk üç çeyreğin-
           bölgeye özel kuruluşlarda çalışmalar yapmak gereki-  de ise 370.334 kişi sağlık hizmeti aldı, elde edilen
           yor” dedi. Pamuk, otellerin güzel ve yakışıklı çok ta-            gelir ise 704 milyon 262 dolar
           kipçiye sahip infuluencer’ler ile havuz başında ya da             oldu. Bu rakamın bu yıl içeri-
           odada fotoğrafa dayalı, daha çok görselliğin ön plan-             sinde 1.5 milyar doları geçme-
           da olduğu pazarlama çalışmalarının faydalı olmaktan               si bekleniyor. Kulak Burun Bo-
           uzak bulunduğunu paylaştı: “Önemli olan otel dene-                ğaz Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi
           yimini anlatmaktır. Biz burada aile ile gidilecek otel-           Oğuzhan Oğuz, Türkiye sağlık
           lere aile deneyimini anlatan influencerlar’ı, çiftlerin            turizminin resort turizminin
           kalması için tasarlanmış oteller için ise çiftleri davet          getirisine göre daha yüksek
           ediyoruz. Burada deneyimi ön plana çıkartarak bir su-  Oğuzhan    getiri potansiyeline sahip ol-
                                                             Oğuz
           num gerçekleştiriyoruz.”                                          duğunu belirterek, Türkiye’ye
             Pamuk, otel gruplarının E-Turizm çalışmalarında   gelen yabancı hastaların, sadece Türkiye’yi ucuz
           uygulaması gereken altın kuralları da sıraladı: “Otel   buldukları için değil, başarılı doktorları seçtikleri
           grupları içinde hitap ettikleri tüm ülkelerin dilleri-  için de geldiklerini söyledi.


               Türkiye’de turist başına yapılan harcama 830 dolara ulaştı


               Turizm sektörü, her yıl 2                   çıktığını gösteriyor. 2022’de turizm gelirlerinin 30
            milyondan fazla kişiye istih-                  milyar doları geçeceğine dikkat çeken Anadolu
            dam sağlıyor. Türkiye 2021                     Ankara Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Baş-
            yılı Kasım ayı verilerine ba-                  kanı Birol Akman, “2022’de, 28 milyon olan turist
            kıldığında, sektör yıl sonun-                  sayısını 40 milyona turizm gelirini ise 30 milyarın
            da 28 milyon turist ağırlaya-                  üstüne çıkarmayı hedefliyoruz. 2023 yılı hedefimiz
            rak 22 milyar dolar hedefine                    ise 65 milyar dolar hedefi ile turist sayısını 77 mil-
            ulaştı. Veriler bu yıl turist                  yona ulaştırmak olacak.” Akman, Ankara’da 5 yıl-
            başına yapılan harcama-                 Birol  lık uzun vadedeki hedeflerinin kapasiteyi 5 milyon
                                                   Akman
            nın 650 dolardan 830 dolara                    kişiye ulaştırmak olduğunu açıkladı.

           36 KobiEfor Ocak 2022
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41