Page 34 - KobiEfor Ocak 2022
P. 34

'26<$   785à=0ª'( ( 7à&$5(7



                       Türkiye 2022’de 30 milyar dolar turizm gelirine;
                                          E-Turizm ile ulaşacak
                        7XUL]PLQ o×N×å \ROX  ( 7XUL]P




           Türkiye’nin turizm gelirleri ve turist           ve Fransa gibi ülkelerden yapılan
           sayısı Pandemi şartlarına karşın her             rezervasyonlarda önemli bir artış
           geçen gün yükselirken, gerçekleştirilen          kaydedildi. E-Turizm ile birlikte
           E-Turizm faaliyetleriyle 2022 için               Türkiye’nin 2022 turizm hedefi;
           Rusya, Ukrayna, Almanya, İngiltere               30 milyar dolar.


                ültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre
                Türkiye, Pandemi’nin etkilerinin sürdüğü 2021’i
          K29 milyon ziyaretçi ve 24 milyar dolar turizm ge-
           liri ile kapatacak. 2022 turizm hedefi ise 12 aya yayı-
           lacak ve gastronomi turizmi ile desteklenecek sektör
           gelirinin 30 milyar dolara ulaşması yolunda. Şimdiden
           erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak isteyen
           yabancı turistler başta Antalya olmak üzere Akdeniz,
           Ege ve İstanbul otellerindeki yerlerini ayırtmaya başla-
           dı. Türkiye’de otel ve turizm grupları, dijital pazarlama
           ile bir adım önde bulunmaya çalışıyor.
             E-turizmde 5 altın kural
             Bu alanda 126 ülkede influencer ve dijital pazar-  görmek mümkün. Avusturalya’dan Ortadoğu ülke-
           lama çalışmaları yapan Digital Exchange’in uzman   lerine kadar turist var. Turizmciler diyor ki ‘Dijital
           ekibi, “Zincir oteller ve tatil grupları sadece konak-  pazarlama yapmalıyız ama her pazarda değil.’ Her
           lama imkanlarını değil, bulundukları bölgeyi de an-  pazar özelinde dijital pazarlama yapılmalı, ama
           lattıkları dijital pazarlama ile e-turizmde başarıya   pazarlama dili mutlaka bölgeye göre farklı olmalı.
           ulaşıyorlar” bilgisini verdi. Digital Exchange ekibi,   Rus turist gece eğlencesine; Alman ve İngiliz de-
           e-turizmde başarı için gereken 5 altın kuralı; ‘web   niz güneş kalitesine, Ortadoğulu turist kendisine
           sitesi’, ‘doğru içerik’, ‘call center yönetimi’, ‘doğru   daha özel mekanlarda hizmet verilmesi unsurla-
           influencer kullanımı’ ve ‘sosyal medyada etkinlik’   rına dikkat eder.”
           olarak açıkladı.                                   E-Turizmde Antalya bölge bölge tanıtılmalı: Di-
                                                           gital Exchange, E-Turizmde fark yaratmak isteyen
             E-turizmde dikkat edilmesi gerekenler         turizm şirketlerinin destinasyonlarda uygulayacak-
             Rus; eğlence, Alman, İngiliz; deniz-güneş is-  ları stratejiyi iyi belirlemelerinin önemine dikkat
           ter: Digital Exchange’in verdiği bilgilere göre; zin-  çekti: “Pazarlama yaparken sadece Antalya’yı ge-
           cir tatil grupları Akdeniz Bölgesi’nde yoğunlukla.   nellemek bile doğru değildir. Side, Lara, Kaş, Serik
           1000 kadar önemli otel ve tatil mekanı var. Mos-  ayrı özelliklere sahip bölgeler. Burada Ege Bölge-
           kova, Berlin, Londra’da düzenlenen uluslararası   si daha çok yerli turizme ayrılmış gibi. Bodrum ve
           turizm fuarlarına Pandemi nedeniyle katılamayan   Çeşme’nin yurt dışı tanıtım çalışmaları pek yapıl-
           turizmciler dijital pazarlamaya ve E-Turizme yö-  mıyor. Öte yandan Antalya özelinde turizm şirketleri
           neldi. Böylece en büyük pazarlar Rusya, Almanya,   dijital pazarlamayı sadece otel odasında konaklama
           Ukrayna, İngiltere gibi alanlarda başarı sağlandı.   olarak sınırlandırmamalı. Bulundukları çevrenin
                                  Çeşitli nedenlerle Ameri-  özelliklerini de dijital pazarlamada dile getirmeli-
                                  ka, Fransa gibi ülkelerden   ler. Bunu mimaride yakalayan; yeri gelince Kremlin
                                  Antalya’ya turist çekmek   Sarayı, yeri gelince Felemenk evlerinin replikalarını
                                  zordu. Dijital pazarlama   otellerinde kullanan şirketler farklı kültürlere farklı
                                  ile E-Turizm sayesinde bu   şekilde yaklaşmalılar. Dijital pazarlama yaparken;
                                  destinasyonlardan da turist   hedef kitleyi belirlemek ve ona uygun içerik üret-
                                  geldi.  Şimdi Antalya’da   mek, sadece oteli tanıtmamak; tatil sırasındaki de-
                                  70-80 ülkeden turisti    neyimi ön plana çıkartmak başarı sağlar.”

           34 KobiEfor Ocak 2022
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39