Page 34 - KobiEfor Ocak 2022
P. 34
'26<$ 785à=0ª'( ( 7à&$5(7
Türkiye 2022’de 30 milyar dolar turizm gelirine;
E-Turizm ile ulaşacak
7XUL]PLQ o×N×å \ROX ( 7XUL]P
Türkiye’nin turizm gelirleri ve turist ve Fransa gibi ülkelerden yapılan
sayısı Pandemi şartlarına karşın her rezervasyonlarda önemli bir artış
geçen gün yükselirken, gerçekleştirilen kaydedildi. E-Turizm ile birlikte
E-Turizm faaliyetleriyle 2022 için Türkiye’nin 2022 turizm hedefi;
Rusya, Ukrayna, Almanya, İngiltere 30 milyar dolar.
ültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre
Türkiye, Pandemi’nin etkilerinin sürdüğü 2021’i
K29 milyon ziyaretçi ve 24 milyar dolar turizm ge-
liri ile kapatacak. 2022 turizm hedefi ise 12 aya yayı-
lacak ve gastronomi turizmi ile desteklenecek sektör
gelirinin 30 milyar dolara ulaşması yolunda. Şimdiden
erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak isteyen
yabancı turistler başta Antalya olmak üzere Akdeniz,
Ege ve İstanbul otellerindeki yerlerini ayırtmaya başla-
dı. Türkiye’de otel ve turizm grupları, dijital pazarlama
ile bir adım önde bulunmaya çalışıyor.
E-turizmde 5 altın kural
Bu alanda 126 ülkede influencer ve dijital pazar- görmek mümkün. Avusturalya’dan Ortadoğu ülke-
lama çalışmaları yapan Digital Exchange’in uzman lerine kadar turist var. Turizmciler diyor ki ‘Dijital
ekibi, “Zincir oteller ve tatil grupları sadece konak- pazarlama yapmalıyız ama her pazarda değil.’ Her
lama imkanlarını değil, bulundukları bölgeyi de an- pazar özelinde dijital pazarlama yapılmalı, ama
lattıkları dijital pazarlama ile e-turizmde başarıya pazarlama dili mutlaka bölgeye göre farklı olmalı.
ulaşıyorlar” bilgisini verdi. Digital Exchange ekibi, Rus turist gece eğlencesine; Alman ve İngiliz de-
e-turizmde başarı için gereken 5 altın kuralı; ‘web niz güneş kalitesine, Ortadoğulu turist kendisine
sitesi’, ‘doğru içerik’, ‘call center yönetimi’, ‘doğru daha özel mekanlarda hizmet verilmesi unsurla-
influencer kullanımı’ ve ‘sosyal medyada etkinlik’ rına dikkat eder.”
olarak açıkladı. E-Turizmde Antalya bölge bölge tanıtılmalı: Di-
gital Exchange, E-Turizmde fark yaratmak isteyen
E-turizmde dikkat edilmesi gerekenler turizm şirketlerinin destinasyonlarda uygulayacak-
Rus; eğlence, Alman, İngiliz; deniz-güneş is- ları stratejiyi iyi belirlemelerinin önemine dikkat
ter: Digital Exchange’in verdiği bilgilere göre; zin- çekti: “Pazarlama yaparken sadece Antalya’yı ge-
cir tatil grupları Akdeniz Bölgesi’nde yoğunlukla. nellemek bile doğru değildir. Side, Lara, Kaş, Serik
1000 kadar önemli otel ve tatil mekanı var. Mos- ayrı özelliklere sahip bölgeler. Burada Ege Bölge-
kova, Berlin, Londra’da düzenlenen uluslararası si daha çok yerli turizme ayrılmış gibi. Bodrum ve
turizm fuarlarına Pandemi nedeniyle katılamayan Çeşme’nin yurt dışı tanıtım çalışmaları pek yapıl-
turizmciler dijital pazarlamaya ve E-Turizme yö- mıyor. Öte yandan Antalya özelinde turizm şirketleri
neldi. Böylece en büyük pazarlar Rusya, Almanya, dijital pazarlamayı sadece otel odasında konaklama
Ukrayna, İngiltere gibi alanlarda başarı sağlandı. olarak sınırlandırmamalı. Bulundukları çevrenin
Çeşitli nedenlerle Ameri- özelliklerini de dijital pazarlamada dile getirmeli-
ka, Fransa gibi ülkelerden ler. Bunu mimaride yakalayan; yeri gelince Kremlin
Antalya’ya turist çekmek Sarayı, yeri gelince Felemenk evlerinin replikalarını
zordu. Dijital pazarlama otellerinde kullanan şirketler farklı kültürlere farklı
ile E-Turizm sayesinde bu şekilde yaklaşmalılar. Dijital pazarlama yaparken;
destinasyonlardan da turist hedef kitleyi belirlemek ve ona uygun içerik üret-
geldi. Şimdi Antalya’da mek, sadece oteli tanıtmamak; tatil sırasındaki de-
70-80 ülkeden turisti neyimi ön plana çıkartmak başarı sağlar.”
34 KobiEfor Ocak 2022