Page 33 - KobiEfor Ocak 2022
P. 33
BÜYEM ve UNSDSN Türkiye Direktörü Dr. Tamer Atabarut:
´'LMLWDO G|QåP HæLWLP PRGHOLQL GH \HQLOHGLµ
ijital dönüşüm bütün sek- internet erişiminin olduğu her
törler açısından özellikle yerden almanın mümkün ol-
Dpandemi ile birlikte ol- duğunu ve eğitimlerin efektif
dukça hızlandı. İstisnasız tüm şekilde devam ettiğini göre-
sektörlerin yenilikçi çözümlere bildiler. Bireyler ve kurumlar,
odaklanması, ağırlıklı evden ça- ulaşım, konaklama vb. mas-
lışmaya geçmesi, işgücünün et- raflar ile zamandan ne denli
kin kullanımı açısından dijitalleş- tasarruf yapılabildiğini, öte
menin önemini tüm kurumlara yandan, iklim değişikliği ile
hatırlattı ve daha iyi anlaşılması- mücadele bağlamında, buna
nı sağladı. Boğaziçi Üniversitesi bağlı karbon emisyonu salım-
Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜ- larının önlenebileceğini de bu
YEM) ve UNSDSN Türkiye Direk- süreçte gördüler” dedi.
törü Dr. Tamer Atabarut, yaşam- Uzaktan eğitimin olum-
boyu eğitim bağlamında, eğitim suz yanının yüz yüze eği-
tasarımından başlayarak sertifi- timlerde sağlanan interaktif
kasyon sürecini de içine alan tüm öğrenme sürecinin bir an-
süreçlerin dijital dönüşüme en- lamda kesintiye uğraması
tegre ve operasyonel süreçlerin olduğunu kaydeden Dr. Ata-
de dijitalleşmeye evrilmiş şekilde barut, “Ancak görece olarak
yenilenmesi gerekliliği ile yüzleş- bu sorunun alışagelmiş dü-
tiklerini söyledi. Dr. Atabarut, bu zene göre eğitim planlama-
dönüşüm ve entegrasyonu hızlıca sı yapıldığında yaşandığını
Dr. Tamer
sağlayabilen kurumlar hizmet- Atabarut gördük, dijital dönüşümün
lerine kesintisiz şekilde devam getirdiği olanakların kulla-
edebilirken, dönüşümün gerisinde kalan, entegras- nılması bu sorunun da eğitmen ve öğrenici açısından
yonu yeterince hızlı sağlayamayan kurumların bir nevi yeni metodolojiler kullanılarak aşılabildiğini de eği-
oyun dışında kaldığını belirtti. timlerimiz ile deneyimledik” bilgisini verdi.
Dr. Atabarut, yürüttükleri çalışmaları ise şöyle an-
lattı: “Dijital dönüşüm sürecinde içeriklerden önce Kurumlar dönüşüme adapte olmalı
eğitim sürelerini ve uygulamasını yenilemek zorun- Dönüşümün hiç bitmeyen bir süreç olduğunun
da kaldık. Eğitim veriş şeklimizi alışagelmiş yüz yüze altını çizen Dr. Atabarut, “Dönüşüm artık hepimizin
eğitim formatından, çevrimiçi olarak verilen canlı günlük hayatının birer parçası. BÜYEM olarak dijital
ders moduna almamız sınıf düzeninde alışagelinen dönüşüm yol haritamızı, kısaca yaşanan ve dene-
kesintisiz eğitim konseptini terk etmemiz gereklili- yimlenen yeni araç ve yöntemlerin hızlıca operas-
ğini bize gösterdi. Eğitim süreçleri e-öğrenme ister- yonlarımıza uyarlanmasını anlamaktayız ve aslında
lerine göre yeniden elden geçirildi. Buna bağlı olarak bu süreç de hiç bitmeyen bir döngü” diye konuştu.
da, eğitim içerikleri öncelikle bu yapıya uygun hale 2022 ve sonrası için dijital dönüşümün hızını art-
getirildi ve özellikle esnek modüler hale evrildi. Ay- tırarak hayatımızın önemli ölçüde ve geri dönülmez
rıca belirli konularda kısa videolar çekerek asenkron şekilde bir parçası olmasının artık yadsınamaz bir
yani önceden kayıt yapılarak verilen online eğitim gerçek olduğunu belirten Dr. Atabarut, “Bu gerçek-
metodolojisine de uygun içerikleri hazırlamamızın likle biz BÜYEM’de sürdürülebilir ve öğrenen orga-
önemi ortaya çıktı. BÜYEM olarak eğitim içerikleri- nizasyon yapımız altında gelişen ve devinimi hızla
mizi bu formata uygun hale getirdik.” artan, şartlara çabuk adapte olabilecek çevik yöne-
tim yapısı ile yolumuza devam ediyoruz. Bu vizyon
Dönüşüm katmadeğer sağladı ile gelişen ve değişen sektörümüz ile ilgili yeni uy-
Dönüşümün hem kursiyerler hem de bünyelerinde gulama ve yöntemleri deneyimlemeleri ve sonuçla-
eğitim aldıran kurumlar açısından önemli olduğunu rını inceleyerek Merkezimize adapte edecek, bizden
paylaşan Dr. Atabarut, “Öncelikle katılımcılar ve kurum- hizmet alan kurum ve bireylerin dönüşüme adapte Advertorial
lar eğitimlerini, iletişim altyapısının uygun olduğu yani olmalarına yardım edeceğiz” mesajını verdi.
Ocak 2022 KobiEfor 33