Page 33 - KobiEfor Ocak 2022
P. 33

BÜYEM ve UNSDSN Türkiye Direktörü Dr. Tamer Atabarut:

            ´'LMLWDO G|QåP HæLWLP PRGHOLQL GH \HQLOHGLµ



                ijital dönüşüm bütün sek-                                        internet erişiminin olduğu her
                törler açısından özellikle                                       yerden almanın mümkün ol-
          Dpandemi ile birlikte ol-                                              duğunu ve eğitimlerin efektif
           dukça hızlandı. İstisnasız tüm                                        şekilde devam ettiğini göre-
           sektörlerin yenilikçi çözümlere                                       bildiler. Bireyler ve kurumlar,
           odaklanması, ağırlıklı evden ça-                                      ulaşım, konaklama vb. mas-
           lışmaya geçmesi, işgücünün et-                                        raflar ile zamandan ne denli
           kin kullanımı açısından dijitalleş-                                   tasarruf yapılabildiğini, öte
           menin önemini tüm kurumlara                                           yandan, iklim değişikliği ile
           hatırlattı ve daha iyi anlaşılması-                                   mücadele bağlamında, buna
           nı sağladı. Boğaziçi Üniversitesi                                     bağlı karbon emisyonu salım-
           Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜ-                                         larının önlenebileceğini de bu
           YEM) ve UNSDSN Türkiye Direk-                                         süreçte gördüler” dedi.
           törü Dr. Tamer Atabarut, yaşam-                                         Uzaktan eğitimin olum-
           boyu eğitim bağlamında, eğitim                                        suz yanının yüz yüze eği-
           tasarımından başlayarak sertifi-                                       timlerde sağlanan interaktif
           kasyon sürecini de içine alan tüm                                     öğrenme sürecinin bir an-
           süreçlerin dijital dönüşüme en-                                       lamda kesintiye uğraması
           tegre ve operasyonel süreçlerin                                       olduğunu kaydeden Dr. Ata-
           de dijitalleşmeye evrilmiş şekilde                                    barut, “Ancak görece olarak
           yenilenmesi gerekliliği ile yüzleş-                                   bu sorunun alışagelmiş dü-
           tiklerini söyledi. Dr. Atabarut, bu                                   zene göre eğitim planlama-
           dönüşüm ve entegrasyonu hızlıca                                       sı yapıldığında yaşandığını
                                                                     Dr. Tamer
           sağlayabilen kurumlar hizmet-                              Atabarut   gördük, dijital dönüşümün
           lerine kesintisiz şekilde devam                                       getirdiği olanakların kulla-
           edebilirken, dönüşümün gerisinde kalan, entegras-  nılması bu sorunun da eğitmen ve öğrenici açısından
           yonu yeterince hızlı sağlayamayan kurumların bir nevi   yeni metodolojiler kullanılarak aşılabildiğini de eği-
           oyun dışında kaldığını belirtti.                timlerimiz ile deneyimledik” bilgisini verdi.
             Dr. Atabarut, yürüttükleri çalışmaları ise şöyle an-
           lattı: “Dijital dönüşüm sürecinde içeriklerden önce   Kurumlar dönüşüme adapte olmalı
           eğitim sürelerini ve uygulamasını yenilemek zorun-  Dönüşümün hiç bitmeyen bir süreç olduğunun
           da kaldık. Eğitim veriş şeklimizi alışagelmiş yüz yüze   altını çizen Dr. Atabarut, “Dönüşüm artık hepimizin
           eğitim formatından, çevrimiçi olarak verilen canlı   günlük hayatının birer parçası. BÜYEM olarak dijital
           ders moduna almamız sınıf düzeninde alışagelinen   dönüşüm yol haritamızı, kısaca yaşanan ve dene-
           kesintisiz eğitim konseptini terk etmemiz gereklili-  yimlenen yeni araç ve yöntemlerin hızlıca operas-
           ğini bize gösterdi. Eğitim süreçleri e-öğrenme ister-  yonlarımıza uyarlanmasını anlamaktayız ve aslında
           lerine göre yeniden elden geçirildi. Buna bağlı olarak   bu süreç de hiç bitmeyen bir döngü” diye konuştu.
           da, eğitim içerikleri öncelikle bu yapıya uygun hale   2022 ve sonrası için dijital dönüşümün hızını art-
           getirildi ve özellikle esnek modüler hale evrildi.  Ay-  tırarak hayatımızın önemli ölçüde ve geri dönülmez
           rıca belirli konularda kısa videolar çekerek asenkron   şekilde bir parçası olmasının artık yadsınamaz bir
           yani önceden kayıt yapılarak verilen online eğitim   gerçek olduğunu belirten Dr. Atabarut, “Bu gerçek-
           metodolojisine de uygun içerikleri hazırlamamızın   likle biz BÜYEM’de sürdürülebilir ve öğrenen orga-
           önemi ortaya çıktı. BÜYEM olarak eğitim içerikleri-  nizasyon yapımız altında gelişen ve devinimi hızla
           mizi bu formata uygun hale getirdik.”           artan, şartlara çabuk adapte olabilecek çevik yöne-
                                                           tim yapısı ile yolumuza devam ediyoruz. Bu vizyon
             Dönüşüm katmadeğer sağladı                    ile gelişen ve değişen sektörümüz ile ilgili yeni uy-
             Dönüşümün hem kursiyerler hem de bünyelerinde   gulama ve yöntemleri deneyimlemeleri ve sonuçla-
           eğitim aldıran kurumlar açısından önemli olduğunu   rını inceleyerek Merkezimize adapte edecek, bizden
           paylaşan Dr. Atabarut, “Öncelikle katılımcılar ve kurum-  hizmet alan kurum ve bireylerin dönüşüme adapte   Advertorial
           lar eğitimlerini, iletişim altyapısının uygun olduğu yani   olmalarına yardım edeceğiz” mesajını verdi.
                                                                                       Ocak 2022 KobiEfor 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38