Page 30 - KobiEfor Ocak 2022
P. 30

DOSYA / SEM






































               Dijital dönüşüm süreci SEM’lerin eğitimlerini çeşitlendirdi
                ´<DåDP ER\X HæLWLPLQ DGUHVL  6(0µ




           Sürekli eğitim merkezleri (SEM)                  çeşitli üyelerine yeni bir meslek
           üniversitelerde üretilen bilginin                edinmek, mevcut mesleki
           topluma ulaştırılmasında bir köprü               pozisyonunu korumanın yanısıra
           olma görevine sahip. Bunun yanında               çalıştığı kurum veya firmada dikey
           bu yeni bilgiler, yeni meslekler ve              olarak ilerlemek veya mevcut
           çeşitli mesleklerde yeni gelişmeler              meslekten başka bir mesleğe geçiş
           anlamına da geldiği için SEM’ler                 yapabilmek için önemli ve değerli
           sunduğu eğitimlerle toplumun                     fırsatlar sunuyor.

                 lkemizde; 209 üniversite mevcut ve bu üniversite-  tesi ve İstinye Üniversitesi SEM müdürlerinden oluşuyor.
                 lerin 131’i devlet üniversitesi, 78’i ise vakıf üniver-  TÜSEM Yönetim Kurulu Başkanı Doç.Dr. Hüseyin
          Üsitesi. 209 üniversitenin 179’unda sürekli eğitim   Kaygın, sürekli eğitim merkezlerinin devlet ve vakıf üni-
           merkezi (SEM) bulunuyor. Bu 179 devlet ve vakıf üniversi-            versiteleri olarak ayrılmasının
           tesine ait SEM’lerin 147’si Türkiye Sürekli Eğitim Merkezi           aralarında bazı farklılıkların
           (TÜSEM) Konseyi Üyesi. TÜSEM Konseyi: 2010’da Ege                    oluşmasına da neden olduğu-
           Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi ve ODTÜ SEM müdür-               nu belirterek, “Devlet üniver-
           lerinin girişimleriyle 27 üniversite rektörünün yetkilen-            sitelerine ait SEM’ler Sayıştay
           dirdiği 37 temsilcinin oybirliği ile kurulmuş olan bir plat-         denetimine tabi olduğundan
           form ve bu platform çatısı altında SEM yöneticileri her yıl          hareket kabiliyetleri biraz sı-
           düzenli olarak çeşitli sorunlarını tartışmak, bilgi ve dene-         nırlanıyor. Vakıf üniversiteleri
           yimlerini paylaşmak ve sorunlara çözüm önerileri geliş-              ise bu bağlamda daha esnek
           tirmek için bir üniversite SEM’inin ev sahipliğinde ulusal           hareket edebiliyorlar. Örneğin;
                                                            Hüseyin
           ve uluslararası katılımlı toplantı ve çalıştaylar düzenliyor.   Kaygın  dijital bir dönüşüm yaşadığı-
             TÜSEM Konseyi’nin mevcut Yönetim Kurulu; Bartın                    mız bugünlerde bazı devlet
           Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Çukurova Üniversite-  üniversitesi SEM’lerinin uzaktan eğitim gerçekleştire-
           si, ODTÜ, Atatürk Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversi-  bilmesi ile ilgili karşılaştığı ilk sorun mevzuata dair bir

           30 KobiEfor Ocak 2022
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35