Page 27 - KobiEfor Ocak 2022
P. 27
nan yerli bir partner olması nedeniyle Logo ile çalışmayı hadaki etkinliğimiz açısından markamızı öne taşıyan bir
tercih ediyoruz. Globalde yazılım çözümlerini almak çok nitelik. B2B ile tüm müşterilerimizi tek bir platformdan
kolay ancak çözümü konumlandırma ve satış sonrası hiz- yönetebilir duruma geldik, sipariş modülünü aktif kul-
met çok sancılı olabiliyor. Logo’nun en büyük avantajı ise lanıyoruz, stok miktarlarını anlık görebiliyoruz, böylece
direkt olarak iletişime geçebileceğimiz, gerektiğinde ye- etkin bir stok yönetimi sağlıyoruz. İşletmemize özel ta-
rinde teknik destek verecek kabiliyette olması. Logo’nun sarlanan onay süreçleri sayesinde bayilerden gelen si-
hızlı çözümler sunması, anında aksiyon alabilmesi bizi parişler anında kontrol edilebiliyor. Risk, DBS limitlerine
mutlu ediyor, teknik destek seviyesi de çok iyi. Her zaman takılan veya EFT/havale ya da açık hesap çalışan cari-
yanımızdalar. Dijital dönüşüm sürecinde trendleri takip lerin siparişleri hızlıca değerlendiriliyor. Sahadaki tüm
ettikleri için Türkiye’de popüler olmaya başlayan çözüm- arkadaşlarımızın müşteri siparişleri; B2B çözümüyle
lerde bizim gibi müşterilerine rehberlik etmeleri çok gü- tek tuşla, hızlı, hatasız, lokasyon bağımsız, 7/24 üst yö-
zel. Kritik zamanlarda Logo’ya rahatlıkla ulaşabiliyoruz. netimimizin onayına sunuluyor. Sonrasında, gönderim,
Mevcut, olması gereken değişiklikleri, teknolojinin geri- irsaliye ve fatura işlemi ERP çözümü üzerinden devam
sinde kalmadan, sistemimize rahatlıkla eklemleyen bir ediyor. ERP çözümü, kolay, hızlı, aktif kullanılıyor.”
çalışma biçimleri var.”
Logo ekosistemini yaygınlaştırarak kullandıkla- KOBİ’lere öneriler
rını vurgulayan Cabalar, “Logo çözümleri hem fi- Kristal Yağları Dijitalleşme ve Yazılım Uzmanı Be-
yat hem performans açısından çok nitelikli. Logo, güm Öztop, dijital dönüşüm yatırımlarıyla gıda sek-
sunduğu fiyat avantajı ile bizim teknoloji tarafına töründe büyüyen bir şirket olarak KOBİ’lere şunları
yaptığımız yatırımları minimum seviyede tutmamı- önerdi: “Firmalar öncelikle iyi bir ihtiyaç analizi yapmak
zı sağlayarak ilerlememize destek oluyor. Henüz zorunda. ‘Doğru yatırımlarla; nereye, ne kadar para
rakiplerimiz dijital dönüşüm yatırımlarını yapmayı harcayarak, nasıl kazanç sağlayabiliriz?’ önce bunu be-
değerlendirirken biz bu yatırımları çoktan hayata lirlemeleri gerekiyor. Sonrasında Logo Yazılım’ın bütün
geçirdiğimiz için rekabette bir adım öndeyiz” dedi. ihtiyaçlara uygun bir çözümü var, müşteri tarafında da
güzel destekler sağlıyorlar. İşlerimizin yoğunluğu, ya-
İş akış yönetiminde Logo Flow farkı şadığımız zaman ve çalışanların verimlilik kaybını önle-
Cabalar, ERP ile birlikte Logo’nun iş akış yönetimi çö- mek amacıyla ERP yatırımını hedefledik. Logo Yazılım
zümünü de kullandıklarını aktardı: “İş akış yönetimi için çözümlerini kullanmaya başlayınca işlemleri tek tuşla
ihtiyaç duyulan bağımsız organizasyon grubu ve hiye- faturalaştırabiliyor, zeytinyağının üretilip ambalajlandık-
rarşi tanımlamaları, yetki devirleri ve vekalet atamaları tan sonra müşteriye teslimatına kadar tüm süreci tek
Logo Flow üzerinden kolayca yapılabiliyor, böylece mev- bir ana ekranda takip edebiliyor, tüm iş süreçlerini kayıt
cut iş akışı içinde insan kaynağını en etkin şekilde yö- altına alabiliyor, analiz ediyor ve raporlayabiliyoruz. Bu
netebiliyor, verimlilik artışı sağlıyoruz. Logo Flow’un ay- da ciddi bir iş yükümüzü üstümüzden aldı, zaman tasar-
rıntılı yönetim ekranı ve zaman aşımı kontrolü ile iş akış rufu ve verimlilik sağladı. Raporlama ve analiz imkanı;
yönetiminin verimliliğini ve atanan görevlerin durumunu hangi alanlara odaklanılması, hangi alanlarda geliştir-
anlık olarak izleyebiliyoruz. Ayrıca e-posta bildirim özel- me yapılması gerektiğini göstermesi açısından önemli.”
liği sayesinde de görevlerde ya da planlamada oluşan
değişiklikleri anında öğrenmek mümkün” diye konuştu. 1 haftalık 500 kalem iş,
Cabalar, Logo Flow’un sunduğu en önemli avantaj- 15 dakikada tamamlanabiliyor
lardan birinin daha önce çok zaman alan çalışan izin Öztop, Kristal’in kendi web sitesinin yanı sıra
talep formlarının doldurulması ve işleme konmasının e-ticaret sitelerinde de son kullanıcıya hitap ettiğini
çok kolay hale gelmesi olduğunu, Türkiye’nin tüm böl-
belirterek, kampanya dönemlerinde öncesinde 1 hafta
gelerine dağılmış saha satış ekiplerinin tek tuşla, mobil
süren; 500 farklı müşteriye faturalama işlemini 15 da-
olarak sistemden izin taleplerini doldurup, genel mer-
kika içinde tamamlayabildiklerini anlattı. Ayrıca Logo
keze otomatik olarak iletebildiklerini söyledi.
çözümlerinin 3. parti çözüm ortakları tarafından da
geliştirilebilir seviyede olmasının önemli bir avantaj
Logo B2B ile aktif müşteri ve sağladığını da belirten Öztop, “Logo ekosisteminin gü-
ihracat yönetimi cünden yararlanıyoruz. Özellikle mobil uygulamalar ile
Serhan Cabalar, müşteri siparişlerinden muhasebe Logo, Pandemi döneminde de bize ciddi destek sağladı
işlemlerine, üretimden satışa kadar bütün iş ve ope- ve sağlamaya devam ediyor” dedi.
rasyon süreçlerini Logo B2B çözümleri entegre ede- Kristal’in yurtdışı açılımı hakkında da bilgiler veren Öz-
rek güçlendirdiklerini dile getirdi: “Logo Yazılım’ın B2B top, İspanya’da da ofis açtıklarını ve satış yapmaya başla-
çözümü ile kullandığımız ERP sisteminde tanımlı olan dıklarını, oradaki ofiste de Logo’nun ERP ve diğer yazılım
kampanyalar siparişte otomatik uygulanıyor; böylece çözümlerini kullandıklarını paylaştı: “Logo’nun mobilite-
bayilerimiz, yararlanabilecekleri indirim ve promosyon- si tüm dünyaya ayak uyduruyor. Dış ticaret bölümümüz Advertorial
lardan anında haberdar oluyor. Kampanya yönetimi, sa- ERP içindeki ihracat modülünü aktif olarak kullanıyor.”
Ocak 2022 KobiEfor 27