Page 20 - KobiEfor Ocak 2022
P. 20
KAPAK
2026’da olacağını, 2035’te ruhsat alan
araçların sıfır emisyonlu olması gerekti-
ğini, 1 milyon araç şarj noktası, hidrojen
noktası, bina yalıtımı gibi yatırım alanları
bulunduğunu anlattı.
TİM Kadın Konseyi Başkan Yardımcısı
ve TİM İklim Komitesi Üyesi Nilgün Özde-
mir, TİM Sanayide Sürdürülebilirlik Bilim
Komitesi Başkan Yardımcısı olduğunu be-
lirterek, TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı
12 maddeden oluşturduklarını, TİM Kadın
Konseyi olarak da hem kadın, hem de sa-
nayici ve ihracatçı olarak böyle maddelere
lar: Sanayinin AB ile entegrasyonu ve dinamizmi.
imza atmaktan gurur duyduklarını paylaştı. Özdemir,
Yüksek sürdürülebilir enerji potansiyeli. Güçlü
12 hedefi şöyle sıraladı: 1)TİM Sanayide Sürdürülebi-
Yeşil OSB altyapısı.” Türkiye’nin enerji üretiminin
lirlik Bilim Kurulu 2) İhracatta Sıfır Atık Seferberliği 3)
yüzde 51’inin yenilenebilir enerjiden kaynaklandı-
ğına değinen Ergünal, “Türkiye’nin sanayi üretimi- Dijital Mentorluk ve Eğitim Programları 4) Kurumsal
nin yaklaşık yüzde 40’ını sağlayan OSB’lerin ‘Yeşil Karbon Ayak İzi Çalışmaları 5) Sanayide Döngüsellik ve
İleri Kazanım 6) İleri Arıtma Teknolojileri 7) Sürdürüle-
OSB’ olarak organize edilmeleri KOBİ’lerimizin
bilir Tedarik Zinciri Yönetimi 8) Standardizasyon Uygu-
yeşil dönüşümünde kritik öneme sahiptir” dedi.
Ergünal, OSB’leri birçok ülkeye göre avantajlı olan lamaları 9) Sertifikasyon Uygulamaları 10) Yenilenebilir
Türkiye’nin Temmuz’da kendi yol haritasını belirle- Enerji Kaynakları 11) Sürdürülebilir Ekonomik Büyüme
ve İstihdam 12) Dijital Ürün Pasaportu ve İzlenebilirlik.
yerek yayımladığını, Avrupa Yeşil Mutabakatı Eylem
Dijital mentörlük ve eğitim programını yürüttükleri-
Planı’nda 81 eylem planlandığını, önümüzdeki ay-
larda çalışma gruplarının her konu başlığında ey- ni paylaşan Özdemir, herkesin sürdürülebilirliğe sosyal
lemleri hayata geçireceğini paylaştı. noktadan bakmasını istedi. Özdemir, kurumsal karbon
ayak izi çalışmalarının yeni teknolojileri getirdiğine de-
İKV Genel Sekreteri Doç.Dr. Çiğdem Nas, Güm-
ğindi: “Tespitleri yapmak için eksikleri farkedip, tek-
rük Birliği’nin güncellenmesinin öne çıktığını kayde-
derek, “Avrupa ekonomisinin yapısı değişiyor. Tüm nolojik açıdan neler yapılması gerektiğine bakılmalı,
sektörlerde üretim biçiminin değiştiğini görüyo- teknolojiyi konuşurken finansmanı da konuşmalı.” TİM
önderliğinde şirketlerin karbon ayak izini tespit için İH-
ruz” dedi. Nas, artık ‘tüket, kullan, at’ sisteminden
KİB ve UND ile proje hazırladıklarını anlatan Özdemir,
mümkün olduğu kadar uzun süre ‘kullan ve tekrar
üretime kat’ sistemine geçildiğini, atık yerine artık sanayide döngüsellik ve ileri kazanım için eski bilinen
malzeme sürecinin devreye girdiğini, Türkiye’nin de yöntemlerden dışarı çıkmak gerektiğini, sürdürülebi-
lirlik tedarik zinciri yönetimi hedefi doğrultusunda İH-
Avrupa değer zincirinin parçası olarak bunlardan
KİB olarak tedarik zincirinin yukarı çekilmesi için bir
birinci derecede etkilendiğini, yeni yatırımlarda ye-
şil dönüşümün dikkate alındığını, Türkiye’nin Paris proje yürüttüklerini dile getirdi.
İklim Anlaşması’nı onaylayarak ve Meclis’ten geçi- TİM Yönetim Kurulu Üyesi ve TİM İklim Komitesi
Üyesi Orhan Sabuncu, AB’nin Dünya’nın en büyük
rerek aslında ivme kazandığını, Ticaret Bakanlığı’nın
ekonomisi olarak, iklim değişikliği ve sıcaklık artı-
Eylem Planı hazırladığını, Çevre, Şehircilik ve İklim
Değişikliği Bakanlığı’nın çalışmalar yürüttüğünü şını 1.5-2 derecede tutmak ve kendisine ivme ka-
paylaştı. Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın çok katmanlı, zandırmak için Avrupa Yeşil Mutabakatı diye bir yapı
çok paydaşlı bir konu olduğuna değinen Nas, “Ge-
rekli strateji ve yol haritası olmalı ve uygulanma-
lı” dedi. Tüm aktörlerin birlikte çalışmasının önem
kazandığını, Türkiye’nin AB ilişkilerinde önemli so-
runlar yaşandığını belirten Nas, AB uyum sürecini
gözardı edemeyeceğimizi, AB 55’e Uyum Paketi içe-
risinde Temmuz’da kamuoyuna sunulan Sınırda Kar-
bon Düzenlemesi’nin AB’ye ihracat yapacaklar için
ek mükellefiyet getirdiğini, 5 ürün grubunda sınırlı
karbon düzenlemesi yapılacağını, AB Emisyon Tica-
ret Sistemi ile uyumlu karbon belgesi, fiyatlaması
geleceğini, kendi içimizde düzenleme olmazsa bunu
ihracatta ödemek zorunda kalacağımızı, 2023’te uy-
gulanacağını, geçiş dönemi sonrası, uygulamanın
20 KobiEfor Ocak 2022