Page 32 - KobiEfor-Mart-2021
P. 32
'à-à7$/ %$1.$&,/,.
Yapı Kredi geleceğin bankacılığını Garanti BBVA, dijitalleşmeyle
bugünden inşa ediyor müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Garanti BBVA; bireysel, esnaf, KOBİ, ticari ve ku-
sınırları kaldırmak için yola çıktıklarını ve bu yolda rumsal tüm müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak
sınırları kaldıran teknolojileri üretme hedefi ile di- için 20 yılı aşkın süredir teknolojiye yatırım yapıyor.
jital stratejilerini yıllar önce Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işık Akde-
oluşturduklarını söyledi. mir Evlioğlu, “9.6 milyonu aşkın dijital aktif ve 9.1
Doğan, “Sektördeki güçlü milyon mobil aktif müşterimiz
konumumuz ve kurum kimli- bulunuyor. 2020 sonu itibarıyla
ğimizin önemli bir parçası olan dijital kanallarımıza 2 milyar
yenilikçi ruhumuzla sayısız giriş gerçekleşti. Aralık 2020
inovatif özelliği sektörle tanış- itibariyle KOBİ müşterileri-
tırdık ve standartları değişti- Yakup mizin yüzde 92’si aktif olarak
ren çalışmalara imza attık. Bu Doğan dijital kanallarımızı kullanıyor.
Işık
doğrultuda geleceğin bankacı- Pandemi dönemi ile birlikte Akdemir
lığını bugünden inşa etmeye devam edeceğiz” dedi. dijital bankacılık farkındalığı- Evlioğlu
2020’de mobil aktif müşteri adedinde bir önceki nın, dijital müşteri ve işlemle-
yıla kıyasla yüzde 20 oranında bir artış yaşayan Yapı rin hızla arttığı bir yılı geride bıraktık” diye konuştu.
Kredi’nin, pandemi öncesinde dijitalle tanışmamış Bu yılın en önemli gündem maddelerinin; dijital-
müşterilerinin yüzde 12’si bu dönemde dijital ban- den müşteri olma süreci olacağını öngören Evlioğlu,
kacılık kanallarıyla tanıştı. şunları söyledi: “Yasal mevzuatın çıkması sonrası
Doğan, şunları kaydetti: “65 yaş ve üzeri müş- artık uçtan uca dijital müşteri olma süreci hayatı-
terilerimizi de bu dönemde Yapı Kredi Mobil’i sıkça mıza girecek. Biz uzun zamandır hem teknik hem
kullananlar arasında görüyoruz. Salgın öncesinde müşteri deneyimi anlamında bu konu üzerinde yatı-
yaş ortalaması 30 ile 33 arasında değişen mobil rım yapıyor ve yoğun şekilde çalışıyoruz. Bu banka-
bankacılık müşterilerimize artık yeni bir kullanıcı cılık açısından oldukça heyecan verici ve önemli bir
kitlesi daha eklendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu adım. Bu sürecin uçtan uca dijital olması gelenek-
süreçte mobilden, internetten veya Müşteri İletişim sel yöntemlere kıyasla müşteri için hızlı, zaman ve
Merkezi’nden gerçekleştirebileceği işlemleri şu- mekândan bağımsız bir deneyim yaratacak. Yalnızca
beye gelerek yapmak isteyenler tüm bu işlemlerin bireysel müşterilerimiz değil, aynı zamanda şahıs
şube dışı kanallardan daha hızlı ve daha kolay bir firması statüsündeki esnaf ve KOBİ’lerimiz için de
şekilde yapılabildiğini gördü ve ikna oldu. Şubeye bu süreci devreye alıyoruz. Ekonomimizin can da-
gitmeden Yapı Kredi müşterisi olmak isteyen kulla- marı olan esnaf ve KOBİ’lerimize, işlerine ara ver-
nıcılara sunduğumuz ‘Görüntülü İşlem Asistanları’ meden müşterimiz olma fırsatını sunabileceğimiz
yoğun ilgi gördü, 2020 yılında yeni müşteri kazanı- için mutluyuz.”
mımız yüzde 212 oranında artış gösterdi.” Çok yakında, KOBİ ve ticari müşterilerinin baş-
Mobil ödeme hacimlerinde geçen yıla göre cirola- ka bankalardaki hesap bilgilerini, bakiyelerini ve
rının 4 katına çıktığını açıklayan Doğan, pandemi sı- hesap hareketlerini tek ekran görebileceği sistemi
rasında temassız Yapı Kredi kredi kartı hacminin ikiye devreye alacaklarını duyuran Evlioğlu, bu sayede
katlandığını ve kredi kartı müşterilerinin her 2 fiziki müşterilerinin başka banka kullanıcı adı ve parola-
satın alma işleminden 1’ini temassız yaptığını açıkladı. larını hatırlamaya ihtiyaç duymadan, Garanti BBVA
Doğan, görüşlerini şöyle aktardı: “Dijital yatırım- Kurumsal İnternet’te tüm diğer bankalardaki hesap
larımızın ve ürettiğimiz yenilikçi fikirlerin ötesinde, hareketlerini tek ekranda kolayca görüntüleyebile-
artık aynı bir teknoloji şirketi gibi bu fikirleri inovas- ceğini aktardı.
yona dönüştürdüğümüzü söyleyebiliriz. Müşterileri- Evlioğlu, “Diğer taraftan, tüzel müşterilerimizin
mizin beklentilerini anlayıp uygun fırsatlar sunan, sözleşme ve belgelere dijital kanallardan onay ve-
zaman yaratan, ürünler arasında onlar için karşı- rebilmesine yönelik çalışmalarımızı hızlandırdık ve
laştırma yapan, doğru zamanda ve yerde hatırlatma ilk olarak maaş sözleşmelerine dijital kanallarımız-
yapan, hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olan dan onay verebilecekleri yapıyı devreye aldık. Mev-
ve sürekli kendini yenileyen bir yapı kurmak adına zuatın izin verdiği çerçevede, tüzel müşterilerimizin
var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye’nin dijital ban- sözleşmelere dijital onay verebileceği seçenekleri
kası olarak teknolojiyi müşterilerimizin bankacılık artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. 2021 yı-
hizmetlerine erişimlerini ve hayatlarını kolaylaştı- lının KOBİ müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak
racak şekilde uygulamak en önem verdiğimiz nokta birçok yeniliği dijital kanallarımıza taşıdığımız bir yıl
olmaya devam edecek.” olacağını söyleyebiliriz.”
32 KobiEfor Mart 2021