Page 31 - KobiEfor-Mart-2021
P. 31

VakıfBank, teknolojisiyle dijital                Türkiye İş Bankası, dijitale çözümlerle
             dönüşüme hazır                                   müşterisinin yanında
             VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Mer-     Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şa-
           dan, köklü değişimleri öngörerek temassızlıktan   hismail Şimşek, yatırımlarını dijitalleşme ekseni
                              self servis bankacılığına ka-  üzerinde tutmaya ve müşterilerin hayatını kolay-
                              dar geniş bir yelpazede diji-  laştırmaya yönelik çözümler sunmaya çalıştıklarını
                              tal ürünleriyle müşterilerinin   belirtti.
                              beklentilerini karşıladıklarını   İş Bankası müşterileri; İşCep, İnternet Şubesi, Ma-
                              söyledi.                     ximum Mobil ve Maximum
                                Merdan, “Dijital avantajla-  İşyerim uygulamalarını kulla-
                              rımızla 2020 yılında 2.4 milyon   narak, birçok işlemi şubelere
                              yeni dijital müşteri kazandık.   gitmeden tamamlayabiliyor.
            Ferkan
                              İnternet ve mobil bankacılık   “Dijitalleşme ile yeni iş fır-
            Merdan
                              kanallarımızı kullanan müş-  satları ortaya koymak, yeni iş
           teri sayımız 9 milyonu, şube dışı kanallardan yapı-  modelleri geliştirmek müm-
           lan işlem oranı da yüzde 95’i aştı. Bu artış trendi   kün” diyen Şimşek, yürüttük-  Şahismail
           2021’de de sürüyor” dedi.                       leri çalışmaları şöyle anlattı:   Şimşek
             Bireysel ve Ticari Mobil Bankacılık uygulamaları-  “Teknolojiler yoluyla gelen
                                                           değeri en üst düzeye çıkarmak adına hem veri
           nı yenileyerek pek çok işleme tek dokunuş kolaylığı
                                                           madenciliği ve analiz becerilerimizi hem de orga-
           getirdiklerini aktaran Merdan, VakıfBank Mobil’in
                                                           nizasyonel yetkinliklerimizi birlikte kullanıyoruz.
           daha kullanıcı dostu olduğunu paylaştı.
                                                           Ticari müşterilere sunduğumuz ürün tekliflerini
             Ferkan Merdan, müşterilerin işlemlerini dijital
                                                           gelişmiş makine öğrenmesi tekniklerini kullanan
           kanallardan yapabilmesi için sektörde bir ilke imza
                                                           analitik bir model aracılığıyla üretiyoruz. Yapay
           attıklarını belirterek, “Müşterilerimizin yeni nesil
                                                           zeka teknolojisiyle müşterilerimizi daha iyi tanıya-
           çipli kimlik kartlarını kullanarak internet bankacı-
                                                           rak ihtiyaç duyacakları ürün ve hizmetleri belirle-
           lığı müşterisi olma, şifre alma ve mobil bankacılık
                                                           me ve yeni ürün geliştirme avantajlarına kavuşmuş
           aktivasyon süreçlerinin hızlıca tamamlayabilmele-  olduk. Ayrıca müşterilerimize doğru zamanda doğ-
           rini sağladık. Ayrıca NFC ve yüz tanıma teknolojisini
                                                           ru ürün ve hizmet önerisi sunarak etkileşime gire-
           birlikte kullanıp, müşterilerimizin günlük işlem li-
                                                           bileceğimiz modellemeler üzerine çalıştık. Bunun
           mitlerini, şubeye gitmeden çağrı merkezini arama-
                                                           sonucunda da müşterimizin ihtiyaçlarını önceden
           dan saniyeler içerisinde artırma olanağı sağladık.”
                                                           öngörerek o ihtiyacın oluşması ile birlikte müşteri-
             POS’larda Karekod ile güvenli şekilde ödeme
                                                           ye değer önerimizi sunmak mümkün oldu.”
           yapılmasını mümkün hale getirdiklerini kaydeden
                                                             Mevcut müşterilerin yapay zeka tabanlı çapraz
           Merdan, artan hijyen kaygılarıyla karekod ile para
                                                           ve yukarı satış faaliyetleri ile daha iyi değerlen-
           çekme işlem adedinde yaklaşık 3 kat; toplam iş-
                                                           dirilmesi kadar mevcut aktif müşteri havuzunun
           lem tutarında ise yaklaşık 6 kat artış gerçekleştiğini
                                                           yeni ve potansiyelli müşterilerle beslenmesi, bü-
           paylaştı. Merdan, önümüzdeki dönemde de kare-   yütülmesine de İş Bankası olarak odaklandıklarını
           kodlu alışverişe taksit avantajı da getirmeyi düşün-
                                                           kaydeden Şimşek, “Bankamızla aktif olarak çalış-
           düklerini söyledi.
                                                           mayan ancak ticari faaliyetine devam ettiği tespit
             Temassız ödeme sistemi üzerine uzun dönemdir
                                                           edilen inaktif müşterilerimiz ve yeni kurulan firma-
           çalıştıklarını kaydeden Merdan, şu bilgileri verdi:
                                                           lar bu açıdan önemli bir potansiyel taşıyor” dedi.
           “VakıfBank Mobil Bankacılık ile devreye aldığımız
                                                             Yeni müşteri kazanımı ve aktivasyon çalışma-
           Mobil Temassız Ödeme (HCE) teknolojisiyle müşte-
                                                           larına süreklilik kazandırmak için bu alandaki
           rilerimiz cep telefonlarını temassız kart gibi alışve-
                                                           çalışmaların yürütüldüğü mecrayı tekilleştirdik-
           rişlerinde kullanabiliyor. Diğer yandan kredi kartla-
                                                           lerini kaydeden Şimşek, şu noktalara değindi:
           rıyla temassız ödeme özelliğimiz de çok kullanılıyor.   “Şubelerimiz tek bir platform üzerinden yakının-
           5 milyon kredi kartımızın yaklaşık 2.5 milyonunu   da bulunan inaktif müşterilerine ve yeni kurulan
           temassız kartlarımız oluşturuyor.”              firmalara ilişkin bilgilere ulaşabiliyorlar. Aynı
             Uzaktan müşteri olma sürecine hazır olduklarını   alandan yapay zeka tabanlı modelimiz ile müşte-
           paylaşan Ferkan Merdan, “VakıfBank Mobil’de sun-  rimize en uygun ürünleri önerebiliyor, bankacılık
           duğumuz yüz tanıma teknolojisi ile müşteri olmak   işlemlerine ilişkin avantajlı fiyat ve paketlerden
           artık dakikalar içerisinde mümkün hale gelecek.   yararlanabiliyorlar. Bankamız ile aktif çalışmayan
           Bunun için tüm çalışmalarımız tamamlandı. Artık   müşterilerimize yönelik sunulan fırsatlar ile İş
           tüm vatandaşlarımız VakıfBank’lı olmanın ayrılaca-  Bankası deneyimi yaşayan ticari müşteri sayısını
           ğına kolayca ulaşabilecek” açıklamasını yaptı.   artırmayı hedefliyoruz.”
                                                                                        Mart 2021 KobiEfor 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36