Page 31 - KobiEfor-Mart-2021
P. 31
VakıfBank, teknolojisiyle dijital Türkiye İş Bankası, dijitale çözümlerle
dönüşüme hazır müşterisinin yanında
VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Mer- Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şa-
dan, köklü değişimleri öngörerek temassızlıktan hismail Şimşek, yatırımlarını dijitalleşme ekseni
self servis bankacılığına ka- üzerinde tutmaya ve müşterilerin hayatını kolay-
dar geniş bir yelpazede diji- laştırmaya yönelik çözümler sunmaya çalıştıklarını
tal ürünleriyle müşterilerinin belirtti.
beklentilerini karşıladıklarını İş Bankası müşterileri; İşCep, İnternet Şubesi, Ma-
söyledi. ximum Mobil ve Maximum
Merdan, “Dijital avantajla- İşyerim uygulamalarını kulla-
rımızla 2020 yılında 2.4 milyon narak, birçok işlemi şubelere
yeni dijital müşteri kazandık. gitmeden tamamlayabiliyor.
Ferkan
İnternet ve mobil bankacılık “Dijitalleşme ile yeni iş fır-
Merdan
kanallarımızı kullanan müş- satları ortaya koymak, yeni iş
teri sayımız 9 milyonu, şube dışı kanallardan yapı- modelleri geliştirmek müm-
lan işlem oranı da yüzde 95’i aştı. Bu artış trendi kün” diyen Şimşek, yürüttük- Şahismail
2021’de de sürüyor” dedi. leri çalışmaları şöyle anlattı: Şimşek
Bireysel ve Ticari Mobil Bankacılık uygulamaları- “Teknolojiler yoluyla gelen
değeri en üst düzeye çıkarmak adına hem veri
nı yenileyerek pek çok işleme tek dokunuş kolaylığı
madenciliği ve analiz becerilerimizi hem de orga-
getirdiklerini aktaran Merdan, VakıfBank Mobil’in
nizasyonel yetkinliklerimizi birlikte kullanıyoruz.
daha kullanıcı dostu olduğunu paylaştı.
Ticari müşterilere sunduğumuz ürün tekliflerini
Ferkan Merdan, müşterilerin işlemlerini dijital
gelişmiş makine öğrenmesi tekniklerini kullanan
kanallardan yapabilmesi için sektörde bir ilke imza
analitik bir model aracılığıyla üretiyoruz. Yapay
attıklarını belirterek, “Müşterilerimizin yeni nesil
zeka teknolojisiyle müşterilerimizi daha iyi tanıya-
çipli kimlik kartlarını kullanarak internet bankacı-
rak ihtiyaç duyacakları ürün ve hizmetleri belirle-
lığı müşterisi olma, şifre alma ve mobil bankacılık
me ve yeni ürün geliştirme avantajlarına kavuşmuş
aktivasyon süreçlerinin hızlıca tamamlayabilmele- olduk. Ayrıca müşterilerimize doğru zamanda doğ-
rini sağladık. Ayrıca NFC ve yüz tanıma teknolojisini
ru ürün ve hizmet önerisi sunarak etkileşime gire-
birlikte kullanıp, müşterilerimizin günlük işlem li-
bileceğimiz modellemeler üzerine çalıştık. Bunun
mitlerini, şubeye gitmeden çağrı merkezini arama-
sonucunda da müşterimizin ihtiyaçlarını önceden
dan saniyeler içerisinde artırma olanağı sağladık.”
öngörerek o ihtiyacın oluşması ile birlikte müşteri-
POS’larda Karekod ile güvenli şekilde ödeme
ye değer önerimizi sunmak mümkün oldu.”
yapılmasını mümkün hale getirdiklerini kaydeden
Mevcut müşterilerin yapay zeka tabanlı çapraz
Merdan, artan hijyen kaygılarıyla karekod ile para
ve yukarı satış faaliyetleri ile daha iyi değerlen-
çekme işlem adedinde yaklaşık 3 kat; toplam iş-
dirilmesi kadar mevcut aktif müşteri havuzunun
lem tutarında ise yaklaşık 6 kat artış gerçekleştiğini
yeni ve potansiyelli müşterilerle beslenmesi, bü-
paylaştı. Merdan, önümüzdeki dönemde de kare- yütülmesine de İş Bankası olarak odaklandıklarını
kodlu alışverişe taksit avantajı da getirmeyi düşün-
kaydeden Şimşek, “Bankamızla aktif olarak çalış-
düklerini söyledi.
mayan ancak ticari faaliyetine devam ettiği tespit
Temassız ödeme sistemi üzerine uzun dönemdir
edilen inaktif müşterilerimiz ve yeni kurulan firma-
çalıştıklarını kaydeden Merdan, şu bilgileri verdi:
lar bu açıdan önemli bir potansiyel taşıyor” dedi.
“VakıfBank Mobil Bankacılık ile devreye aldığımız
Yeni müşteri kazanımı ve aktivasyon çalışma-
Mobil Temassız Ödeme (HCE) teknolojisiyle müşte-
larına süreklilik kazandırmak için bu alandaki
rilerimiz cep telefonlarını temassız kart gibi alışve-
çalışmaların yürütüldüğü mecrayı tekilleştirdik-
rişlerinde kullanabiliyor. Diğer yandan kredi kartla-
lerini kaydeden Şimşek, şu noktalara değindi:
rıyla temassız ödeme özelliğimiz de çok kullanılıyor. “Şubelerimiz tek bir platform üzerinden yakının-
5 milyon kredi kartımızın yaklaşık 2.5 milyonunu da bulunan inaktif müşterilerine ve yeni kurulan
temassız kartlarımız oluşturuyor.” firmalara ilişkin bilgilere ulaşabiliyorlar. Aynı
Uzaktan müşteri olma sürecine hazır olduklarını alandan yapay zeka tabanlı modelimiz ile müşte-
paylaşan Ferkan Merdan, “VakıfBank Mobil’de sun- rimize en uygun ürünleri önerebiliyor, bankacılık
duğumuz yüz tanıma teknolojisi ile müşteri olmak işlemlerine ilişkin avantajlı fiyat ve paketlerden
artık dakikalar içerisinde mümkün hale gelecek. yararlanabiliyorlar. Bankamız ile aktif çalışmayan
Bunun için tüm çalışmalarımız tamamlandı. Artık müşterilerimize yönelik sunulan fırsatlar ile İş
tüm vatandaşlarımız VakıfBank’lı olmanın ayrılaca- Bankası deneyimi yaşayan ticari müşteri sayısını
ğına kolayca ulaşabilecek” açıklamasını yaptı. artırmayı hedefliyoruz.”
Mart 2021 KobiEfor 31