Page 30 - KobiEfor-Mart-2021
P. 30

'à-à7$/ %$1.$&,/,.



           rusu olmak üzere süreçlerin iyileştirilmesi; Uzak-  dijital bankacılık yatırımlarının büyük etkisi olduğu-
           tan Müşteri Kazanımı’ projesinin (Videolu görüşme   nu söyledi.
           ile) hayata geçirilmesi; Anadolubank Mobil ön yüz-  Dijital kanallara eklenen yenilikçi ve müşteri
           lerinin kullanıcı dostu ve yalın bir tasarımla yeni-  odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müşteri sayı-
           den yapılandırılması da planlananlar arasında yer   sını 2019 yılına göre yüzde 39,
           alıyor.                                         dijital kanallardaki işlem hac-
                                                           mini ise yüzde 47 arttırdıkları-
             Akbank uzaktan müşterileri için               nı duyuran Öbek, ayrıca 2019’a
             altyapısını hazırladı                         kıyasla uzaktan dijital müşteri
             Uzaktan müşteri olma uygulamasının başlaması   başvuru sayısında 3 kat, müş-
           nedeniyle görüşlerini açıklayan ve Akbank özelinde   teri edinimi sayısında ise 2 kat
                              yürüttükleri çalışmalara iliş-  artış sağladıklarını açıkladı.   Fahri
                              kin bilgi veren Akbank Genel   Öbek, “Türkiye Finans olarak   Öbek
                              Müdürü Hakan Binbaşgil, ge-  2021 yılında da önceliğimiz in-
                              lişmeyi; ‘bankacılıkta yeni bir   san odaklı finans yönetimi anlayışından ayrılmadan
                              çağın başlangıcı’ olarak yo-  dijitalleşme yatırımlarımızı artırmak; müşterileri-
                              rumladı.                     mizin ihtiyaçlarını yer ve zamandan bağımsız olarak
                                Binbaşgil, Akbank’ta uzun   karşılayabilmek olacak” dedi.
                              süredir bütünsel bir dijital    Birçok ürün ve hizmeti dijital kanallar üzerinden;
            Hakan
            Binbaşgil         dönüşüm stratejisini haya-   7/24, hızlı, kağıtsız, kolay ve self servis sundukları-
                              ta geçirdiklerini hatırlatarak,   nı ifade eden Öbek, “Aynı zamanda uzaktan müşteri
           “Değişime öncülük ederek müşterilerimizin hızla   edinimi, dijital imza, video bankacılığı, kişiselleşti-
           değişen davranış ve beklentilerini karşılarken, ge-  rilmiş ürün ve servisler gibi konulardaki çalışma-
           leceğin bankacılığını bugünden sunmak için çalışı-  larımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz” diye
           yoruz. İçinden geçtiğimiz pandemi dönemi de bü-  konuştu.
           yük değişimlerin yaşandığı bir süreç oldu. Özellikle   Yeni mevzuat düzenlemeleri ile uzaktan müşteri
           dijital hizmetlerin çok daha öne çıktığını somut bir   ediniminin önündeki engellerin kalktığını paylaşan
           şekilde gözlemledik. Yeni yasal düzenlemenin Res-  Öbek, şunları söyledi: “Müşterilerimizin ıslak imza
           mi Gazete’de yayınlaması ile birlikte yakın zamanda   veya yüz yüze kimlik doğrulama gibi zorunlulukların
           hayatımıza girecek uzaktan müşteri olma süreci de   olmadığı, uçtan uca dijitalleştirilmiş bir ortamda,
           bu eğilimi destekleyecek ve sektörde yeni bir döne-  dakikalar içerisinde işlemlerini tamamlayabilecek-
           mi başlatacak” diye konuştu.                    leri, ihtiyaç duydukları bir  ürün  veya  hizmete bu-
             Binbaşgil, hizmetlerinden faydalanmak isteyen-  lundukları ortamdan ayrılmadan, anında ulaşabile-
           lerin Akbank Mobil’i mobil cihazlarına indirerek,   cekleri bir döneme yaklaşıyoruz. Ancak burada fark
           şubelere gelmeden diledikleri yerden ve istedikleri   yaratmamız gereken unsur, müşterilerimize uçtan
           zaman, dakikalar içerisinde, kağıtsız, imzasız Ak-  uca güvenli bir dijital ortam sunmak ve mükemmel
           banklı olabileceklerini kaydetti.               müşteri deneyimi sağlamak.”
             Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme     ‘Erken Uyarı Sistemi’nin nakit akışı veya ödeme-
           Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek   lerinde risk görülen müşterileri tespit ettiğini ve
           Yüce’de konuyla ilgili şunları söyledi: “Müşterimiz   henüz sorun oluşmadan gerekli iyileştirmeyi yapa-
           olmak için Akbank Mobil‘i indirenler vadesiz hesap,   bildiklerini kaydeden Öbek, “Gecikmeli veya sorunlu
           banka kartı, kredi ve kredi kartı başvurularını da   olan ödemelerde yüzde 40’a yakın bir azalma ger-
           anında yapabilecekler. Üstelik onaylanan kredi ve   çekleştirdik. Bu uygulama; katılım bankacılığı sek-
           kredi kartı başvurularında, müşteri olma sürecinin   töründe makine öğrenmesi algoritmaları ile gelişti-
           sonunda, kredi hesaplarına yatmış, kredi kartları   rilen yapay zeka tabanlı ilk erken uyarı sistemi oldu”
           kullanıma açılmış olacak. Böylelikle kullanıcılar,   açıklamasını yaptı.
           son derece yalın ve akıcı bir deneyimle diledikleri   Bireysel finansman süreçlerini yapay zeka taban-
           yerden diledikleri zaman Akbank müşterisi olurken   lı makine öğrenmesi algoritmaları ile yeniledikle-
           aynı zamanda pek çok temel bankacılık ürününe de   rini duyuran Öbek, şu bilgileri verdi: “Müşterileri-
           kısa sürede sahip olabilecekler.”               miz, bireysel finansman talebinde bulunduğunda,
                                                           kendisinin beyan ettiği gelir dışında geçmiş ödeme
             Türkiye Finans, dijital dönüşüm               performansı, mevcut banka verileri ve sektör har-
             çözümleriyle fark yaratıyor                   camaları göz önünde bulundurularak aylık gelirini
             Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Ge-  en yaklaşık değer ile tahmin edilebiliyor ve bu gelir
           nel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, 2020’yi yüzde 55   doğrultusunda müşteriye en doğru limiti belirleye-
           gibi bir büyüme oranı ile kapatmalarının arkasında   biliyoruz.”

           30 KobiEfor Mart 2021
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35