Page 30 - KobiEfor-Mart-2021
P. 30
'à-à7$/ %$1.$&,/,.
rusu olmak üzere süreçlerin iyileştirilmesi; Uzak- dijital bankacılık yatırımlarının büyük etkisi olduğu-
tan Müşteri Kazanımı’ projesinin (Videolu görüşme nu söyledi.
ile) hayata geçirilmesi; Anadolubank Mobil ön yüz- Dijital kanallara eklenen yenilikçi ve müşteri
lerinin kullanıcı dostu ve yalın bir tasarımla yeni- odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müşteri sayı-
den yapılandırılması da planlananlar arasında yer sını 2019 yılına göre yüzde 39,
alıyor. dijital kanallardaki işlem hac-
mini ise yüzde 47 arttırdıkları-
Akbank uzaktan müşterileri için nı duyuran Öbek, ayrıca 2019’a
altyapısını hazırladı kıyasla uzaktan dijital müşteri
Uzaktan müşteri olma uygulamasının başlaması başvuru sayısında 3 kat, müş-
nedeniyle görüşlerini açıklayan ve Akbank özelinde teri edinimi sayısında ise 2 kat
yürüttükleri çalışmalara iliş- artış sağladıklarını açıkladı. Fahri
kin bilgi veren Akbank Genel Öbek, “Türkiye Finans olarak Öbek
Müdürü Hakan Binbaşgil, ge- 2021 yılında da önceliğimiz in-
lişmeyi; ‘bankacılıkta yeni bir san odaklı finans yönetimi anlayışından ayrılmadan
çağın başlangıcı’ olarak yo- dijitalleşme yatırımlarımızı artırmak; müşterileri-
rumladı. mizin ihtiyaçlarını yer ve zamandan bağımsız olarak
Binbaşgil, Akbank’ta uzun karşılayabilmek olacak” dedi.
süredir bütünsel bir dijital Birçok ürün ve hizmeti dijital kanallar üzerinden;
Hakan
Binbaşgil dönüşüm stratejisini haya- 7/24, hızlı, kağıtsız, kolay ve self servis sundukları-
ta geçirdiklerini hatırlatarak, nı ifade eden Öbek, “Aynı zamanda uzaktan müşteri
“Değişime öncülük ederek müşterilerimizin hızla edinimi, dijital imza, video bankacılığı, kişiselleşti-
değişen davranış ve beklentilerini karşılarken, ge- rilmiş ürün ve servisler gibi konulardaki çalışma-
leceğin bankacılığını bugünden sunmak için çalışı- larımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz” diye
yoruz. İçinden geçtiğimiz pandemi dönemi de bü- konuştu.
yük değişimlerin yaşandığı bir süreç oldu. Özellikle Yeni mevzuat düzenlemeleri ile uzaktan müşteri
dijital hizmetlerin çok daha öne çıktığını somut bir ediniminin önündeki engellerin kalktığını paylaşan
şekilde gözlemledik. Yeni yasal düzenlemenin Res- Öbek, şunları söyledi: “Müşterilerimizin ıslak imza
mi Gazete’de yayınlaması ile birlikte yakın zamanda veya yüz yüze kimlik doğrulama gibi zorunlulukların
hayatımıza girecek uzaktan müşteri olma süreci de olmadığı, uçtan uca dijitalleştirilmiş bir ortamda,
bu eğilimi destekleyecek ve sektörde yeni bir döne- dakikalar içerisinde işlemlerini tamamlayabilecek-
mi başlatacak” diye konuştu. leri, ihtiyaç duydukları bir ürün veya hizmete bu-
Binbaşgil, hizmetlerinden faydalanmak isteyen- lundukları ortamdan ayrılmadan, anında ulaşabile-
lerin Akbank Mobil’i mobil cihazlarına indirerek, cekleri bir döneme yaklaşıyoruz. Ancak burada fark
şubelere gelmeden diledikleri yerden ve istedikleri yaratmamız gereken unsur, müşterilerimize uçtan
zaman, dakikalar içerisinde, kağıtsız, imzasız Ak- uca güvenli bir dijital ortam sunmak ve mükemmel
banklı olabileceklerini kaydetti. müşteri deneyimi sağlamak.”
Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme ‘Erken Uyarı Sistemi’nin nakit akışı veya ödeme-
Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek lerinde risk görülen müşterileri tespit ettiğini ve
Yüce’de konuyla ilgili şunları söyledi: “Müşterimiz henüz sorun oluşmadan gerekli iyileştirmeyi yapa-
olmak için Akbank Mobil‘i indirenler vadesiz hesap, bildiklerini kaydeden Öbek, “Gecikmeli veya sorunlu
banka kartı, kredi ve kredi kartı başvurularını da olan ödemelerde yüzde 40’a yakın bir azalma ger-
anında yapabilecekler. Üstelik onaylanan kredi ve çekleştirdik. Bu uygulama; katılım bankacılığı sek-
kredi kartı başvurularında, müşteri olma sürecinin töründe makine öğrenmesi algoritmaları ile gelişti-
sonunda, kredi hesaplarına yatmış, kredi kartları rilen yapay zeka tabanlı ilk erken uyarı sistemi oldu”
kullanıma açılmış olacak. Böylelikle kullanıcılar, açıklamasını yaptı.
son derece yalın ve akıcı bir deneyimle diledikleri Bireysel finansman süreçlerini yapay zeka taban-
yerden diledikleri zaman Akbank müşterisi olurken lı makine öğrenmesi algoritmaları ile yeniledikle-
aynı zamanda pek çok temel bankacılık ürününe de rini duyuran Öbek, şu bilgileri verdi: “Müşterileri-
kısa sürede sahip olabilecekler.” miz, bireysel finansman talebinde bulunduğunda,
kendisinin beyan ettiği gelir dışında geçmiş ödeme
Türkiye Finans, dijital dönüşüm performansı, mevcut banka verileri ve sektör har-
çözümleriyle fark yaratıyor camaları göz önünde bulundurularak aylık gelirini
Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Ge- en yaklaşık değer ile tahmin edilebiliyor ve bu gelir
nel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, 2020’yi yüzde 55 doğrultusunda müşteriye en doğru limiti belirleye-
gibi bir büyüme oranı ile kapatmalarının arkasında biliyoruz.”
30 KobiEfor Mart 2021