Page 28 - KobiEfor-Mart-2021
P. 28

'à-à7$/ %$1.$&,/,.



             DenizBank’ın dijital işlemleri                   Anadolubank’ta dijital dönüşüm
             yüzde 94’e çıktı                                 devam ediyor
             DenizBank Dijital Dönüşüm ve Süreç Yöneti-       Anadolubank, müşterilerinin ihtiyaç ve beklen-
           mi Grubu Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan,   tileri doğrultusunda dijital kanallarını yenilemeye
           “DenizBank olarak 2012 yılında kurduğumuz Dijital   devam ediyor. Banka, yenilenen İnternet Şube’nin
                              Bankacılık birimimiz ile yeni   kullanıcı dostu ve yalın tasarımıyla müşterilerine
                              ürün ve servisler yaratmak   kolay, hızlı ve güvenli bir bankacılık deneyimi sun-
                              için çalışan, banka içindeki   mayı amaçlıyor.
                              süreçleri iyileştiren, yeni tek-  İnternet Şube; mobil uyumlu yapısı, kullanıcıla-
                              nolojilerin peşinden koşan   ra sahip oldukları ürün ve hizmetlerle ilgili özet bir
                              ekiplerimizle başarılı işlere   bilgi verme imkanı sağlayan kişiselleştirilmiş yeni
                              imza atıyoruz” dedi.                            ana sayfası, Fırsatlar Menüsü,
                                Özdoğan, dijitaldeki 12 fark-                 FAST ve KOLAS gibi yepyeni
                     Umut     lı kanal ve ürünleri ile oluştur-               fonksiyonlarla müşterilerinin
                     Özdoğan
                              dukları ekosistem sayesinde                     hayatını kolaylaştırıyor. Müş-
           bireysel ve ticari tüm müşterilerinin işlemlerini                  terilerine dijital deneyimlerin-
           şubelere uğramadan online kanallardan gerçekleş-                   de “Tek Kullanıcı Deneyimi &
           tirebildiğini açıkladı. Dijitalden yapılan işlemlerin              Tek Tasarım” sunmayı hedef-
                                                             Burcu
           bankadaki oranı yüzde 94’e ulaştı.                                 leyen Anadolubank, İnternet
                                                             Ertaner
             Mobil bankacılık uygulamaları MobilDeniz’in tüm                  Şube’den sonra www.anado-
                                                             Şenay
           şubelerden 15 kat daha fazla ziyaretçi ağırladığı-                 lubank.com.tr web sitesini de
           nı kaydeden Umut Özdoğan, şunları söyledi: “Tüm   yeniledi. Banka, yenilenen web sitesiyle de müşte-
           bankaların müşterilerine hitap eden fastPay artık   rilerin bankacılık işlemlerine çok daha hızlı ve kolay
           Türkiye’nin 81 ilinde 50 binden fazla noktada QR   bir şekilde ulaşmalarını hedefliyor.
           kodla yüzde 100 temassız ödeme deneyimi sunuyor.   Dijital kanallarını yenileyen Anadolubank, bir
           Nakitsiz, temassız ödeme rahatlığı sunan fastPay,   yandan da bu kanallar üzerinden müşteri kazanı-
           sosyal mesafe döneminde kullanıcılarının hayatını   mına başladı. ‘Dijitalden Müşteri Kazanımı’, günlük
           en çok kolaylaştıran ürünlerimizden biri oldu. Aynı   vadeli mevduat ürünü olan ve dijitale özel faiz oranı
           zamanda Türkiye’nin en büyük dijital cüzdanı olan   ile dikkat çeken ‘Renkli Hesap’ üzerinden gerçek-
           fastPay, şirketleşerek e-para kuruluşu haline geldi.”   leştiriliyor. Renkli Hesap, vadesiz mevduatın rahat-
             Dijital asistan Deniz’in müşterilere edinmek iste-  lığı ile vadeli mevduatın faiz getirisini birleştirirken,
           dikleri bilgilerden, gerçekleştirmek istedikleri işlem-  müşterilerinin her güne kazançlı başlamalarını
           lere kadar her konuda destek verdiğinin altını çizen   sağlıyor. Dijital kanallardan açıldığında 90 gün sü-
           Özdoğan, “Ocak ayı sonu itibariyle yaklaşık 400 bin   ren sabit Hoş Geldin faiz oranları sunan Renkli He-
           kullanıcıya hizmet veren asistanımızı, mobil kanalda   sap; TL, USD, EUR, GBP, XAU ve CHF döviz cinsin-
           Şubat ayında müşteri deneyimine sunmamızla, gün-  den birikim fırsatıyla da öne çıkıyor. Anadolubank
           lük kullanıcı sayımız yüzde 620 oranında arttı” dedi.   müşterileri; Renkli Hesap’tan diledikleri zaman,
             2020 yılında inovasyon çalışmalarını Deniz Akvar-  ihtiyaç duydukları oranda para çekme ve yatırma
           yum İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi çatısı altına   işlemleri gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca, para çekme
           topladıklarını kaydeden Özdoğan, şu bilgileri verdi:   ve yatırma işlemleri sonrasında, vade bozulmadan
           “ Açık inovasyon ve bununla birlikte start-up etki-  hesaplarında kalan tutar üzerinden birikimlerine
           leşim programı, kurum içi girişimcilik, yapay zeka   faiz kazandırmaya devam edebiliyorlar.
           ve robotik, Blockchain Lab. bünyesinde sürdürülen   Anadolubank Dijital Bankacılık Departmanı Bö-
           Blockchain çalışmaları ve API portali konularına   lüm Başkanı Burcu Ertaner Şenay, şunları söyledi:
           odakladığımız Deniz Akvaryum’da hem kurum için-  “Dijital kanallarımızdaki kullanıcı ve giriş sayımız
           deki girişimci çalışanlarımızı destekliyor hem de   salgın öncesi döneme göre yüzde 24 artış gösterdi.
           dışarıda doğmuş girişimlere imkanlar sunuyoruz.   Yine aynı dönemde Anadolubank Mobil’den gerçek-
           Fintech’ler, teknoloji sağlayıcıları, telekomünikas-  leştirilen işlem adetleri yüzde 58 arttı. İşlem hacim-
           yon şirketleri, perakendeciler ve daha fazlası ile   leri açısından incelendiğinde ise Anadolubank Mo-
           geliştirdiğimiz API kataloğumuzda 433 API ile Türk   bil kanalında salgın öncesi döneme kıyasla yüzde
           bankacılık sektöründe lider konumdayız.”        46, İnternet Şube kanalında ise yine aynı dönemde
             Özdoğan, “Açık Bankacılığa geçiş yolunda mihenk   yüzde 62’lik artış görüldü. 2021 yılında da gerçek-
           taşı olarak gördüğümüz uzaktan müşteri olma sü-  leştirdiğimiz dijital dönüşümün payıyla beraber bu
           reci ile DenizBank müşterisi olmak isteyen herkes   rakamların artış göstermesini bekliyoruz.”
           evinden çıkmadan, MobilDeniz üzerinden güvenli     Anadolubank, önümüzdeki yıl ticari ve bireysel
           şekilde hesap açılışını tamamlayıp bankacılık iş-  müşterilerine yönelik servis ve hizmetlere odak-
           lemlerini hızlı ve kolayca gerçekleştirebilecek” dedi.   lanmayı hedefliyor. Başta ürün/dijital kanal başvu-

           28 KobiEfor Mart 2021
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33