Page 28 - KobiEfor-Mart-2021
P. 28
'à-à7$/ %$1.$&,/,.
DenizBank’ın dijital işlemleri Anadolubank’ta dijital dönüşüm
yüzde 94’e çıktı devam ediyor
DenizBank Dijital Dönüşüm ve Süreç Yöneti- Anadolubank, müşterilerinin ihtiyaç ve beklen-
mi Grubu Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan, tileri doğrultusunda dijital kanallarını yenilemeye
“DenizBank olarak 2012 yılında kurduğumuz Dijital devam ediyor. Banka, yenilenen İnternet Şube’nin
Bankacılık birimimiz ile yeni kullanıcı dostu ve yalın tasarımıyla müşterilerine
ürün ve servisler yaratmak kolay, hızlı ve güvenli bir bankacılık deneyimi sun-
için çalışan, banka içindeki mayı amaçlıyor.
süreçleri iyileştiren, yeni tek- İnternet Şube; mobil uyumlu yapısı, kullanıcıla-
nolojilerin peşinden koşan ra sahip oldukları ürün ve hizmetlerle ilgili özet bir
ekiplerimizle başarılı işlere bilgi verme imkanı sağlayan kişiselleştirilmiş yeni
imza atıyoruz” dedi. ana sayfası, Fırsatlar Menüsü,
Özdoğan, dijitaldeki 12 fark- FAST ve KOLAS gibi yepyeni
Umut lı kanal ve ürünleri ile oluştur- fonksiyonlarla müşterilerinin
Özdoğan
dukları ekosistem sayesinde hayatını kolaylaştırıyor. Müş-
bireysel ve ticari tüm müşterilerinin işlemlerini terilerine dijital deneyimlerin-
şubelere uğramadan online kanallardan gerçekleş- de “Tek Kullanıcı Deneyimi &
tirebildiğini açıkladı. Dijitalden yapılan işlemlerin Tek Tasarım” sunmayı hedef-
Burcu
bankadaki oranı yüzde 94’e ulaştı. leyen Anadolubank, İnternet
Ertaner
Mobil bankacılık uygulamaları MobilDeniz’in tüm Şube’den sonra www.anado-
Şenay
şubelerden 15 kat daha fazla ziyaretçi ağırladığı- lubank.com.tr web sitesini de
nı kaydeden Umut Özdoğan, şunları söyledi: “Tüm yeniledi. Banka, yenilenen web sitesiyle de müşte-
bankaların müşterilerine hitap eden fastPay artık rilerin bankacılık işlemlerine çok daha hızlı ve kolay
Türkiye’nin 81 ilinde 50 binden fazla noktada QR bir şekilde ulaşmalarını hedefliyor.
kodla yüzde 100 temassız ödeme deneyimi sunuyor. Dijital kanallarını yenileyen Anadolubank, bir
Nakitsiz, temassız ödeme rahatlığı sunan fastPay, yandan da bu kanallar üzerinden müşteri kazanı-
sosyal mesafe döneminde kullanıcılarının hayatını mına başladı. ‘Dijitalden Müşteri Kazanımı’, günlük
en çok kolaylaştıran ürünlerimizden biri oldu. Aynı vadeli mevduat ürünü olan ve dijitale özel faiz oranı
zamanda Türkiye’nin en büyük dijital cüzdanı olan ile dikkat çeken ‘Renkli Hesap’ üzerinden gerçek-
fastPay, şirketleşerek e-para kuruluşu haline geldi.” leştiriliyor. Renkli Hesap, vadesiz mevduatın rahat-
Dijital asistan Deniz’in müşterilere edinmek iste- lığı ile vadeli mevduatın faiz getirisini birleştirirken,
dikleri bilgilerden, gerçekleştirmek istedikleri işlem- müşterilerinin her güne kazançlı başlamalarını
lere kadar her konuda destek verdiğinin altını çizen sağlıyor. Dijital kanallardan açıldığında 90 gün sü-
Özdoğan, “Ocak ayı sonu itibariyle yaklaşık 400 bin ren sabit Hoş Geldin faiz oranları sunan Renkli He-
kullanıcıya hizmet veren asistanımızı, mobil kanalda sap; TL, USD, EUR, GBP, XAU ve CHF döviz cinsin-
Şubat ayında müşteri deneyimine sunmamızla, gün- den birikim fırsatıyla da öne çıkıyor. Anadolubank
lük kullanıcı sayımız yüzde 620 oranında arttı” dedi. müşterileri; Renkli Hesap’tan diledikleri zaman,
2020 yılında inovasyon çalışmalarını Deniz Akvar- ihtiyaç duydukları oranda para çekme ve yatırma
yum İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi çatısı altına işlemleri gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca, para çekme
topladıklarını kaydeden Özdoğan, şu bilgileri verdi: ve yatırma işlemleri sonrasında, vade bozulmadan
“ Açık inovasyon ve bununla birlikte start-up etki- hesaplarında kalan tutar üzerinden birikimlerine
leşim programı, kurum içi girişimcilik, yapay zeka faiz kazandırmaya devam edebiliyorlar.
ve robotik, Blockchain Lab. bünyesinde sürdürülen Anadolubank Dijital Bankacılık Departmanı Bö-
Blockchain çalışmaları ve API portali konularına lüm Başkanı Burcu Ertaner Şenay, şunları söyledi:
odakladığımız Deniz Akvaryum’da hem kurum için- “Dijital kanallarımızdaki kullanıcı ve giriş sayımız
deki girişimci çalışanlarımızı destekliyor hem de salgın öncesi döneme göre yüzde 24 artış gösterdi.
dışarıda doğmuş girişimlere imkanlar sunuyoruz. Yine aynı dönemde Anadolubank Mobil’den gerçek-
Fintech’ler, teknoloji sağlayıcıları, telekomünikas- leştirilen işlem adetleri yüzde 58 arttı. İşlem hacim-
yon şirketleri, perakendeciler ve daha fazlası ile leri açısından incelendiğinde ise Anadolubank Mo-
geliştirdiğimiz API kataloğumuzda 433 API ile Türk bil kanalında salgın öncesi döneme kıyasla yüzde
bankacılık sektöründe lider konumdayız.” 46, İnternet Şube kanalında ise yine aynı dönemde
Özdoğan, “Açık Bankacılığa geçiş yolunda mihenk yüzde 62’lik artış görüldü. 2021 yılında da gerçek-
taşı olarak gördüğümüz uzaktan müşteri olma sü- leştirdiğimiz dijital dönüşümün payıyla beraber bu
reci ile DenizBank müşterisi olmak isteyen herkes rakamların artış göstermesini bekliyoruz.”
evinden çıkmadan, MobilDeniz üzerinden güvenli Anadolubank, önümüzdeki yıl ticari ve bireysel
şekilde hesap açılışını tamamlayıp bankacılık iş- müşterilerine yönelik servis ve hizmetlere odak-
lemlerini hızlı ve kolayca gerçekleştirebilecek” dedi. lanmayı hedefliyor. Başta ürün/dijital kanal başvu-
28 KobiEfor Mart 2021