Page 27 - KobiEfor-Mart-2021
P. 27
milyon 74 bin. Bu sayı kayıtlı olan toplam bireysel
müşterilerin yüzde 15’ini oluşturuyor.
İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıt-
lı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapan kurumsal
müşteri sayısı Aralık 2020 itibariyle 4 milyon 669 bin.
Bunların 1 milyon 369 bini (yüzde 29’u) Ekim-
Aralık 2020 döneminde en az bir kez giriş işlemi
yaptı. Son bir yılda sistemi en az bir kez kullanan
kurumsal müşteri sayısı 1 milyon 892 bini buldu.
Toplam (bireysel ve kurumsal) aktif müşteri sayısı
bir önceki döneme göre 346 bin kişi arttı.
İnternetten yapılan işlem adedi Türkiye dijital şampiyonlar arasında
123 milyonu buldu Deloitte’un, 39 ülkeden 318 global bankanın ince-
Ekim-Aralık 2020 dönemi itibariyle, internet ban-
lendiği ‘Dijital Bankacılık Olgunluğu 2020’ araştır-
kacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlem-
lerin toplam adedi 123 milyon, tutarı ise 1 trilyon masına göre Türkiye, mobil ve internet bankacılığı
fonksiyonlarında sunduğu hizmetlerin çeşitliliği,
987 milyar TL oldu. EFT, havale ve döviz transferi
ulaşılabilirliği ve elde ettiği skor ile önceki araştır-
işlemlerini kapsayan para transferleri işlemleri, 1
mada da olduğu gibi dijital şampiyonlar arasında
trilyon 320 milyar TL işlem hacmi ve 62 milyon iş-
yer almayı başardı.
lem adedi ile finansal
işlemler arasında en Türkiye altı başlıktan beşinde lider: Araştırma-
büyük payı aldı. ya göre; Türkiye’den aktif büyüklüğüne göre ilk 8
İnternet bankacı- bankanın 1.108 fonksiyonu incelendi. Genel bakış
lığı hizmeti kullanı- ve bilgilendirme içeriğine ulaşılan ‘bilgi toplama,
larak yapılan finan- kullanıcı katılımı, günlük bankacılık, ilişkilerin ge-
sal işlem adedi bir liştirilmesi, hesap kapatma’ başlıklarında Türkiye,
önceki döneme göre 6 başlıktan 5’inde lider ve ilk sırada yer aldı.
yaklaşık 11 milyon adet, toplam işlem hacmi 238 Deloitte Türkiye Ortağı ve Finansal Hizmetler En-
milyar TL arttı. Ekim-Aralık 2020 dönemi itibariyle düstrisi Lideri Yaman Polat,
gerçekleştirilen yatırım işlemleri hacminde birin- “Bankalar ürün çeşitliliğini
ci sırayı, 206 milyar TL ve 16.1 milyon işlem adedi artırarak sadece birbirlerine
ile hisse senedi işlemleri alıyor. Bunu, 86 milyar rekabet avantajı sağlamak için
TL ve 2.2 milyon adet ile döviz işlemleri izliyor. Aynı değil, aynı zamanda müşteri-
tarihler arasında internet bankacılığı kanalıyla kul- lerinin isteklerine en iyi cevap
landırılan anlık kredi adedi 85 bin, hacmi yaklaşık verecek uygulamalar ve çö-
2 milyar TL olurken, aynı dönemde gerçekleştirilen
zümler ile bulundukları piya- Yaman
sigorta satışı adedi 36 bini aştı.
salarda liderlik pozisyonu için Polat
yarışabilecektir” dedi.
Mobil bankacılığa 3 milyon ekleme oldu
Yaman Polat, şunları dile getirdi: “Dijital Banka-
Mobil bankacılığı en az bir kez kullanan müşteri sayısı
cılık araştırmamız bize tüm dünyadaki bankaların
Aralık 2020 itibariyle 98 milyon 61 bini buldu. Bireysel ve gerek mobil gerek internet kanalları üzerinden açık
kurumsal aktif müşteri sayısı bir önceki döneme göre 3
bankacılığa hızlı bir şekilde adım attığını net bir
milyon 130 bin arttı. Ekim-Aralık 2020 döneminde mobil
şekilde göstermektedir. Türk bankaları araştırma
bankacılık hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlem-
lerin adedi 859 milyon, tutarı ise 3 trilyon 51 milyar TL sonucunda dijital şampiyonlar arasında yer almış
olsa da açık bankacılık konusunda alınması gere-
oldu. EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan
ken aksiyonlar olduğunu gözlemliyoruz. Halihazırda
para transferleri, finansal işlem hacminin yüzde 51’ini,
içinde bulunduğumuz pandemi süreci gibi zorlayıcı
yatırım işlemleri ise yüzde 39’unu oluşturdu. Ekim-Ara-
lık 2020 döneminde ve beklenmedik bir anda ortaya çıkabilecek koşulla-
mobil bankacılık ka- ra da hızlı bir biçimde adapte olabilmek bankaların
nalıyla kullandırılan müşterileri karşısında konumlandırılmaları için her
anlık kredi adedi 1 mil- zaman belirleyici olacaktır. Bu çalışma kapsamın-
yon 548 bin, hacmi ise daki tüm ülke verileri ve karşılaştırmalar şüphesiz
yaklaşık 28 milyar TL ki bankaların dijital stratejilerini geleceğe hazırla-
oldu. masına yardımcı olacaktır.”
Mart 2021 KobiEfor 27